AMSTERDAM (AFN) - Supermarktconcern Ahold heeft wereldwijd 170 miljoen euro uitgegeven aan maatregelen tegen het coronavirus. Daar staat wel een omzetgroei tegenover vanwege hamsterende consumenten en bovendien hoefde er veel minder aan reclame te worden uitgegeven, schrijven analisten van ING. Daardoor is de winstgevendheid mogelijk zelfs nog wat hoger.
De extra uitgaven bestonden onder meer uit maatregelen om het personeel en klanten te beschermen. Ook gaf Ahold Delhaize haast 20 miljoen euro aan goede doelen en onderzoek naar Covid-19.
ING heeft een buy-advies voor Ahold Delhaize met een koersdoel van 22 euro. Het aandeel stond dinsdag rond 10.25 uur 0,1 procent lager op 22,36 euro.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
het compenseert ,men blijft niet hamsteren en die kosten die gemaakt zijn zijn weg .
Neutraal
En wat dan van al die maaltijden en drankjes die normaal gesproken in de horeca worden verteerd? hoe verdampt dit?
Het is misschien een wat bijzondere vraag in deze coronatijd. Maar we moeten wel zakelijk blijven: waar en wanneer heeft het bestuur van Ahold van aandeelhouders toestemming gekregen om 20 miljoen euro aan goede doelen te schenken?