TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom mei 2017

2.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 99 100 101 102 103 » | Laatste
JLE2
0
quote:

desmi schreef op 4 mei 2017 18:02:

[...]

Als ze nu ineens snel gaan afbouwen lijkt het er steeds meer op dat het ivm personeelsopties is gedaan (koers drukken).
Deze opbouw kan van twee dagen geleden zijn toen de driedaagse optieberekening nog bezig was
[verwijderd]
1
Je moet maar ballen hebben om nog meer te shorten.
We hoeven zeker niks te verwachten van HG?
[verwijderd]
2
De omzet in opties schiet omhoog.
Vandaag zijn er acht maal meer callopties dan put opties verkocht dat geeft een positieve ontwikkeling die zichzelf versterkt ( ervaring uit het verleden).
Beperktedijkbewaking
0
quote:

tatje schreef op 2 mei 2017 11:58:

Stel een optierecht op 1 aandeel kost 2 euro.
dan praat je over 5 miljoen opties voor autonomos, maar dat weet ik niet.

Als TT altijd zelfstandig blijft gaan we die 100 wel zien, mits ze de finale halen en winnen :-)
Dan worden die opties van autonomos 5 miljoen maal ( 100 min 8 ) 460 miljoen waard.

Ik weet dus niet hoeveel opties autonomos heeft gekregen voor die 10 miljoen.
Maar als de overnamesom 25 miljoen is geweest, heeft TT autonomos over de streep getrokken, door een kijkje in de TT keuken.
...
Ik denk dat je aannamen over de kosten van een optierecht niet zo gek zijn. Hoeveel opties die Autonomos-boys precies gekregen hebben zullen we vermoedelijk in JV2017 gaan zien.

Ik heb tot nu toe vooral geschreven over de gang van zaken bij de latere uitoefening van personeels- en managementopties. (De personeelsopties zijn een vorm van salaris en wat mij betreft prima, de targetloze opties voor directieleden/founders lijken me wat dubbelop).

De uitoefening van die opties betekent verwatering voor de overige aandeelhouders, maar heeft geen consequenties voor de P&L van het bedrijf. (Wel voor sommige reserves in hun balans geloof ik, maar dat is verder weinig interessant.)

Bij de initiële toekenning van die opties is er meer aan de hand. Dat is een vorm van salaris, waar dus ook inkomstenbelasting over moet worden betaald. Mogelijk neemt TT die voor zijn rekening? Als er hier een fiscalist meeleest: vertel! Ik leer graag bij.

Hoe dan ook, de toekenning kost het bedrijf geld, en dat moet dus in de P&L en ook in de balans verantwoord worden. Ik zal niet zeggen dat ik het volledig snap, maar er wordt via een bepaald optiemodel (details staan het JV) een waarde voor die opties berekend. Dat zijn, direct al op het moment van toekenning, personeelsuitgaven voor TT, die geboekt worden onder de post SG&A in hun (kwartaal)verslagen. Vroeger werden die expliciet genoemd, maar tegenwoordig zitten ze er impliciet in, en geeft alleen het JV achteraf meer info.

Die toekenning kost ons dus direct geld! (In Q1 dus 10 mio voor de lui van Autonomos.) Als de opties waardeloos aflopen zien we dat ten dele terug via een afboeking op bepaalde reserves in de balans (geloof ik), maar de betaalde IB zien we nooit terug. De fiscus is ook niet gek.

De overigens gewaardeerde poster Juun schreef elders dat het om peanuts gaat. Dat ben ik niet met hem eens. Zonder de bovengenoemde bijdrage aan de SG&A kosten zou de nettowinst de afgelopen jaren een stuk hoger zijn geweest.

tatje
0
Ha BDB.

Ik denk dat TT alle kosten van die opties voor hun rekening nemen.

Dat zou betekenen dat de eventuele opbrengst :-)

Stel Groeibriljant en de ceos van TT en Here krijgen gelijk en TT blijft zelfstandig, dan kan 100 min koers bij toekenning, zeg 9 , een netto opbrengst geven per aandeel van 91 euro.

Stel Autonomos heeft er 5 miljoen, dan praten we inderdaad over 455 miljoen NETTO.

Tja, ik ging eind van vandaag voor 9,50, maar het gemiddelde van 3 dagen voor toekenning, kan ook in de buurt liggen.

Is koningsdag een werkdag, is 4 mei een werkdag bij TT.

TJA !
seren
1
quote:

montafon schreef op 4 mei 2017 18:20:

De omzet in opties schiet omhoog.
Vandaag zijn er acht maal meer callopties dan put opties verkocht dat geeft een positieve ontwikkeling die zichzelf versterkt ( ervaring uit het verleden).
Het schrijven van opties lijkt wel een hype, ook hier op het forum.
Goed om te volgen, maar misschien niet meer het juiste moment nu.
tatje
0
Gisteren hadden we een bandbreedte van 9,31 32 of 33 en 9,52, dus zeg maar 20 cent.

Ik ben benieuwd :-)
Dutchy Ron
1
Komkommertijd.....

One of the big issues, Delphi told me, was the high-definition mapping its cars rely upon for details of things like curb levels and which lane markings are where. In the absence of a comprehensive commercial map to buy, its been doing its own mapping. It’s a prerequisite that severely curtails where the cars can actually go.

www.slashgear.com/in-delphis-latest-s...
[verwijderd]
0
Zoals iedere dag hetzelfde patroon, in het eerste uur sterk naar beneden drukken en de day-low creëren om daarna langzaam omhoog te kruipen op een nieuwe top te sluiten.

Laat de koersen van voor 2008 maar weer geleidelijk op de borden komen!
TT is hot, de sector is hot, the only way is up.
[verwijderd]
0
quote:

seren schreef op 5 mei 2017 09:02:

[...]

Het schrijven van opties lijkt wel een hype, ook hier op het forum.
Goed om te volgen, maar misschien niet meer het juiste moment nu.
Calls niet maar puts schrijf ik elke maand, waarom zou dat nu niet het juiste moment zijn?
[verwijderd]
2
quote:

RickBreda schreef op 5 mei 2017 09:30:

Zoals iedere dag hetzelfde patroon, in het eerste uur sterk naar beneden drukken en de day-low creëren om daarna....
Klopt, ze nemen zelfs de hele AEX mee in dat geweld. Man hou toch op
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 5 mei 2017 09:23:

Komkommertijd.....

One of the big issues, Delphi told me, was the high-definition mapping its cars rely upon for details of things like curb levels and which lane markings are where. In the absence of a comprehensive commercial map to buy, its been doing its own mapping. It’s a prerequisite that severely curtails where the cars can actually go.

www.slashgear.com/in-delphis-latest-s...
Ik ga er van uit dat ze voor dit onderzoek HERE HD-maps gebruikten. Dus eigenlijk is dit een sneer richting HERE. Ben benieuwd of ze met TomTom wel uit de voeten hadden gekund?
marathon 11
0
quote:

RickBreda schreef op 5 mei 2017 09:30:

Zoals iedere dag hetzelfde patroon, in het eerste uur sterk naar beneden drukken en de day-low creëren om daarna langzaam omhoog te kruipen op een nieuwe top te sluiten.

Laat de koersen van voor 2008 maar weer geleidelijk op de borden komen!
TT is hot, de sector is hot, the only way is up.
Klopt Rick. Zijn wellicht wat progjes die aan het werk zijn om wat handel voor de dag te kunnen binnentikken.
Maar snel een USG ontknoping en we kunnen ze weer laten knallen.
[verwijderd]
0
quote:

Sunshine Band schreef op 5 mei 2017 09:54:

[...]

Klopt, ze nemen zelfs de hele AEX mee in dat geweld. Man hou toch op
Verder kijken dan die neus van jou lang is zou misschien andere inzichten geven. Niet alleen vandaag dit patroon bij TT maar al weken.
[verwijderd]
0
quote:

Ai Caramba schreef op 5 mei 2017 10:19:

19 juli resultaten 2e kwartaal, midden in de zomer. Wat denken jullie?
25 graden, zonnig weer
2.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 99 100 101 102 103 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil +0,210 (+3,80%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront