EU verlengt heffingen op Chinese fietsen

Door AFN op 29 augustus 2019 13:38 | Views: 3.664

BRUSSEL (AFN) - De Europese heffingen op Chinese fietsen worden met vijf jaar verlengd. De Europese Commissie heeft dat donderdag besloten. De maatregel is bedoeld om het "dumpen" van goedkope fietsen op de Europese markt tegen te gaan.

De importtarieven, voor het eerst ingesteld in 1993, lopen op tot 48,5 procent. Die gelden ook voor fietsen die worden ingevoerd uit Indonesië, Maleisië, Sri Lanka, Tunesië, Cambodja, Pakistan en de Filipijnen, omdat is gebleken dat Chinese fietsen vanuit deze landen worden doorgevoerd naar de EU.

Afschaffing van de heffingen zou de Europese fietsenbranche forse schade toebrengen, is gebleken uit onderzoek van de Europese Commissie. In 22 lidstaten van de EU worden jaarlijks in totaal meer dan 11 miljoen fietsen geproduceerd. Dat is goed voor 100.000 banen.

Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

19 Posts
No-nonsense
1
Als je niet kunt concurreren moet je de boel sluiten. Importtarieven houden innovatie tegen. Het maakt fabrikanten lui en gezapig.
chogogo
0
Even een paar vragen aan de meerweters hier:
1. weegt het verlies aan banen door de concurrentie uit China op tegen het heffen van import belasting? Of gaan jij en ik die werkelozen weer betalen? En wordt die fiets weer even duur?
2. Waar gaan die importgelden heen? Naar de elite of ergens anders heen waar het nodig is?
sorryikweethetbeter
0
Er wordt nog steeds staal gedumpt in Europa, kennelijk is het niet belangrijk dat deze bedrijven het loodje leggen
DNFTT
0
quote:

chogogo schreef op 29 augustus 2019 14:29:

Even een paar vragen aan de meerweters hier:
1. weegt het verlies aan banen door de concurrentie uit China op tegen het heffen van import belasting? Of gaan jij en ik die werkelozen weer betalen? En wordt die fiets weer even duur?
2. Waar gaan die importgelden heen? Naar de elite of ergens anders heen waar het nodig is?
Bij de zonnepanelen heeft het averechts gewerkt want de Chinezen hebben de productie alleen maar efficiënter gemaakt.
De heffingen gaan naar de EU begroting waar vervolgens geluidsschermen langs snelwegen in niemandsland in Polen mee worden gefinancierd.
[verwijderd]
0
Zullen we dan maar weer 6 dagen per week gaan werken en maar 1 week vacantie, en geen doorbetaling bij ziekte, en de lonen halveren ?
Wimv0a93k
0
Wij betalen overal teveel voor in de heilstaat EU, de Europese fietsenbranche zou zich eens moeten vragen waarom fietsen hier zo duur zijn.
[verwijderd]
0
Gelukkig heb je keuze. want er is een enorme concurrentie in fietsenland. Daarom kunnen fabrikanten en dealers niet de hoofdprijs rekenen, nog afgezien het internet. In China betalen ze geen loonbelasting, BTW etc. en het kost vele malen meer de uitkeringen te betalen van Ingezetenen of in de EU landen. Nog maar niet te spreken over milieu.
TA=verlies
0
quote:

No-nonsense schreef op 29 augustus 2019 14:08:

Als je niet kunt concurreren moet je de boel sluiten. Importtarieven houden innovatie tegen. Het maakt fabrikanten lui en gezapig.
Erg kort door de bocht. Er is natuurlijk sprake van oneerlijke concurrentie, gezien de wettelijke arbeidsvoirwaarden hier ( gelukkig maar )
[verwijderd]
0
Het geld benutten in de wereld zonder China en opkomende landen lijkt mij nú veel beter.
zonnedaal
0
quote:

dasokwat schreef op 29 augustus 2019 15:08:

Zullen we dan maar weer 6 dagen per week gaan werken en maar 1 week vacantie, en geen doorbetaling bij ziekte, en de lonen halveren ?
Gezien je dagelijkse productie aan berichten, werk jij in ieder geval niet.
[verwijderd]
0
quote:

No-nonsense schreef op 29 augustus 2019 14:08:

Als je niet kunt concurreren moet je de boel sluiten. Importtarieven houden innovatie tegen. Het maakt fabrikanten lui en gezapig.
Idd..

Dan hebben ze geen reden van bestaan.

NL en EU zijn ingeslapen.

Geen enkel investeringen of een kunstje technologie.
Alles word duurder en er komen alleen meer vluchtelingen, zonder dat ze bijdragen tot de economie.

China gaat door. Wij klagen over subsidie maar 50% import tarief om fietsers te beschermen is ook subsidie geven aan een branche die veels te duur is.

Electrisch fiets. 1.500- 2.000 euro.

Zijn 2 banden, stuur en een zadel.

Wie is nu gek geworden... laat a.u.b. de Chinezen goedkope fietsen leveren.

Wij hebben gestoorde prijzen voor fietsen.
Als je dit zou vertalen naar guldens, dan loop je gillend weg.

Willem29m
0
Als Trump heffingen invoert op Chinese producten is de wereld te klein. Als de EU het doet is het allemaal prima. Meten met twee maten.
relpinda
0
De invoerrechten komen in de EU pot terecht.
De BTW over de invoerrechten en de inkoopfaktuur komt in de pot van Wobke Hoekstra/NL

Maar ik zou nooit een fiets van chinees staal makelij willen hebben, roest onder je weg of breekt en valt uit mekaar met Nederlandse mensen erop en Nederlandse wegen. Laten ze aub die troep daar houden.

Maar ja mensen hier moeten zonodig een ebike en zijn bereid daar belachelijke prijzen voor te betalen.
Dus die markt doet wel mee.

En ieder zijn smaak en vrijheid wat ie kopen wilt.

lolzeall :)
holenbeer
0
quote:

Knight V schreef op 29 augustus 2019 17:14:

[...]

Idd..

Dan hebben ze geen reden van bestaan.

NL en EU zijn ingeslapen.

Geen enkel investeringen of een kunstje technologie.
Alles word duurder en er komen alleen meer vluchtelingen, zonder dat ze bijdragen tot de economie.

China gaat door. Wij klagen over subsidie maar 50% import tarief om fietsers te beschermen is ook subsidie geven aan een branche die veels te duur is.

Electrisch fiets. 1.500- 2.000 euro.

Zijn 2 banden, stuur en een zadel.

Wie is nu gek geworden... laat a.u.b. de Chinezen goedkope fietsen leveren.

Wij hebben gestoorde prijzen voor fietsen.
Als je dit zou vertalen naar guldens, dan loop je gillend weg.

Tja, een Ferrari zijn 4 wielen, een paar stoelen een stuur en een bak lawaai. Daar betalen mensen ook een bak geld voor. Zolang ze het van hun eigen geld doen, prima toch?
[verwijderd]
0
quote:

holenbeer schreef op 29 augustus 2019 23:03:

[...]
Tja, een Ferrari zijn 4 wielen, een paar stoelen een stuur en een bak lawaai. Daar betalen mensen ook een bak geld voor. Zolang ze het van hun eigen geld doen, prima toch?
Vind ik ook, maar een ferrari (techniek) heeft meer te bieden dan een ketting kast en twee fietslampen, niet waar ???

Dus wil je een fiets kopen van 2.000 euro mag je kopen, maar niet zeuren als een andere "OOK" van zijn eigen geld een fiets uit China koopt voor 300 EURO.
Dan is dat prima toch ????

En als bedrijven dan failliet gaan omdat de meesten liever een goedkopere versie hebben, dan ligt probleem bij het bedrijf.
Niet de consument de schuld geven als ze van hun eigen geld iets willen kopen of besteden.
Ik wil 10 x vliegen met vliegtuig met mijn eigen geld of krijg ik nu klimaat drammers op mijn nek ?

Fietsen zijn te duur en consument laat zich belazeren.
Fietsen zijn duur omdat personeel, bedrijfspanden, grond, overheid moeten allemaal betaald worden van die 2.000 Euro.

Ons maatschappij is duur, door de economische cyclus. Bedrijven moeten continue winst maken, moeten continue 2% inflatie, continue salaris verhoging, verhoging van belasting enz....
Dat andere landen goedkoper kunnen produceren, maakt niet uit hoe ze het doen, dan ligt probleem niet bij dat land.. maar wij zijn dan te duur.

Wij financieren elkaar.
Apple verkoopt 1.500 USD voor mobiel en amerikanen helpen mee aan bedrijf megawinst en zij betalen weer aan personeel met giga salarissen en giga hypotheken en zo komt geld in de economie en is het klokje weer rond, totdat Huawei met 300 Euro voor een mobieltje in de markt komt......dan is het gillen..

Ooit valt het niet meer te behappen, maar dan zijn jij en ik al dood.

Maar wees niet getreurd, want onze exports worden groter en we worden allemaal rijker door de Chinezen en wij kunnen onze dure hypotheek blijven financieren als ze straks meer gaan invoeren uit de 41 exporterende landen.

China could become world's largest importer within five years: Report
Xinhua |

BEIJING — China is expected to overtake the United States to become the world's largest importer within five years, a leading Chinese investment firm said.

In the past ten years, China's annual average import growth was 6 percentage points higher than the United States. If that growth gap remains in 2018 and moderates by 0.15 percentage points in each of the following years in a baseline scenario, the country will become the world's largest importer by 2022, according to a report released by China International Capital Corporation (CICC).

By a more conservative estimate, China will become the top importer by 2025, CICC said.

China is now the world's largest exporter and the second largest importer. As the domestic economy has stabilized and global commodity prices have recovered, imports in the first ten months of the year rose 21.5 percent year-on-year, official data showed.

The country's rising imports have a significant global impact, as it is the largest importer for 41 countries and regions, compared with 36 for the United States, the CICC report said.

With imports likely to continue to outpace exports in the coming few years, China's foreign trade will become more balanced as it has been in the past two years, according to CICC.

CICC predicts the trade surplus in goods and services will account for around 1 percent of GDP in 2017, the lowest level since 1994.

China is also expected to become the world's largest consumer market and start importing more consumer-related products than industrial materials, as its growth becomes increasingly consumer driven.

"In our view, the rise of Chinese consumers, with its significant positive spillover effect on the rest of the world, will be the most important and exciting investment story in the coming years," the report said.



[verwijderd]
0
quote:

Willem29m schreef op 29 augustus 2019 17:20:

Als Trump heffingen invoert op Chinese producten is de wereld te klein. Als de EU het doet is het allemaal prima. Meten met twee maten.
Vroeger heette dat " selectieve verontwaardiging ", deze lui worden zelfs niet door de feiten gecorrigeerd.

Ze zijn volledig geïndoctrineerd, anti VS en Israel en pro China, moslims en Iran
19 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Gerelateerde Instrumenten

Accell 57,550 0,000 0,00% aug '22

Koersen meer

AEX 860,01 -5,35 -0,62% 19 apr
AMX 921,43 -5,17 -0,56% 19 apr
ASCX 1.182,36 -7,47 -0,63% 19 apr
BEL 20 3.827,75 +1,17 +0,03% 19 apr
Germany40^ 17.714,20 -123,20 -0,69% 19 apr
US30^ 37.851,00 0,00 0,00% 19 apr
US500^ 4.960,72 0,00 0,00% 19 apr
Nasd100^ 17.004,48 0,00 0,00% 19 apr
Japan225^ 37.028,48 0,00 0,00% 19 apr
WTI 82,10 0,00 0,00% 19 apr
Brent 87,14 0,00 0,00% 19 apr
EUR/USD 1,0655 +0,0012 +0,11% 19 apr
BTC/USD 64.098,74 +510,97 +0,80% 09:11
Gold spot 2.392,50 0,00 0,00% 19 apr
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
Heineken 89,640 +1,640 +1,86% 19 apr
DSM FIRMENICH AG 104,100 +1,350 +1,31% 19 apr
Ahold Delhaize 27,380 +0,240 +0,88% 19 apr
Dalers Laatst +/- % tijd
ASMI 523,000 -21,800 -4,00% 19 apr
BESI 133,500 -5,050 -3,64% 19 apr
ADYEN NV 1.399,200 -43,400 -3,01% 19 apr