Advertorial
Vandaag was het weer de dag waarop we in de westerse wereld onze geliefden in het zonnetje zetten. Rozen, avondjes uit, parfum en andere cadeautjes vonden hun weg naar geliefden en andere dierbaren. Daarbij gaat het in totaal om forse bedragen. Zo werd in de VS dit jaar weliswaar in zijn totaliteit minder geld besteed aan Valentijnscadeautjes, maar de online omzet steeg wel.
Steeds vaker is de smartphone ook het apparaat dat gebuikt wordt voor online aankopen. We hebben dat apparaatje immers altijd bij ons. Online retailers zorgen er daarom voor dat ze het consumenten steeds makkelijker maken, met onder meer makkelijke koopknoppen op de mobiele sites. Dat leidde ertoe dat dit jaar in de VS online voor circa 4,9 miljard dollar aan Valentijnscadeautjes werd gekocht. Flink hoger dan het bedrag dat vorig jaar online in de aanloop naar deze dag werd besteed.
Snel groeiende ontwikkeling
Online shopping is hoe dan ook een van de snelst groeiende ontwikkelingen van deze tijd. Volgens de berekeningen van onderzoeksbureau eMarketer zullen de mondiale online verkopen tot en met 2019 met circa 115% stijgen, naar ruim 3578 miljard dollar! En de beste online shopping-bedrijven ter wereld weten bovendien maar al te goed hoe ze kunnen meesurfen op die groei.
Zo worden de sites van deze bedrijven voortdurend gestroomlijnd, zodat de klanten verzekerd zijn van perfect werkende websites, met alle gewenste functionaliteiten. Want als iets is gebleken uit onderzoek naar online shopping is het met name dit: online shoppers willen vooral veel keuze en een perfect werkende site. Lage prijzen zijn uiteraard ook belangrijk. Maar het gemak dat online shoppen biedt, is misschien nog wel een belangrijker motor voor de gigantische groei van online shopping over de hele wereld.
Eenvoudig voor beleggers(I)
Dat maakt het voor beleggers eigenlijk nogal eenvoudig: je kunt simpelweg aansluiten bij dit ongehoorde groeiverhaal door te beleggen in de krachtigste en slimste online shopping-bedrijven ter wereld. Dat gaat onder meer over bedrijven als Amazon.com, de nestor van de online shopping ondernemingen, het Amerikaanse eBay, het Chinese Alibaba en het Duitse Zalando.
Beleggers die willen inspelen op de snelle ontwikkeling bij online shopping, kunnen dat doen via Trend Invest. Eenvoudig en volledig online. Voor beleggers heeft Trend Invest de Trend Online Shopping samengesteld, bestaande uit 29 internationale online shopping-aandelen. De afgelopen twaalf maanden boekte de Trend Online Shopping een rendement van 42,6%.*
Alle informatie van Trend Invest over rendementen, kosten en risico’s vindt u op www.trendinvest.nl. Trend Invest is als beleggingsonderneming geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten in Amsterdam.
(I)Deze beleggingsaanbevelingen zijn opgesteld door Robert Schuckink Kool, directeur bij Trend Invest. De heer Schuckink Kool heeft op het moment van publicatie geen eigen positie in de besproken fondsen. Overige meldingen inzake de Wet Marktmisbruik kunt u hier vinden.
*Het rendement van 42,6% is berekend vanaf 13 februari 2016 tot en met 13 februari 2017 op grond van de rendementsontwikkeling van de financiële instrumenten binnen de Trend. Het rendement van 5,6% is berekend vanaf 1 januari 2017 tot en met 6 februari 2017 op grond van de rendementsontwikkeling van de financiële instrumenten binnen de Trend. De weergegeven rendementen betreffen resultaten uit het verleden. In het verleden behaalde en in de toekomst te verwachten rendementen vormen geen betrouwbare indicator voor toekomstige resultaten. De waarde van uw belegging kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. De weergegeven rendementen betreffen een bruto-resultaat. De rendementen zijn berekend exclusief de vaste vergoeding per kwartaal, namelijk 0,2% over de waarde van uw Trend en 7,50 euro per Trend voor de beleggingsaanbevelingen, en de aan- en verkoopkosten van 0,9%.
Advertorial
Deze content is tot stand gekomen buiten de verantwoordelijkheid van de redacties van Belegger.nl en Beursduivel.be om. De informatie in deze column is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!