TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Eurio1
0
Zo is het, laat ze maar klotsen in het zwembad...
quote:

VOORTS schreef op 8 juni 2017 19:52:

[...]

Ken je klassiekers.;-)
[verwijderd]
0
quote:

vCalker schreef op 8 juni 2017 19:49:

Deze heb ik gisteren gemist:

"Er werd bekend dat de groep (Porsche) een investering van 300 mln. EUR doet in het Duitse PTV, een softwareproducent voor logistieke processen, verkeersbeheer en -planning. Dit is vergelijkbaar met de verkeers- en telematica-afdeling van TomTom. De nettokaspositie (na de uitkering van het dividend en deze investering) zou moeten uitkomen op 0,7 à 1,2 mrd. EUR."

www.beurswijzer.com/artikel/9900363?s...

www.ttm.nl/nieuws/porsche-neemt-ptv/8...

www.ptvgroup.com/en/

Die zitten ook in Inrix. (stevige) concurrent in de maak?
inrix.com/press-releases/porsche-auto...
[verwijderd]
0
quote:

GLMF schreef op 8 juni 2017 20:25:

[...]
Die zitten ook in Inrix? (stevige) concurrent in de maak?

??????? TomTom werkt ook samen met ptv
Hoop....
0
PTV GROUP AND TOMTOM ANNOUNCE ENHANCED PARTNERSHIP

TRB 2016, Washington, DC, January 14, 2016 – PTV Group and TomTom (TOM2) today announce an extension to their partnership, providing TomTom’s full global mapping and traffic content for use in PTV’s newest Logistics and Traffic product suite.
[verwijderd]
1
quote:

GLMF schreef op 8 juni 2017 20:25:

[...]
Die zitten ook in Inrix. (stevige) concurrent in de maak?
inrix.com/press-releases/porsche-auto...
Bij TomTom zeggen ze: "Alles wat Inrix zegt dat ze kan, dat kunnen wij ook echt".

TomTom wint in de echte wereld bijna alle traffic-contracten, Inrix werd compleet weggevaagd en de voorsprong wordt alleen maar groter vanwege big, big data.
[verwijderd]
0
quote:

Jelle Brinkhuis (PAT) schreef op 8 juni 2017 21:07:

[...]

Bij TomTom zeggen ze: "Alles wat Inrix zegt dat ze kan, dat kunnen wij ook echt".

TomTom wint in de echte wereld bijna alle traffic-contracten, Inrix werd compleet weggevaagd en de voorsprong wordt alleen maar groter vanwege big, big data.
Hoe verklaar jij dan die k. Koers?
En van de AFM verwacht ik ook niks het lijkt wel of ze het spelletje meespelen.
[verwijderd]
2
quote:

Hik schreef op 8 juni 2017 13:01:

[...]

Tja, waar haalt ie het vandaan hè, onze Jelle. Een nieuw Orakel is opgestaan. Referenties of bronvermelding doen we gewoon ook maar niet meer aan.

Dacht dat je simpele basiskennis wel paraat had, maar hier heb je een bron: Harold Goddijn:
www.youtube.com/watch?v=l6UbPijWJfs

"We are on the eve of something much bigger (than the PND), we are on the eve of the selfdriving car."
DerksVisie
0
quote:

VOORTS schreef op 8 juni 2017 21:11:

[...]

Hoe verklaar jij dan die k. Koers?
En van de AFM verwacht ik ook niks het lijkt wel dat ze spelletje meespelen.
Duitsers die sjoemelen zoals wel vaker. En de proleet John de Mol doet ook gezellig mee, er is een reden dat ze niet zijn ingegaan op zijn bod op TMG.
Mag hopen dat hij wederom de deksel op zijn neus krijgt bij TomTom.

[verwijderd]
0
quote:

Eddysoft schreef op 8 juni 2017 12:35:

TomTom Virtual Reality Driving Experience

youtu.be/tUrw835TjDM?t=4m25s

Gepubliceerd op 7 jun. 2017
Get ready for the ultimate VR experience created by TomTom – a unique 360 trip that will take you on an immersive journey inside the TomTom map with all its attributes. These include street geometry, building footprints, gradient, curvature, street signs and so much more!
Kijk eens aan, de legendarische @Eddysoft van Twitter op het forum, toch de persoon met de meeste dossierkennis imho.



[verwijderd]
0
quote:

Jelle Brinkhuis (PAT) schreef op 8 juni 2017 21:26:

[...]

Kijk eens aan, de legendarische @Eddysoft van Twitter op het forum, toch de persoon met de meeste dossierkennis imho.



Nee hoor dat is (over)drijvertje.
[verwijderd]
1
Als dit al eerder is gevraagd/besproken mijn excuus ik heb weinig tijd gehad om het forum te lezen de afgelopen dagen.

Is er een connectie tussen de Bosch+TomTom aankondiging en Tesla?


Als je dit leest uit het persbericht:

TomTom (TOM2) and Bosch today announced the creation of an HD map with integrated Radar Road Signature layer for the localisation of vehicles in autonomous driving. The Radar Road Signature layer will allow automated vehicles to determine their exact location on a road down to a few centimeters, working in conjunction with the TomTom HD Map.

The advantage of the Bosch Radar Road Signature map is its robustness: unlike maps that rely exclusively on video data for vehicle localisation, the Radar Road Signature can be used and generated reliably at night and in conditions of poor visibility. The Bosch Radar Road Signature only needs to transmit five kilobytes of data to a cloud per kilometre, which is half the bandwidth necessary for video-based mapping.


en dan kijkt naar sommige uitspraken van Elon Musk de afgelopen tijd:

Contrary to rumors about LIDAR, Tesla is putting a far greater emphasis on radar moving forward with its Autopilot.

