NEW YORK (AFN) - Colgate-Palmolive heeft zijn verkopen van tandpasta, zeep, schoonmaakmiddelen en diervoer afgelopen kwartaal opnieuw zien dalen. Dat maakte het moederbedrijf van merken als Colgate, Sanex, Ajax en Hill's Pet Nutrition donderdag bekend.
Het Amerikaanse concern boekte in het derde kwartaal een omzet van 3,9 miljard dollar. Dat is 3,5 procent minder dan een jaar eerder. Daarbij werden 4 procent minder producten aan de man gebracht, tegen prijzen die in doorsnee 3 procent hoger waren dan in het derde kwartaal van 2015. Negatieve wisselkoerseffecten drukten de opbrengsten met 2,5 procent.
Colgate-Palmolive heeft in zijn resultaten ook last van de malaise in Venezuela, die het concern ertoe bracht de activiteiten daar te staken. Gecorrigeerd voor dat besluit, andere uitbreidingen en afslankingen van het bedrijf en wisselkoersen stegen de verkopen met 4,5 procent.
De nettowinst van het concern lag met 706 miljoen dollar 3 procent lager dan een jaar geleden. Voor heel 2016 wordt een kleine afname van de totale verkopen voorzien.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!