DEN HAAG (AFN) - T-Mobile heeft vorig kwartaal zijn winst en omzet in Nederland zien dalen. Het resultaat werd volgens het telecombedrijf vooral gedrukt door investeringen in reclame. Het Duitse bedrijf wist wel meer Nederlandse abonnees te strikken.
De omzet van T-Mobile zakte in Nederland vorig kwartaal met ruim 6 procent naar 324 miljoen euro. De brutowinst (ebitda) ging met een derde omlaag naar 88 miljoen euro. Het bedrijf haalde per saldo 78.000 nieuwe abonnees binnen, waarmee het bestand groeide tot 2,83 miljoen. Het aantal klanten met prepaidkaarten nam wel af, waardoor het totale klantenbestand voor het derde achtereenvolgende kwartaal min of meer stabiliseerde op 3,7 miljoen.
Moederbedrijf Deutsche Telekom zag zijn resultaten afgelopen kwartaal wel verbeteren, dankzij groei in Duitsland en de Verenigde Staten. De omzet steeg met bijna 5 procent naar 4,7 miljard euro. De nettowinst verviervoudigde naar 3,1 miljard euro. Daarbij profiteerde het Duitse concern van de verkoop van zijn belang in het Britse EE.
De kwartaalresultaten van Deutsche Telekom overtroffen de verwachtingen van analisten.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!