BUNNIK (AFN) - Een consortium rond bouwer BAM is als 'preferred bidder' aangewezen voor een snelwegproject in Duitsland. De contractuele afronding wordt in februari verwacht. Financiële details zijn nog niet bekend.
Het project behelst het ontwerp, de aanleg, de financiering, het onderhoud en het beheer van de verbreding van de snelweg A10 naar zes rijstroken over een lengte van 30 kilometer. Daarnaast moet de snelweg A24 over een lengte van 30 kilometer worden gereconstrueerd. Ook 37 viaducten worden ofwel gebouwd ofwel aangepakt.
BAM voert de werkzaamheden uit samen met de Duitse partner HABAU. De twee partijen richten voor het onderhoud en beheer gedurende dertig jaar een special bedrijf op.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Dat lijkt mij best een groot contract.
Financiële details volgen bij closing in februari 2018.
Een Autobahn kost ongeveer 150.000 per meter (!)
(google: wieviel kostet ein autobahn pro meter)
30 km is dan 4,5 miljard euro. Dan is er nog niet gesproken over viaducten.
Als BAM - of welk bedrijf in deze sector dan ook - nu contracten afsluit dan worden er betere en gunstiger contracten afgesloten. Is er weinig werk dan slechte contracten, veel werk dan betere contracten met hogere winstmarges.
Zo hoog dat men wel een tegenslag kan opvangen.
Ik denk overigens dat Q4 cijfers al reden geven tot een positievere kijk naar BAM die het helemaal niet slecht doet.
Kopen die BAM aandelen en 2 tot 4 maanden vasthouden.