BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM februari 2018

3.002 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 ... 147 148 149 150 151 » | Laatste
ProCent
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 21 februari 2018 22:54:

Maar goed, van Eindhoven en de Sluis was al lang bekend dat dit een gevoelige tik aan de winst zou geven. Alsnog voor de zoveelste keer om hetzelfde feit afgestraft. Het zal mij benieuwen hoe vaak dit nog langs gaat komen om de koers te rammen. Het lijkt wel nieuw nieuws voor de media.
Ja maar, de winstdaling voor belastingen met 40 procent in 2017, is nog groter dan de somberste inschatting van analisten. Dit wijst erop dat BAM ook elders minder goed draait.
[verwijderd]
0
Ik snap werkelijk niet dat deze miskleun "de sluis"telkens herhaald moet worden. Deze zit allang in de koers verrekend. Trieste dag, morgen lekker weer up.
[verwijderd]
0
Dacht gisteren met 4000 aandeeltjes goedkoop in te kopen, heb er vandaag nog maar 2000 bijgekocht op 3,68
€d_Modus Vivendi
0
Analisten zaten altijd al te hoog met hun verwachtingen. Dan valt het logisch tegen. Men wist toch al lang dat 69 miljoen sluis + ca 10 miljoen garage de winst zouden drukken! Of kunnen zij toveren? Zonder dat debacle zou er ruim aan de verwachting voldaan zijn.

" We hadden in 2017 een pechjaar met projecten als de ingestorte parkeergarage in Eindhoven en de problemen met de zeesluis in IJmuiden”, zegt bestuursvoorzitter Rob van Wingerden in een toelichting op de jaarcijfers. „Maar zonder deze tegenvallers zaten we al onze doelstelling van 2 tot 4% operationele marge.”
Fred107
0
quote:

Struin schreef op 21 februari 2018 23:01:

Ik snap werkelijk niet dat deze miskleun "de sluis"telkens herhaald moet worden. Deze zit allang in de koers verrekend. Trieste dag, morgen lekker weer up.
laten we het hopen. Is het morgen niet dan wel later. Een keer komt de turnaround.
Fred107
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 21 februari 2018 23:04:

Analisten zaten altijd al te hoog met hun verwachtingen. Dan valt het logisch tegen. Men wist toch al lang dat 69 miljoen sluis + ca 10 miljoen garage de winst zouden drukken! Of kunnen zij toveren? Zonder dat debacle zou er ruim aan de verwachting voldaan zijn.

" We hadden in 2017 een pechjaar met projecten als de ingestorte parkeergarage in Eindhoven en de problemen met de zeesluis in IJmuiden”, zegt bestuursvoorzitter Rob van Wingerden in een toelichting op de jaarcijfers. „Maar zonder deze tegenvallers zaten we al onze doelstelling van 2 tot 4% operationele marge.”
Is ook zo! Maar dat willen de bashers niet horen!
ProCent
0
Kan zijn €d maar helaas voorzie ik nog meer tegenwind in 2018: oplopende kosten, een vertragende Britse bouwmarkt, minder het arbeidsaanbod bij onderaannemers door Brexit en een nog altijd beperkt aanbod op de Nederlandse huizenmarkt door de krapte aan bouwlocaties.
Fred107
0
Bouwlocaties wordt heel goed naar gekeken en letterlijk versneld beschikbaar gemaakt vanuit de politiek.
Lees het nieuws.
Er komen nog gigantisch veel huizen bij de komende jaren.
€d_Modus Vivendi
0
quote:

ProCent schreef op 21 februari 2018 23:09:

Kan zijn €d maar helaas voorzie ik nog meer tegenwind in 2018: oplopende kosten, een vertragende Britse bouwmarkt, minder het arbeidsaanbod bij onderaannemers door Brexit en een nog altijd beperkt aanbod op de Nederlandse huizenmarkt door de krapte aan bouwlocaties.
1100 woningen op Bajus complex maakt een hoop goed. Contracten worden geïndexeerd vastgelegd. De Britten bouwen als gekken, schrijven voor honderden miljarden aan tenders uit de komende tijd infra/civiel, maar Bam bouwt daar geen huizen.
Geschorst en weet niet waarom
0
quote:

Fred107 schreef op 21 februari 2018 22:57:

En straks is die verrekte sluis Nederlands visitekaartje in de wereld op het gebied van prestige in de waterbouw.
Kijk Nederland eens! Het rijk strijkt met de eer.
Maar wel de bouwers BAM en VW voor de ellende laten opdraaien.
Ik ben het volkomen eens met van Wingerden dat voor dit soort projecten een stroppenpot moet komen.

In de toekomst moeten risico's worden gedeeld.
€d_Modus Vivendi
0
Highways England tenders £326m Area 10 contract.

Contractors wanting to pitch to look after motorways and trunk roads in Highways England’s Area 10 have until 10th May 2018 to get their paperwork in.

Highways England has today published a contract notice seeking a maintenance and response contractor (MRC) for Area 10, which covers Cheshire, Merseyside, Greater Manchester and Lancashire.

The chosen contractor will provide all routine and cyclic maintenance, incident response, defect rectification and severe weather delivery in the region for a 15-year term. Estimated value of the contract is £326m.

Highways England is holding a tender conference next week, 27th February 2018 at Mercure Manchester Piccadilly Hotel. Registration is via highways.bravosolution.co.uk.
ProCent
0
Nu maar hopen dat ze deze binnen halen Ed.
Maar wat blijft er van over in 2018? Weer een schamel 12,5 miljoen euro?
Omzet 2017: 6,6 miljard euro
Winst 2017: 12,5 miljoen euro
ProCent
0
Voor de zoveelste keer op rij krijgt de Nederlandse bouwgroep BAM
klappen op de beurs van Amsterdam. BAM kende in 2017 een desastreus jaar en zag de winst terugvallen van 46,8 miljoen tot amper 12,5 miljoen euro. Dat is een heel eind onder de consensusprognose (44 miljoen euro).
gerrit 69
0
quote:

gerrit 69 schreef op 20 februari 2018 14:10:

Het word een positieve meevaller als BAM morgen een slotkoers maakt boven de € 4,00
Ik blijf echter van mening dat KPN en BAM moeizame beleggingen zijn zonder echte uptrend.
Het werd dus geen meevaller en BAM blijft zoals gewoonlijk een moeizame belegging.
[verwijderd]
0
quote:

gerrit 69 schreef op 22 februari 2018 00:11:

[...]
Het werd dus geen meevaller en BAM blijft zoals gewoonlijk een moeizame belegging.
Welnee, Buy the dip...
aandeeltje!
0
quote:

ProCent schreef op 21 februari 2018 23:51:

Voor de zoveelste keer op rij krijgt de Nederlandse bouwgroep BAM
klappen op de beurs van Amsterdam. BAM kende in 2017 een desastreus jaar en zag de winst terugvallen van 46,8 miljoen tot amper 12,5 miljoen euro. Dat is een heel eind onder de consensusprognose (44 miljoen euro).
Zelfs een winst van 50 mln is niets als je het mij vraagt. Op 1 groot project kun je zo'n bedrag verliezen blijkt maar weer.

Op ander bericht: Eens dat risico's beter gedeeld moeten worden, maar ja dat is niet zo en ik zie dat niet zomaar veranderen. Nu zijn veel opdrachten overheidswege en is scherp onderhandelen goed voor de belastingbetaler. BAM kan nee zeggen hoor. Ook is het offerte traject natuurljjk kostbaar, maar ja dan doe je het het toch niet....

De sector zou ook zelf een fonds kunnen opzetten en zeg 0,x% van de omzet instorten. Een soort SGR. Dat biedt meer kans dan risico's te delen met opdrachtgever. Het is maar net hoe je met concollega's wilt omgaan. We kennen ook het onder de tafel spel waar medeaanbieders de kosten van offerte ten dele gecompenseerd kregen van de winnaar..... Je kunt met elkaar beter andere dingen bedenken zoals een stroppenpot. Banken hebben ook zo iets. Dus waarom niet de bouwwereld....?

gerrit 69
0
quote:

gerrit 69 schreef op 20 februari 2018 14:24:

Uit de daggrafiek valt voor de koers van morgen niets af te leiden.
Er ligt enige steun op € 3,82 en weerstand op de psychologische grens van de € 4,00
Mocht het echter weer tegenvallen dan is de eerst volgende steun opnieuw rond de € 3,50
www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/BAM-g...
Netto jaarwinst slechts 12,5 miljoen euro wat neerkomt op nog geen € 0,05 per aandeel.
Het aandeel BAM blijft een teleurstellende belegging en dat al ruim 8 jaar lang.
aandeeltje!
0
quote:

Bakker88 schreef op 21 februari 2018 21:56:

Deze mannen zien de koers van BAM weer naar € 4,00-4,50 gaan.
www.iex.nl/Video/28141/BAM-Terug-naar...

Ik ook hoor, maar wil gewoon nog wat scherper proberen in te stappen. Want over 3 maanden stap ik weer uit en dan zie ik wel weer olnieuw. Ieder zijn keus.
aandeeltje!
0
quote:

gerrit 69 schreef op 22 februari 2018 00:44:

[...]
Netto jaarwinst slechts 12,5 miljoen euro wat neerkomt op nog geen € 0,05 per aandeel.
Het aandeel BAM blijft een teleurstellende belegging en dat al ruim 8 jaar lang.

Objectief gezien gewoon slechte prestaties door BAM. De reden en oorzaken doen er niet toe na 8 jaar... We zitten nu een een fase van de grootste groei van economie sinds tijden alleen komt het er bij BAM, maar ook anderen dus niet uit.
PentaGoNix
0
Inderdaad ieder zijn eigen keuze. Je bent een optimist of een pessimist. Helaas bevorderen de shorters het pessimistische gevoel extra sterk waardoor het aandeel extreem naar beneden gaat.

Als je een optimist bent en het onderstaande stuk van de VEB leest i.r.t. de jaren vóór 2017 met marges van < 1%, dan zie dat het toch beter gaat met BAM. Het lastige is dat bij projecten altijd onverwachte zaken naar voren kunnen komen die de jaarwinst in één keer kunnen opsouperen.

==================================
De gecorrigeerde winst voor belastingen daalde in 2017 van 102,7 miljoen euro naar 63,3 miljoen euro. Analisten hadden vooraf ruwweg op 60 miljoen euro gerekend. De winstmarge bedroeg 1 procent. Exclusief het verlies op het zeesluisproject bedroeg de marge echter 2 procent.
=================================

BAM zal in 2018 nóg nadrukkelijker op de aanname van projecten letten en de voorspelde 2% is een heel voorzichtige. Bij BAM geldt voor mij: ik heb vertrouwen in het bedrijf BAM maar ook in het bestuur van BAM, echter niet in het shortersgedrag.

Helaas staat de fut AEX nu op -1,15% en dit speelt shorters in de kaart dus zal vandaag voor BAM zeer waarschijnlijk wel wéér een slechte dag worden.
3.002 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 ... 147 148 149 150 151 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 3,830
Verschil +0,008 (+0,21%)
Hoog 3,868
Laag 3,782
Volume 705.352
Volume gemiddeld 1.427.161
Volume gisteren 943.988

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront