TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM SEPTEMBER 2017 HOPELIJK TOPMAN NAAR 10/12 EURO SUCCES

3.109 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
mjmj
0
quote:

recital schreef op 13 september 2017 20:01:

TomTom steeg 0,2 procent. Na de aankondiging van een aantal opdrachten dinsdag, stelde NIBC woensdag dat de meest opvallende opdracht, die om kaarten te leveren voor Noord-Amerika aan Daimler, een beperkte financiële waarde heeft maar wel een duidelijk teken van vertrouwen is. Analisten van ING wezen er op dat de opdracht al in het orderboek van 2014 was opgenomen. TomTom was niet bereikbaar om dit te bevestigen.
www.beurs.nl/nieuws/buitenland/440685...
Als die Daimler order in het orderboek van 2014 is opgenomen dan was er in die tijd ook een meldingsplicht lijkt mij. Hebben wij hier op dit forum soms gemist? Lijkt me tamelijk laakbaar als het waar is.
[verwijderd]
0
quote:

*messiah* schreef op 13 september 2017 20:12:

[...]
wederom zet je mensen op het verkeerde been...

Wel merkt de marktvorser op dat de opdracht dateert van voor de overname van concurrent HERE door Daimler, BMW en Audi. Het is de vraag of TomTom het contract in de huidige situatie ook had gekregen, en dus ook of de inkomsten die het oplevert blijvend zijn. De bijdrage aan de omzet zal volgens Zwartsenburg overigens vrij beperkt zijn'
Jij ontpopt je als de verlosser van het kwaad. De hoeder van de kudde.
Kijk dat vind ik dan weer een getuigen van een flinke dosis humaniteit. Bijna goedmoedig :))))))))
Tordan
0

AND is bedreiging voor TomTom en Here – media
Geplaatst op 13-09-2017 om 20:40

(ABM FN-Dow Jones) AND International is een disruptieve start-up die een bedreiging vormt voor kaartenmakers TomTom en Here. Dit zei CEO Hugo van der Linde van AND in gesprek met Het Financieele Dagblad.
Volgens de topman is de wijze waarop TomTom en Here hun kaarten maken en onderhouden te arbeidsintensief en dus te duur. Het rondrijden met camera's kost veel geld en na een week zijn de geschoten foto's al weer verouderd, verduidelijkte Van der Linde zijn stelling.
AND kondigde eerder deze week een samenwerking aan met Continental, een fabrikant van autobanden, maar ook van controlesystemen, clouddiensten en locatiegebaseerde data-analyse. De twee bedrijven willen kaarten gaan maken op basis van gegevens die autorijders automatisch aanleveren.
"Continental brengt de kennis en kunde over de technologie in de auto en stuurt via de eHorizon Map API verwerkte gegevens naar AND", lichtte Van der Linde maandag de samenwerking toe. "AND integreert deze gegevens om premium kaarten te maken."
"De kaart zelf wordt een commodity. Het wordt een technologisch dataproduct", zei de CEO tegen het FD. Hij vergeleek TomTom en Here met Kodak, dat overbodig werd door digitale fotografie.
"We zijn dus bedreigend voor bestaande kaartenmakers", meent Van der Linden, die denkt dat de deal met Continental ook een boost is voor de geloofwaardigheid van AND, dat klein in vergelijking met TomTom en Here.
Het aandeel AND International sloot woensdag 2,9 procent hoger op 7,05 euro.
Door: ABM Financial News.
Energy
0
Zou mooi zijn voor And. And was het eerste aandeel dat ik kocht voor 18 gulden. Zou een topbedrijf worden. 20 jaar later draait de slager op de hoek meer omzet dan And. 20 jaar lang alle boten gemist. En nu gaan ze Here en tt stuk maken.

Het kan, maar niet alleen met woorden.

quote:

lucky14 schreef op 13 september 2017 20:57:

AND is bedreiging voor TomTom en Here – media
Geplaatst op 13-09-2017 om 20:40

(ABM FN-Dow Jones) AND International is een disruptieve start-up die een bedreiging vormt voor kaartenmakers TomTom en Here. Dit zei CEO Hugo van der Linde van AND in gesprek met Het Financieele Dagblad.
Volgens de topman is de wijze waarop TomTom en Here hun kaarten maken en onderhouden te arbeidsintensief en dus te duur. Het rondrijden met camera's kost veel geld en na een week zijn de geschoten foto's al weer verouderd, verduidelijkte Van der Linde zijn stelling.
AND kondigde eerder deze week een samenwerking aan met Continental, een fabrikant van autobanden, maar ook van controlesystemen, clouddiensten en locatiegebaseerde data-analyse. De twee bedrijven willen kaarten gaan maken op basis van gegevens die autorijders automatisch aanleveren.
"Continental brengt de kennis en kunde over de technologie in de auto en stuurt via de eHorizon Map API verwerkte gegevens naar AND", lichtte Van der Linde maandag de samenwerking toe. "AND integreert deze gegevens om premium kaarten te maken."
"De kaart zelf wordt een commodity. Het wordt een technologisch dataproduct", zei de CEO tegen het FD. Hij vergeleek TomTom en Here met Kodak, dat overbodig werd door digitale fotografie.
"We zijn dus bedreigend voor bestaande kaartenmakers", meent Van der Linden, die denkt dat de deal met Continental ook een boost is voor de geloofwaardigheid van AND, dat klein in vergelijking met TomTom en Here.
Het aandeel AND International sloot woensdag 2,9 procent hoger op 7,05 euro.
Door: ABM Financial News.
[verwijderd]
1
AND is bedreiging voor TomTom en Here – media
Geplaatst op 13-09-2017 om 20:40

(ABM FN-Dow Jones) AND International is een disruptieve start-up die een bedreiging vormt voor kaartenmakers TomTom en Here. Dit zei CEO Hugo van der Linde van AND in gesprek met Het Financieele Dagblad.

Het was aan het FD deze opmerkingen als natte droom te ontmaskeren. Dit stuk pleit niet voor de journalistieke kwaliteit.
Vriendelijke
0
Eigenlijk weer een dag zonder nieuws tt houd zijn mond weer eens dicht niks komt naar buiten.

Sprak vandaag iemand van het bankwezen,wilde net beginnen over tt met hem hij moest lachen hij had mij al door.Vroeg aan hem of hij wist waarom tt niks van zich laat horen etc etc.

Hij gaf als enige verklaring ze hebben al 60% van de aandelen straks nog 5 miljoen aandelen erbij vanwege de inkoop,ze zoeken nog een investeerder en dan gaan ze van de beurs af .

Uw mening graag.

DerksVisie
0
quote:

Breun schreef op 13 september 2017 21:19:

Eigenlijk weer een dag zonder nieuws tt houd zijn mond weer eens dicht niks komt naar buiten.

Sprak vandaag iemand van het bankwezen,wilde net beginnen over tt met hem hij moest lachen hij had mij al door.Vroeg aan hem of hij wist waarom tt niks van zich laat horen etc etc.

Hij gaf als enige verklaring ze hebben al 60% van de aandelen straks nog 5 miljoen aandelen erbij vanwege de inkoop,ze zoeken nog een investeerder en dan gaan ze van de beurs af .

Uw mening graag.

Het zou zomaar kunnen. Maar als al die zogenaamd geinformeerde bankwezens dit allemaal al weten. Waarom kopen diezelfde personen zich dan niet helemaal vol. Mooie rit naar 12-15 of meer.

Nog iets anders. Vandaag zag ik een promoted tweet van TomTom over de deal met Daimler. Voor wie zouden ze dit nieuws promoten?

[verwijderd]
0
Niet alle ingekochte aandelen gaan naar het management.
Ik beleg in het bedrijf, gaat vanzelf geld opleveren. Als het binnen twee jaar van de beurs gehaald wordt maak ik ook voldoende rendement. Geen frustratie nodig.
[verwijderd]
5
DerksVisie
1
[verwijderd]
0
quote:

VOORTS schreef op 13 september 2017 21:41:

Deals: Daimler, BMW, Audi, Toyota, Bosch, Continental, Ford.https://t.co/aaoB2YbUfD t.co/HyNRoesr0H
Wauw! Een mooie bron! Ik acht het betrouwbaar, waarom fake contracten toevoegen aan zo'n lange lijst?

Welke zijn (waren) nog niet door TomTom via een persbericht bekend gemaakt?

Ford (wereldwijd 6,4mln auto's per jaar)....

En...
siepels
0
quote:

cave canem schreef op 13 september 2017 12:39:

[...]

is wel een calimero-fonds en als zodanig moet je de investering ook zien, maar de CEO van AND zegt natuurlijk wel een paar zinnige dingen en dat is oa " het verdien-model" voor kaartenmakers en dat is iets waar ik ook vraagtekens bij heb

kaarten hebben veel toegevoegde waarde, maar kan je er ook echt groot geld mee verdienen ?
Nokia betwijfelde dat en de Duitsers zagen wel de strategische waarde, maar ook bij hen was de insteek niet voor verdienmodel, natuurlijk moet een bedrijf haar eigen bestaansrecht rechtvaardigen, maar de aankoop was toch defensief en uit angst voor Big Tech

TT hetzelfde probleem, natuurlijk gaan de cijfers wel beteren, maar de vraag blijft gaat de asset waarde die de bezittingen en dan met name het kroonjuweel de Kaarten voor een strategische koper/partner kan hebben, ooit voor verdienmodel te rechtvaardigen zijn ?

een goede kaarten biz opbouwen kost 3 @ 5 miljard euro, wellicht in de toekomst nog wel meer, maar zijn of komen er disruptieve technologie die deze waarde kan ondermijnen ?

dat is de hamvraag en is er voor TT tijd genoeg om het verdienmodel te laten bloesemen of is het straks achterhaald ?

het is toch ook geen aantrekkelijke belegging voor een Fonds Manager, alles is gebaseerd op to be expected, elke deal leest steeds weer " heeft geen financiële impact op de cijfers ", wat verdomme wel een impact heeft is 160 mio afschrijven, dat kan allemaal prima daar

ik hoop echt dat het van de beurs gaat aan 15-17-20 euro hoe hoger , hoe liever, maar ook ik moet pijnlijk constateren dat TT en winsten dat gaat niet samen, er is altijd wat daar bij die tent.
Cave Canem, maak er maar € 25.00 van, doe ik ook mee.
holenbeer
0
quote:

Accuboor schreef op 13 september 2017 21:46:

[...]
Wauw! Een mooie bron! Ik acht het betrouwbaar, waarom fake contracten toevoegen aan zo'n lange lijst?

Welke zijn (waren) nog niet door TomTom via een persbericht bekend gemaakt?

Ford (wereldwijd 6,4mln auto's per jaar)....

En...
Maar... dat zij aan die contracten heeft gewerkt wil niet zeggen dat Ford ze heeft getekend?
benbelegger
0
quote:

lucky14 schreef op 13 september 2017 20:57:

AND is bedreiging voor TomTom en Here – media
Geplaatst op 13-09-2017 om 20:40
.......
"De kaart zelf wordt een commodity. Het wordt een technologisch dataproduct", zei de CEO tegen het FD. Hij vergeleek TomTom en Here met Kodak, dat overbodig werd door digitale fotografie.
"We zijn dus bedreigend voor bestaande kaartenmakers", meent Van der Linden, die denkt dat de deal met Continental ook een boost is voor de geloofwaardigheid van AND, dat klein in vergelijking met TomTom en Here.
.........
In 2018 gaan ze pas testen of het allemaal een beetje lukt. Ik heb het idee dat AND zélf net overgestapt is van de film naar digitaal.....

Kazoo
0
Zo. Wel meteen de minst integere legal counsel die ik ooit heb gezien. Wordt pas mooi als dit lijstje morgen van haar LinkedIn verdwenen is!
Chameleon
0
Zou mij niet verbazen als er binnenkort ook nog een update komt over de TT Qualcomm samenwerking

Tijdens het Mobile World Congress in Barcelona, February 27 – March 2 werd dit bekend gemaakt:
www.qualcomm.com/news/releases/2017/0...

Nu Mobile World Congress Americas. Daarnaast het filmpje van vandaag over crowd sourced update/verbeteren van HD maps. Qualcomm CEO spreekt morgen overigens ook nog op de IAA.

www.iaa.de/en/nmw/news/program/detail...

we gaan het zien

[verwijderd]
0
quote:

holenbeer schreef op 13 september 2017 22:13:

[...]
Maar... dat zij aan die contracten heeft gewerkt wil niet zeggen dat Ford ze heeft getekend?
Ze spreekt duidelijk over Automotive deals...

En zonder ondertekening is het geen deal!
holenbeer
0
quote:

Accuboor schreef op 13 september 2017 22:20:

[...]
Ze spreekt duidelijk over Automotive deals...

En zonder ondertekening is het geen deal!
Klopt, maar ook over negotiating and drafting. Onderhandelen over en opstellen van een (concept-)deal dus ...
Tja, ik heb ook meerdere hypotheekcontracten onderhandeld, op,laten stellen enz. Maar uiteindelijk slechts 1 getekend. Wat was die gast van de Hypotheekshop pissed :-)

Ik hoop ook dat Ford binnen is, maar de koers zal niet op haar LinkedIn bewegen ben ik bang. Heeft iemand hier al een Ford met TT inside?

NKIT heeft een stoere Ford, zou wel een bak zijn als ze hem met TT opschepen :-) Hebben ze in de Filipijnen al verharde wegen trouwens?
[verwijderd]
1
quote:

holenbeer schreef op 13 september 2017 22:33:

[...]
Klopt, maar ook over negotiating and drafting. Onderhandelen over en opstellen van een (concept-)deal dus ...
Tja, ik heb ook meerdere hypotheekcontracten onderhandeld, op,laten stellen enz. Maar uiteindelijk slechts 1 getekend. Wat was die gast van de Hypotheekshop pissed :-)

Ik hoop ook dat Ford binnen is, maar de koers zal niet op haar LinkedIn bewegen ben ik bang. Heeft iemand hier al een Ford met TT inside.

NKIT heeft een stoere Ford, zou wel een bak zijn als ze hem met TT opschepen :-)
Haha! Ja ja hypotheken... Maar denk niet dat de niet door jou getekende contracten op LinkedIn staan als deal ;-)

Je hebt gelijk dat haar rol in de deal het (juridische stuk) onderhandelen en het opstellen van de overeenkomst was. Echter een deal is een deal. Wat de deal inhoud weten we natuurlijk nog niet. Kan Traffic zijn, maar ook Maps natuurlijk...

Hopelijk snel volledige openheid over dit mooie (en grote!) account!

Dutchy Ron
0
www.caradvice.com.au/583583/bmw-fully...

Speaking to the Australian motoring media at the Frankfurt motor show, Klaus Fröhlich, member of the board of management at BMW, said that his company now uses more sensors to and more hardware for level two autonomous technologies than some competitors (such as Tesla) have for level five.
3.109 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront