Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Risky bets
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 28 april 2017 11:42:

[...]
De koers heeft niets met het eigen vermogen te maken, maar alles met de (dag)huurprijzen van de schepen.

In een slecht jaar kan de koers makkelijk dalen naar 50% of minder van het eigen vermogen.
Dit is gewoon niet waar. Sentiment, rates spelen uiteraard mee op de korte termijn. Maar ik heb het niet nagerekend, maar EURN heeft denk ik 80% van de tijd tussen 0.9 en 1.1x NAV gehandeld en bijna altijd tussen 0.8-1.2x.

Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over het eigen vermogen zoals door EURN zelf gerapporteerd, maar over up-to-date resale waarde van de vloot.
aossa
0
Risky bets
0
Nee, aan wat ie nu waard is. Een 22,5 jaar oude tanker is ongeveer tegen scrap gewaardeerd op het moment, dus voor dergelijk oude tankers gaat jou opmerking op. Voor nieuwe tankers uiteraard niet.

Dit is een gratis bron om een beeld te krijgen (pagina 6).
www.hellenicshippingnews.com/wp-conte...

Resale (new) VLCC doet op het moment ongeveer 83M en een 5 jaar oude 63M$.

www.vesselsvalue.com/
Dit bedrijf heeft veel specifiekere data, maar daar moet flink voor betaald worden. Maar hun hebben een waarde inschatting per schip en nemen dus ook dingen mee als kwaliteit (korea vs china bouwer bijvoorbeeld), grootte, stookolie verbruik,... dat soort dingen.
sip
0
quote:

Risky bets schreef op 28 april 2017 09:12:

[...]

Dividendbeleid lijkt me prima, omdat
a. De balans al super sterk is
b. EURN super concervatief afschrijft, waardoor de winsten veel kleiner gerapporteerd worden dan peers en dus 80% wordt betaald over een lagere winst.
c. Elk kwartaal blijft de volledige depreciatie + 20% van de winst binnen het bedrijf (schepn verjaren natuurlijk wel). De balans wordt dus automatisch nog verder versterkt elk kwartaal en er is wat geld voor groei.

Vooral punt b is belangrijk om te realiseren. EURN schrijft af in 20 jaar naar 0. De scrap waarde van een VLCC is momenteel bijvoorbeeld 15.5-16 miljoen. Dus door naar 0 af te schrijven bouw je een enorm conservatisme in. Tevens opereren tankers in de meeste markten wel langer dan 20 jaar, zeker de "kleinere" Suezmax schepen. De meeste peers schrijven af in 25 jaar naar scrap waarde en rapporteren dus veel meer winst. Partijen als NAT, FRO, DHT betalen allemaal meer van de Cash flow uit dan EURN.
Ben het helemaal eens met je reactie en dat Euronav koncervatief is, is duidelijk
Het gaat mij erom bij slecht jaar niet naar nul dividend te gaan en de balans ondanks dat hij
er erg goed uitziet nog sterker te maken.
De olie wereld is nauwelijks te voorspellen door de politieke risico's.
ook milieu zaken spelen een rol. Er komt een omschakeling naar andere energie vormen.
Een bedrijf als Euronav zal moeten kunnen schakelen om erop in te kunnen spelen.
Een erg sterke balans zonder schulden en erg sterke liquiditeit zijn dan nodig.
Je hebt de kans in sterke jaren om erop in te spelen grijp die kans.
Het opzetten van een andere activiteit of tweede poot om als bedrijf door te kunnen kan wel
eens realiteit worden er zijn duidelijk veranderingen gaande.
Als leiding van bedrijf zou ik daar rekening mee houden.
Politiek , milieu en innovatie spelen grote rol in de energie wereld.

Lammetod
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 29 april 2017 11:04:

Euronav is gewoon een investering in oud ijzer.....
Als de prijs omhoog gaat en da gaat hij zitten we toch goed ........
Lammetod
0
@dezwarteridder


Menu
Oud ijzer prijs
Oude metalen
Containerservice
Slopen & demontage
Computer recycling
Speciale metalen
Edelmetalen
Schrootprijzen
De laatste Krommenhoek Metals acties
OUD IJZER
Grote partij?
Neem contact op
HomeOud ijzer prijsOud zwaar ijzer prijs
Oud zwaar ijzer prijs

Oud zwaar ijzer prijs€ 0,16 per kg
DeZwarteRidder
0
quote:

Lammetod schreef op 29 april 2017 12:55:

@dezwarteridder
Menu
Oud ijzer prijs
Oude metalen
Containerservice
Slopen & demontage
Computer recycling
Speciale metalen
Edelmetalen
Schrootprijzen
De laatste Krommenhoek Metals acties
OUD IJZER
Grote partij?
Neem contact op
Home
Oud ijzer prijs
Oud zwaar ijzer prijs
Oud zwaar ijzer prijs
Oud zwaar ijzer prijs€ 0,16 per kg
Je vergeet nog iets: Je kunt zo'n schip niet even naar de oud-ijzerboer brengen; je moet 'm eerst in kleine stukjes zagen en dat is een hoop werk.....
Risky bets
0
quote:

Murex123 schreef op 29 april 2017 11:01:

SALT
28/4 Scorpio Tankers expects 'substantial' rate upturn:
www.tradewindsnews.com/tankers/124984...

Murex, Salt is Scorpio's bulker bedrijf en Scorpio product tankers is STNG.

seekingalpha.com/article/4066283-scor...

Was een bizarre earnings call van de week. Die CEO liet mensen de vragen niet eens af maken en begon weer de ene of de andere hyper bullish opmerking. Laten we hopen voor product tanker bedrijven (Ik heb exposure met cplp, insw, stng) dat minstens 5% van wat hij zegt, uitkomt. Dan ziet het er al prima uit :P
Risky bets
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 29 april 2017 13:12:

[...]

Je vergeet nog iets: Je kunt zo'n schip niet even naar de oud-ijzerboer brengen; je moet 'm eerst in kleine stukjes zagen en dat is een hoop werk.....
Ik moet hier denk niet serieus op reageren, maar als je op de hoogte wil blijven van scrap prijzen is dit een goed wekelijks rapport. Scrap staal prijzen zijn bijna verdubbeld de afgelopen 2 jaar. In de tussentijd is de waardering van 20 jaar oude tanker sterk afgenomen. Op zich een goede ontwikkeling, want hoe kleiner die spread, hoe groter de kans dat partijen voor scrap kiezen (zeker als je extra ballast water investeringen mee neemt).

www.hellenicshippingnews.com/wp-conte...
Risky bets
0
We hebben het in het verleden wel eens over CPLP gehad en dat ze mogelijk de distributie weer gaan verhogen. Ziet er naar uit dat dat eindelijk gaat gebeuren de komende 2 kwartalen.

seekingalpha.com/article/4067056-capi...
aossa
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 29 april 2017 11:04:

Euronav is gewoon een investering in oud ijzer.....
De bekendste oudijzerboer is wel Albert Frères, die heeft niet echt slecht geboerd :-)
Murex123
0
marketrealist.com/2017/04/how-crude-t...

Bovenstaande link geeft een realistisch beeld van de belangrijkste parameters. De vooruitzichten zijn niet slecht indien de Chinese markt blijft groeien. Het aanbod tankers groeit maar ook de vraag naar crude oil.
DeZwarteRidder
0
quote:

aossa schreef op 29 april 2017 19:40:

[...]De bekendste oudijzerboer is wel Albert Frères, die heeft niet echt slecht geboerd :-)
Misschien heeft hij de roestbakken van Euronav voor een prikkie kunnen kopen..???
Lammetod
0
[quote alias=Risky bets id=10015712 date=201704291513]
[...]

Ik moet hier denk niet serieus op reageren, maar als je op de hoogte wil blijven van scrap prijzen is dit een goed wekelijks rapport. Scrap staal prijzen zijn bijna verdubbeld de afgelopen 2 jaar. In de tussentijd is de waardering van 20 jaar oude tanker sterk afgenomen. Op zich een goede ontwikkeling, want hoe kleiner die spread, hoe groter de kans dat partijen voor scrap kiezen (zeker als je extra ballast water investeringen mee neemt).

www.hellenicshippingnews.com/wp-conte...
[/quote)

Ach Risky bets reageerde op hem omdat hij zo negatiev over Euronav is , als hij het niks vindt moet hij ze verkopen ,en als hij er geen heeft gewoon lekker weg blijven en niet de zaak aan het sch** ten brengen
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 15,380
Verschil +0,120 (+0,79%)
Hoog 15,390
Laag 15,070
Volume 59.888
Volume gemiddeld 226.608
Volume gisteren 29.779

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront