TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Februari 2018

2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
[verwijderd]
1
@VS

Het door jou continue verdraaien van de cijfers is uiterst dubieus.

Jij weet als geen ander dat ook die CIJFERS worden gedownplayed. De WPA op vergelijkingsbasis stijgt in 2018 met zo'n 100% (van 0,25 naar 0,50).
Wat doet Goddijn? Boekt in 2017 extra af en komt opeens met een nieuwe wpa-berekening aanzetten.

En waarom zou Goddijn die cijfers downplayen? Waarom houdt hij grote namen achter qua deals (Ford/GM/Tesla).

Grote kans op het dirty exit scenario van harry!
DeZwarteRidder
0
quote:

groeibriljant schreef op 15 februari 2018 11:55:

Ook die CIJFERS worden gedownplayed. De WPA op vergelijkingsbasis stijgt in 2018 met zo'n 100% (van 0,25 naar 0,50).
Wat doet Goddijn? Boekt in 2017 extra af en komt opeens met een nieuwe wpa-berekening aanzetten.
Je blijft lachen hier.....!

Wanneer gaat iemand de Anti-Harold-Partij oprichten....??

Kan toch niet lang meer duren...!!
Meryntje
1
Mijn denkraam heeft enige beperkingen, maar ik vraag mij toch af of, als er ook Amerikaanse aandeelhouders zijn en er komt een dirty exit, kunnen die dan in de US rechtzaken aanspannen? De munitie die hier ligt is universeel en staat tot ieders beschikking.

Groet uit Grunn.
VanillaSky
0
quote:

groeibriljant schreef op 15 februari 2018 11:55:

@VS

Het door jou continue verdraaien van de cijfers is uiterst dubieus.

Jij weet als geen ander dat ook die CIJFERS worden gedownplayed. De WPA op vergelijkingsbasis stijgt in 2018 met zo'n 100% (van 0,25 naar 0,50).
Wat doet Goddijn? Boekt in 2017 extra af en komt opeens met een nieuwe wpa-berekening aanzetten.

En waarom zou Goddijn die cijfers downplayen? Waarom houdt hij grote namen achter qua deals (Ford/GM/Tesla).

Grote kans op het dirty exit scenario van harry!

Ik zeg ook niet dat er geen kans is dat er een exit komt. Ik zeg alleen dat het verdienmodel (voor de komende paar jaar) nog immer zeer mager is. Als je dat niet wilt zien is ook prima. En of er in 2030 misschien wel een miljard winst gemaakt word dat durf ik niet te zeggen, wie weet is het zo :)
Dutchy Ron
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 15 februari 2018 08:18:

AND SIGNS MAP LICENSE AGREEMENT WITH MAPBOX

Capelle aan den IJssel, the Netherlands - 15 February 2018 -

AND is pleased to announce that it has entered into an agreement to license location and boundary data to Mapbox, a company that is revolutionizing mapping and location services for consumer, enterprise and automotive markets.

Mapbox provides cloud-based services that allow developers to add location features like maps, search, and navigation into any digital experience. With over 1 million registered developers, Mapbox reaches more than 300 million people each month around the world.

AND CEO Hugo van der Linde: "We are happy that we have entered into an agreement to license location and boundary data data to Mapbox. Mapbox is a highly innovative company whose developer-focused model is rapidly gaining ground in the location market. This agreement strengthens our belief that we offer a quality mapping product, matching current market needs."

About AND
AND is one of only four companies that offer worldwide proprietary digital map data and the only independent one. AND thereby focuses on innovative map data technologies to create better and more relevant map data. For years now AND has successfully continued to grow and as a listed company, was awarded Best Performer in 2013 and 2015 at the Euronext.

-----
Mapbox levert aan Tesla!
Dutchy Ron
0
www.yourindustrynews.com/qualcomm+exp...

Qualcomm expands the Mobile Ecosystem with 5G NR technology

In addition, Qualcomm Technologies highlighted the role of 5G NR-based Cellular Vehicle-to-Everything (C-V2X) technology in autonomous driving, by showcasing how the technology is designed to help the vehicle communicate its intentions, thus supporting the level of predictability needed for advanced path planning. 5G NR-based C-V2X is engineered to augment existing C-V2X technology with complementary capabilities, bringing in high throughput and URLLC capabilities, while maintaining backwards compatibility, which are needed to support advanced use cases for autonomous vehicles, including high throughput sensor and intent sharing, and 3D HD map updates.
[verwijderd]
0
@VS

Verdienmodel mager?

Kijk eens naar de stijgende marges door de groei in Automotive!

TomTom verkoopt steeds minder hardware met lage marges, maar de groei in software/data/services met hoge marges is spectaculair. En dat is nog maar net begonnen. De orders voor de groei in de komende jaren zijn ook al binnen (Volvo etc.).
Naarnaast zijn er de deals met Apple, Uber etc., maar vooral de nieuwe deal met Baidu gaat heet veel groei opleveren.

En dan komen er de komende jaren ook nog de HD-maps bij. Die leveren per auto minimaal 60 euro per jaar op via een abonnement (nu eenmalig 50 euro, straks 900 euro per auto)
Op hele lange termijn rijden er wereldwijd rond de 2 miljard auto's rond met zo'n jaarabonnement.

Omdat TomTom de cijfers drukt en jaarlijks ook nog eens richting de 1 euro wpa aan extra ontwikkelingskosten wegboekt, zegt de huidige wpa weinig.

Je kunt beter kijken naar de assetwaarde (peers HERE, FLEETMATICS, GARMIN). Dan kom je volgens marktexpert Lanctot op minimaal 40 euro huidige assetwaarde.

Realiseert Goddijn die groei naar 50% marktaandeel Automotive in 2020, dan gaat dat die assetwaarde snel omhoog.
Ook op basis van WPA kan het rond 2022 dan naar boven de 100 euro.
Erik9400
0
Ceo van and is blij met elke deal...hg zucht bij elke deal en benadrukt de kosten, mogelijke problemen en zeker niet de voordelen

Verschil moet er zijn maar niet zo extreem....
[verwijderd]
3
quote:

harrysnel schreef op 15 februari 2018 11:41:

[...]

Super! Voor mij mooi samengevat hoe ik erover denk. Ook ik was t/m 2015 enthousiast over stappen die Goddijn zette en ging met positieve insteek tov Management/IR mee in het verhaal.

Vanaf 2016 zie ik geen bereidheid meer om het geboekte strategische succes vwb Automotive "te laten zien" aan de beleggers met als gevolg een dalende koers. Daarom ben ik 100% gedraaid. Sta nog hetzelfde tegenover TomTom als bedrijf maar voor Goddijn heb ik geen goed woord meer over. Terwijl ik hem juist in het verleden geroemd heb dat hij de juiste strategische stappen zette. Ook bij koersen rond de E3; dat speelt geen rol.

Fijn dat er meer forumgenoten zo over denken en dat je het opschrijft. Want: ik word mezelf best zat en schrijf wel erg veel op forum.

@Meryntje en anderen: ik schrijf vooral om ruchtbaarheid te geven aan gang van zaken en hoe ik de ontwikkelingen bij TomTom zie. Probeer daar ook wat structuur in aan te brengen (bv koppeling interview met eerdere uitspraken gedaan door Goddijn over de voordelen van zelfstandig blijven). Daarbij val ik in herhaling maar ik hoop dat meelezers het oppikken. Of AFM, VEB etc. Ik vind het ook prima als mensen VEB benaderen en dan een stuk van mij aanhalen wat ze op forum hebben gelezen en dat past bij hun eigen gevoel over wat er speelt. Zag op Twitter ook stukjes voorbijkomen die ik hier geschreven heb. Vind ik geen probleem. Maar: het blijft altijd mijn mening en wellicht zie ik het fout en komt er geen exit en staan we in 2020 E30. Dat heb ik veel liever:).
Blijf vooral schrijven Harry, er zijn zat meelezers zoals ik die het niet zo mooi kunnen verwoorden als jij.
Ben het er ook volmondig mee eens.

Kan er op de AVA ook gewoon aan HG gevraagd worden of een delisting tot de mogelijkheden behoort?
Bij een ontwijkend antwoord of een geen commentaar weten we genoeg.
De Schimmelkoning
2
Eigenlijk een heel smerig spel. Jarenlang de WPA drukken door alle kosten gelijk af te boeken gefund door de aandeelhouder. Jankende persberichten en onduidelijkheid creëren. En dan een exit op een toko zonder schulden. Dit heet manipulatie. In zo’n scenario mag er wel dubbele premie worden afgetikt! Wie bepaalt wat is fair en welke rol vervult AFM in deze?
vanmaarsum
1
Dutchy Ron
0
www.brecorder.com/2018/02/15/399147/s...

Self-driving trucks publicly hit the roads

According to Tech Crunch, the company’s autonomous structure uses senor data and machine learning technology instead of any high-resolution route maps like many other autonomous vehicles do. This technique helps to cut down the costs and the time required. The sensors on-board map the surroundings in real-time and avoid obstacles, as compared to other self-driving vehicles that pre-map the routes.
[verwijderd]
1
De stemming op dit forum wordt sterk bepaald door forumleden die de mening zijn toegedaan dat de onderliggende technologie van TomTom een mismatch vertoont met de koers, de financiële resultaten en de outlook, en tenslotte de koers van het management in algemene zin.
Mijn reden om in TomTom te beleggen komt vooral voort uit de verwachting dat het bedrijf kan profiteren omdat het een vrij schaarse vaardigheid bezit in een sterk groeiende markt. Van de technische kant heb ik geen kaas gegeten.
Wat ik opvallend vind is dat er in alle redenaties vrij selectief met feiten en publicaties wordt omgegaan. Een opmerking als "90% van de OEM's test met onze software" wordt probleemloos vertaald naar concrete deals. Uitgesproken doelstellingen van Goddijn t.a.v. marktaandelen t.o.v. Here worden eveneens als waarheid bestempeld. Zo kan ik nog wel even doorgaan, de relativering is nagenoeg zoek.
Zodra iemand dit aankaart, of überhaupt maar een kritische noot durft te kraken, wordt er maximaal op geschoten.
Ik vraag mezelf wel eens af in hoeverre je nog objectief bent als je vooral omgeven bent met gelijkgestemden.
Zou het wellicht mogelijk zijn dat de technologie helemaal niet zo uniek is, en dat er wel degelijk alternatieven zijn? Dat de gemaakte investeringen nooit meer worden terugverdiend? Gegokt en verloren, zoiets?
Is TomTom misschien te vroeg begonnen met de ontwikkeling? De wet van de remmende voorsprong?
Voel je vrij om me af te schieten of me een basher te noemen. Dat is het makkelijkst, maar onterecht, want ik bezit dus ook aandelen. Ik probeer echter wel enige afstand te houden tot de ontwikkelingen.

[verwijderd]
0
Het feit dat Baidu (Chinese Google met >500 miljoen mapsgebruikers in China) haar eigen maps-technologie vervangt voor die van TomTom zegt technologisch genoeg.

Baidu is koploper in autonoom rijden.
Baidu is de grootste AI-expert ter wereld.

Daarnaast heeft TomTom veel patenten voor real-time HD-maps en vooral voor het unieke RoadDNA. Men is al 5 jaar bezig met de ontwikkeling van die real-time technologie. De technologie voor de toekomst van veilig autorijden.
Die ontwikkelingskosten worden direct via de OPEX afgeboekt, Heb je het jaarlijks over richting de 1 euro wpa.
En dan ook nog eens extra fors afboeken op de traditionele maps (ook die blijven nodig als basis) terwijl die alleen maar meer waard zijn geworden in de afgelopen jaren (zie bijv. peer HERE).
mjmj
1
quote:

Dutchy Ron schreef op 15 februari 2018 13:05:

www.brecorder.com/2018/02/15/399147/s...

Self-driving trucks publicly hit the roads

According to Tech Crunch, the company’s autonomous structure uses senor data and machine learning technology instead of any high-resolution route maps like many other autonomous vehicles do. This technique helps to cut down the costs and the time required. The sensors on-board map the surroundings in real-time and avoid obstacles, as compared to other self-driving vehicles that pre-map the routes.
Als een abo op HD maps nou eens een paar honderd euro per jaar kost, dan moet je een vergrootglas gebruiken om die post te vinden in de p/l rekening van een haulier.
pwijsneus
1
quote:

Dutchy Ron schreef op 15 februari 2018 13:05:

www.brecorder.com/2018/02/15/399147/s...

Self-driving trucks publicly hit the roads

According to Tech Crunch, the company’s autonomous structure uses senor data and machine learning technology instead of any high-resolution route maps like many other autonomous vehicles do. This technique helps to cut down the costs and the time required. The sensors on-board map the surroundings in real-time and avoid obstacles, as compared to other self-driving vehicles that pre-map the routes.
Tesla gebruikt ook geen HD_maps voor autopilot. Daar is wel discussie over - zo ook bij Embark verwacht ik - er zijn al Tesla crashes geweest die voorkomen hadden kunnen worden als HD_maps ook onderdeel zouden zijn van het interpreteren van de sensordata.

www.nytimes.com/2017/03/02/automobile...
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 15 februari 2018 13:28:

[...]

Tesla gebruikt ook geen HD_maps voor autopilot. Daar is wel discussie over - zo ook bij Embark verwacht ik - er zijn al Tesla crashes geweest die voorkomen hadden kunnen worden als HD_maps ook onderdeel zouden zijn van het interpreteren van de sensordata.

www.nytimes.com/2017/03/02/automobile...
Wellicht gaan ze die HD-maps binnenkort wel gebruiken. Er komt nieuwe software aan volgens Musk.
Zonder real-time HD-maps blijft Tesla onveilig.
zeurpietje
1
quote:

Katsa schreef op 15 februari 2018 13:22:

De stemming op dit forum wordt sterk bepaald door forumleden die de mening zijn toegedaan dat de onderliggende technologie van TomTom een mismatch vertoont met de koers, de financiële resultaten en de outlook, en tenslotte de koers van het management in algemene zin.
Mijn reden om in TomTom te beleggen komt vooral voort uit de verwachting dat het bedrijf kan profiteren omdat het een vrij schaarse vaardigheid bezit in een sterk groeiende markt. Van de technische kant heb ik geen kaas gegeten.
Wat ik opvallend vind is dat er in alle redenaties vrij selectief met feiten en publicaties wordt omgegaan. Een opmerking als "90% van de OEM's test met onze software" wordt probleemloos vertaald naar concrete deals. Uitgesproken doelstellingen van Goddijn t.a.v. marktaandelen t.o.v. Here worden eveneens als waarheid bestempeld. Zo kan ik nog wel even doorgaan, de relativering is nagenoeg zoek.
Zodra iemand dit aankaart, of überhaupt maar een kritische noot durft te kraken, wordt er maximaal op geschoten.
Ik vraag mezelf wel eens af in hoeverre je nog objectief bent als je vooral omgeven bent met gelijkgestemden.
Zou het wellicht mogelijk zijn dat de technologie helemaal niet zo uniek is, en dat er wel degelijk alternatieven zijn? Dat de gemaakte investeringen nooit meer worden terugverdiend? Gegokt en verloren, zoiets?
Is TomTom misschien te vroeg begonnen met de ontwikkeling? De wet van de remmende voorsprong?
Voel je vrij om me af te schieten of me een basher te noemen. Dat is het makkelijkst, maar onterecht, want ik bezit dus ook aandelen. Ik probeer echter wel enige afstand te houden tot de ontwikkelingen.

een heel fris geluid wat ik op veel andere fora ook mis. men is helemaal verliefd op een aandeel geworden. men gaat op zoek naar oorzaken die een stijging tegenhouden, zoals directie's, shorters, enz. Ook gokt men te vaak op overname's.
misschien daalt een aandeel wel omdat het eigenlijk te duur is.
[verwijderd]
0
Downplayen, wpa aanpassen, andere trucjes..
Toch raar dat de analisten dan niet door alles heenprikken...? Afgezien van een bevriende analist, maar dat zijn ze nooit allemaal ?
of zijn de analisten niet zo heel goed ?
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 15 februari 2018 13:05:

www.brecorder.com/2018/02/15/399147/s...

Self-driving trucks publicly hit the roads

According to Tech Crunch, the company’s autonomous structure uses senor data and machine learning technology instead of any high-resolution route maps like many other autonomous vehicles do. This technique helps to cut down the costs and the time required. The sensors on-board map the surroundings in real-time and avoid obstacles, as compared to other self-driving vehicles that pre-map the routes.
Goed gevonden hoor.
2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront