Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

KLM 'zeer ontstemd' over uitstel Lelystad

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

20 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 februari 2018 13:50
    Nee hoor wat meer vliegen gaat heus niet gelijk ten kosten van de gezondheid. Zullen we ook maar minder gaan autorijden? Wanneer we minder economie hebben kunnen we de gezondheidszorg en alle andere zorg niet meer betalen. Linksom of rechtsom zal er meer capaciteit moeten komen. Vliegtuigen zijn een stuk schoner geworden dus kan er ook meer gevlogen worden. Peter545 ga jij lekker lopend op vakantie.
  2. Bullwish 21 februari 2018 14:12
    Het was natuurlijk te idioot voor woorden dat er ooit een limiet verzonnen is voor de groei van Schiphol. Zo'n mainport moet je als je slim bent natuurlijk uitbuiten. Eén van de weinige dingen die we nog hebben. Helaas verkwanselen we al onze posities.

    Nu ineens roepen dat Nederland vol is, is het meest ergerlijke. Nee, dat moet je zeggen als het om immigratie gaat !!!
  3. z0n0p 21 februari 2018 14:49
    NL wordt al JAREN gefopt door Schiphol en de politiek. Ooit een Mainport dubbeldoelstelling in de tijd van Jorritsma (jaren 90). Schiphol stoppen bij 330.000 vliegbewegingen en een HSL. Die HSL zou al het verkeer boven de 330.000 over nemen. HAHAhahahahahahahahahh. Van beide NIETS van terecht gekomen.

    Meer dan 50% van alle pax (en dus vluchten) hebben voor NL geen waarde. Dat is transfer. Die pax komen helemaal niet achter de douane. Doen een plasje en kopen een kopje koffie en zijn weer weg. Was 20 jaar geleden al een list voor verzonnen: eiland op zee. Mocht/kon toen niet vanwege horizonvervuiling. Overigens het eiland was destijds zover uit de kust geprojecteerd dat het agv aardkromming achter de horizon verscholen ging.

    Nu chantage door Schiphol in de vorm van "dan moeten wij maar groeien". Breng eerst maar eens transfer met 20% omlaag, moet je eens zien wat voor capaciteit er ontstaat. Heb je Lelystad helemaal niet meer nodig.
  4. peter545 21 februari 2018 15:13
    Bullwish, al vele jaren emigreren (= uit Nederland vertrekken om er te verblijven) er méér mensen dan dat er mensen immigreren (= Nederland binnenkomen om er te verblijven).
    Dat Nederland zo vol is, komt dus niet doordat Nederland teveel mensen binnenlaat, maar komt door geboortes.
    Één troost voor Uw en ons aller enorme welvaart: het aantal geboortes in Nederland is al vele jaren dalend.
  5. thepouw 21 februari 2018 15:21
    quote:

    peter545 schreef op 21 februari 2018 15:13:

    Bullwish, al vele jaren emigreren (= uit Nederland vertrekken om er te verblijven) er méér mensen dan dat er mensen immigreren (= Nederland binnenkomen om er te verblijven).
    Dat Nederland zo vol is, komt dus niet doordat Nederland teveel mensen binnenlaat, maar komt door geboortes.
    Één troost voor Uw en ons aller enorme welvaart: het aantal geboortes in Nederland is al vele jaren dalend.
    grootste BS die ik in tijden gelzen heb. Op basis van geboortes gaan bevolkingsaantallen in vrijwel geheel europa omlaag. Het is de immigratie die zorgt voor bevolkingsgroei.

    Ik wil hierbij trouwens ABSOLUUT niet voor of tegen immigratie pleiten. Ik denk dat we de immigranten nog hard nodig gaan hebben in de komende jaren om het land te laten draaien. Er dreigt een enorm tekort aan personeel, niet alleen vanhoog-opgeleiden, maar ook voor mensen in zorg, transport, landbouw en schoonmaak.
  6. z0n0p 21 februari 2018 15:31
    quote:

    peter545 schreef op 21 februari 2018 15:13:

    Bullwish, al vele jaren emigreren (= uit Nederland vertrekken om er te verblijven) er méér mensen dan dat er mensen immigreren (= Nederland binnenkomen om er te verblijven).
    Dat Nederland zo vol is, komt dus niet doordat Nederland teveel mensen binnenlaat, maar komt door geboortes.
    Één troost voor Uw en ons aller enorme welvaart: het aantal geboortes in Nederland is al vele jaren dalend.
    Misverstandje hoor. Groei zit met name in de gezinshereniging van de initiele immigranten. Factoretje 4 of zo. Wel je zaakjes even goed voorbereiden de volgende keer.
  7. taurus86 21 februari 2018 15:49
    Voorstel: Toestellen met een bezetting onder de 97% betalen per percentage onderbezetting een 'vervuilingstoeslag'. Passagiers die tussen landing en vertrek korter dan 6 uur op Schiphol verblijven, betalen een 'Convenience Charge'.
    Als we aan burgers dit soort toeslagen en belastingen, met een als vanzelfsprekendheid opleggen, mogen we dit toch ook wel doen aan maatschappijen die een schaars goed 'misbruiken'!
  8. peter545 21 februari 2018 15:50

    z0n0p, de meeste ruimte gebruiken de alleenstaanden: Eerst gebruikten ze al gezin één woning; en na de scheiding gebruiken ze twéé woningen. Daarbij komt, dat vele jeugdigen niet trouwen en dus óók ieder 'n eigen woning bewonen.
    Vanwege het feit, dat ieder behoort te werken, heeft de meerderheid ook een auto ... voor zichzelf (vroeger was dat één auto per gezin).
    Anders gezegd: het is een politiék probleem dat er nu een ruimtetekort is.
  9. peter545 21 februari 2018 16:24
    taurus86, U bedoelt, dat U een communistische staat wilt???

    Als de overheid de burgers al misbruikt door overal en nergens 'toeslagen' voor te verlangen, dan is dat geen reden om ook onze werkgevers (onze geldgevers!) te misbruiken. Dat is de koe slachten vóórdat ie melk en/of vlees geeft.
  10. [verwijderd] 21 februari 2018 19:11
    Een paar week geleden stond schommelde de koers tussen de 14 en 15 euro. Ondanks de zeer sterke performance en jaarcijfers is het aandeel gedaald vanwege een staking en, net name, nagatieve berichten met een hoog roddelpersgehalte. Ik denk dat nu inmiddels wel bekend is dat het concern er zeer solide voor staat. Stap nu voordelig in en bedank de roddelpers en piloten voor de staking. Nog beter: spreid je aankoop over 4 dagen (50% 20% 20% 10%)
  11. Bullwish 21 februari 2018 20:42
    peter545, ik vrees dat u een aantal dingen niet juist heeft.
    Immigratie is echt wel groter dan de emigratie.
    Geboortes dalen inderdaad, maar het aantal immigranten stijgt.
    (Economische vluchtelingen en mensen die hier religieus komen overheersen.)

    Het aantal emigranten stijgt volgens mij ook. Dat zou iets zijn om over na te denken door de politiek.
    Armen komen erin, maar degenen die het land verlaten zijn veelal kapitaalkrachtigen!

    Terug naar het hoofdonderwerp: Schiphol moet natuurlijk gewoon kunnen groeien.

    Als je in de wijde omgeving van een airport woont, weet je dat die van tijd tot tijd gaat groeien. Daar moet je natuurlijk rekening mee houden.

    Die luchthaven ligt dat bij wijze van spreken al een eeuw.
    Nou ken ik daar weinig mensen die ouder zijn dan 100 jaar...
  12. Bullwish 21 februari 2018 20:46
    quote:

    taurus86 schreef op 21 februari 2018 15:49:

    Voorstel: Toestellen met een bezetting onder de 97% betalen per percentage onderbezetting een 'vervuilingstoeslag'. Passagiers die tussen landing en vertrek korter dan 6 uur op Schiphol verblijven, betalen een 'Convenience Charge'.
    Als we aan burgers dit soort toeslagen en belastingen, met een als vanzelfsprekendheid opleggen, mogen we dit toch ook wel doen aan maatschappijen die een schaars goed 'misbruiken'!

    "Passagiers die tussen landing en vertrek korter dan 6 uur op Schiphol verblijven, betalen een 'Convenience Charge'."

    Oliedom! Dan kiezen intercontinentale transitpassagiers niet meer voor de KLM, maar gaan ze bv. met Lufthansa, British Airways, SAS, Swiss, Austrian Airlines, o.i.d.

    (Het is zo'n verschrikkelijk onnozel voorstel, dat het me eigenlijk niets zou verbazen als onze politiek dit daadwerkelijk in zou voeren.)
20 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,484 17 apr
+0,086 +0,92%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links