Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Europa, Euro, Brexit, etc.

2.111 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 102 103 104 105 106 » | Laatste
DeZwarteRidder
0
quote:

mineset® schreef op 15 juli 2017 20:13:

[...]Gelul van Rutte .....
Dan zal hij eerst alle Marokkanen en Turken voor de keuze moeten stellen en evt. onder dwang hun Nederlandse paspoort moeten laten inleveren.
Eerder gaat bovenstaande kreet van Markje niet op ;-)
Het is gewoon heel dom van Rutte om VVD-stemmers boos te maken.
izdp
0
Ik kan wel waardering hebben voor zijn vasthouden aan de regel.
Hij is idolaat van GB en zou het liefst een zo soft mogelijke Brexit zien.
Toch rijdt hij niet in de wielen van de EU-onderhandelaars.

Kan GB een puntje aan zuigen, want tot nu toe is het een total despair aan die kant.
Leuk was om te lezen hoe en wat rond de douane en de oproep om aan te dringen bij Ierland, Frankrijk, Belgie en Nl om snel te beginnen douaneposten in te richten, want anders te laat.
Ze bedachten al dat het beter was om alle controle op Franse bodem bij Calais uit te voeren. Bij Dover te weinig plek volgens hun en de vrees voor files tot en met London.
haas
0
Brexit ? Mission Impossable !

PS: dat wordt één grote ramp voor alle partijen en voor de burgers nog het meest
DeZwarteRidder
0
Paniek om Brexit slaat toe in Britse politiek: zelfs de marmelade is niet veilig
Tweede onderhandelingsronde met de Europese Unie begint vandaag

Met een speciaal beveiligde aktentas zal de Britse Brexit-onderhandelaar David Davis vandaag het Brusselse Berlaymont-gebouw betreden. Geen hacker, paparazzo of buitenlandse spion mag weten wat de Britten willen in de tweede onderhandelingsronde met de Europese Unie. Maar weten de Britten het zelf wel?
Door: Patrick van IJzendoorn 17 juli 2017, 08:37

Een gebrek aan leiderschap speelt Londen parten. Terwijl de Brusselse klok tikt voor de Britten, klikt die van de Big Ben voor premier Theresa May.

De zomerborrel van weekblad The Spectator, het traditionele hoogtepunt van de politieke zomer in Londen, kende eind vorige week een typerend moment. Lachend stapte Davis af op minister van Buitenlandse Zaken Boris Johnson. 'Je kunt niet eens je eigen zus overtuigen', zei hij, doelend op Rachel Johnson die zo eurogezind is dat ze zich bij de Liberaal-Democraten heeft aangesloten. Beide Brexiteers zouden maar wat graag verhuizen naar Downing Street 10, waar May de laatste tijd als een kluizenaar vertoeft.

Een harde lijn van Davis vergroot de kans op mislukte onderhandelingen

Op dezelfde borrel werd de premier, zoals altijd ontbrekend bij zulke gezellige bijeenkomsten, door een partijcoryfee omschreven als een ruiter die op een galopperend paard is gezet. En dat paard, de Conservatieve Partij, vreest twee dingen: Labour en de Brexit. Het één hangt met het ander samen. Een leiderschapsstrijd gevolgd door verkiezingen kan oppositieleider Jeremy Corbyn aan de macht brengen. Voortmodderen met May schaadt de Brexit.

Davis heeft zijn ploeg versterkt met hardliners. Zijn stafchef is Stewart Jackson, een radicale euroscepticus die bekendstaat als Wacko Jacko. Eerder al had hij Steve Baker binnengehaald als onderminister. Hij was een van de belangrijkste mannen achter de Leave-campagne en beschouwt het laten ontploffen van de EU als een van zijn ambities. Een harde lijn vergroot de kans op mislukte onderhandelingen, maar ondertussen zijn de ambtenaren nog amper toegekomen aan het uitwerken van dat scenario.

Immigratie

Europese leiders zijn bereid de controle over immigratie over te dragen aan de Britten om daarmee de Brexit te voorkomen. Dat zei Tony Blair aan de vooravond van de tweede Brexit-onderhandelingsronde in enkele Britse kranten.

Volgens de voormalige Labour-premier is er op het vasteland een grote behoefte om de Europese Unie te hervormen. Ook de Fransen en Duitsers maken zich zorgen over immigratie en willen een compromis sluiten, verklaarde hij.

De afkoopsom zal de meeste aandacht krijgen in deze onderhandelingsronde, meer dan de andere twee onderwerpen op de agenda: het lot van de EU-burgers in het Verenigd Koninkrijk en de Ierse grens. Een ander probleem is de jurisdictie van het Europese Hof. De Britten willen niet dat de geschillen die na de Brexit zullen ontstaan worden ondergebracht bij de rechters in Luxemburg 'Als Manchester United tegen Real Madrid speelt, dan laat je Real niet kiezen wie de scheidsrechter is', vindt Davis.

Hij wordt onder zware druk gezet om zijn lijn te verzachten, door onder anderen Conservatieve eurogezinden die de zwakke positie van hun leider proberen uit te buiten. Achter de schermen werken ze samen met Labour-parlementariërs die, rebellerend tegen hun eigen leider, het land bij de interne markt willen houden. Hier wordt het grootste probleem blootgelegd: het debat over de Brexit verloopt niet langs de traditionele partijlijnen.
izdp
0
Een schitterend verslag voor wie op de hoogte is.
Voor mij komt de beroemdste dode papegaai tot leven.

www.theguardian.com/politics/2017/jul...

Geweldig volk.
Zheng He
0
In de eerste helft van dit jaar hebben 100.000 britten met een ierse achtergrond een Iers paspoort aangevraagd om toch maar bij de ondemocratische EU te blijven horen.
www.spiegel.de/politik/ausland/brexit...
Zheng He
1
Het wordt tijd dat de EU Polen teruggeeft aan de Russen. De Polen willen in meerderheid kennelijk geen rechtsstaat. Alleen profiteren van europees geld van de nettobetalers en verder niets.
Trias politica afschaffen, dan hoor je weer bij het Oostblok. Doen we Putin ook eens een lol.
DeZwarteRidder
0
'Rule, Britannia!' hoorde je altijd bij de Proms. Maar nu klonk de Europese hymne

De Proms staan bekend om de laatste avond, waarop duizenden Britten met Union Jacks (en een knipoog) zwaaien terwijl een orkest patriottische klassiekers als Land of Hope and Glory en Rule, Britannia! speelt. Maar de eerste week van het vier weken durende muziekfestival in Londen is geëindigd in een morele overwinning voor de Europese Unie.
Door: Patrick van IJzendoorn 23 juli 2017, 22:40

Terwijl in Brussel vruchteloos werd onderhandeld over de Brexit klonken vanaf het podium in de Royal Albert Hall pleidooien voor een verenigd Europa.

De eerste anti-Brexitnoot kwam van de Duitse pianist Igor Levit, die de openingsavond afsloot met Beethovens Ode aan de Vreugde. Dit deel uit de Negende geldt als het Europese volkslied. Als een verrassing moet het niet gekomen zijn voor de BBC-kijkers: Levit droeg duidelijk zichtbaar een speldje met de Europese vlag.

Het leverde naast complimenten ook ironische reacties op. 'Wat verwacht je? De BBC is het Europese ministerie van Informatie', constateerde de Conservatieve politicus Jacob Rees-Mogg.

De volgende dag was het de beurt aan de beroemde dirigent Daniel Barenboim, die met de Staatskapelle Berlin een grandioze uitvoering van Edward Elgars twee symfonieën ten gehore bracht. De Argentijns-Israëlische dirigent met zijn uitgesproken politieke meningen had vooraf al tegen de BBC gezegd dat deze muziek van Engelands bekendste componist op zichzelf al een stellingname tegen de Brexit is. Elgar was volgens Barenboim een grote Europese componist. Hij benadrukte dat muziek geen nationaliteiten kent en Europeanen daardoor bijeen kan brengen.

Op het podium sprak Barenboim, die in Engeland heeft gewoond en er trouwde met zijn eerste vrouw, zijn zorgen uit over het opkomende 'nationalisme en isolationisme' in Europa. 'Ik wil geen politiek bedrijven', excuseerde hij zich, 'dit is een menselijke bezorgdheid.' Hij pleitte voor het beter onderwijzen van jonge mensen. Als een geste aan zijn voormalige landgenoten sloot hij de avond af met Land of Hope and Glory.
Tegenoffensief

Niet iedereen was onder de indruk van Barenboims toespraak. 'Dit was een heel slechte avond voor de reputatie van de Proms', schreef muziekcoryfee Norman Lebrecht op zijn blog. 'De Proms zijn politiek neutraal en dat moet zo blijven. Het is geen plek voor preken.'

De Brexiteers bereiden nu een tegenoffensief voor. Miljonair en UKIP-suikeroom Arron Banks heeft voor ruim 5.500 euro aan Union Jacks gekocht. Die zullen worden uitgedeeld bij de Royal Albert Hall, het muziekpaleis dat vernoemd is naar prins Albert. De Duitse echtgenoot van koningin Victoria was overigens een warm pleitbezorger voor een gemeenschappelijke Europese cultuur.
DeZwarteRidder
0
Tsipras optimistisch over Griekse toekomst
1 uur geleden

LONDEN/ATHENE - „Het ergste ligt duidelijk achter ons”, zo vat de Griekse premier Alexis Tsipras de huidige stand van de economische recessie in zijn land samen. De crisis bracht Griekenland aan de rand van de afgrond. Momenteel bevindt de economie zich in een opwaartse beweging.

Tsipras (42) zegt maandag in een interview met de Engelse krant The Guardian dat heel langzaam gebeurt wat een tijd niemand voor mogelijk hield: de Grieken slagen erin de crisis te bezweren. De premier kwam na de verkiezingen van september 2015 aan de macht. Hij vormde met zijn linkse partij Syriza een coalitie met de rechts-populistische Onafhankelijke Grieken.

De eerste minister is er met steun van het buitenland in geslaagd het bankroet af te wenden. Daartoe moest hij onder meer verregaande bezuinigingsmaatregelen nemen. „Toen ik aantrad had ik geen ervaring en geen idee van de omvang van de problematiek”, bekent hij. Daardoor maakte hij grote fouten, „vooral door verkeerde mensen te benoemen op belangrijke posten.”

De nationale schuld is nog enorm en volledig herstel nog héél ver weg. Maar de tekenen van beterschap zijn er.
DeZwarteRidder
0
EU-commissaris wil dat consument krachten kan bundelen in rechtszaak

Gepubliceerd: 25 juli 2017 14:10 Laatste update: 25 juli 2017 14:13

Consumenten in de EU moeten meer mogelijkheden krijgen om hun krachten te bundelen bij juridische zaken tegen ondernemingen.

EU-commissaris Vera Jourová (Consumentenrechten) gaat zich daarom inzetten om collectieve vorderingen bij de rechter, zoals de zogeheten class actions in de Verenigde Staten, in de EU mogelijk te maken.

''Consumenten hebben het gevoel dat ze geen enkele kans maken in een zaak tegen de giganten in het bedrijfsleven. Dit roept de vraag op of de rechtspraak toegankelijk genoeg is. Ik wil de kansen gelijktrekken", zei de Tsjechische dinsdag in Brussel.

Aanleiding is het dieselschandaal bij Volkswagen. In de VS heeft VW miljarden dollars aan schadevergoedingen betaald aan autobezitters die dankzij sjoemelsoftware dachten in een schonere diesel te rijden dan werkelijk zo was. In Europa worden auto's met sjoemelsoftware aangepast.

Jourová kwam in juni met VW overeen dat Europese gedupeerde eigenaren twee jaar extra garantie krijgen op hun wagen, maar geen geldcompensatie. In de EU moeten de nationale rechtbanken dat bepalen.
Door: ANP
DeZwarteRidder
1

Britse EU-onderhandelaar klapt uit de biecht: "Zo slecht gaat het met de brexit"
De complexiteit die gepaard gaat met de brexit, is ongezien. Volgens Steve Bullock heeft zijn regering de gevolgen van de uittreding danig onderschat. "Ik ben EU-onderhandelaar en weet hoe slecht het gesteld is met de brexit", stelt hij in een opiniestuk voor de Britse krant The Independent.
Karen Van Eyken 26 juli 2017, 11:54
©REUTERS

Steve Bullock vertegenwoordigde het Verenigd Koninkrijk in de Europese Unie van 2012 tot 2014. In die hoedanigheid onderhandelde hij meerdere akkoorden. Daarnaast werkte hij ook voor de Europese Commissie. Kortom, de man weet waarover hij spreekt en neemt geen blad voor de mond.

"Kop in het zand"
"Onze ministers steken hun kop in het zand en hopen dat de problemen als vanzelf zullen verdwijnen", klaagt hij aan. "De Britse regering blijft herhalen dat ze niet besefte hoe groot de problemen zouden zijn, maar ze heeft het advies van experten daaromtrent genegeerd."

Kernenergie
"Wie wist vooraf dat het verlaten van de Europese Gemeenschap voor Atoomenergie (Euratom) de hele Britse nucleaire sector in gevaar zou brengen waardoor bijvoorbeeld ook geen medische radioactieve stoffen zullen kunnen ingezet worden voor de behandeling van bepaalde kankers", waarschuwt Bullock.

"Wie besefte dat het onrealistisch was om te verwachten dat het opzetten van een nieuw IT-systeem voor de douane op tijd klaar zou zijn en wat dat betekent voor het Verenigd Koninkrijk?"

"Was iedereen er al van op de hoogte dat Britse luchtvaartmaatschappijen genoodzaakt zouden zijn om een hub uit te bouwen in één van de 27 EU-lidstaten en hun vliegtuigen naar daar te verplaatsen omdat het Verenigd Koninkrijk uit het Open Skies-verdrag stapt?"

Volgens Bullock komt ook de veiligheid van het vliegverkeer in het gevaar omdat de Britten na de uitstap geen personeel kunnen certificeren dat verantwoordelijk is voor het onderhoud van de toestellen.

Lijst ellenlang
De lijst van netelige kwesties is ellenlang en wordt steeds langer. Wat met patenten en intellectuele eigendomsrechten? Wat met de voedselveiligheid? Wat met de goedkeuring van nieuwe medicijnen? Hoe zit het met Europol? En zo gaat dat maar door, stelt de specialist.
©AFP or licensors

"Wel, sommige mensen wisten hiervan, maar zij zijn slechts experten ter zake en dus compleet genegeerd door onze regering", zegt de Britse EU-onderhandelaar.

Plichtsverzuim
Bullock meent dat het voor het VK onmogelijk zal zijn om een deal - laat staan een goede deal - uit de brand te slepen in zo'n kort tijdsbestek. "De brexit was altijd een slecht idee, zelfs indien de uittreding zo goed als mogelijk zou geregeld zijn. Maar dat de regering ons land de gevolgen zal laten dragen waarvan ze op dit moment zelf niet eens enig besef heeft, is een verbijsterend plichtsverzuim."

"Deze expert is ervan overtuigd dat dit moet stopgezet worden, en wel zo snel mogelijk", besluit hij.
Zheng He
0
Allemaal bangmakerij natuurlijk. Wat heb ik dat argument vaak gehoord, waar zijn die gasten nu om dat eens vol te houden.
Ik hoor Martijn Visser van de Telegraaf in een interview net na het referendum reageren op de opmerking dat de onderhandelingen wel eens wat langer konden duren, dat dat aan Brussel lag, dat het eigenlijk snel moest kunnen, dat het volgens hem op een vrijdagmiddag wel geregeld moest kunnen worden.
Deze meesters van het eeuwige gelijk worden zelden met hun beweringen van vroeger geconfronteerd.
Bangmakerij, wat een slap argument eigenlijk.
haas
0
het opzeggen van het lidmaatschap van de Eu lijkt mij iets ingewikkelder dan het opzeggen van het lidmaatschap van de damclub:)

PS: er zal door de Brexit nog heel wat ellende worden uitgestrooid over zowel de burgers als bij bedrijven,zowel in EU als in Engeland/Schotland/Ierland.
ook voor landen buiten de EU wss
DeZwarteRidder
0
quote:

terrible jones schreef op 27 juli 2017 11:47:

Allemaal bangmakerij natuurlijk. Wat heb ik dat argument vaak gehoord, waar zijn die gasten nu om dat eens vol te houden.
Ik hoor Martijn Visser van de Telegraaf in een interview net na het referendum reageren op de opmerking dat de onderhandelingen wel eens wat langer konden duren, dat dat aan Brussel lag, dat het eigenlijk snel moest kunnen, dat het volgens hem op een vrijdagmiddag wel geregeld moest kunnen worden.
Deze meesters van het eeuwige gelijk worden zelden met hun beweringen van vroeger geconfronteerd.
Bangmakerij, wat een slap argument eigenlijk.
Het is geen 'bangmakerij'; dat was het geval vòòr Brexit.
Nu gaat langzamerhand de harde waarheid inzinken.

In werkelijkheid zal het nog veel moeilijker worden dan de ergste critici nu kunnen bedenken.
haas
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 27 juli 2017 13:02:

[...]
Het is geen 'bangmakerij'; dat was het geval vòòr Brexit.
Nu gaat langzamerhand de harde waarheid inzinken.

In werkelijkheid zal het nog veel moeilijker worden dan de ergste critici nu kunnen bedenken.
imo, is het 'n mission impossable
DeZwarteRidder
0
’Meer EU-bescherming verkeersslachtoffer’
Gisteren, 15:03

BRUSSEL - Wie ergens in de Europese Unie een auto-ongeluk krijgt, moet op meer hulp van Brussel kunnen rekenen. Slachtoffers van ongevallen verdienen betere bescherming van de Europese Unie, aldus eurocommissaris Valdis Dombrovskis (Financiële Diensten).

De bestuurder constateert dat de regels voor de afwikkeling van ongevallen niet overal in de EU hetzelfde worden toegepast. ,,Elke autobezitter kan ergens in de EU een ongeluk krijgen. Dan moeten er goede compensatie-mechanismen zijn”, aldus Dombrovskis. Volgens de Let is de richtlijn voor autoverzekeringen het laatst in 2009 aangepast en loopt die achter bij trends in de markt, waaronder de ontwikkeling van een zelfrijdende auto.

Maar ook wil hij autobezitters beter beschermen tegen risico’s als een faillissement van hun verzekeringsmaatschappij, of het niet meetellen van het schadeverleden voor kortingen bij verhuizing naar een andere lidstaat.

De commissie begint nu een consultatieronde bij burgers en organisaties en bepaalt in oktober wat er aan de richtlijn verbeterd kan worden.
DeZwarteRidder
0
IMF noemt euro 10% à 20% te goedkoop voor Nederland

De euro, Japanse yen en Chinese yuan bewegen redelijk in lijn met de economische 'fundamentals'. Voor Nederland en Duitsland is de euro 10% à 20% te goedkoop.
morgen1
0
IMF noemt euro 10% à 20% te goedkoop voor Nederland
Net als de Japanse yen en Chinese yuan beweegt de euro redelijk in lijn met de macro-economische omstandigheden, maar voor Nederland en Duitsland is de euro 10% à 20% te goedkoop.
Dat schrijft het Internationaal Monetair Fonds vrijdag in zijn External Sector Report, de jaarlijkse doorlichting van de wisselkoersen en externe tekorten en overschotten van de grootste economieën.
Voor de twee Europese exportkampioenen, die mede dankzij een goedkope euro jaar-in-jaar-uit grote overschotten op de lopende rekening boeken, is volgens het fonds een interne appreciatie nodig. Ze zouden daarvoor hun belasting- en uitgavenbeleid kunnen gebruiken om de particuliere investeringen, de arbeidsparticipatie en consumptie te stimuleren. Volgens het IMF hebben de landen voldoende begrotingsruimte en een relatief gezonde conjunctuur.
Door de investeringen zouden de lonen en de prijzen stijgen en als dan landen als Frankrijk, Italië en Spanje doorgaan met structurele maatregelen die de arbeidskosten drukken, komt de eurozone-economie beter in balans. Volgens het IMF is het beleid dat Nederland en Duitsland moeten voeren mogelijk, zonder dat het noodzakelijkerwijs tot langdurige oververhitting leidt.
Een man rijdt op zijn scooter langs scheepscontainers in de haven van Sjanghai.
Een man rijdt op zijn scooter langs scheepscontainers in de haven van Sjanghai.REUTERS
'Greenback'
De waarde van de euro past volgens het IMF bij de economische en internationale handelssituatie. Dat geldt niet voor de Amerikaanse dollar. Die is uitgaande van de macro-economische omstandigheden op de middellange termijn 10% à 20% overgewaardeerd.
Volgens het fonds is de appreciatie van de dollar in de afgelopen jaren een weerspiegeling geweest van de relatief sterkere groei in de VS, het minder ruime monetaire beleid in vergelijking met de eurozone en Japan en van de verwachting dat de regering-Trump de economie met extra overheidsbestedingen zou stimuleren.
Tussen juni 2014 en de laatste week van vorig jaar steeg de dollarindex, die de waarde van de 'greenback' afmeet tegen een mandje met munten van de belangrijkste handelspartners, van 80 naar 103,3 punten. Juist het feit dat het beeld en de verwachtingen sinds het aantreden van de vastgoedmagnaat als president van de VS zo gekanteld zijn, heeft de dollar sindsdien weer onder druk gezet. Inmiddels staat de index weer op 93 punten. Tegenover de euro daalde de munt vrijdagmiddag naar $1,1764, de laagste stand sinds het voorjaar van 2015.
Big Mac-index
De overwaardering van de dollar waar het IMF van spreekt, komt overeen met het beeld dat the Economist schetst met zijn Big Mac-index. Tegenover de euro zou de dollar 18% te duur zijn. Op basis van de prijs van ingrediënten van de hamburger becijfert het Britse blad dat de munten op een niveau van $1,36 goed in evenwicht zijn.
Het fonds benadrukt dat de autoriteiten in de VS werk moeten maken van het hardnekkig grote tekort op de lopende rekening. Daartoe moet het federale overheidstekort worden teruggebracht en dient met structurele hervormingsmaatregelen de spaarquote en de productiviteit van het land opgevoerd te worden.
'Het is belangrijk om de onevenwichtigheden aan te pakken en ook nog eens op de juiste wijze', stelde IMF-onderzoeker Luis Cubeddu. 'Als dit niet gebeurt kan het tot protectionisme leiden.'
Volgens Cubeddu is de hardnekkigheid van overschotten in sommige exportlanden als China en Duitsland en de groei van de tekorten in bijvoorbeeld de VS en het Verenigd Koninkrijk een probleem dat niet vanzelf oplost. 'Prijzen, besparingen en investeringsbeslissingen passen zich niet snel genoeg aan om onevenwichtigheden te corrigeren. Dit weerspiegelt veelal starre wisselkoersarrangementen, maar ook bepaalde structurele eigenaardigheden, zoals tekortschietende vangnetten en hordes voor investeerders. Deze kunnen tot onwenselijke niveaus van besparingen en investeringen leiden.'

Marcel de Boer
2.111 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 102 103 104 105 106 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 874,67 -9,40 -1,06% 18:05
AMX 920,06 -11,23 -1,21% 18:05
ASCX 1.216,87 -12,72 -1,03% 18:05
BEL 20 3.796,92 -56,82 -1,47% 18:05
Germany40^ 17.782,40 -244,18 -1,35% 21:39
US30^ 37.832,73 +134,07 +0,36% 21:36
US500^ 5.062,74 +1,88 +0,04% 21:39
Nasd100^ 17.733,04 +39,38 +0,22% 21:35
Japan225^ 38.498,62 -199,14 -0,51% 21:36
WTI 84,84 -0,22 -0,26% 21:39
Brent 90,00 -0,26 -0,29% 21:39
EUR/USD 1,0620 -0,0005 -0,05% 21:39
BTC/USD 62.871,04 -3.341,87 -5,05% 21:39
Gold spot 2.390,64 +7,49 +0,31% 21:39
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
DSM FIRMENICH AG 102,650 +1,850 +1,84% 17:39
BESI 143,600 +1,000 +0,70% 17:39
ASML 913,400 +2,500 +0,27% 17:39
Dalers Laatst +/- % tijd
ArcelorMittal 23,760 -1,760 -6,90% 17:39
RANDSTAD NV 46,740 -1,790 -3,69% 17:36
NN Group 42,390 -1,040 -2,39% 17:35

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront