Drie Amerikaanse buy & hold-aandelen

Door Redactie op 27 juli 2017 08:45 | Views: 4.972

Drie Amerikaanse buy & hold-aandelen

De kunst bij beleggen is het vinden van bedrijven die de beste kaarten hebben om ook op de lange termijn sterk te blijven presteren. Fool.com zette drie Amerikaanse ondernemingen op een rij die het overwegen waard zijn als u een langetermijnbelegger bent.

Celgene, Disney en Starbucks zijn volgens Fool.com echte long term buys.

Celgene

Proberen te voorspellen waar een biotechbedrijf over tien jaar staat, is extreem lastig. Regulering en innovatie veranderen het speelveld in een moordend tempo. Maar als we naar de geschiedenis kijken, lijkt Celgene een goede buy and hold-kandidaat.

De winsten groeiden de afgelopen vijf jaar met bijna 25% jaarlijks. Voor de komende vijf jaar wordt een vergelijkbaar pad verwacht, waarbij Wall Street-analisten een jaarlijkse winstgroei van 21% voorspellen. De omzet van het nummer één product, kankermedicijn Revlimid, blijft groeien en kan de komende vijf jaar verdubbelen. 

Daarnaast werkt Celgene nog volop aan andere medicijnen: er zitten nog acht kandidaten in de pijpleiding, waarvoor het bedrijf in 2022 goedkeuring in de VS zou kunnen krijgen. Wie weet zit daar een potentiële blockbuster tussen.

Disney

In 2023 viert The Walt Disney Company de honderdste verjaardag. In een snel veranderende mediasector is de achteruitgang bij de televisie-divisie het grootste risico. De kabel-tv–sportzender ESPN bijvoorbeeld is de afgelopen tijd veel abonnees kwijtgeraakt. Disney wil daar het tij te keren door later dit jaar te komen met een streaming versie van ESPN, met een andere programmering dan bij de kabelversie te zien is.

Gelukkig zijn er ook nog de parken en de films. Op dat gebied blijft Disney sterk presteren. Dit in combinatie met een koers-winstverhouding van 18 en een dividendrendement van 1,5% (waar nog ruimte is voor verhoging) maakt Disney tot een bedrijf dat nog jaren aangehouden kan worden.

Starbucks

De meest lucratieve business van Starbucks zijn niet eens de eigen filialen, maar eerder de verkoop van Starbucks-producten in supermarkten en andere winkels. Die zijn het meest winstgevend voor het bedrijf. Internationale groei is heel belangrijk voor Starbucks, dat vooral op zoek is naar nieuwe markten waar het verzadigingspunt voor koffiewinkels nog lang niet is bereikt. 

Problemen met ontevreden personeel is één van de uitdagingen waar het bedrijf mee te maken heeft. Hoewel de ontevredenheid niet wijdverbreid is, kan het wel het businessmodel van Starbucks, waarbij de barista's een zeer belangrijke rol spelen, ondermijnen. 

Toch heeft het bedrijf in het verleden laten zien dat het verschillende obstakels kan overwinnen. Met behulp van nieuwe technologieën waarmee klanten mobiel kunnen bestellen en betalen, maakt het bedrijf zich klaar voor de toekomst. 

Lees meer: Tien stabiele dividendaandelen

Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.