'Strikt volgens regeltjes werken op Schiphol'

Door AFN op 20 augustus 2016 12:44 | Views: 5.065

SCHIPHOL (AFN) - KLM-personeel op Schiphol gaat zaterdagmiddag ,,strikt volgens de regels werken'' om aandacht te vragen voor de hoge werkdruk. Het doel van de actie is volgens FNV-bestuurder Jan van den Brink niet om expres te vertragen, maar om aan te geven wat het betekent als het grondpersoneel het werk uitvoert zoals KLM dat in de handboeken heeft staan.

,,Vandaag rijden de bagagekarren niet sneller dan de toegestane snelheid en als een koffer meer dan 23 kilo weegt, wordt er een tweede persoon bij geroepen om te tillen. Zoals het staat beschreven in de handboeken'', aldus Van den Brink. De acties beginnen om 14.00 uur en duren ongeveer vier uur. ,,We gaan niet overal tegelijk actievoeren en ook niet vier uur achtereen op dezelfde locatie'', zegt de bestuurder. Zaterdagavond wordt de actie geëvalueerd en daarna wordt bekeken of en hoe er zondag wordt actiegevoerd.

Vakbond FNV en KLM liggen al een tijd met elkaar overhoop over de arbeidsvoorwaarden voor het grondpersoneel. De rechter heeft onlangs werkonderbrekingen verboden tot het einde van het toeristenseizoen. Dinsdag dient een hoger beroep bij het gerechtshof in Amsterdam over het stakingsverbod.

Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

14 Posts
raadzaam
0
Wat een kinderachtige operatie, voor de bühne?, van het FNV. De bond is de weg volledig kwijt!
BASF en BAYER kopen
0
Zo een FNV ophitser Van den Brink heeft zelf zijn hele leven nog noot gewerkt, walgelijk zo een FNV vent
[verwijderd]
0
FNV wie kent ze nog,
niet meer van deze tijd.
Beetje vijftigerjaren vereniging die is blijven steken in het verleden.
Fris is anders.
[verwijderd]
3
Leve de FNV. Eindelijk een organisatie die echt voor de mensen op de werkvloer opkomt. De mensen gaan nu precies volgens de regels werken en dan is het ook weer niet goed? Geen recht op staking, maar wel tegen de regels sjouwen en je mond houden?
Arbeiders aller landen, verenigt u!
[verwijderd]
1
quote:

Stom2 schreef op 20 augustus 2016 19:40:

Leve de FNV. Eindelijk een organisatie die echt voor de mensen op de werkvloer opkomt. De mensen gaan nu precies volgens de regels werken en dan is het ook weer niet goed? Geen recht op staking, maar wel tegen de regels sjouwen en je mond houden?
Arbeiders aller landen, verenigt u!
Iemand moet de "zwarte piet" krijgen zonder precies van de inhoud te kennen. Let wel, dit is een beleggersforum en bij dalende koersen moet hoe dan ook iemand de schuld krijgen. Objectiviteit is dan niet van toepassing.

Vriendelijke groet.
[verwijderd]
0
quote:

Stom2 schreef op 20 augustus 2016 19:40:

Leve de FNV. Eindelijk een organisatie die echt voor de mensen op de werkvloer opkomt. De mensen gaan nu precies volgens de regels werken en dan is het ook weer niet goed? Geen recht op staking, maar wel tegen de regels sjouwen en je mond houden?
Arbeiders aller landen, verenigt u!
ze kunnen beter voor de klant werken zodat kom succesvol is en dat is dan weer goed voor de werknemers

klmers zijn
- overpaid piloten
- overpaid arrogant stewardesses
- veel te veel corporate overhead
[verwijderd]
0
quote:

alfaomega schreef op 21 augustus 2016 09:47:

[...]

ze kunnen beter voor de klant werken zodat kom succesvol is en dat is dan weer goed voor de werknemers

klmers zijn
- overpaid piloten
- overpaid arrogant stewardesses
- veel te veel corporate overhead
Goed punt; je noemt allemaal posities op waar het niet om gaat bij deze stiptheidsacties?
Happy people are productive people.
rene l
2
Ik geef het grondpersoneel groot gelijk dat ze dit doen.
Hun zijn eigenlijk de enige werknemers die voornamelijk op het minimum loon zullen zitten en hebben gewoon al sobere arbeidsvoorwaarden.

Wat is er overigens mis om te werken volgens de geldende richtlijnen.
In de bouw moet je je redelijkerwijs ook aan de ARBO regels houden en wanneer je meer dan 25kg. moet tillen is het verplicht om een hulpmiddel te gebruiken.

Koop zelf maar eens een zak cement van 25kg. bij de Gamma en ga daar maar eens een halve dag mee sjouwen.
Gegarandeerd dat je de volgende dag een behoorlijk rugpijn hebt.

Laten ze de overbetaalde piloten en ander zwaar betaald personeel maar eens aanpakken, en vooral die in Frankrijk.
Wanneer ze zo'n 20% aan salaris in moeten leveren zijn ze nog dik overbetaald.

Het is typisch een voorbeeld van hoe het tegenwoordig gaat, de toppers verrijken zich steeds verder, en de werkende klasse wordt steeds verder uitgekleed.
Het is ook zeker geen opsteker voor de economie, Jan Modaal, ooit de motor van de economie, heeft als het zo doorgaat straks geen cent meer te makken.

Tijden en markten zijn veranderd, en wanneer de toppers hun arrogantie niet overboord zetten gaan ze t.z.t. vanzelf uit de lucht.

ttroo
1
Ik vlieg al jaren geen KLM meer. Het is een Hollandse maatschappij. Dus niet service gericht, niet klant vriendelijk duur en arrogant. Koninklijke Lucht Maatschappij. Jammer. Want ik vond ze ooit best goed. Al moet ik zeggen, dat ze steeds beter hun best beginnen te doen. Het is lastig. Je zit met piloten met een goud omrande voorwaarden. Je zit met Air France met hun goud omrande voorwaarden. En je zit met grond personeel, die vaak de klappen moeten opvangen, dichtbij de consument zit en staat, maar er het minste aan kan doen, dat het niet lekker loopt. Want dat zijn ten alle tijden management beslissingen. Ah ha. Koninklijke Lucht Managers.
[verwijderd]
1
Vandaar dat ik al een poosje short zit in klm zie de koers nog wel naar de 4 gaan
MartijnN1932
0
quote:

ttroo schreef op 21 augustus 2016 18:08:

Ik vlieg al jaren geen KLM meer. Het is een Hollandse maatschappij. Dus niet service gericht, niet klant vriendelijk duur en arrogant. Koninklijke Lucht Maatschappij. Jammer. Want ik vond ze ooit best goed. Al moet ik zeggen, dat ze steeds beter hun best beginnen te doen. Het is lastig. Je zit met piloten met een goud omrande voorwaarden. Je zit met Air France met hun goud omrande voorwaarden. En je zit met grond personeel, die vaak de klappen moeten opvangen, dichtbij de consument zit en staat, maar er het minste aan kan doen, dat het niet lekker loopt. Want dat zijn ten alle tijden management beslissingen. Ah ha. Koninklijke Lucht Managers.
KLM is nog altijd beter dan AirFrance, daar zitten echt chagerijnen in het cabine personeel.

heenweg naar Brazillie met KLM terug met AirFrance, Ik heb mij nog nooit zo geërgerd aan personeel. Mijn dochter van 1 jaar, huilt nooit en was de hele vlucht stil, en die gasten van AirFrance konden niet 1x glimlachen naar die kleine, laat staan dat de melk halverwege de vlucht al op was.

Nee KLM had nooit samen moeten gaan met AirFrance, maar eerder met Delta o.i.d.

Ik hoop dat ze ooit nog onder het juk uitgaan komen. inleveren in Nederland, om de Fransen maar te ondersteunen die elk jaar bijna voor 800 miljoen negatieve bijdrage leveren door stakingen etc..
[verwijderd]
0
Tsja, een oud politicus die vond dat KLM moest samengaan met Air France... geweldige beslissing. /sarc

Politici zijn meestal goede praters maar besturen is niet hun sterkste kant.
josti5
0
quote:

OldAndWise schreef op 22 augustus 2016 12:39:

Tsja, een oud politicus die vond dat KLM moest samengaan met Air France... geweldige beslissing. /sarc

Politici zijn meestal goede praters maar besturen is niet hun sterkste kant.
Het was toch Ajacied van Wijk, die KLM verkwanselde en zelf lekker binnenliep?

Onlangs was nog in de media te lezen, dat veel vakantiegangers weer kiezen voor de eigen auto, in verband met de terreurdreiging.
Nou: daar zijn pilotenstakingen bijgekomen, stiptheidsacties, allerlei extra maatregelen 'voor onze eigen veiligheid' (die toch niks uithalen), flinke marechausseetrappen na voor mensen die daardoor hun vliegtuig dreigen te missen en maar gaan lopen: prima reclame om vooral NIET meer te gaan vliegen...

Qua produktiviteitseisen zal de emmer best overgelopen zijn, kunnen de salarissen van de top fors omlaag ten gunste van het lagere personeel etc., maar bottom-line is er gewoon niks meer aan de luchtvaart te verdienen, mede dank zij de torenhoge belastingtarieven, dus laat men op Schiphol maar flink in eigen staart blijven bijten met allerlei 'terechte' en 'noodzakelijke' acties: dan komt alles goed...
14 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Gerelateerde Instrumenten

Air France... 9,964 +0,030 +0,30% 24 apr

Koersen meer

AEX 874,02 -0,77 -0,09% 24 apr
AMX 925,76 -8,67 -0,93% 24 apr
ASCX 1.207,07 +3,02 +0,25% 24 apr
BEL 20 3.883,83 -6,88 -0,18% 24 apr
Germany40^ 18.086,70 -2,00 -0,01% 24 apr
US30^ 38.353,31 0,00 0,00% 24 apr
US500^ 5.072,39 0,00 0,00% 24 apr
Nasd100^ 17.524,13 0,00 0,00% 24 apr
Japan225^ 37.998,76 0,00 0,00% 24 apr
WTI 82,90 -0,40 -0,48% 24 apr
Brent 88,08 -0,21 -0,24% 24 apr
EUR/USD 1,0697 -0,0005 -0,05% 00:56
BTC/USD 66.371,99 +39,30 +0,06% 24 apr
Gold spot 2.317,69 -4,33 -0,19% 00:56
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
ASMI 590,000 +58,400 +10,99% 24 apr
BESI 139,000 +5,450 +4,08% 24 apr
RANDSTAD NV 46,470 +1,470 +3,27% 24 apr
Dalers Laatst +/- % tijd
ING 14,670 -0,930 -5,96% 24 apr
RELX 38,500 -0,800 -2,04% 24 apr
DSM FIRMENICH AG 104,000 -2,150 -2,03% 24 apr