TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Dutchy Ron
1
www.digitaltrends.com/mobile/uber-is-...
Uber is now using TomTom digital maps in its smartphone apps

Neem aan al bekend (oud nieuws) en gepost door iemand (2x genaaid eens zo sterk)
[verwijderd]
0
quote:

rjohnson schreef op 22 juni 2017 20:55:

Harold Goddijn is bezig met andere dingen te winnen.

www.sailingscuttlebutt.com/2017/06/20...
Om het allemaal positief te houden adviseer ik HG om met TomTom net zo om te gaan als met zijn boot. Namelijk een hele goede kapitein aanstellen! Dus stel een CEO vh formaat Bouwe Bekking aan bij TomTom en haal met TomTom ook de eerste prijs. Hou zelf een RvC positie en hark de meeste cash binnen als grootaandeelhouder...

Madam staat toch ook niet aan het Fok bij deze bootrace?

Dutchy Ron
0
12:30 BIG IDEA: HOW DIVERSIFICATION SAVED TOMTOM

After record profits in 2007, TomTom hit a bump in the road by the end of 2008. The economic downturn and the introduction of maps on smartphones forced TomTom to reassess their route. The answer? Diversification. Last year alone, TomTom announced seven new consumer products including fitness wearables and HD mapping for Autonomous Driving.

One of the founders back in 1991 and still at the helm, Corinne Vigreux reviews the TomTom journey to date, discusses how they were able to diversify their offering, and outlines what new innovations the company is working on.

Speaker: Corinne Vigreux, Founder, TomTom
19 july London

unbound.live/london2017/agenda/
[verwijderd]
0
Ach mijn hemel. Op 19 juli Corrie en de winkel van sinkel.
Blinkertjes, kraaltjes en handwerkjes.
Dutchy Ron
2
Heeft TT de open TLC (Traffic Light Control) al gecommuniceerd als nieuw product? Maarten deelde zoiets mee op de ITS.
PentaGoNix
0
quote:

Natte krant schreef op 22 juni 2017 22:52:

Ach mijn hemel. Op 19 juli Corrie en de winkel van sinkel.
Blinkertjes, kraaltjes en handwerkjes.
En vergeet het bier niet, want tja, consumer products zijn net als het maken van bier. Erg leuk maar of we er wat aan verdienen weet ik (Corinne) niet...
Chameleon
1
quote:

Accuboor schreef op 22 juni 2017 22:36:

[...]
Om het allemaal positief te houden adviseer ik HG om met TomTom net zo om te gaan als met zijn boot. Namelijk een hele goede kapitein aanstellen! Dus stel een CEO vh formaat Bouwe Bekking aan bij TomTom en haal met TomTom ook de eerste prijs. Hou zelf een RvC positie en hark de meeste cash binnen als grootaandeelhouder...

Madam staat toch ook niet aan het Fok bij deze bootrace?

Eens, meer concreet:

Huidig structuur als volgt ombouwen:

- Topholding met daarin de Founders en huidige RvC structuur (beursgenoteerd)

Daaronder 3 separate bedrijven:

- TomTom consumer products
Nieuwe CEO met zeer sterke marketing achtergrond

- Tele Atlas (de Maps met de business units automotive + licensing)
Alain de Taeye + nieuwe strategische COO (uit US tech hoek)

- Webfleet (het telematics bedrijf)
Nieuwe CEO die óf zelf de consolidatieslag vorm gaat geven door middel van substantiële overnames óf het bedrijf ASAP klaar maakt voor verkoop (het is een van beide, doormodderen is geen optie)

Bedrijven dienen volledig onafhankelijk te functioneren. De merknaam TomTom wordt alleen nog maar gebruikt voor het consumentenbedrijf.

Eventueel kunnen deze bedrijven gedeeltelijk worden gelist, kunnen minderheidsbelangen worden verkocht aan strategen of kunnen de bedrijven geheel worden verkocht als dit opportuun is.

Opbrengsten kunnen worden uitgekeerd; bedrijven moeten zichzelf in principe bedruipen. Financiering ook per bedrijf.

Zou best interessant zijn om eventuele opbrengsten die niet nodig zijn voor de bedrijven te herinvesteren in nieuwe (tech) bedrijven om zodoende een groot NL fonds te hebben dat zich voor de langere termijn committeert aan bedrijven (een soort HAL voor tech fondsen, scale-ups en groter). Uiteraard dient er dan nog de nodige investeringskennis toegevoegd te worden aan TT Holding. Waarschijnlijk een brug te ver.

DerksVisie
1
quote:

Dutchy Ron schreef op 22 juni 2017 22:54:

Heeft TT de open TLC (Traffic Light Control) al gecommuniceerd als nieuw product? Maarten deelde zoiets mee op de ITS.
Interessant interview heb je gevonden Dutchy, het zoveelste innoverende product van TomTom.
Leonard
1
23-06-2017
DE TYD:
Ook de Fransen stappen in race naar zelfrijdende auto

Lukas Vanacker,

De Franse autobouwer PSA stelde gisteren zijn eerste automatisch rijdende modellen voor. Daarmee storten ook de grote volumemerken zich op de ontwikkeling van die technologie.

'Trek de stekker eens uit en steek hem er opnieuw in', roept de ingenieur van PSA tegen haar collega. De zelfrijdende Citroën C4 Picasso die de Franse autobouwer gisteren aan de rand van Parijs voorstelde, heeft bij de start nog last van kinderziektes. Maar zodra de ingenieur het prototype, dat vol kabels en computers zit, de autosnelweg oprijdt, lukt alles verbazend vlot.

Op een grote tablet op het midden van het dashboard komt alle informatie samen van de 20 sensoren die aan de auto hangen. Zo wordt duidelijk waar alle objecten zich rond de auto bevinden, en of autonoom rijden mogelijk is.

Met een druk op een knop op het stuur activeert de chauffeur de autonome modus. De Citroën trekt automatisch op tot de gevraagde snelheid en verandert op verzoek van de bestuurder zelf van rijstrook. Als de auto een ander voertuig ziet naderen, wacht hij met invoegen. Druk gesticulerend met haar handen laat de Franse ingenieur de auto kilometers lang tussen het redelijk drukke verkeer rijden zonder het stuur of de pedalen aan te raken. Maar op een rit van een half uur loopt het wel twee keer mis. Na een bruusk maneuver maakt een alarmsignaal duidelijk dat de chauffeur het stuur meteen moet overnemen.

PSA, de groep boven Peugeot, Citroën, het premiummerk DS en binnenkort ook Opel, is nog niet erg lang met autonome technologie bezig. Recent kreeg de autobouwer van de Franse overheid de toestemming om een 20-tal prototypes met allerlei autonome technologieën op de autosnelweg te laten testen, ook door 'gewone burgers'.

Volgend jaar brengt het bedrijf de DS7 Crossback op de markt, die het tweede niveau van autonoom rijden zal bereiken (zie kader). Zo zal de auto zelf kunnen parkeren, zonder dat de bestuurder aan de pedalen komt. Vanaf 2020 wil de groep de stap zetten naar het derde autonome niveau, waarbij de auto het rijden volledig overneemt.

Daarmee hinkt PSA nog een stuk achterop. Premiummerken zoals Mercedes, BMW, Volvo of het elektrische Tesla bieden nu al heel wat meer zelfrijdende technologie in hun auto's aan. Toch is het opvallend dat ook een 'doorsnee' autobouwer zoals PSA op de kar van de zelfrijdende auto's springt. Het investeert zelfs liever in de eigen ontwikkeling van software en algoritmes dan die gewoon aan te kopen bij grote toeleveranciers. 'Dan zijn we niet zeker van de kwaliteit', klinkt het zelfbewust.

PSA, dat na enkele moeilijke jaren weer successen boekt, kiest er wel bewust voor de autonome gadgets eerst in zijn premiummerk DS te integreren, en pas nadien de volumemerken Peugeot en Citröen te laten volgen. Maar het zelfverklaarde doel van de Franse autobouwer is duidelijk: 'Autonoom rijden voor iedereen.'

DE VIJF STAPPEN NAAR DE VOLLEDIG ZELFRIJDENDE AUTO

Hands on:

chauffeur krijgt hulp maar blijft met handen aan stuur

Hands off:

auto rijdt automatisch maar chauffeur houdt continu toezicht

Eyes off:

auto rijdt autonoom, maar chauffeur moet controle soms kunnen overnemen

Mind off:

chauffeur zit in auto maar kan slapen

Driverless:

geen chauffeur aanwezig
[verwijderd]
1
quote:

kos_0 schreef op 22 juni 2017 14:44:

Misschien moeten we onze posters iets meer controleren,
Snorremans van zeil suggereert reclame voor pommade te maken maar werkt voor een beleggingsfonds .Ik zie niks vertelt ons aan de hand van de maanstand of het goed of slecht gaat. Je hoort nooit of ie short of long zit; manische paniekvogel.
Hik, sleutelt elke dag aan zn brommer, verkoopt zich zelf als techneut. W leest goed de krant, wil graag TT >9,00, Justin is weer terug ??? Wantrouw analisten en posters die de hele dag achter hun computer zitten.
@ kos

is een forum, het enige wat we doen is informatie en kennis delen in de hoop dat we er allemaal beter van worden

zijn hier allemaal volwassen mensen en iedere beslissing om in een aandeel te beleggen is immer aan de persoon zelf

bij het geven van meningen , doe dat zelf ook, of het afgeven van rapporten met koersdoelen zoals de analisten doen is immer een "verwachting" , garantie is er niet, er zijn zoveel factoren zowel intern als extern die de situatie in de markt, de sector of het bedrijf kunnen doen veranderen.

rapporten met koersdoel verwachtingen zijn altijd bewegende doelen, maar het sterkt wel een mening, want ze onderbouwen wel hun conclusies

daarbij is de mens van nature een stronteigenwijs individu , ze doen altijd wat ze zelf denken dat juist is en geloven dan ook dat dit voor iedereen het beste is, we willen ook allemaal proberen de markt te slim af te zijn en daarom proberen we eigenlijk de volgende move te pakken voordat die inzet, lukt bijna nooit en kost altijd geld

vandaar " the trend is your friend " , winnaars wachten vaak met instappen totdat er een duidelijk signaal is welke kant het opgaat, maar ja dan is de lol eraf, het gaat er bij de meeste om de markt te verslaan en het aandeel te outsmarten ( werkt bijna nooit)
daarom beleggen velen een groot gedeelte van hun vermogen bij fonds beheerders of in funds van Managers zoals bvb een HAL of een Berkshire en laat die maar bepalen welke mix van aandelen/bedrijven ze in de porto nemen.
[verwijderd]
0
www.marketwatch.com/story/uber-must-r...

De signalen dat de uitgelekte cijfers van de laatste kwartalen niet klopten worden steeds sterker, maar het was ook een voorrecht daar ze niet genoteerd zijn.

Uber is een hoax, TT moet gewoon voorzichtig opereren met deze instelling om beschadigingen voor te blijven...
[verwijderd]
0
quote:

vCalker schreef op 22 juni 2017 20:33:

Een nog onderbelicht onderwerp op dit forum vind ik toch wel de markt van 'ride-hailing' en 'robo-taxi's'. Ergens is dat natuurlijk niet vreemd omdat het nog verder ligt dan de zelfrijdende auto op de snelweg, maar ook daar liggen (gezien de gigantische belangen) voor TomTom ook genoeg kansen. In het verleden heeft TomTom ook een keer iets geprobeerd in de taxi-wereld: TomTom Taxi, maar dat werd al snel geliquideerd.

De potentie voor TomTom ligt mijns inziens niet zozeer in het aanbieden van zo'n dienst, maar uiteraard in de mapping. Onderstaand heb ik grofweg een paar diensten in kaart gebracht en voor die diensten is locatie heilig. Nu al, maar straks met de robo-taxi helemaal en gaan ze dan allemaal het wiel zelf uitvinden? Wellicht kunnen wij op het forum de verbanden nog meer blootleggen en kijken wat voor rol TomTom hier in kan spelen.

Uber (hele wereld)
- Baidu en Toyota zijn investeerders
techcrunch.com/2015/09/07/uber-confir...
techcrunch.com/2016/05/24/uber-and-to...

- Volvo heeft een strategisch samenwerkingsverband
www.media.volvocars.com/global/en-gb/...

Didi (voornamelijk China)
- Apple, Tencent en Alibaba zijn investeerders
techcrunch.com/2017/03/27/didi-softbank/

Lyft (voornamelijk USA)
- GM en KKR zijn investeerder
www.bloomberg.com/news/articles/2017-...
www.reuters.com/article/us-gm-lyft-in...

- Strategisch samenwerking met Google en Nutonomy
www.nytimes.com/2017/05/14/technology...
techcrunch.com/2017/06/06/lyft-and-nu...

Bosch/Mercedes-Benz
- Samenwerking voor 2020
www.reuters.com/article/us-daimler-bo...

Gett (USA, Uk en Rusland)
- Volkswagen is investeerder
techcrunch.com/2017/04/26/on-demand-r...

PSA Group
- Aankondiging van eigen dienst
www.ft.com/content/4520cca2-769a-11e6...
Ik denk persoonlijk dat TomTom voor die markt relatief minder te bieden heeft dan voor de "long range" HD-maps. Een initiële kaart opbouwen in enkele steden is voor meerdere partijen mogelijk. En de exacte oppik- en afzetpunten is iets wat bijvoorbeeld UBER zelf doet en niet aan TomTom overlaat. Parking is minder relevant. Wellicht dat wel de realtime update/emergency laag nog lol kan hebben van speciale TomTom expertise.

Met name voor China, met een combinatie van enorme vervuilingsproblemen en ongekende mogelijkheden tot dwingende regelgeving, zou wel eens HET land kunnen worden waar dit grootschalig geïntroduceerd gaat worden, beginnend ergens tussen 3-5 jaar van nu.
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 22 juni 2017 22:38:

12:30 BIG IDEA: HOW DIVERSIFICATION SAVED TOMTOM

After record profits in 2007, TomTom hit a bump in the road by the end of 2008. The economic downturn and the introduction of maps on smartphones forced TomTom to reassess their route. The answer? Diversification. Last year alone, TomTom announced seven new consumer products including fitness wearables and HD mapping for Autonomous Driving.

One of the founders back in 1991 and still at the helm, Corinne Vigreux reviews the TomTom journey to date, discusses how they were able to diversify their offering, and outlines what new innovations the company is working on.

Speaker: Corinne Vigreux, Founder, TomTom
19 july London

unbound.live/london2017/agenda/
Het is te hopen voor Corinne dat er geen kritische vragenstellers in de zaal zitten, die doorvragen naar het business succes van de Bandit, de Vio, het Touch bandje, enz. enz.. En naar de "groei" van de sportwatches.
[verwijderd]
0
Waymo Hires Ex-Tesla Engineer to Lead Self-Driving Hardware

www.bloomberg.com/news/articles/2017-...

The hire is the latest in a series of high-profile talent acquisitions and departures to rock the fiercely competitive autonomous driving landscape.

"A few years ago, Waymo made the decision to start building our own self driving vision system, radar and LiDAR in house," Waymo Chief Executive Officer John Krafcik said in a statement on LinkedIn. "This has been crucial to improving the quality of our self-driving technology, and bringing down cost. With Satish’s expertise, we’ll be able to further advance our self-driving hardware, and bring our technology to more people, more quickly."

Waymo is daarna dan een directe concurrent van Bosch als ik het goed begrijp?
[verwijderd]
3

IDC sees wearables double by 2021

IMG ( imagination tech ) staat nu in de etalage en er zou belangstelling zijn van Intel en Apple amongst others
de contractopzegging door Apple heeft het aandeel IMG doen kelderen van 2,5 pond naar 80 pence, nu noteert het aan 1,45 pond

indien TT met haar wearables/consumer nu zo'n beetje de bodem heeft bereikt dan gaat TT dadelijk toch op al haar divisies plussen, het jat-gehalte gaat nu snel omhoog , of de koers moet substantieel hoger

blijf erbij dat wat we thans op het scherm zien aan 8,80 niet houdbaar is , Koers moet substantieel hoger
[verwijderd]
0


With its CEO out, the most exciting tech Uber's engineers are working on could be thrown into more turmoil

www.businessinsider.com/with-uber-ceo...

The crux of the issue for the new CEO is this: does Uber need to own its own self-driving technology, as Kalanick believed, or can it license or strike a partnership for it?

...

It also signed a $300 million agreement with Volvo for self-driving SUVs.
[verwijderd]
0
Dit is trouwens wat Apple's computer vision al kan op een telefoon
streamable.com/dk77o

Dus zonder het eerst naar een cloud te sturen, gewoon met de telefoons cpu/gpu

Dan kun je je wel voorstellen hoe snel het werkt met Nvidias nieuwe chips!
tatje
0
quote:

xynix schreef op 23 juni 2017 08:57:

Voor wie Tier-1 namen wil oefenen:

app.wiwo.de/unternehmen/auto/bosch-co...

Volgende week overhoring!
Tja daar sta je dan op platz 8 als Bridgestone met een omzet van 22,5 miljoen, tussen al die miljarden bedrijven :-) :-) :-)
3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 10:42
Koers 6,120
Verschil -0,065 (-1,05%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 176.273
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront