BUNNIK (AFN) - Bouwconcern BAM gaat opnieuw een groot kantorencomplex bouwen in de buurt van het Londense treinstation King's Cross. Hoeveel geld met de opdracht is gemoeid, wordt niet naar buiten gebracht.
De klus aan 11-21 Canal Reach omvat twee gebouwen: een van twaalf verdiepingen en een van negen verdiepingen. De dakterrassen moeten straks een indrukwekkend uitzicht bieden over de stad. BAM is inmiddels gestart met de voorbereidende werkzaamheden voor het project, dat naar verwachting begin 2021 klaar moet zijn.
Het Nederlandse bedrijf heeft al meerdere klussen bij King’s Cross gedaan. Zo werd onlangs het project Coal Drops Yard afgerond. Hierbij is een voormalig kolenoverslaggebouw omgevormd tot een winkelcentrum.
Friesland
Maandag werd ook bekend dat BAM de opdracht heeft gekregen tot groot onderhoud aan een aantal rijkswegen in Friesland. Het gaat onder meer om de asfaltering van snelwegen. De werkzaamheden lopen van 2019 tot 2020, maar de exacte planning moeten BAM en Rijkswaterstaat nog vaststellen.
BAM-dochter AM en woningcorporatie GroenWest hebben verder het startsein gegeven voor de realisatie van 49 energiezuinige sociale huurwoningen in de gasvrije woonwijk Haarzicht in Vleuten. Ze worden naar verwachting in de tweede helft van 2019 opgeleverd. Er zijn geen financiële details gemeld.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Top ! 200mio pounds..geschat.
Raar, de kleine belegger's weten wel hoeveel milj pondjes ermee gemoeid gaan?? En de schrijver van het berichtje niet, geloof dat deze niet echt bij de zaak is dan, moest ik chef redactie zijn, zou 't wel weten :-)))
Het promoten van BAM met elke kleine opdracht die ze binnenhalen gaat onverminderd voort. Hoe minder opdrachten des te minder tegenvallers
In ponden...moet het geen harde Brexit worden.
Bam kan 1000 klussen binnen krijgen, maar blijft een dood aandeel:-)))).
Denk je je echt Ischav2 dat Bam geen rekening houd met alle denkbare scenario’s ?
Je ‘geschreeuw’ is van een Facebook puber niveau.
Als er een harde Brexit zou komen dan ligt de aanneem prijs die Bam krijgt vast. Economie zal mogelijk minder worden, prijzen dalen van grondstoffen, goed personeel in overvloed te verkrijgen.
Los daarvan, er zijn in de UK niet zoveel bedrijven die dit soort grootschalige opdrachten aankunnen. Vooral met deze kwaliteit. Kijk ook eens naar de Nederlandse NS die in de UK zeer sucesvol is. Dat is niet voor niets.
Bam is een begrip aan het worden in de UK. Dit is bam in Ned ook. Het sluisverhaal heeft het sentiment verandert onder de niet- kenners, de beste stuurlui .... wil niet zeggen dat Bam grossomodo niet oke zou zijn of.
Opdrachten zijn omvangrijk.in de UK en Ned.