Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Sectornieuws

2.432 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 ... 118 119 120 121 122 » | Laatste
voda
0
Groei luchtvrachtvervoer zet door met dubbele cijfers - IATA

Stijging van 12 procent in augustus.

(ABM FN-Dow Jones) De mondiale vraag naar luchtvrachtvervoer blijft met dubbele cijfers groeien. Dit bleek woensdag uit een rapport van de internationale brancheorganisatie IATA.

Voorzitter Alexandre de Juniac sprak van "opnieuw een uitstekende maand". Inmiddels groeit het luchtvrachtvervoer al vier maanden op rij met dubbele cijfers.

Het luchtvrachtvervoer, gemeten in tonnage vracht en gerekend naar het aantal kilometers, steeg in augustus met 12,1 procent op jaarbasis. In de eerste jaarhelft bedroeg de groei 10,4 procent. Dit was het sterkste halfjaar sinds het uitbreken van de wereldwijde financiële crisis in 2010, aldus de brancheorganisatie.

De vrachtcapaciteit steeg in augustus met 4,7 procent op jaarbasis.

In alle regio's was sprake van groei in augustus.Vooral Afrikaanse maatschappijen deden het erg goed, met een groei van meer dan 29 procent. Deze maatschappijen hebben maar een marktaandeel van 1,6 procent. Europese maatschappijen, goed voor een marktaandeel van 23,5 procent, groeiden met 11,8 procent. Met uitzondering van Latijns-Amerika, werd er overal een dubbelcijferige groei geboekt in augustus.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Lagere tarieven leiden tot passagiersrecords bij Easyjet

Omzet per stoel wel naar beneden.

(ABM FN) Het aantal passagiers dat met Easyjet vloog, bereikte in het afgelopen kwartaal een record, vooral dankzij lagere ticketprijzen in de zomer. Dit maakte de Britse prijsvechter vrijdag bekend in een trading update.

In de drie maanden tot eind september kwam het aantal passagiers uit op 24,1 miljoen. De bezettingsgraad bedroeg 95,6 procent, wat eveneens een record was. Volgens de vliegmaatschappij maakten passagiers gretig gebruik van de lagere prijzen voor tickets gedurende de zomer, met name voor vluchten vanuit het Verenigde Koninkrijk naar strandbestemmingen.

De omzet per stoel daalde daardoor wel met 3,7 procent op jaarbasis, gemeten tegen constante wisselkoersen. In de tweede helft van Easyjets gebroken boekjaar was sprake van een daling van 1,4 procent, wat volgens de onderneming iets beter is dan was verwacht.

Easyjet breidde de capaciteit uit met 8 procent gedurende de zomermaanden.

Voor het volledige jaar verwacht Easyjet een winst voor belasting van 405 miljoen tot 410 miljoen Britse pond, wat aan de bovenkant is van de eerder afgegeven outlook van 380 miljoen tot 420 miljoen pond.

De financiële gezondheid blijft op peil met kasreserves van waarschijnlijk 357 miljoen pond. De prijsvechter verwacht in het komende jaar aanzienlijk te zullen investeren in nieuwe vliegtuigen.

Voor het nieuwe boekjaar, dat loopt tot 30 september 2018 wil Easyjet de capaciteit met 6 procent verhogen. De vliegmaatschappij denkt dat de winstgevendheid onder druk zal blijven staan, terwijl de omzet zal verbeteren.

Op 21 november dit jaar worden de volledige jaarresultaten gepresenteerd.

Door: ABM Financial News.

pers@abmfn.be

Redactie: +32(0)78 486 481

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Doek valt op 28 oktober voor Air Berlin

Gepubliceerd op 9 okt 2017 om 21:14 | Views: 208

Air France-KLM 17:35
13,32 -0,16 (-1,19%)

BERLIJN (AFN/BLOOMBERG) - Air Berlin voert uiterlijk op 28 oktober zijn laatste vlucht uit. Medewerkers wordt in een brief aangeraden uit te kijken naar ander werk, zo staat in een interne brief van het management.

Het opdoeken van de failliete Duitse luchtvaartmaatschappij nadert zijn einde, valt te lezen in de brief. Deze week worden gesprekken met Lufthansa en easyJet over overname van delen van de boedel afgerond.

Bij Air Berlin werken zo'n 8600 mensen. De luchtvaartmaatschappij is in overleg met vakbondsvertegenwoordiging over een sociaal plan voor de medewerkers.
De maatschappij vroeg in augustus faillissement aan, maar kon met financiële steun van de Duitse overheid zijn vluchten blijven uitvoeren. Dat was gunstiger met het oog op een verkoop van Air Berlin.
voda
0
Lufthansa bereikt loonakkoord met piloten

Overeenkomst loopt tot juni 2022.

(ABM FN-Dow Jones) Lufthansa heeft een nieuwe arbeidsovereenkomst gesloten met zijn piloten. Dit meldde de Duitse luchtvaarder dinsdag.

Het akkoord loopt tot juni 2022. Het salaris van de piloten gaat omhoog, terwijl Lufthansa meer flexibiliteit krijgt en de pensioenverplichtingen voor de luchtvaarder omlaag gaan.

Het aandeel Lufthansa sloot dinsdag op een rode beurs 2,3 procent hoger.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Lufthansa neemt groot deel van failliete Air Berlin over

Vliegtuigen worden ondergebracht bij regiodochter Eurowings.

(ABM FN-Dow Jones) Lufthansa neemt ruim 60 vliegtuigen en ongeveer 3.000 medewerkers van het failliete Air Berlin over. Dit maakte de Duitse luchtvaartmaatschappij donderdagmiddag bekend.

De overname vergt een investering van circa 1 miljard euro en Lufthansa brengt de overgenomen vliegtuigen en medewerkers onder bij zijn regionale dochtermaatschappij Eurowings. Lufthansa meldde de investering uit bestaande liquide middelen te kunnen financieren. Bij de medewerkers die van Air Berlin naar Eurowings overgaan, betreft het vooral piloten en cabinepersoneel.

Lufthansa nam vorige maand al 20 vliegtuigen van Air Berlin over, die al geruime tijd voor Eurowings vlogen.

Het aandeel Lufthansa noteerde donderdagmiddag 3,7 procent hoger en was daarmee veruit de sterkste stijger in de DAX 30.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Lufthansa biedt op deel Alitalia

Duitse vliegmaatschappij ziet geen heil in gehele overname Italiaanse concurrent.

(ABM FN-Dow Jones) Deutsche Lufthansa heeft een bod uitgebracht op een deel van het noodlijdende Alitalia. Dit bevestigde de Duitse luchtvaartmaatschappij maandag nadat er dit weekend al berichten verschenen in de Italiaanse media.

"De Lufthansa Group heeft vandaag een aanbiedingsbrief ingeleverd waarmee het interesse toont in het opzetten van een "NewAlitalia", verklaarde het Duitse concern maandagmiddag. Lufthansa wilde niet op heel Alitalia bieden, zei het bedrijf verder.

Lufthansa wil delen van het vrachtvervoer van Alitalia overnemen en de directe vluchten in Italië en Europa. Het concern wilde maandag niet ingaan op de hoogte van het bod. De Italiaanse krant Corriere della Sera repte eerder over een bedrag van 500 miljoen euro. Volgens de krant zal de Italiaanse overheid het bod vooralsnog niet accepteren.

In mei werd Alitalia onder curatele gesteld en sindsdien wordt gezocht naar kopers. De deadline voor biedingen loopt maandag om 18:00 uur af. Het verkoopproces zal waarschijnlijk pas volgend jaar worden afgerond. Om de Italiaanse vliegmaatschappij in de lucht te houden, pompte de Italiaanse overheid eerder dit jaar 600 miljoen euro aan noodkrediet in het bedrijf.

Met de eventuele koop van de onderdelen van Alitalia breidt Lufthansa zijn vloot verder uit. Vorige week maakte de vliegmaatschappij bekend om voor 210 miljoen euro een groot deel van het failliete Air Berlin over te nemen. Als onderdeel van de deal neemt Lufthansa meer dan 60 vliegtuigen en circa 3.000 medewerkers over van Air Berlin.

Het aandeel Lufthansa steeg maandagmiddag ruim een half procent tot 25,20 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Update: Lufthansa biedt op deel Alitalia

Ook Easyjet toont interesse.

(ABM FN-Dow Jones) Deutsche Lufthansa heeft een bod uitgebracht op een deel van het noodlijdende Alitalia. Dit bevestigde de Duitse luchtvaartmaatschappij maandag nadat er dit weekend al berichten verschenen in de Italiaanse media. Ook de Britse prijsvechter easyJet gaf maandag aan interesse te hebben in onderdelen van Alitalia.

"De Lufthansa Group heeft vandaag een aanbiedingsbrief ingeleverd waarmee het interesse toont in het opzetten van een "NewAlitalia", verklaarde het Duitse concern maandagmiddag. Lufthansa wilde niet op heel Alitalia bieden, zei het bedrijf verder.

Lufthansa wil delen van het vrachtvervoer van Alitalia overnemen en de directe vluchten in Italië en Europa. Het concern wilde maandag niet ingaan op de hoogte van het bod. De Italiaanse krant Corriere della Sera repte eerder over een bedrag van 500 miljoen euro. Volgens de krant zal de Italiaanse overheid het bod vooralsnog niet accepteren.

Ook EasyJet heeft zich gemeld voor onderdelen van Alitalia, "in lijn met de bestaande strategie van easyJet in Italië", maakte de Britse prijsvechter maandag bekend. Het concern gaf geen financiële informatie en wilde ook niet kwijt in welke onderdelen men geïnteresseerd is.

In mei werd Alitalia onder curatele gesteld en sindsdien wordt gezocht naar kopers. De deadline voor biedingen liep maandag om 18:00 uur af. Het verkoopproces zal waarschijnlijk pas volgend jaar worden afgerond. Om de Italiaanse vliegmaatschappij in de lucht te houden, pompte de Italiaanse overheid eerder dit jaar 600 miljoen euro aan noodkrediet in het bedrijf.

Met de eventuele koop van de onderdelen van Alitalia breidt Lufthansa zijn vloot verder uit. Vorige week maakte de vliegmaatschappij bekend om voor 210 miljoen euro een groot deel van het failliete Air Berlin over te nemen. Als onderdeel van de deal neemt Lufthansa meer dan 60 vliegtuigen en circa 3.000 medewerkers over van Air Berlin.

Het aandeel Lufthansa steeg maandag 1,0 procent. Het aandeel easyJet daalde 1,7 procent

Update: om nieuwe informatie toe te voegen.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Lufthansa ziet brood in delen Alitalia

Gepubliceerd op 17 okt 2017 om 08:03 | Views: 722

Air France-KLM 16:20
13,37 +0,47 (+3,64%)

Lufthansa 16 okt
25,26 +0,27 (+1,10%)

FRANKFURT (AFN/BLOOMBERG) - Lufthansa wil bepaalde onderdelen van de failliete Italiaanse branchegenoot Alitalia overnemen. Het Duitse luchtvaartconcern mikt op een soort doorstart in afgeslankte vorm van Alitalia.

Een 'nieuw' Alitalia is volgens de Duitsers levensvatbaar en zou de economische vooruitzichten op de langere termijn veiligstellen. Financiële details over de plannen gaf Lufthansa niet.

Het is niet voor het eerst dat Lufthansa zich ontfermt over een in financiële problemen geraakte branchegenoot. Onlangs lijfde Lufthansa delen van de boedel van Air Berlin in. Zowel Air Berlin als Alitalia kwam in de problemen nadat Etihad Airways zijn handen aftrok van de Europese maatschappijen, toen daar verlies na verlies werd opgestapeld.
voda
0
Europese luchtvaartsector keert zich tegen Nederlandse vliegtaks

CEO’s van Europese luchtvaartsector zijn fel gekant tegen de plannen van het nieuwe kabinet voor de invoering van een vliegtaks op vertrekkende vluchten. De nieuwe belasting helpt het milieu niet en belemmert economische groei, aldus topmannen van de grootste Europese luchtvaartmaatschappijen dinsdag tijdens een bijeenkomst van hun pan-Europese lobbyorganisatie Airlines 4 Europe.

Overheidskoffers
De luchtvaart-ceo’s wijzen op de vorige poging van de Nederlandse overheid om in 2008 een vliegtaks in te voeren. De heffing werd na een jaar afgeschaft omdat de opbrengsten lager waren dan gedacht en Nederlanders naar buitenlandse luchthavens trokken om te vliegen. ‘Een vliegtaks is op zijn best begrotingsneutraal, in het slechtste geval brengt hij minder op dan hij kost’, aldus ceo Willie Walsh van van de Britse luchtvaartgroep IAG, dat ondermeer British Airways en Iberia omvat.

De ceo’s betwijfelen of de heffing bijdraagt aan een beter milieu. ‘De opbrengsten van deze belasting gaan niet naar het milieu, maar naar de algemene overheidskoffers’, aldus Jean-Marc Janaillac, ceo van Air France-KLM. Walsh: ‘We kunnen het geld maar een keer uitgeven. Het geld dat straks naar de belasting gaat kan niet naar investeringen in milieu-maatregelen.’ Ook stellen de luchtvaartmaatschappijen dat het invoeren van een vliegtaks ertoe leidt dat reizigers de auto nemen naar luchthavens in het buitenland, waardoor ze uiteindelijk meer brandstof gebruiken.

Zweedse vliegtaks
Vorige week maakte het kabinet bekend dat een heffing wil introduceren op lawaaiige vliegtuigen. Ook wil het kabinet onderzoeken of er een Europese belasting kan komen op luchtvaart, in het kader van de klimaatdoelen van Parijs. Lukt het niet om een heffing of een Europese belasting in te voeren, dan komt er per 2021 een vliegbelasting. Op binnenlandse en Europese vluchten komt een heffing van zo'n €7 die een passagier eenmaal betaalt, bij vertrek. Vluchten tot een afstand van 6000 km (het Midden-Oosten en Noord-Afrika) worden belast met €22. Op vluchten naar de rest van de wereld geldt een heffing van zo'n €40.

Nederland is het niet enige land met plannen voor een vliegtaks. Zweden introduceert in januari een belasting op vliegtickets in.Duitsland voerde in 2011 een heffing in van €7,50 per korte vlucht en ruim €40 voor een verre vlucht. De belasting brengt jaarlijks bijna €1 mrd op, aldus de Duitse krant Bild. Toch gaan er in Duitsland al enige tijd stemmen op om de heffing af te schaffen omdat vanwege de nadelige effecten voor de luchtvaartsector. Ierland voerde tijdens de economische crisis een vliegtaks in. Die werd de afgelopen jaren echter stapsgewijs afgebouwd. Luchtvaartmaatschappijen betalen geen BTW op vliegtickets. Ook is kerosine wereldwijd vrijgesteld van accijns. De maatschappijen verzetten zich echter tegen het beeld dat de sector geen belasting betalen. ‘Het idee dat luchtvaartmaatschappijen geen belastingen betalen is volkomen onjuist’, zo stelde Janaillac. ‘Luchtvaartmaatschappijen betalen voor hun eigen infrastructuur. Dat gebeurt alleen de luchtvaart. Voor wegen en spoor hoeven de gebruikers niet te betalen, dat legt de overheid aan.’

Morele plicht
‘We zijn niet tegen het betalen van belastingen. Maar we willen niet meer betalen dan ons eerlijke deel,’ zo stelde Walsh. ‘Als je reizen door de lucht wil ontmoedigen en het aantal bezoekers aan je land wil verminderen: prima. Maar als je wilt concurreren op wereldniveau maken we onze economie niet aantrekkelijker door de sector te belasten die dat mogelijk maakt.’Europarlementariër Matthijs van Miltenburg (D66) verdedigde de plannen. ‘We moeten eerlijk zijn en onder ogen zien dat luchtvaartmaatschappijen een enorme negatieve impact hebben op het klimaat. Consumenten krijgen te maken met overstromingen, droogtes en een stijging van het zeespiegelniveau. De luchtvaart heeft een morele plicht om bij te dragen aan een oplossing.’

