DÜSSELDORF (AFN) - Het Duitse concern Henkel heeft de omzetprognose voor heel het jaar verlaagd. Het moederbedrijf van merken als Schwarzkopf, Persil en Pritt is onder meer extra geld kwijt aan marketing om concurrentie van rivalen als Procter & Gamble af te slaan. Ook voelt het bedrijf de lastige omstandigheden op de industriële afzetmarkt, zoals de automotive-sector.
Die situatie zal de komende maanden niet verbeteren, zo denkt de onderneming. Voor heel 2019 rekent Henkel er nu op dat de omzet op eigen kracht vlak zal blijven, of tot maximaal 2 procent zal groeien. Eerder werd nog een stijging van de opbrengsten op autonome basis voorzien van 2 procent tot 4 procent.
Henkel zette in het tweede kwartaal een omzet in de boeken van ruim 5,1 miljard euro, iets minder dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat (ebit) kwam uit op 756 miljoen euro, van 814 miljoen euro een jaar terug.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!