VEVEY (AFN/BLOOMBERG) - Nestlé heeft de omzet in het eerste kwartaal van het jaar op het traagste tempo sinds 2009 zien groeien. Dat bleek donderdag uit een handelsbericht van het Zwitserse concern.
Op autonome basis dikten de opbrengsten met 3,9 procent aan, aldus de onderneming die bekend is van merken als KitKat en Perrier. Nestlé versloeg daarmee overigens wel de verwachtingen. Marktkenners rekenden namelijk in doorsnee op een groei van 3,6 procent. Zij reageerden dan ook tevreden. ,,Gezien de teleurstellingen van de afgelopen kwartalen, is dit extreem bemoedigend'', aldus een kenner van Kepler Cheuvreux.
Nestlé had in de eerste drie maanden van het jaar moeite om consumenten geïnteresseerd te krijgen in bevroren pizza's en gemaksmaaltijden. Wel deed het goede zaken met Nescafe en Nespresso. Ook wist het in India marktaandeel terug te winnen met Maggi, waar het een jaar geleden nog flink onder druk kwam door een grote terugroepactie.
De onderneming handhaafde zijn jaarprognose, waarbij het mikt op een autonome omzetgroei gelijk aan de 4,2 procent van vorig jaar.