The radar system was added as a standard-fit component to all Tesla cars manufactured from October 2014 onward

Musk elaborates on LIDAR's limitations: "We do not envisage using LIDAR... LIDAR does not penetrate occlusions, it does not penetrate rain, dust, or snow, whereas radar does. LIDAR doesn’t bounce, you can’t look at things in front of the car in front of you." Radar, on the other hand, has these inherent (and significant) advantages.


bron: evannex.com/blogs/news/radar-vs-lidar...

[verwijderd]
0
quote:

DerksVisie schreef op 8 juni 2017 20:07:

[...]

Sorry maar dat ben ik volstrekt oneens. Alle autofabrikanten willen voor 2020 een zelfrijdende auto op de markt brengen. TomTom en Bosch hebben dit dit systeem dus al in zijn geheel uitgebracht en geïmplementeerd op de openbare weg voor het einde van 2020 in meer dan 1 miljoen auto's! Die contracten moeten dus nu gereed zijn anders gaat dat natuurlijk niet lukken. Gigantisch nieuws dus en onvoorstelbaar dat het kan dat TomTom vandaag gezakt is.

Dit project is al sinds 2015 bezig, dit is stap 2 en de volgende stap is de lancering.
Precies. En om tot lancering te komen heb je validering door de overheid nodig en daarvoor heb je weer gigantische bergen data uit HD Maps nodig door miljarden kilometers te testen op de weg en uit simulaties.

Volgens:

RAND:
www.rand.org/content/dam/rand/pubs/re...

Mobileye:
www.youtube.com/watch?feature=em-subs...

Toyota:
spectrum.ieee.org/cars-that-think/tra...

Nvidia:
www.bloomberg.com/news/videos/2017-05...
[verwijderd]
5
quote:

aandeeltje! schreef op 8 juni 2017 19:56:

Het is helemaal GEEN gigadeal maar gewoon een van de vele ontwikkeltrajecten. En pas over 2,5 jaar eens wat ermee doen, daar bedoel ik niets verkeerd mee, maar het is nu ook geen wereld nieuws. Alle informatie die ingewonnen wordt van sensoren gaat uiteindelijk uitgewisseld worden. Afnemers zijnj ook weer leveranciers. Het betekent alleen dat partijen de buit verdelen en NIEMAND dus heer en meester kan spelen. Goed voor de consument want anders hebben we Apple constructies waar de consument gewoon de hoofdprijs betaald uiteindelijk.
Geen giga-deal?

Je mag best negatief zijn, maar dat kan hiermee echt niet. Waar iedereen zich hier vanwege die gemanipuleerde koers afvraagt of TT wel daadwerkelijk de speler is die ze claimen te zijn en willen zijn (in de endgame) blijkt dat hun ultieme product, RoadDNA, gebruikt gaat worden door één van de grootste kapitaalkrachtige automotive leveranciers die er maar bestaat. Een onderneming die werkelijk aan alles en iedereen levert en overal bij betrokken is. Bovendien een speler die overal al "binnen" is en super eenvoudig in staat is om oplossingen enorm breed aan alle afnemers te leveren. En een merk dat bekend staat om kwaliteit!

Dus, als die TT-producten mede gebruiken, dan is dat voor TT veel en veel neter nieuws dan uit de koers blijkt.

Daarom is het ook zo triest. Dat je als belegger juist zit, dat je je verdiept en je je bevindt in de juiste sector en dat die sector overal super resultaten laat zien, maar niet bij TT. Omdat bij TT mensen aan het roer staan, die weliswaar meer dan gevuld zijn, maar toch, net als Nina Brink, zonder enige vorm van scrupules, dezelfde aandeelhouders naaien die ervoor gezorgd hebben, dat ze niet failliet zijn gegaan aan hun megalomane overname van tele atlas.

Maar, een slecht geheugen zal vast heerlijk zijn, als je op je jacht je miljoenen telt en je niet hoeft af te vragen, hoe je ze bij elkaar hebt gespeeld.
[verwijderd]
2

Koers gaat exploderen , er speelt iets mega
Koers kan niet meer gedrukt worden, als iemand het wil jatten moeten ze het nu doen
[verwijderd]
1
quote:

W schreef op 8 juni 2017 22:29:

Koers gaat exploderen , er speelt iets mega
Koers kan niet meer gedrukt worden, als iemand het wil jatten moeten ze het nu doen

Waarom gaat de koers ontploffen? En op welke termijn denk je dat dat gaat gebeuren? Ik blijf sceptisch maar zou toch wel graag van de mega stijging mee willen profiteren. Dan moeten KPN en BAM toch nog maar even wachten ;-)
leonardus65
0
@W Iets opgevangen ? Laat het maar gebeuren, kan mij niet snel genoeg gaan. Hoop dat dit mijn laatste jaar TomTom aandeelhouder gaat worden.
DerksVisie
0
quote:

W schreef op 8 juni 2017 22:29:

Koers gaat exploderen , er speelt iets mega
Koers kan niet meer gedrukt worden, als iemand het wil jatten moeten ze het nu doen

Ik hoop het maar hoezo zijn wij vandaag gedaald dan? En in welk scenario zou een vijandige overname succesvol kunnen zijn?
Regenboog33
0
quote:

W schreef op 8 juni 2017 22:29:

Koers gaat exploderen , er speelt iets mega
Koers kan niet meer gedrukt worden, als iemand het wil jatten moeten ze het nu doen

Wel verrassend je uitspraak. Eerst ben je sceptisch over het koersverloop en hoop dat je dat we eind 2017 op € 10.- staan en nu roep je opeens dat de koers gaat exploderen? Op basis waarvan roep je dit dan?? Kijk, als ik dat roep zal niemand daar wat mee doen maar als jij het roept .... met jouw achtergrond...
3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront