AMSTERDAM (AFN) - De deal met Peugeot die TomTom heeft gesloten is volgens ING ,,sterk positief'' nieuws van de navigatiedienstverlener. De bank wees er dinsdag op dat het gaat om het eerste grote wagenparkbeheercontract met een autofabrikant. Ook haalt TomTom met het nieuwe contract de banden met PSA, het moederbedrijf van Peugeot en Citroën, aan en zwelt het klantenbestand aan.
ING stelde bij gebrek aan details over de opdracht geen concrete berekeningen te kunnen maken, maar zei wel dat het gaat om een ,,potentieel materiële plus'' voor TomTom. De koers van de navigatiedienstverlener is dit jaar met bijna 42 procent gedaald ,,hetgeen we niet kunnen verklaren aan de hand van de brexit''. Sinds afgelopen donderdag is de koers 15 procent gedaald. ,,Dat lijkt ons schromelijk overdreven. De markt lijkt geen oog te hebben voor de winst die in het orderboek zit opgesloten, maar juist te focussen op de vooruit te betalen kosten''.
ING hanteert een koopadvies met een koersdoel van 15,50 euro voor TomTom, dat om 09.51 uur 4,4 procent steeg tot 7 euro.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Inderdaad een no-brainer....
Maar voor de meesten toch lastig te begrijpen
Meeste banken hebben hun targets behaald in Tomtom. Lijkt wel een reclamecampagne van de ING bank in de hoop om nieuwe investeerders te lokken en daar trap ik niet meer in, omdat je geschoren wordt in het aandeel. Omzet Tomtom is groot, maar de winst is tot nu erg treurig te noemen. Er zijn momenteel wel meer bedrijven die bezig zijn met autonom autorijden.
Dat Tomtom hoog stond kwam door de Nokia HERE hype destijds niet meer en niet minder.
"ING stelde bij gebrek aan details over de opdracht geen concrete berekeningen te kunnen maken". Pump & Dump.
TomTom is een vaag bedrijf wat niet erg veel op heeft met de belangen van haar minderheidsaandeelhouders. Bonussen en mooie optieconstructies voor het personeel daar zijn ze heel goed in...
TT slaagt erin meer omzet te maken, maar helaas is de nieuwe omzet veel minder rendabel dan de kastjes en dat zien de beleggers inmiddels ook...daarom voorzichtig positief in de hoop op een verkoop.
Hoppetee weer reclame maken voor tommy2 shame on you ING.
ING calculeert alleen niet in dat de consument straks extra moet betalen als ze de UK maps erbij willen hebben ;)
Lol
alsof die deal gisteren niet bekend was bij ING, TomTom en andere manipulators toen ze -9% stonden ;)
OF was het zo van: PSA dient ff vor half negen een fax waarin staat ze gaan een contract aan, graag bevestiging per email :)
ING kan jubelen tot dat ze een ons wegen. Het enige dat mij interesseert is dat ze een beleid voeren dat de koers van het aandeel ondersteunt. 40% omlaag sinds medio 2015. Lijkt niet te lukken... Als ze het dividend navenant verlagen ben ik weg (zonder verlies te nemen overigens).
Koers gaat niet richting doel van ING. Misschien moeten de handelaren en exit voorbereiders naar reykjavik voor training....