BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM November 2017

2.900 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 141 142 143 144 145 » | Laatste
[verwijderd]
1
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
1
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 5 november 2017 14:16:

Ben toch blij dat Bam in elk geval wel spoort.
Hij voert gelukkig hoofdzakelijk alleen nog gesprekken met zichzelf. BAM gaat zijn eigen gang.
A3aan
0
Goedemiddag op deze zonnige dag. Ik zal ze toch morgen wel weer terug kunnen kopen voor pakweg 4,90/4,91. Daar ga ik wel vanuit.
Straddleman
0
quote:

Beurs2020 schreef op 5 november 2017 13:52:

[...]Vraag was ingegeven omdat je ongenuanceerd reageerde en van de gevraagde onderbouwing wist ik dat die van jou niet zou komen. Dus hou dit soort reacties voortaan graag voor je !
Pfff,

Jij en henk zijn wel een mooi stel bij elkaar.
Beiden houden er wel van om in de herhaalmodus te schieten en kicken op het laatste woord.
HenkdeV
0
quote:

A3aantje schreef op 5 november 2017 14:37:

Goedemiddag op deze zonnige dag. Ik zal ze toch morgen wel weer terug kunnen kopen voor pakweg 4,90/4,91. Daar ga ik wel vanuit.
Vanmiddag kletsnat geregend in het Lauwersmeer. Mijn voorspelling voor morgen: BAM gaat omhoog richting 5,00 euro:-).
[verwijderd]
0
quote:

A3aantje schreef op 5 november 2017 14:37:

Goedemiddag op deze zonnige dag. Ik zal ze toch morgen wel weer terug kunnen kopen voor pakweg 4,90/4,91. Daar ga ik wel vanuit.
Ik snap sowieso niet waarom je BAM voor 1 dag had gekocht terwijl je ook Heijmans kon kopen en zo 5% kon maken.
BAM gaat nu op weg naar 5.5 dus suc7 ermee.

manuss
0
quote:

DatzegIk schreef op 5 november 2017 17:38:

[...]

Ik snap sowieso niet waarom je BAM voor 1 dag had gekocht terwijl je ook Heijmans kon kopen en zo 5% kon maken.
BAM gaat nu op weg naar 5.5 dus suc7 ermee.
Aan de koers-adviezen zal het niet liggen:

5 sep 17 Kepler Cheuvreux Houden € 5,00
24 aug 17 KBC Securities Kopen € 6,20
24 aug 17 NIBC Markets Kopen € 8,00
24 aug 17 ING Equity Research Kopen € 7,00
24 aug 17 Theodoor Gilissen Kopen € 6,50

@) Ik begrijp niet waarom de koers afgelopen vrijdag nog op 4,942.
[verwijderd]
3
quote:

HenkdeV schreef op 5 november 2017 15:26:

[...]

Vanmiddag kletsnat geregend in het Lauwersmeer. Mijn voorspelling voor morgen: BAM gaat omhoog richting 5,00 euro:-).
Sterk causaal verband. Zulke voorspellingen snijden tenminste hout.
[verwijderd]
0
quote:

manuss schreef op 5 november 2017 21:41:

[...] Aan de koers-adviezen zal het niet liggen:

5 sep 17 Kepler Cheuvreux Houden € 5,00
24 aug 17 KBC Securities Kopen € 6,20
24 aug 17 NIBC Markets Kopen € 8,00
24 aug 17 ING Equity Research Kopen € 7,00
24 aug 17 Theodoor Gilissen Kopen € 6,50

@) Ik begrijp niet waarom de koers afgelopen vrijdag nog op 4,942.
En als de koers nu eens onder de € 4 euro had gestaan? Had je het dan wel begrepen?
€d_Modus Vivendi
0
Bedrijfsleven vraagt overheid geld voor hyperloop

Nederland moet het eerste unieke testtraject krijgen van de hyperloop, de vacuümbuis waardoor passagiers met een vaart tot 1200 kilometer per uur kunnen reizen. De overheid moet om die reden een eenmalige investering doen in zo'n testfaciliteit van drie tot vijf kilometer lang, bij Lelystad. De kosten zijn rond de €120 mln. Bedrijven zijn bereid mee te doen met de aanleg.

Dat staat in een boodschap die bedrijven en semioverheden vandaag naar Den Haag sturen. Onder meer BAM, Fokker, Movares, VDL en NS steunen de oproep. Ook organisaties als ProRail en het havenbedrijf Rotterdam vragen het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat om het testtraject. Volgens de inzenders is het goed als Nederland vooroploopt met het supersnelle transportsysteem. De opstellers noemen geen concreet bedrag als rijksbijdrage.
1200 km/u

De futuristisch ogende hyperloop bestaat uit vacuümgezogen buizen tussen steden, waar treinen met hoge snelheden doorheen schieten. Een ritje Amsterdam-Enschede zou dan al in pakweg tien minuten kunnen en ook tussen Schiphol-Lelystad kan de buis snel reizigers van het ene vliegveld naar het andere brengen.
Weergave het het Nederlandse idee voor de Hyperloop.
Weergave het het Nederlandse idee voor de Hyperloop.Foto: Hardt

Voormalig minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur en milieu) toonde interesse in het systeem, maar liet de beslissing over aan haar opvolger. Dat is de reden dat de overheden en bedrijven nu een brief sturen naar de Kamer en het nieuwe ministerie. Volgens kennisinstituut TNO zou een traject van vijf kilometer circa € 120 mln kosten en is het publiek-privaat aan te leggen.

'Het zou heel goed zijn voor Nederland', zegt Jacco Buisman, bestuurslid van ingenieursbureau Movares. 'Er gaat ergens in Europa een hyperloop-testtraject komen, dus laat het dan hier zijn.' Het ingenieursbureau — dat veel in spoorwegen werkt — wil uitwerken hoe de aanleg zo goedkoop mogelijk kan en kennis opdoen met de techniek. 'Het is heel prettig om er vanaf het begin al bij te zijn.' Hij vreest niet voor een herhaling van de magneetzweeftrein, een Duits testtraject met een snelle trein dat geen succes werd. 'Toen was er te weinig focus op de kosten.'
Hyperloop

Het idee is populair geworden toen Tesla-oprichter Elon Musk wedstrijden hield onder studententeams voor het beste plan. De TUDelft won een van de wedstrijden. Nu werken het Nederlandse Hardt en het Amerikaanse Hyperloop One aan het verbeteren van het idee, waarbij het probleem is dat de techniek niet simpel te testen is. In de woestijn heeft Musk een 500 meter lang testtraject en in Delft ligt een exemplaar van 30 meter. Maar een proefbuis met een begin-, een eindstation en een wissel ontbreekt nog.

'Dit is nu net wat nodig is', zegt Diederik Samson, die als oud-PvdA-leider en natuurkundig ingenieur het Delftse team adviseert. Dat een wagon met hoge snelheid door een buis kan schieten, is volgens hem wel bewezen. Maar de volgende stap is hoe een trein vanuit een station de vacuümbuis ingaat en met een snelheid van bijvoorbeeld 700 kilometer per uur een wissel pakt. 'En moet die wissel zijwaarts werken of juist verticaal? Ik denk het laatste maar dat is iets wat we kunnen onderzoeken.'

Hij stelt dat een Nederlandse proefbuis ook geld kan opleveren. Teams die wereldwijd aan de Hyperloop werken, zouden dan tegen betaling het Nederlandse testtraject mogen gebruiken.
Kosten

Wie betaalt alleen de aanleg? Movares wil 'in beginsel' ook financieel bijdragen, maar Buisman wil daar niet op vooruitlopen. Spoorbedrijf NS steunde eerder met € 300.000 het Delftse team, maar onbekend is of de vervoerder ook aan een groter project wil bijdragen.
Voorstel van de Nederlandse testlocatie
Voorstel van de Nederlandse testlocatieHardt

Bouwbedrijf BAM wil geen geld inzetten, maar wel hun kennis en ervaring met PPS-projecten delen, zo ligt directeur Marinus Schimmel toe. Maakbedrijven Fokker en VDL steunen het idee. Zo stelt Fokker dat de Hyperloop internationale profilering oplevert 'wat ook in het voordeel van Fokker is'.

Samson verwacht dat er uiteindelijk grotere bijdragen uit het bedrijfsleven gaan komen, juist omdat het project positief op hen afstraalt. 'Je denkt toch aan tientallen miljoenen.'
[verwijderd]
0
Beetje vreemd om geld te vragen van het bedrijfsleven?
Zoiets betaald de ovwerheid toch volledig?
Of zit er meteen een contract aan, als je nu meedoet aan de testfase van de Hyperloop,....dan garanderen wij dat,......(ook dat kan de overheid NOOIT maken tov andere bedrijven.
bartbas
3
quote:

Beurs2020 schreef op 5 november 2017 01:18:

[...]Waarschijnlijk over het hoofd gezien.
kijk nog eens naar je goede voornemens en hou op met dat gehaktak op anderen. Graag een beetje inhoud.
Wanneer leer je nou eens wat van al die verwijderde mails?

Bartbas

Even over Bam. Hoewel de algemene verwachtingen voor de beurs vandaag gematigd zijn, ziet het er voor Bam zonnig uit. We openen een paar cent hoger en ik verwacht dat we richting donderdag de al veel eerder verwachte run zullen krijgen. Schat dat we woensdagavond de 5,25 passeren. Donderdag wordt het spannend. Het kan alle kanten opgaan, maar veel negativiteit verwacht ik niet. De vloerenproblematiek is op lange termijn gezien niet veel meer dan een vervelend incident, dat wel Eem flinke deuk in de nog steeds bescheiden winsten kan slaan. Maar dat zit volgens mij allemaal meer dan voldoende in de huidige koers verwerkt.

€d_Modus Vivendi
0
quote:

DatzegIk schreef op 6 november 2017 08:35:

Beetje vreemd om geld te vragen van het bedrijfsleven?
Zoiets betaald de ovwerheid toch volledig?
Of zit er meteen een contract aan, als je nu meedoet aan de testfase van de Hyperloop,....dan garanderen wij dat,......(ook dat kan de overheid NOOIT maken tov andere bedrijven.
daarom wil Bam er waarschijnlijk geen geld op inzetten.
bartbas
0
quote:

manuss schreef op 5 november 2017 21:41:

[...] Aan de koers-adviezen zal het niet liggen:

5 sep 17 Kepler Cheuvreux Houden € 5,00
24 aug 17 KBC Securities Kopen € 6,20
24 aug 17 NIBC Markets Kopen € 8,00
24 aug 17 ING Equity Research Kopen € 7,00
24 aug 17 Theodoor Gilissen Kopen € 6,50

@) Ik begrijp niet waarom de koers afgelopen vrijdag nog op 4,942.
L

Die koersadviezen zijn niet meer relevant. Allemaal meerdere maanden oud. De laatste maanden is Bam door analisten lindirect lager gezet door andere aandelen een hogere favorietenstatus toe te kennen. Dat neemt niet weg dat het doorsneebeeld nog steeds redelijk gunstig is. Persoonlijk hecht ik niet veel waarde aan dat profetische gedoe. Veel analisten weten niet meer dan wij en schrijven hun adviezen op basis van algemeen bekende ontwikkelingen, verwachtingen en bekende cijfers. Bam heeft het voordeel dat het management zich voorzichtig uitlaat over de hang van zaken. Dat maakt de kans op tegenvallende cijfers een stuk kleiner dan bij andere bedrijven.
Bartbas
[verwijderd]
1
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]
innicksname
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 6 november 2017 08:55:

Vandaag de 5 maar eens afstoffen.
Dat lijkt me een prima voornemen Ed. Liever dat dan het dressoir :-)

Overigens: geen shortveranderingen zie ik... nog zelfde percentage.
[verwijderd]
2
quote:

bartbas schreef op 6 november 2017 08:50:

[...]..........is Bam door analisten lindirect lager gezet door andere aandelen een hogere favorietenstatus toe te kennen.
Deze redenering is toch een grap, niet? Een advies, koersdoel blijft zoals die gegeven is tot het moment, dat de analist deze bijstelt. Hij bedient wel zijn klanten B. !
2.900 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 141 142 143 144 145 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 3,830
Verschil +0,008 (+0,21%)
Hoog 3,868
Laag 3,782
Volume 705.352
Volume gemiddeld 1.427.161
Volume gisteren 943.988

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront