KPN « Terug naar discussie overzicht

Sector draad

1.741 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... 84 85 86 87 88 » | Laatste
voda
0
Macht van concurrenten baart T-Mobile zorgen

Gepubliceerd op 22 feb 2018 om 07:07 | Views: 817

DT.TELEKOM AG NA 21 feb
13,33 +0,01 (+0,08%)

KPN 16:18
2,57 -0,01 (-0,54%)

DEN HAAG (AFN) - Geen telecomprovider wist afgelopen jaar zoveel nieuwe klanten te strikken als T-Mobile Nederland. Het bedrijf slaagde er ondanks veel strengere regels voor de kosten van dataroaming in de omzet licht op te voeren, terwijl ook de winstgevendheid toenam. Toch maakt het bedrijf zich zorgen over het concurrentielandschap, zegt topman Søren Abildgaard.

In tegenstelling tot zijn grootste concurrenten KPN en VodafoneZiggo beschikt T-Mobile niet zelf over een landelijk dekkend, vast netwerk voor breedbandinternet. Dat is een forse handicap, omdat veel consumenten kiezen voor totaalpakketten, vaak gelokt door de kortingen die deze providers bieden als klanten zowel vaste als mobiele diensten afnemen.

Met de in december aangekondigde overname van Tele2 Nederland hoopt T-Mobile zich beter te wapenen tegen die concurrentie. ,,Daarmee krijgen we in ieder geval meer schaalgrootte'', zegt Abildgaard. ,,Maar wij blijven een puur mobiele aanbieder, die afhankelijk is van toegang tot het vaste netwerk van KPN.'' Die toegang is volgens de topman nog niet goed genoeg gereguleerd. ,,Er is geen sprake van een gelijk speelveld.''

Omzet

T-Mobile zag het aantal abonnees vorig jaar desondanks met meer dan 9 procent stijgen tot ruim 3,25 miljoen. Die groei is volgens Abildgaard met name te danken aan de onbeperkte databundels waarmee het bedrijf de markt heeft ,,opgeschud''. Om die abonnementen te kunnen aanbieden heeft T-Mobile de afgelopen jaren wel flink moeten investeren in verbetering en uitbreiding van de capaciteit van het netwerk.

De omzet kwam vorig jaar uit op 1,4 miljard euro, wat neerkomt op een groei van een kleine 2 procent ten opzichte van 2016. Het bedrijfsresultaat nam met ruim een zesde toe tot 421 miljoen euro. De verbeterde winstgevendheid is volgens Abildgaard met name te danken aan kostenbesparingen.

Glasvezel

Moederbedrijf Deutsche Telekom voorspelde donderdag in zijn jaarbericht dat de resultaten dit jaar zullen aandikken. Het bedrijf denkt meer klanten te kunnen winnen door grootschalige investeringen in onder meer glasvezel in Duitsland. Voor groei wordt ook gekeken naar Nederland en Oostenrijk.

In het vierde kwartaal van afgelopen jaar zag Deutsche Telekom de omzet met 2 procent dalen tot 19,2 miljard euro. Het bedrijfsresultaat bedroeg iets meer dan 5 miljard euro.
voda
0
Gemalto sluit deal met Telefónica Deutschland

Gepubliceerd op 27 feb 2018 om 07:20 | Views: 1.084

Gemalto 16:19
49,38 +0,03 (+0,06%)

AMSTERDAM (AFN) - Digitaal beveiliger Gemalto heeft een opdracht gekregen van Telefónica Deutschland. Dat werd dinsdag bekendgemaakt zonder het afgeven van financiële details.

Gemalto gaat een identificatiedienst leveren aan het telecombedrijf. Het product, Gemalto ID Verification, vult andere identifictiediensten die Telefónica Deutschland gebruikt aan.
voda
0
AFM: fouten bij verkoop dure mobieltjes

Gepubliceerd op 1 mrt 2018 om 11:24 | Views: 1.755

KPN 16:22
2,56 -0,01 (-0,23%)

AMSTERDAM (AFN) - Telecomaanbieders zijn in de fout gegaan bij het verkopen van dure mobiele telefoons. Bijna alle aanbieders vulden de verplichte kredietwaardigheidstoets voor consumenten vooraf in met standaardgegevens, maar die werd daardoor onbruikbaar, constateerde de Autoriteit Financiële Markten (AFM) na onderzoek.

Toestellen van meer dan 250 euro die 'gratis' bij een abonnement worden geleverd vallen sinds begin vorig jaar onder de regels van leningen. Telecomaanbieders moeten sindsdien controleren of consumenten de kosten van die lening wel kunnen betalen, maar dat ging volgens de AFM niet altijd goed.

Klanten die een telefoon bestellen via de website van een telefoonaanbieder kwamen in de meeste gevallen terecht bij een scherm met fictieve inkomensgegevens. Die invulhulp werd echter in veel gevallen niet aangepast naar de werkelijke inkomensgegevens. Daardoor was voor aanbieders niet te zien of er een kredietrisico zou ontstaan bij een verkoop.

De AFM heeft de telefoonverkopers opdracht gegeven hun websites aan te passen. De aanbieders hebben daar volgens de AFM gehoor aan gegeven.
voda
0
Europese deal in zicht over frequenties voor 5G

Telecombedrijven krijgen in Europa uiterlijk eind 2020 frequenties in handen die nodig zijn om 5G, een nieuwe versie van supersnel mobiel breedband, aan te bieden.

De licenties zijn minimaal twintig jaar geldig. Daarover hebben EU-landen een akkoord bereikt met de Europese Commissie en het Europees Parlement, aldus eurocommissaris Mariya Gabriel (digitale economie) donderdagavond.

Mariya GabrielFoto: Matthias Balk/Hollandse Hoogte / dpa Picture-Alliance GmbH

De deal moet telecombedrijven en fabrikanten van telecomapparatuur meer zekerheid geven over de toekomst van het telecomlandschap in Europa. De Europese Commissie heeft lang gepleit voor meer coördinatie bij de verdeling van telecomfrequenties. Die lijkt er nu te komen, al is er pas een definitieve overeenkomst als alle partijen zich achter een omvangrijke herziening van telecomregulering in de EU hebben geschaard. De partijen gaan over dat laatste op 20 maart verder praten.

Digitale ambities
In de ogen van de Europese Commissie moet Europa haast maken met de uitrol van 5G. Dan kunnen digitale ambities worden waargemaakt, zoals een vooraanstaande positie met de digitalisering van de industrie en de ontwikkeling van autonoom rijden. Er is met de uitgifte van nieuwe licenties nu al een grote achterstand op de Verenigde Staten en Azië. In de VS worden 5G-frequenties later dit jaar geveild.

EU-landen lijken zich bewust van het belang van een snelle uitrol van 5G en dat het voor het bedrijfsleven beter is dat er meer eenheid komt in de uitgifte van de licenties. In eerste instantie wilden de lidstaten helemaal niets weten van een Commissievoorstel om licenties voor 25 jaar uit te geven. Daarna kwamen de lidstaten volgens een EU-bron met een voorstel van tien jaar op de proppen en nu zijn ze dus akkoord gegaan met een looptijd van minstens twintig jaar.
Ter vergelijking: de gemiddelde looptijd van telecomfrequenties is nu zeventien jaar, met grote verschillen tussen de lidstaten en de verschillende frequenties. Nederland zit met 4G op het gemiddelde.

Publieke belangen
Lidstaten kunnen straks de lengte wel met vijf jaar bekorten. Maar dan zullen ze na dertien jaar moeten vaststellen dat uitgegeven licenties inefficiënt zijn gebruikt of de concurrentie tussen telecombedrijven hebben geschaad. Ook kunnen publieke belangen, bijvoorbeeld op het gebied van veiligheid, een rol spelen. De voorwaarden zijn volgens ingewijden strikt. Zo moet worden voorkomen dat de licenties een 'politieke speelbal' worden, zegt een betrokkene. 'Er moet echt een probleem zijn.'

Jeroen Segenhout

fd.nl/economie-politiek/1244331/europ...
Bijlage:
voda
0
Telefonica wil weg uit Duitsland - media
Spanjaarden willen dochterbedrijf O2 verkopen.

(ABM FN-Dow Jones)Telefonica overweeg om zich uit de Duitse telecommarkt terug te trekkenenhet belang in dochterbedrijf O2 in Duitsland te verkopen. Dit schreef het Duitse weekblad WirtschaftsWoche donderdag.

Volgens het weekblad zouden de Spanjaarden geen zin meer hebben om de concurrentie in Duitsland aan te gaan met Deutsche Telekom en Vodafone. Grote verwachtingen dat O2 op gelijke voet concurrentie zou kunnen aan gaan met de Duitse en Britse sectorgenoten werden niet ingelost.

Plannen voor een aftocht uit de Duitse markt zouden zich echter nog in een vroeg stadium bevinden en er is nog geen zakenbank aangetrokken om een verkoop te begeleiden,melddeWirtschaftsWoche.

Telefonica heeft een belang van 69,2 procent in O2 in Duitsland. KPN bezit 8,6 procent en ruim een vijfde van de stukken is vrij verhandelbaar.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
VodafoneZiggo trekt stekker uit analoge tv

Gepubliceerd op 8 mrt 2018 om 08:09 | Views: 1.218

KPN 16:24
2,53 +0,02 (+0,76%)

UTRECHT (AFN) - VodafoneZiggo stop vanaf volgende maand geleidelijk in Nederland met het aanbieden van analoge televisie. De kabelaanbieder wil binnen twee jaar overal in Nederland alleen nog maar digitale televisie aanbieden. Zo'n 10 procent van de klanten kijkt nog volledig analoog.

Naast de ongeveer 300.000 tv-kijkers die nog niet over zijn op digitaal gebruiken veel mensen het analoge signaal voor de tweede of derde tv in huis. Dat gaat in totaal om 800.000 televisies. Het bedrijf denkt niettemin dat Nederland nu klaar is voor de omschakeling naar digitaal, aldus de zegsvrouw.

Met de overstap zijn geen extra abonnementskosten voor de klant gemoeid. Ook oude televisies kunnen digitale televisie aan. Daarvoor krijgen ze een kabelkastje, de zogeheten decoder. De eerste decoder is inbegrepen in de abonnementsprijs, maar mensen die meerdere kabelkastjes nodig hebben voor extra tv's in huis moeten volgens een woordvoerster 29,95 euro per stuk betalen.

Radio

Capelle aan den IJssel en omstreken zijn als eerste aan de beurt voor een definitief afscheid van het oude televisiesignaal. Daarna volgen andere regio's.

Radio luisteren kan overigens nog zeker tot en met 2019 wél analoog via de kabel. Er zijn nog geen plannen om voor dat signaal ook de stekker eruit te trekken.

Extra kosten

Digitale televisie bestaat al jaren in Nederland. De beeldkwaliteit is over het algemeen aanmerkelijk hoger en digitale tv biedt mogelijkheden voor onder meer interactieve televisie en internetdiensten. Ziggo zegt dat klanten er ook zenders bij krijgen.

Het in de lucht houden van analoge tv naast het digitale signaal brengt extra kosten met zich mee. Daarnaast kan Ziggo door het schrappen van analoge tv de vrijkomende bandbreedte op de kabel gebruiken voor andere diensten en snellere verbindingen. Zo biedt het ruimte voor het aanbieden van zenders en uitzendingen in 4K-beeldkwaliteit, de opvolger van HD.
voda
0
Russisch onderzoek naar Vimpelcom

Gepubliceerd op 12 mrt 2018 om 11:46 | Views: 804

MOSKOU (AFN/BLOOMBERG) - De Russische mededingingsautoriteiten zijn een onderzoek begonnen naar telecomaanbieder Vimpelcom, onderdeel van het in Amsterdam genoteerde bedrijf Veon. De zaak draait om prijzen voor roaming.

Volgens de Russische kartelwaakhond FAS brengt Vimpelcom onevenredig hoge prijzen in rekening voor gebruikers die bellen buiten hun thuisregio.
voda
0
Blik op toekomst bij Altice

Gepubliceerd op 12 mrt 2018 om 10:37 | Views: 3.290

Altice 16:21
7,88 +0,01 (+0,13%)

AMSTERDAM (AFN) - Bij de publicatie van de jaarcijfers van kabel- en telecombedrijf Altice zal de aandacht van beleggers vooral gespitst zijn op de vooruitzichten die het concern schetst. Zeker nu het goed presterende Altice USA op eigen benen wordt gezet. De uitvoering van de strategie in Europa om de gang van zaken te verbeteren, is daarom des te belangrijker.

Altice leverde de afgelopen maanden een fors deel van zijn beurswaarde in na zorgen over de schulden. De splitsing moet ervoor zorgen dat Altice USA kan blijven groeien, zonder last te ondervinden van de schulden van het moederbedrijf. Om de schuldpositie te verbeteren worden ook verschillende onderdelen verkocht. Sommige kenners menen dat de risico's rond Altice al wel in de koers zijn verwerkt. Anderen zijn van mening dat de afsplitsing van de Amerikaanse tak Altice berooft van groei en financiële steun.

Het verschil tussen de prestaties in Europa en de VS zal ook terug te zien zijn in de cijfers over het vierde kwartaal van 2017. In thuisland Frankrijk, de grootste markt van Altice, zal volgens ramingen van analisten in doorsnee sprake zijn van een daling van het bedrijfsresultaat. In de VS, de tweede markt voor Altice is naar verwachting sprake van een groei met bijna 4 procent.

Aangepaste bedrijfsresultaat

Het aangepaste bedrijfsresultaat (ebitda) van Altice Group, dus inclusief de Amerikaanse divisie, zakte naar verwachting met 0,7 procent tot bijna 2,3 miljard euro. In Frankrijk zal sprake zijn van een daling met 3 procent tot 924 miljoen euro. De VS doen met een resultaat van 901 miljoen euro niet heel veel onder voor Frankrijk.

De omzet van Altice group daalde volgens de marktkenners met bijna 4 procent tot 5,8 miljard euro. De opbrengsten ging in alle markten waar Altice actief is omlaag, met uitzondering van Israel. Ook in de VS zal de omzet, volgens de IFRS-boekhoudmaatstaven, lager zijn uitgevallen.

Uit eerder gepubliceerde cijfers van Altice USA bleek dat de omzet was gestegen tot 2 miljard euro. Dat bedrag wordt nu ook door de kenners genoemd. Dit zou volgens de ramingen een daling betekenen ten opzichte van een jaar eerder.
voda
0
Aandeelhoudersstrijd bij Telecom Italia

Gepubliceerd op 16 mrt 2018 om 09:23 | Views: 850

KPN 15:00
2,52 +0,04 (+1,41%)

MILAAN (AFN) - Aandeelhouders van Telecom Italia liggen met elkaar in de clinch over de koers van het bedrijf. De activistische aandeelhouder Elliott Management pleit daarbij onder meer voor een beursgang van de vaste-telefonietak van het bedrijf.

Elliott, het investeringsfonds van miljardair Paul Singer, opende vrijdag de aanval op de Franse investeerder Vivendi. De grootste aandeelhouder van Telecom Italia zou volgens Elliott geen oog hebben voor de belangen van andere investeerders. Ook zou er een gebrek aan visie zijn.

Verder zouden meerdere beslissingen van Telecom Italia onder aanvoering van Vivendi slecht hebben uitgewerkt voor het bedrijf. Elliott wees daarbij onder meer op de samenwerking met Canal Plus die op verzet stuitte van Italiaanse toezichthouders.
voda
0
T-Mobile stopt met televisiedienst Knippr

Gepubliceerd op 21 mrt 2018 om 13:34 | Views: 482

DT.TELEKOM AG NA 20 mrt
13,22 -0,11 (-0,83%)

KPN 16:19
2,43 -0,04 (-1,58%)

DEN HAAG (AFN) - Telecombedrijf T-Mobile stopt na twee jaar met zijn online televisiedienst Knippr. Klanten kunnen nog tot en met eind mei gebruik maken van de dienst waarbij ze zelf konden kiezen op welke zenders ze een abonnement wilden.

