De vijf beste maaltijdbezorgdiensten om in te beleggen

Door Redactie op 21 oktober 2020 08:35 | Views: 10.455

De vijf beste maaltijdbezorgdiensten om in te beleggen

De markt voor online maaltijdbestel- en bezorgdiensten is dankzij de coronapandemie en de daaropvolgende lockdowns dit jaar in een stroomversnelling gekomen.

Met name in de VS is een stevige concurrentiestrijd gaande, waar het Nederlandse Just Eat Takeaway ook bij betrokken is via de overname van het Amerikaanse Grubhub.

Dit zijn volgens US News de vijf beste maaltijdbezorgdiensten om in te beleggen.

JustEatTakeaway.com

Deze Nederlandse reus verbindt restaurants met consumenten in 24 landen. Concurrent Uber Eats had eerder dit jaar het nakijken bij de overname van het Amerikaanse Grubhub.

Volgens adviseur Matthew Cochrane van 7investing is een consolidatieslag goed voor de sector omdat minder concurrentie minder prijsoorlogen betekent, en dat zal de overblijvers ten goede komen.

Walmart

Volgens Pierce Crosby, directeur van TradingView, staat deze Amerikaanse detailhandelgigant op het punt om een grote speler te worden in de bezorging van maaltijden en voedsel.

Walmart lanceerde onlangs een nieuwe dienst: onbeperkte bezorging van items met inbegrip van verse producten tegen betaling van 12,95 dollar per maand. Daarmee gaat Walmart de concurrentie aan met Amazon Fresh.

Papa John’s International

Deze Amerikaanse pizzabezorger had het moeilijk na het vertrek van de oprichter, en lijkt zijn draai nu weer te hebben gevonden. De digitale bestelkanalen van het bedrijf zijn toekomstbestendig, aldus Cochrane: vooral de contactloze maaltijdbezorging was volgens hem een schot in de roos.

De koers liep grote averij op tijdens de coronacrash in maart, maar heeft zich sindsdien flink hersteld. Sinds het all-time high is de koers wat teruggevallen, wat mooie kansen biedt voor koopjesjagers.

Blue Apron Holdings

Blue Apron bezorgt maaltijdpakketten met ingrediënten en recepten in de VS. In het tweede kwartaal nam de netto-omzet met 10% toe, en trok het zo’n 20.000 nieuwe klanten aan. Toch schommelt de koers rond de 7 dollar per aandeel, na een hoogtepunt van meer dan 28 dollar in maart.

Hoewel een aantal beleggers verwacht dat Blue Apron uiteindelijk zal worden verpletterd door Amazon, groeit het bedrijf aanzienlijk. Beleggers die nu instappen, kunnen geld verdienen in het geval van een overname door een grotere partij, zoals bijvoorbeeld Walmart, suggereerde Crosby.

HelloFresh

Deze Duitse maaltijdpakketbezorger stelde eerder deze maand zijn omzet- en winstverwachtingen voor het derde kwartaal naar boven bij.

In het tweede kwartaal verdubbelde het aantal bestellingen ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Volgens het bedrijf kookt een typische familie nu zeven maal per week thuis, waar dat voor de pandemie gemiddeld vier keer per week was, lunch niet meegerekend.

Lees verder: De 18 tips van de Hollandse Aandelenavond

Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.