VEB in beroep tegen onteigening SNS Reaal

VRIJDAG 8 FEBRUARI 2013, 10:54 uur | 1177 keer gelezen
VEB in beroep tegen onteigening SNS Reaal
DEN HAAG (AFN) - De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) gaat in beroep tegen de nationalisatie van SNS Reaal. De beleggersvereniging heeft daartoe vrijdag een beroepschrift ingediend bij de Raad van State, zo maakte zij vrijdag bekend.

,,Een zo vergaande inbreuk in het eigendomsrecht van burgers vereist rechterlijke toetsing'', stelt de VEB. De belangenclub zegt op te treden namens meer dan 1000 beleggers die gedupeerd zijn door de onteigening een week geleden.

Reactie plaatsen

Reacties14

jksliep 08-02-2013, 11:27
ik vindt het gewoon diefstal
de topbestuurder ging ervandoor met 1.7 miljoen
de nieuwe bestuurder gaat 500000 euro verdienen per jaar
skandalig
Hein van der Wal 08-02-2013, 11:32
op welke wijze kan ik in beroep gaan tegen de nationalisatie van de SNS Bank. Ik heb 5000 aandelen SNS verloren.
AA 08-02-2013, 11:46
Aanmelden bij VEB.net. Dan kan er een collectieve vuist tegen de Staat opgestoken worden.
Ysselstein 08-02-2013, 11:52
Is puur diefstal dat wij onze aandelen aan de staat kwijt zijn, als gewone burgers hebben wij jaren voor gewerkt .
Mijn ouderdom voorziening ben ik nu kwijt aan de staat .
Theunissen 08-02-2013, 11:58
Mijn enige hoop nu is VEB, ik ben al mijn geld kwijt aan de staat, straks sta ik met mijn gezin op straat gedwongen verkoop van mijn huis.
A. van der Graaf 08-02-2013, 12:21
Als een dief in de nacht zijn we bestolen. Besluit zou pas de maandag daarop genomen worden en dit terwijl er nog partijen aan het onderhandelen waren over een overname.
harry blokpoel 08-02-2013, 12:33
kan je je ook aanmelden bij een club die deze belangen gaat behartigen? (zoals bij de woekerspolis affaire)
Ron 08-02-2013, 12:42
Allemaal aanmelden op www.veb.net !!!!! (gratis kan ook)

Schandalig is het!!!
sahieda 08-02-2013, 12:56
We zijn bestolen door de staat!!!!!!!.laat jij of ik iemand benadelen dan staat de politie op de stoep.Wat gebeurt hier ???
Het is gewoon belachelijk voor woorden wat de staat aan het doen is
teunissen 08-02-2013, 13:21
De steun van de overheid aan andere banken eerder had veel beperkingen voor de banken praktisch was sprake van een overname; een trouwe belegger die SNS wilde blijven steunen en nederland niet wilde opzadelen met een tweede VSB krijgt straf
Paters 08-02-2013, 13:43
Graaiers en zakkenvullers komen te makkelijk ervan.
De gewone burgers moeten bloeden , die hun aandelen kwijt zijn
In wat voor land leven we. Alles wat we hebben wordt door de staat afgepakt.
Eric 08-02-2013, 19:29
Misschien iets te kort door de bocht, maar aandelen afrekenen tegen de slotkoers levert nog iets op. Op die manier je verlies (moeten) nemen past nog enigzins bij het risico van beleggen.
willem 09-02-2013, 09:02
ik snap het geklaag niet.
als de bank failiet was gegaan had je ook pech gehad. nu dus ook.
voor de gene de beleggen met geld wat ze nodig hebben, een tip ga niet beleggen. je moet alleen beleggen met geld wat je gerust in de kachel kan stoppen.
nederbelg 09-02-2013, 23:47
Willem ik snap het geklaag wel een belegger heeft een aandeel gekocht in nsn en is mede eigennaar van die bank .
de bank is niet faliet verklaard en bestaat nog ,ik vind het een grote diefstal van eigendom

Reageren