fd.nl/ondernemen/1223075/europese-luc...
voda
0
'Aantal vliegreizigers verdubbelt in 20 jaar'

Gepubliceerd op 24 okt 2017 om 11:39 | Views: 451

Air France-KLM 13:27
13,16 -0,06 (-0,42%)

GENÈVE (AFN) - De vraag naar vliegreizen zal de komende twee decennia bijna verdubbelen. In 2036 nemen volgens de internationale brancheorganisatie IATA wereldwijd 7,8 miljard mensen het vliegtuig. Dit jaar zijn dat er naar verwachting nog zo'n 4 miljard.

Veruit de sterkste groei valt te verwachten in Azië en dat zorgt wereldwijd voor verschuivingen. De Verenigde Staten zijn nu nog 's werelds grootste luchtvaartmarkt, maar worden in 2022 afgelost door China. Dat is twee jaar eerder dan IATA eerder dacht. Ook India en Indonesië zijn belangrijke opkomende markten.

De groei van de vraag met gemiddeld 3,6 procent per jaar is volgens IATA-topman Alexandre de Juniac ,,fantastisch nieuws'' wat betreft innovatie en welvaart. Wel ziet hij mogelijke bedreigingen voor de ontwikkeling van de luchtvaart. Zo kunnen handelsbarrières en reisbeperkingen een rem zetten op de groei, waarschuwde De Juniac.
voda
0
Lufthansa boekt recordresultaten

Luchtvaartconcern ziet schuld sterk dalen en kasstroom toenemen.

(ABM FN-Dow Jones) Lufthansa heeft in de eerste negen maanden recordresultaten geboekt, vanwege een sterke vraag en lagere kosten. Dit meldde de Duitse luchtvaartgroep woensdag voorbeurs.

"We hebben weer een record resultaat in de eerste negen maanden van het jaar bereikt. Dat resultaat geeft ons de mogelijkheden voor verdere groei en investeringen", aldus bestuursvoorzitter Carsten Spohr.

Lufthansa boekte in de eerste negen maanden van 2017 een 833 miljoen hoger bedrijfsresultaat (EBIT) van 2,6 miljard euro. Onder de streep resteerde een nettowinst van 1,85 miljard euro, ongeveer gelijk met een jaar geleden.

De omzet bedroeg in de eerste negen maanden van 2017 26,8 miljard euro, een stijging met 2,9 miljard euro ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.

De nettoschuld daalde met 80 procent tot 521 miljoen euro, terwijl de vrije kasstroom met 80 procent steeg tot 2,8 miljard euro.

Outlook

De luchtvaartgroep, waartoe ook Swiss, Austrian Airlines en Eurowings behoren, voorziet voor het vierde kwartaal een lichte daling van de kosten per eenheid en "licht positieve" ontwikkeling van de omzet per eenheid.

Het aandeel Deutsche Lufthansa steeg dinsdag 0,9 procent tot 26,16 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
'Investeerder wil heel Alitalia kopen'

Gepubliceerd op 25 okt 2017 om 07:44 | Views: 801

Air France-KLM 16:22
13,60 +0,49 (+3,70%)

NEW YORK (AFN) - Investeringsmaatschappij Cerberus Capital Management wil heel Alitalia kopen. Wel wil het de mogelijkheid krijgen rigoureus te reorganiseren bij de failliete Italiaanse luchtvaartmaatschappij. Dat meldt de Financial Times op basis van ingewijden.

De termijn voor biedingen op de failliete Italiaanse luchtvaartmaatschappij sloot formeel vorige week. Bieders als Lufthansa en easyJet zouden alleen onderdelen willen overnemen. Cerberus zou Alitalia als geheel voort willen zetten, al dan niet met steun van de Italiaanse overheid. Rome liet eerder weten geen aandeelhouder meer te willen zijn.

De Amerikaanse investeerder diende geen bod in voor de deadline, omdat het zich niet kon vinden in de voorwaarden van de biedingsprocedure. In het voorstel dat nu bij de door de overheid aangestelde bewindvoerders is neergelegd rept Cerberus over investeringen in Alitalia van 100 miljoen tot 400 miljoen euro.
voda
0
Orkanen drukken passagiersgroei in luchtvaart

Gepubliceerd op 2 nov 2017 om 15:01 | Views: 321

Air France-KLM 16:24
13,82 -0,24 (-1,71%)

GENÈVE (AFN) - De luchtvaartsector heeft in september veel last gehad van orkanen die het Caribisch gebied en het zuiden van de Verenigde Staten teisterden. Het passagiersvervoer bleef toenemen ten opzichte van een jaar eerder, maar wel in het langzaamste tempo in meer dan een halfjaar.

Reizigers legden wereldwijd 5,7 procent meer kilometers af aan boord van vliegtuigen dan in september 2016, blijkt uit vervoersstatistieken van brancheorganisatie IATA. Mede gezien de zware gevolgen die de orkanen Irma en Maria hadden voor het vliegverkeer is dat volgens IATA-topman Alexandre de Juniac een ,,gezonde'' groei.

De brancheorganisatie gaat er wel van uit dat de groei ook de komende maanden zal afzwakken, een trend die al langer aan de gang is. Goedkope tickets zorgden de afgelopen periode van een sterke toename van de vraag, maar de laatste tijd zitten de ticketprijzen weer in de lift. Dat komt ook door de wat opgelopen brandstofprijs.

Het stoelaanbod lag in september 5,3 procent hoger dan een jaar eerder. Vliegtuigen zaten met een gemiddelde bezettingsgraad van 81,6 procent iets voller. In Europa was in doorsnee 86,4 procent van de stoelen aan boord gevuld, een verbetering van 1,4 procentpunt. In Noord-Amerika liep de bezettingsgraad mede onder invloed van het natuurgeweld juist met 1,3 procentpunt terug tot 82 procent.

Luchtvaartmaatschappijen in het Midden-Oosten zagen de passagiersgroei afzwakken tot het laagste niveau sinds februari 2009. Dat komt mede door verscherpte veiligheidsmaatregelen voor vluchten tussen die regio en de Verenigde Staten. In Azië en Latijns-Amerika nam de vraag het sterkst toe.
voda
0
Moederbedrijf British Airways verhoogt doelen

Gepubliceerd op 3 nov 2017 om 11:43 | Views: 517

Air France-KLM 16:36
12,89 -1,04 (-7,43%)

LONDEN (AFN/BLOOMBERG) - IAG, het moederbedrijf achter luchtvaartmaatschappijen als British Airways en Iberia, heeft zijn doelstelling voor de langere termijn naar boven toe bijgesteld. Het concern ziet zich daarbij gesteund door recente sterke resultaten. Het bedrijf is ook van plan de investeringen de komende jaren op te voeren.

Voor de periode 2018-2022 voorziet IAG nu een bedrijfsresultaat exclusief leasekosten (ebitdar) van gemiddeld 6,5 miljard euro per jaar. Dat was eerder 5,3 miljard euro per jaar voor de periode 2016-2020. De uitgaven raamt IAG in de komende vijf jaar nu jaarlijks op 2,1 miljard euro, waar eerder per jaar 1,7 miljard euro werd gereserveerd voor investeringen.

De opbrengsten per stoel per gevlogen kilometer wil het bedrijf jaarlijks 5 procent zien stijgen. Dat was eerder een jaarlijkse plus van 3 procent. Ook de verwachtingen voor de kasstroom van het bedrijf werd bijgesteld naar een verwachte 2,5 miljard euro per jaar van een eerder geraamde 1,5 miljard euro.

IAG toornde niet aan de verwachtingen voor de winstmarges, rendementen op geïnvesteerd vermogen en winsten per aandeel.
voda
0
EasyJet vervoert meer passagiers

Ook bezettingsgraad stijgt in oktober.

(ABM FN-Dow Jones) EasyJet heeft in oktober wederom meer passagiers vervoerd. Dit bleek maandag voorbeurs uit de maandelijkse vervoerscijfers van de Britse prijsvechter.

Het passagiersvervoer steeg vorige maand met 9,9 procent op jaarbasis tot een totaal van iets meer dan 7,5 miljoen reizigers. In september was nog sprake van een stijging van het vervoer met 11,0 procent tot 7,7 miljoen passagiers.

De bezettingsgraad van EasyJet steeg ook in oktober ten opzichte van een jaar geleden, van 90,2 naar 92,5 procent.

In de twaalf maanden tot en met oktober steeg het aantal passagiers met 10,0 procent tot ruim 80,9 miljoen en nam de bezettingsgraad toe van 91,3 naar 92,8 procent.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Luchtvaartmaatschappijen boekten meer winst in derde kwartaal

IATA ziet licht lagere operationele marge.

(ABM FN-Dow Jones) Luchtvaartmaatschappijen wereldwijd hebben in het derde kwartaal van 2017 hun gezamenlijke winst zien stijgen, maar de operationele marge daalde wel. Dit meldde de wereldluchtvaartorganisatie IATA donderdag in een twee maandelijks financieel rapport.

Op jaarbasis steeg de gezamenlijk winst afgelopen kwartaal van 9,36 miljard naar 10,04 miljard dollar. De EBIT-marge daalde echter van 18,2 naar 16,3 procent.

De EBIT-marge van Europese luchtvaartmaatschappijen was het hoogst met 20,3 procent. Maatschappijen uit Azië/Pacific en Noord-Amerika haalden gemiddeld marges van tegen de 15 procent, terwijl luchtvaartmaatschappijen uit Latijns-Amerika het gemiddeld met 8,1 procent moesten doen.

Op jaarbasis stegen de aandelenkoersen van luchtvaartmaatschappijen in oktober met bijna 30 procent. Ook hier voerden de Europese maatschappijen de lijst aan met een gemiddelde stijging van liefst 68,6 procent, waar de Noord-Amerikaanse maatschappijen hun aandelen slechts 15,5 procent meer waard zagen worden. In het algemeen presteerden luchtvaartfondsen beter dan de totale aandelenmarkten.

Ten opzichte van september werden aandelen van Europese maatschappijen vorige maand 5,6 procent duurder, maar werden de aandelen van hun Noord-Amerikaanse collega's gemiddeld 1,7 procent goedkoper.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
EasyJet benoemt John Lungren als nieuwe CEO

Nieuwe topman afkomstig van TUI Travel.

(ABM FN-Dow Jones) EasyJet benoemt John Lungren als nieuw CEO. Dit maakte de Britse luchtvaartmaatschappij vrijdag bekend.

De nieuwe topman is afkomstig van reisorganisatie TUI Travel en hij begint in zijn nieuwe functie bij EasyJet op 1 december. Hij volgt in deze functie Carolyn McCall op, die naar ITV vertrekt om daar CEO te worden.

McCall blijft nog tot 31 december aan bij de luchtvaartmaatschappij, om haar opvolger bij te staan bij zijn introductie bij EasyJet.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Recordwinst voor Turkish Airlines

Gepubliceerd op 10 nov 2017 om 14:00 | Views: 366

Air France-KLM 16:06
11,29 +0,12 (+1,03%)

ISTANBUL (AFN) - Turkish Airlines heeft in het derde kwartaal een recordwinst behaald, geholpen door meer passagiers en kostenbesparingen. De winst bedroeg 939 miljoen dollar.

De omzet ging op jaarbasis met 23 procent omhoog tot 3,6 miljard dollar. Turkish Airlines vervoerde in de afgelopen periode 21,3 miljoen passagiers, een stijging met 17 procent. Verder ging ook het vrachtvervoer omhoog.

Samen met maatschappijen uit de Golfregio behoort Turkish Airlines tot de belangrijkste concurrenten van grote, internationaal actieve luchtvaartgroepen als Air France-KLM en Lufthansa.
voda
0
21-11-2017 08:54:36

EasyJet ziet omzet groeien

Bijna tien procent meer passagiers vervoerd afgelopen jaar.

(ABM FN-Dow Jones) EasyJet heeft meer passagiers vervoerd in de afgelopen twaalf maanden van zijn gebroken boekjaar waardoor de omzet flink toenam. Dit maakte de Britse prijsvechter dinsdag voorbeurs bekend.

De totale omzet steeg in het jaar dat eindigde op 30 september, met 8,1 procent tot ruim 5,0 miljard Britse pond. Het aantal passagiers dat met EasyJet vloog nam met bijna tien procent toe tot 80,2 miljoen. De omzet per stoel daalde fractioneel, waarbij een druk op de ticketprijzen slechts deels konden worden opgevangen door gunstige wisselkoerseffecten en een gestegen bezettingsgraad.

De bezettingsgraad van de vliegtuigen steeg op jaarbasis van 91,6 naar een recordniveau van 92,6 procent.

CEO Carolyn McCall sprak van een "robuuste prestatie" in wat een moeilijk jaar was voor de luchtvaartindustrie. De CEO wordt per 1 december opgevolgd door Johan Lundgren. Dit werd eerder deze maand bekendgemaakt. McCall vertrekt per 30 november en wordt CEO van het Britse ITV.

Voor het lopende jaar rekent EasyJet op een capaciteitsgroei van circa 6 procent, waarbij de brandstofprijzen een gunstig effect van 100 miljoen tot 125 miljoen pond zullen opleveren. Wisselkoerseffecten zullen evenwel een negatieve impact van 5 miljoen pond hebben op de resultaten. Verder verwacht de prijsvechter een verdere groei van het dividend in het fiscale jaar 2018.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
'Weinig ruimte voor brexit-deal luchtvaart'

Gepubliceerd op 24 nov 2017 om 11:34 | Views: 1.343

Air France-KLM 15:41
11,57 +0,01 (+0,09%)

LONDEN (AFN) - Britse luchtvaartmaatschappijen moeten er niet op rekenen dat zij zonder meer door kunnen blijven vliegen als het Verenigd Koninkrijk de Europese Unie verlaat. Brussel lijkt namelijk niet van plan daar zonder slag of stoot een regeling voor te treffen. Dat meldt zakenkrant Financial Times (FT) op basis van gelekte documenten.

Brussel bereidt zich in samenspraak met de 27 overblijvende lidstaten voor op de onderhandelingen over de toekomstige banden tussen de EU en Groot-Brittannië. Met name op het gebied van luchtvaart ziet de Europese Commissie volgens FT ,,weinig ruimte voor creativiteit of een regeling op maat''.

Dat zou betekenen dat Britse maatschappijen na de brexit automatisch allerlei vergunningen kwijtraken die nodig zijn om van en naar EU-bestemmingen te vliegen. Ook zouden zij voor minstens de helft eigendom moeten worden van aandeelhouders binnen de EU om vluchten aan te mogen bieden tussen twee plaatsen in dat gebied.

Notering Britse beurs
British Airways bijvoorbeeld is als onderdeel van de luchtvaartgroep IAG genoteerd aan de London Stock Exchange en heeft vooral Britse aandeelhouders. Datzelfde geldt voor prijsvechter easyJet. Zelfs Ryanair kan als Iers bedrijf problemen krijgen, omdat het mede door zijn notering in de Britse hoofdstad straks voor het overgrote deel in handen is van aandeelhouders buiten de EU.

De Britten gingen er tot dusver van uit dat zij voor de luchtvaartsector wel een gunstige deal zouden kunnen sluiten. Zij wezen daarbij op het gemeenschappelijke belang van goede transportverbindingen met het Europese vasteland. Bovendien zouden vakantielanden als Spanje en Griekenland de jaarlijkse stroom Britse toeristen niet kunnen missen.
2.432 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 ... 118 119 120 121 122 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 9,484
Verschil +0,086 (+0,92%)
Hoog 9,656
Laag 9,394
Volume 1.948.038
Volume gemiddeld 1.783.194
Volume gisteren 1.988.971

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront