AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - Kabelaar Altice heeft in Frankrijk flinke kosten gemaakt om klanten voor zich te winnen. Die investeringen wegen op de resultaten van de onderneming. Dat schrijft Goldman Sachs woensdag in een reactie op de kwartaalcijfers van Altice.
In Frankrijk zag Altice de opbrengsten ruim 6 procent lager uitvallen tot 2,6 miljard euro. De totale omzet viel 2,7 procent lager uit. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 1,6 miljard euro, wat een daling van 0,9 procent betekende ten opzichte van een jaar eerder. Ook hier viel het resultaat in Frankrijk in negatieve zin op met een min van 9 procent tot 851 miljoen euro.
Volgens Goldman compenseerden betere resultaten in onder meer de Verenigde Staten, Portugal en de Dominicaanse Republiek grotendeels de daling in Frankrijk, wat veruit de grootste markt voor Altice is.
De bank ziet voor het hele jaar ruimte voor verbetering in Frankrijk. De resultaten van Suddenlink in de VS noemt de bank bemoedigend gelet op de ambities van Altice. Goldman benadrukt dat het aandeel Altice sinds het begin van het jaar licht hoger staat. Daartegenover doen telecombedrijven het met een gemiddelde daling van 8,6 procent (Stoxx 600 Telecommunications index) een stuk minder.
Het aandeel Altice sloot dinsdag op 13,27 euro. Goldman hanteert een koopadvies op de onderneming.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!