Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans Juni 2017

204 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
tradersonly
0
Bouwgrond raakt op, woningbouw in de knel.

fd.nl/ondernemen/1206311/bouwgrond-ra...

Heijmans heeft laatste jaren fors afgeschreven op haar grondposities om deze conservatief in de boeken te hebben staan. Met de huidige ontwikkelingen lijkt het mij niet meer dan logisch dat deze enkel nog omhoog bijgesteld kunnen worden, hetgeen een positief effect zal sorteren, balansmatig gezien.
HSpecter
0
Heijmans en Ballast Nedam vallen af voor nieuwe A16
De consortiums van Heijmans en Ballast Nedam dingen niet langer mee naar de vernieuwing van de A16, het project dat door Rijkswaterstaat is begroot op € 1 mrd. Dit meldt vakblad Cobouw.
Het consortium Noord Plus, bestaande uit Heijmans, Fluor en Hochtief en de combinatie Ballast Nedam, Macquarie en Strabag hebben Rijkswaterstaat er niet van weten te overtuigen dat zij de geschikte partij zijn om de nieuwe rijksweg tussen de A13 en de A16 aan te leggen. De marktpartijen kregen de opdracht twee risico´s en één kans van het project in kaart te brengen. Op basis van deze opdracht zijn de consortiums van Heijmans en Ballast Nedam afgevallen.
Rijkswaterstaat maakt in het voorjaar van 2018 de winnaar bekend. De combinaties De Nieuwe Zestien (BAM, Boskalis en VolkerWessel), Connect Rotterdam, bestaande uit Sacyr en Strukton, en De Groene Boog (Besix, Dura Vermeer, Van Oord, John Laing, Rebel en TBI) zijn nog in de race voor de nieuwe A16.
Tunnel van 2,1 kilometer
Het winnende consortium mag de A16 Rotterdam, de nieuwe verbinding tussen de A13 en de A16, aanleggen. Onderdeel van het project is het nieuwe knooppunt Zestienhoven en een tunnel van 2,1 kilometer in het Lage Bergse Bos. Voor de tunnel zijn 39 maatregelen uitgewerkt om het energieverbruik terug te dringen.
Rijkswaterstaat heeft de nieuwe A16 begroot op € 1 mrd, waarmee het een van de grootste infrastructurele projecten in de regio Rotterdam is. De andere zijn de Blankenbrugtunnel en het Thames-wegtrace.

[verwijderd]
0
quote:

Dicall69 schreef op 21 juni 2017 10:11:

[...]

Zou de berichtgevingen eens goed lezen op de Belgische onderdelen heeft men een netto-opbrengst van 40 miljoen behaald en op de Duitse onderdelen 15 miljoen.
Is en blijft 55 miljoen !!!
Kan je de berekening van die 40mil eens maken alstublieft?
Dicall69
0
quote:

Topperke schreef op 23 juni 2017 09:30:

[...]
Kan je de berekening van die 40mil eens maken alstublieft?
Gewoon de berichtgevingen goed lezen, zie onderstaand :

Heijmans rondt verkoop Belgische bedrijven af
Gepubliceerd op 25 apr 2017 om 17:55

ROSMALEN (AFN) - Heijmans heeft de verkoop van zijn belang in de Belgische bedrijven Heijmans Bouw, Heijmans Infra en Van den Berg aan Besix afgerond. Dat heeft een netto-opbrengst van ruim 40 miljoen euro opgeleverd, zo meldde het bouwbedrijf dinsdag.
De transactie was al in februari aangekondigd. De gezamenlijke omzet van de verkochte bedrijven over 2016 bedroeg circa 250 miljoen euro. De verkoop van de Belgische activiteiten is volgens Heijmans een volgende stap op weg naar verdere schuldreductie en een ,,structurele verbetering van de vermogensverhoudingen".

www.iex.nl/Nieuws/ANP-250417-209/Heij...
[verwijderd]
0
quote:

Dicall69 schreef op 23 juni 2017 10:17:

[...]

Gewoon de berichtgevingen goed lezen, zie onderstaand :

Heijmans rondt verkoop Belgische bedrijven af
Gepubliceerd op 25 apr 2017 om 17:55

ROSMALEN (AFN) - Heijmans heeft de verkoop van zijn belang in de Belgische bedrijven Heijmans Bouw, Heijmans Infra en Van den Berg aan Besix afgerond. Dat heeft een netto-opbrengst van ruim 40 miljoen euro opgeleverd, zo meldde het bouwbedrijf dinsdag.
De transactie was al in februari aangekondigd. De gezamenlijke omzet van de verkochte bedrijven over 2016 bedroeg circa 250 miljoen euro. De verkoop van de Belgische activiteiten is volgens Heijmans een volgende stap op weg naar verdere schuldreductie en een ,,structurele verbetering van de vermogensverhoudingen".

www.iex.nl/Nieuws/ANP-250417-209/Heij...
Dan zit je juist en mogen we inderdaad een sterke netto-winst verwachten over 2017.
Echter zal er duidelijk bijstaan dat dit mede te danken is aan de meerwaarde op verkopen.

En het is de EBIDTA die goed moet zijn om de banken tevreden te stellen, daar gaat de focus ook op liggen.
Dicall69
0
quote:

HSpecter schreef op 22 juni 2017 21:25:

Jammer zou een mooie opdracht zijn geweest
Denk dat Heijmans hun pijlen beter op andere doelen kan richten, infra blijft altijd een zeer risicovolle sector eerst alles op een rijtje zetten en dan weer groei laten zien bij infra en wegenbouw !!!
Dicall69
0
quote:

Topperke schreef op 23 juni 2017 12:54:

[...]
Dan zit je juist en mogen we inderdaad een sterke netto-winst verwachten over 2017.
Echter zal er duidelijk bijstaan dat dit mede te danken is aan de meerwaarde op verkopen.

En het is de EBIDTA die goed moet zijn om de banken tevreden te stellen, daar gaat de focus ook op liggen.
Helemaal mee eens, maar een goede balans draagt alleen maar positief bij, ben eveneens benieuwd, hoe en of de afgelopen maanden positief waren voor Heijmans, want dat zou de koers aanzienlijk hoger gaan zetten.
We zullen het allemaal weten op 16 augustus, spannend !!!
Guus_Geluk
0
quote:

Roy_01 schreef op 24 juni 2017 13:39:

www.noordhollandsdagblad.nl/hoorn-enk...
Dit is oud nieuws, we wisten dat het daar slecht was. Maar het ziet er wel echt heel slecht uit, het is bijna lachwekkend. ;-)
[verwijderd]
0
Vreemd.
Wat is er eigenlijk in die overeenkomst tussen de provincie en Heijmans vastgelegd?
Zullen zij bv dit voorval financieren of hoe zit het in elkaar?
Allesinds gaat het om een belangrijk project voor Heijmans, weer tegenslag is echt enorm slecht nieuws...
Alex W
0
Bekend is dat de grond langer moest inklinken maar zo omhoog komen is andere koek.
Dezelfde constructies zijn op nog heel wat andere plaatsen in dit traject ook toegepast en daar ligt meestal nog geen asfalt.
[verwijderd]
0
Lijkt me duidelijk dat het nooit meer iets wordt met dit waardeloze bedrijf, zeker nu de banken het voor het zeggen hebben en de aandeelhouders niet smeer zullen gunnen. Ton Hillen is weliswaar minder dramatisch dan van der Els, maar die man vult natuurlijk evengoed zijn zakken en zal buiten schot blijven. Goedgelovige beleggers zullen het gelag gaan betalen. Sterkte allen!
Dicall69
0
quote:

Guus_Geluk schreef op 24 juni 2017 21:32:

[...]

Dit is oud nieuws, we wisten dat het daar slecht was. Maar het ziet er wel echt heel slecht uit, het is bijna lachwekkend. ;-)
Het is een traject van 42 km, dus problemen zullen zich blijven voordoen en is naar mijn weten ingecalculeerd, problematiek zal zeker blijven aanhouden en daar zit Heijmans nadrukkelijk bovenop.
Degene die hier elke berichtgeving aanpakken om hun verzinselen op los te laten, neem ik hoe dan ook met een korrel zout.
De voortgang gaat zeker niet gemakkelijk alles gaat stap voor stap, zoals onderstaand beschreven :

Een kunstwerk in de wegenbouw? “Ja”, zegt Edwin, “dat is jargon voor een duiker, viaduct of tunnel.” En daar krijgt de nieuwe N23 er veel van, om zo de doorstroom van het verkeer en de veiligheid voor fietsers te bevorderen. Rob Oosterhof vult zijn collega aan: “Kunstwerken zijn arbeidsintensief. Mensen denken: wat duurt dat lang. Maar alles moet stapje voor stapje. De grond moet maandenlang verzwaard worden zodat de weg later niet verzakt. Gestort beton moet uitharden. Dan ben je ook weer vijf weken verder.” Edwin: "Een kunstwerk is net een zwangerschap: het duurt zo'n negen maanden voordat het 'af' is.”

www.heijmans.nl/nl/verhalen/hoe-staat...
Dicall69
0
quote:

Roy_01 schreef op 24 juni 2017 13:39:

www.noordhollandsdagblad.nl/hoorn-enk...
De problematiek zit hem in de slappe bodem dat is al lang bekend, maar de uitspraak van de Raad van de Arbitrage, laat net zo lang op zich wachten, zie onderstaand uit een bericht van een artikel uit september 2016 !!!

De vertraging heeft vooral te maken met de 'slappe' West-Friese bodem tussen Enkhuizen en Heerhugowaard. Hierdoor moet de grond langer inzakken. De extra kosten die hiermee gepaard gaan zijn onderwerp van het meningsverschil. De Raad van Arbitrage voor de Bouw moet nu uitkomst brengen, vindt bouwbedrijf Heijmans.
Dicall69
0
Misschien wel het alom zeggende bericht waar je tevens uit kunt opmaken dat Heijmans in afwachting is van Raad van Arbitrage voor de Bouw !!!

www.cobouw.nl/infra/nieuws/2016/11/ha...
Dicall69
0
Om iedereen een helder beeld te geven over de werkzaamheden van de Westfrisiaweg en het verspreiden van onwaarheden te beperken zou ik het onderstaand bericht eens aandachtig lezen !!!

www.westfrieslandactueel.nl/heijmans-...

Heijmans hervat werkzaamheden Westfrisiaweg: ‘maar wel extra overlast’
15 februari 2017
REGIO – Heijmans en de provincie Noord-Holland hebben overeenstemming bereikt over het project N23 Westfrisiaweg.

Beide partijen hebben onderling afspraken gemaakt over de verdere planning en uitvoering van het project. Heijmans hervat met onmiddellijke ingang de werkzaamheden aan de N23 Westfrisiaweg.

Het bedrijf verwacht de weg eind 2018 open te kunnen stellen voor het verkeer. Ook wordt de lopende arbitragezaak opgeschort.
Over de uitvoering van het project was verschil van inzicht ontstaan, dat te maken had met de bodem gesteldheid. Intensieve gesprekken hebben ervoor gezorgd dat overeenstemming is bereikt over de voortzetting van het project.

‘Oplossing betekent wel meer overlast’
Tegenover NH reageert gedeputeerde Elisabeth Post op de overeenstemming. “We zijn blij dat het gelukt is. Het is een ingewikkelde puzzel geweest. Want ik wilde en kon niet meer betalen dan we al van plan waren.” En aangezien de aanleg van de weg miljoenen duurder wordt gaan de aannemer en de Provincie op zoek naar andere oplossingen: “We gaan kijken waar het goedkoper kan. En dat betekent bijvoorbeeld dat er ook meer overlast gaat ontstaan. Maar anders zou de weg misschien pas af zijn in 2022, dan is dit een betere oplossing. Verder hebben we een pot voor onvoorziene kosten die we gaan inzetten. Dan houden we dus minder geld over, maar dat liever dan dat de regio nog langer moet wachten. Dat is niet te verkopen.”

Ook vanuit Heijmans komen opgeluchte geluiden. “Met het bereiken van de overeenkomst komt een einde aan een ongewenste situatie voor weggebruikers, omwonenden en bedrijven”, zegt Ruud Majenburg, lid van de Raad van Bestuur.

“We zijn blij dat de pogingen die we ondernamen om een oplossing te vinden uiteindelijk hebben geleid tot deze overeenkomst. We zullen gezamenlijk optrekken in het verder afronden van het project.” Als alles volgens plan verloopt wordt de weg uiterlijk eind 2018 opgeleverd.
Daexter
0
quote:

Dicall69 schreef op 25 juni 2017 15:16:

Misschien wel het alom zeggende bericht waar je tevens uit kunt opmaken dat Heijmans in afwachting is van Raad van Arbitrage voor de Bouw !!!

www.cobouw.nl/infra/nieuws/2016/11/ha...
Ik ga er verder niet teveel woorden aan wijden maar je hebt duidelijk niet opgelet. RVA is geheel van de baan.
Dicall69
0
quote:

Daexter schreef op 25 juni 2017 15:28:

[...]

Ik ga er verder niet teveel woorden aan wijden maar je hebt duidelijk niet opgelet. RVA is geheel van de baan.
Er wordt gesproken over opgeschort dat betekent, zolang Heijmans en de Provincie samen naar oplossingen kijken en uitvoeren, blijkt dit niet het geval te zijn zal de Raad van Arbitrage er zich zeker (weer) over gaan buigen !!!
204 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 15:39
Koers 16,900
Verschil -0,300 (-1,74%)
Hoog 17,020
Laag 16,580
Volume 55.223
Volume gemiddeld 117.720
Volume gisteren 42.038

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront