SCHIPHOL (AFN) - KLM-personeel op Schiphol gaat zaterdagmiddag ,,strikt volgens de regels werken'' om aandacht te vragen voor de hoge werkdruk. Het doel van de actie is volgens FNV-bestuurder Jan van den Brink niet om expres te vertragen, maar om aan te geven wat het betekent als het grondpersoneel het werk uitvoert zoals KLM dat in de handboeken heeft staan.
,,Vandaag rijden de bagagekarren niet sneller dan de toegestane snelheid en als een koffer meer dan 23 kilo weegt, wordt er een tweede persoon bij geroepen om te tillen. Zoals het staat beschreven in de handboeken'', aldus Van den Brink. De acties beginnen om 14.00 uur en duren ongeveer vier uur. ,,We gaan niet overal tegelijk actievoeren en ook niet vier uur achtereen op dezelfde locatie'', zegt de bestuurder. Zaterdagavond wordt de actie geëvalueerd en daarna wordt bekeken of en hoe er zondag wordt actiegevoerd.
Vakbond FNV en KLM liggen al een tijd met elkaar overhoop over de arbeidsvoorwaarden voor het grondpersoneel. De rechter heeft onlangs werkonderbrekingen verboden tot het einde van het toeristenseizoen. Dinsdag dient een hoger beroep bij het gerechtshof in Amsterdam over het stakingsverbod.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Ja zo krijg je het publiek wel op je hand...
Wat een kinderachtige operatie, voor de bühne?, van het FNV. De bond is de weg volledig kwijt!
Zo een FNV ophitser Van den Brink heeft zelf zijn hele leven nog noot gewerkt, walgelijk zo een FNV vent
FNV wie kent ze nog,
niet meer van deze tijd.
Beetje vijftigerjaren vereniging die is blijven steken in het verleden.
Fris is anders.
Leve de FNV. Eindelijk een organisatie die echt voor de mensen op de werkvloer opkomt. De mensen gaan nu precies volgens de regels werken en dan is het ook weer niet goed? Geen recht op staking, maar wel tegen de regels sjouwen en je mond houden?
Arbeiders aller landen, verenigt u!
Ik geef het grondpersoneel groot gelijk dat ze dit doen.
Hun zijn eigenlijk de enige werknemers die voornamelijk op het minimum loon zullen zitten en hebben gewoon al sobere arbeidsvoorwaarden.
Wat is er overigens mis om te werken volgens de geldende richtlijnen.
In de bouw moet je je redelijkerwijs ook aan de ARBO regels houden en wanneer je meer dan 25kg. moet tillen is het verplicht om een hulpmiddel te gebruiken.
Koop zelf maar eens een zak cement van 25kg. bij de Gamma en ga daar maar eens een halve dag mee sjouwen.
Gegarandeerd dat je de volgende dag een behoorlijk rugpijn hebt.
Laten ze de overbetaalde piloten en ander zwaar betaald personeel maar eens aanpakken, en vooral die in Frankrijk.
Wanneer ze zo'n 20% aan salaris in moeten leveren zijn ze nog dik overbetaald.
Het is typisch een voorbeeld van hoe het tegenwoordig gaat, de toppers verrijken zich steeds verder, en de werkende klasse wordt steeds verder uitgekleed.
Het is ook zeker geen opsteker voor de economie, Jan Modaal, ooit de motor van de economie, heeft als het zo doorgaat straks geen cent meer te makken.
Tijden en markten zijn veranderd, en wanneer de toppers hun arrogantie niet overboord zetten gaan ze t.z.t. vanzelf uit de lucht.
Ik vlieg al jaren geen KLM meer. Het is een Hollandse maatschappij. Dus niet service gericht, niet klant vriendelijk duur en arrogant. Koninklijke Lucht Maatschappij. Jammer. Want ik vond ze ooit best goed. Al moet ik zeggen, dat ze steeds beter hun best beginnen te doen. Het is lastig. Je zit met piloten met een goud omrande voorwaarden. Je zit met Air France met hun goud omrande voorwaarden. En je zit met grond personeel, die vaak de klappen moeten opvangen, dichtbij de consument zit en staat, maar er het minste aan kan doen, dat het niet lekker loopt. Want dat zijn ten alle tijden management beslissingen. Ah ha. Koninklijke Lucht Managers.
Vandaar dat ik al een poosje short zit in klm zie de koers nog wel naar de 4 gaan
Tsja, een oud politicus die vond dat KLM moest samengaan met Air France... geweldige beslissing. /sarc
Politici zijn meestal goede praters maar besturen is niet hun sterkste kant.