T-Mobile stelt dat de dienst wel geliefd was, maar nog te vroeg kwam voor de grote massa. De kosten voor de content zijn echter hoog en konden niet over genoeg klanten worden uitgesmeerd.

Knippr richtte zich op klanten die geen kabelabonnement meer wilden, maar wel tv wilden kunnen kijken.
voda
0
'Markt mobiele telefonie verder gekrompen'

Gepubliceerd op 22 mrt 2018 om 09:36 | Views: 1.578

KPN 16:08
2,39 -0,04 (-1,76%)

HOUTEN (AFN) - De markt voor mobiele telefonie in Nederland is het afgelopen jaar met 4,4 procent gekrompen tot 4,5 miljard euro. Telecombedrijven wijten de daling vooral aan de impact van regulering, prijsdruk en concurrentie, zo meldt marktonderzoeker Telecompaper.

Telefoniebedrijven kregen onder meer te maken met nieuwe regels voor roaming in de Europese Unie. Waar voorheen nog geld kon worden gevraagd voor het gebruik van de telefoon in andere EU-landen, mocht dat sinds afgelopen zomer niet meer. Dat scheelde voor sommige aanbieders veel inkomsten. Verder speelden onder meer andere regels voor verkoop van mobieltjes bij abonnementen een rol.

Vodafone laat de grootste daling in jaaromzet zien en verliest daardoor marktaandeel. Tele2 onderscheidt zich met een fikse omzetstijging, al blijft het de kleinste speler van de markt. KPN blijft marktleider en breidde zijn voorsprong uit.

De markt krimpt al enkele jaren en Telecompaper verwacht dat daar voorlopig geen verandering in komt. Voor 2018 wordt gerekend om een omzetdaling van 2 tot 3 procent naar zo'n 4,4 miljard euro. In 2022 is de markt naar verwachting nog ongeveer 4,2 miljard euro waard.
voda
0
Commissarissen Telecom Italia stappen op

Gepubliceerd op 22 mrt 2018 om 22:31 | Views: 14

MILAAN (AFN/BLOOMBERG) - President-commissaris Arnaud de Puyfontaine en zes door grootaandeelhouder Vivendi gesteunde bestuurders stappen op bij het Italiaanse telecombedrijf Telecom Italia. Tegelijkertijd wordt een stemming over de samenstelling van de toezichtsraad doorgeschoven van 24 april naar 4 mei.

Het vertrek van de zeven wordt gezien als een overwinning voor de activistische aandeelhouder Elliott Advisors van miljardair Paul Singer. Die investeerder opende vrijdag de aanval op het Franse Vivendi omdat dat bedrijf geen oog zou hebben voor het belang van andere investeerders.

Elliott wil onder meer dat het vaste net van Telecom Italia wordt afgestoten en dat de divisie die onderzeese kabels exploiteert wordt verkocht. Ook moeten de schulden terug worden gebracht. Elliott wil ook dat er weer dividend wordt uitbetaald.
voda
0
Oost-Europeaan gaat strijd op telecommarkt aan

Gepubliceerd op 23 mrt 2018 om 10:53 | Views: 576

KPN 11:30
2,41 0,00 (-0,04%)

PRAAG (AFN/BLOOMBERG) - Petr Kellner, een van de rijkste mannen van Oost-Europa, gaat in de regio serieus de strijd aan met telecomreuzen als Vodafone en Deutsche Telekom. Via zijn investeringsfonds PPF Group was hij al actief in Tsjechië. Met de overname van de Hongaarse, Bulgaarse, Servische en Montenegrijnse telecomactiviteiten van het Noorse Telenor wil hij zijn greep op de sector in de regio verstevigen.

PPF betaalde de Noren 2,8 miljard euro voor de divisies. Het bedrijf, dat van oorsprong actief is op het gebied van vermogensbeheer, verzekeren en onroerend goed, waagde zich vijf jaar geleden op de telecommarkt met het inlijven van de Tsjechische divisie van Telefónica. Sinds die overname is de winst van het onderdeel sterk verbeterd. De aandelen zijn in de tussentijd vier keer meer waard geworden.

Volgens kenners zal de aanpak van PPF in de markten die het nu betreedt agressiever en behendiger zijn dan die van de Noren. De investeerder zal naar verwachting organisaties stroomlijnen en nieuwe diensten introduceren om klanten te trekken. Daarmee bindt hij serieus de strijd aan met de gevestigde namen, zo is de verwachting.
voda
0
Veon-topman Charlier stapt op

Gepubliceerd op 27 mrt 2018 om 08:24 | Views: 549

AMSTERDAM (AFN) - Topman Jean-Yves Charlier vertrekt bij Veon. De Belg had de afgelopen drie jaar de leiding over het aan de Amsterdamse beurs genoteerde telecombedrijf.

Voorzitter van de raad van commissarissen Ursula Burns wordt benoemd tot president-directeur. Ze neemt de taken van Charlier waar terwijl de commissarissen op zoek gaan naar een nieuwe topman. Kjell Morten Johnsen staat haar bij als interim operationeel directeur.
voda
0
Deel 2:

Over Orange Belgium

Orange Belgium is één van de meest toonaangevende
telecommunicatieoperatoren op de Belgische markt (met meer dan 3 miljoen
klanten) en in Luxemburg, via haar dochter Orange Communications
Luxembourg.

Als convergente speler bieden we mobiele telecommunicatiediensten,
alsook internet en tv aan particulieren; en innovatieve mobiele en vaste
diensten aan bedrijven. Ons ultraperformant mobiel netwerk beschikt over
de 2G, 3G, 4G en 4G+ technologie waarin we voortdurend in blijven
investeren. Orange Belgium is als provider ook actief in de groothandel
en verstrekt zijn partners toegang tot zijn infrastructuur en
netwerkmogelijkheden.

Orange België is een filiaal van de Orange-groep, één van
de meest toonaangevende operatoren in Europa en Afrika voor mobiele en
breedband internetdiensten en één van de leiders wereldwijd in
het leveren van telecommunicatiediensten aan bedrijven.

Orange België staat genoteerd op de Beurs van Brussel (OBEL).

Voor meer informatie: corporate.orange.be corporate.orange.be/nl
, www.orange.be of volg ons op Twitter : @pressOrangeBe.

Orange Press contact

Annelore Marynissen - annelore.marynissen@orange.com - +32 (0) 479 01 60
58

Jean-Pascal Bouillon - jean-pascal.bouillon@orange.com - +32 (0) 473 94
87 31

press@orange.be
Contact investors
Siddy Jobe - ir@orange.be - +32(0)2 745 80 92
Perscontacten Vlocity
Bhava Communications voor Vlocity
Rachel Austin
vlocity@bhavacom.com
979-324-7905

Orange Belgium en Orange Polska werken samen met salesforce en Vlocity:
hugin.info/134974/R/2180053/841605.pdf

This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf
of Nasdaq Corporate Solutions clients.

The issuer of this announcement warrants that they are solely
responsible for the content, accuracy and originality of the information
contained therein.

Source: Orange Belgium via Globenewswire

www.orange.be

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
PERSBERICHT: Persbericht : Orange Belgium en Orange Polska slaan de handen in elkaar met Salesforce en Vlocity om hun digitale transformatie te versterken
Persbericht

Brussel, 28 maart 2018

Orange Belgium en Orange Polska slaan de handen in elkaar met Salesforce
en Vlocity om hun digitale transformatie te versterken

Orange Belgium en Orange Polska kondigden vandaag aan nieuwe partners te
hebben gevonden in Salesforce, wereldleider in CRM, en Vlocity, een
toonaangevend IT-bedrijf gespecialiseerd in clouddiensten. Salesforce en
Vlocity zullen Orange helpen om als bedrijf sneller wendbaar te worden
en de time to market te verkorten door cloudgebaseerde oplossingen aan
te bieden via de digitale en ondersteunde kanalen van Orange.

Het huidige digitale landschap indachtig is het belangrijk dat Orange
zijn positie op de mobiele en convergente markt verder versterkt door
zich op de klant te gaan focussen. Dankzij de samenwerking met
Salesforce en Vlocity kan Orange de kwaliteit van zijn customer
experience verder verbeteren door zijn klanten een sterke omnichannel
ervaring aan te bieden. Daarenboven zullen de salesteams en channel
partners van Orange nieuwe innovatieve producten en diensten slimmer
kunnen verkopen, zodat ze de klant nog beter kunnen bedienen.

Orange Belgium blijft zijn customer journey verder digitaliseren

Michaël Trabbia, CEO van Orange Belgium, legt uit: "Orange Belgium
zet zijn digitale transformatie voort. Ons ordermanagement hebben we al
op bepaalde niveaus aangepakt. Nu is de tijd gekomen om onze
vaardigheden op het gebied van customer relationship management te
versterken en onze digitale kanalen te uniformiseren. In dat opzicht
besloten we met Vlocity en Salesforce in zee te gaan. Onze keuze viel op
Salesforce en Vlocity omdat zij hun toegevoegde waarde op diverse
fronten bewijzen; denk aan de snelheid van implementatie, een snellere
time to market en een gestroomlijnde dienstverlening. Deze samenwerking
zal ons effectief in staat stellen om onze customer journey verder te
digitaliseren en nog relevanter te zijn voor onze klanten, die Orange
Belgium in het hart van zijn strategie blijft dragen."

Orange Polska neemt een volgende stap in zijn digitale transformatie

"Orange Polska neemt een volgende stap in zijn digitale transformatie.
Eerder behaalde het al een significante consolidatie van zijn digitale
en verkoopskanalen. Nu wil het een klantenervaring bieden dat zich
onderscheidt," legt Jean-François Fallacher, CEO van Orange Polska
uit. "We kozen Vlocity en Salesforce omwille van de snelheid van
ontwikkeling, maar ook voor hun specifieke producten en hun capaciteiten
op 'journey management'. Dankzij dit partnerschap zullen we onze klanten
hun verwachtingen kunnen beantwoorden door hen simpele, transparante,
gemakkelijke en controleerbare diensten aan te bieden. Innovatie en
klantenervaring zijn immers belangrijke hoekstenen van de Orange
strategie".

Salesforce en Vlocity zorgen voor extra power in Orange's digitale
transformatie

"Door de cloud te omarmen, zette Orange Belgium een gigantische stap in
zijn kernmissie om een ongeziene band met de klant te scheppen en zijn
diensten makkelijker aan de man te brengen," zegt Jo Buvens, Country
Manager Salesforce Belgium en Luxembourg. "We zijn opgetogen dat we deel
uitmaken van een partnerschap samen met Vlocity. Dankzij de diepgaande
expertise en de wendbare omnichannel-applicaties van Vlocity kan Orange
nu het volle potentieel en alle mogelijkheden aanwenden voor zijn
digitale transformatie."

"We zijn bijzonder enthousiast dat we de kans krijgen om samen met onze
strategische partner Salesforce in opdracht van Orange digitale software
te ontwikkelen die het in zijn sector nodig heeft om op een andere
manier zaken te doen," zegt Dominic Dinardo, EVP & Managing Director
EMEA van Vlocity. "We zijn blij dat Orange zijn oog op onze technologie
heeft laten vallen en we kijken ernaar uit om Orange te helpen nog meer
waarde uit de cloud te halen, nog meer klanten te bereiken, nog slimmer
en efficiënter te verkopen."

Vlocity Communications haalt voordeel uit de omnichannelmogelijkheden
van Salesforce Service Cloud en beschikt enerzijds over uitgebreide
functies voor Enterprise Product Catalog, CPQ (Configure-Price-Quote),
Contract Management, Retail Clienteling en Order Management, en
anderzijds over een omvangrijke bibliotheek van vooraf samengestelde
managementprocessen met informatie voor sales, customer service en
facturering. Vlocity Communications werd specifiek voor aanbieders van
communicatiediensten ontworpen volgens de TM Forum-industriestandaarden
en kan flexibel gecombineerd worden met systemen van derden aan de hand
van vooraf gemaakte API's en webservices. Voor meer informatie over
Vlocity Communications, klik hier
vlocity.com/industries/communications .

Salesforce en anderen zijn trademarks van salesforce.com, inc.

Over Salesforce

Salesforce, wereldleider op het gebied van CRM, stelt bedrijven in staat
op een heel nieuwe manier in contact te komen met hun klanten. Voor meer
informatie over Salesforce (NYSE: CRM), surf naar: www.salesforce.com.

Over Vlocity

Vlocity, een toonaangevende ontwikkelaar van cloudsoftware, stelt
bedrijven in staat om uniforme, sectorspecifieke customer experiences
aan te bieden. De cloud-apps van Vlocity zijn moderne cloud- en mobiele
softwaretoepassin

gen die voorzien zijn van sectorspecifieke features, best practices en
bedrijfsprocessen voor industrieën waar de focus op de klant ligt.
De apps worden ontwikkeld in samenwerking met Salesforce, het grootste
CRM-bedrijf ter wereld, en maken gebruik van de omnichannelfuncties van
het Customer Success Platform van Salesforce dat bedrijven in staat
stelt sneller wendbaar te worden en de time-to-value van de cloud te
versnellen. Kom meer te weten op www.vlocity.com en volg ons op
@vlocity twitter.com/vlocity .

Over Orange Polska

Orange Polska is een toonaangevende telecommunicatieprovider in Polen,
actief in alle segmenten van de telecommarkt. Orange Polska heeft de
grootste technische infrastructuur in Polen, wat het toelaat om
(convergente) diensten aan te bieden die steunen op cutting-edge
technologieën, inclusief fiber internet, 4G/LTE mobiele data en 4K
TV. Orange Polska investeert intensief in zowel mobiele als vaste
netwerken. Het is zijn ambitie om met fiber tegen eind 2020 meer dan 5
miljoen huishoudens te bereiken in Polen. Het mobiele 4G/LTE netwerk
bereikt haast de hele Poolse bevolking. Orange Polska is één
van de meest sociaal geëngageerde bedrijven in het land. De Orange
Foundation programma's zorgen voor digitale ontwikkeling. Orange Polska
staat genoteerd op de Warsaw Stock Exchange en is onderdeel van de
Orange Group.

Meer informatie op: www.orange.pl; @Orange_Polska
twitter.com/Orange_Polska

voda
0
Ziggo streeft KPN voorbij met vaste telefonie

Gepubliceerd op 29 mrt 2018 om 08:31 | Views: 1.611

KPN 14:47
2,43 -0,03 (-1,26%)

HOUTEN (AFN) - KPN is voor het eerst in de geschiedenis niet meer de grootste aanbieder van vaste telefonie. Het telecomconcern, dat voorheen bekend stond als staatsbedrijf PTT, is voorbijgestreefd door Ziggo, zo blijkt uit een rapport van onderzoeksbureau Telecompaper.

Ziggo was eind 2017 de marktleider met een aandeel van 41,9 procent. KPN volgde met 41,1 procent van de telefoonaansluitingen. De Nederlandse vaste telefoniemarkt telde eind 2017 krap 6,1 miljoen aansluitingen. Dat aantal loopt al een aantal jaren terug.

Het positieve effect van gecombineerde pakketten met telefonie, internet en tv, zorgde sinds 2009 nog voor een groeiende markt in vaste telefonie, maar sinds 2015 is sprake van een neergang, vooral door de daling van analoge lijnen. Telecompaper verwacht dat de daling de komende jaren zal doorzetten. Tot 2022 zullen nog eens 800.000 mensen hun vaste telefoonlijn vaarwel hebben gezegd, zo is de verwachting.
Mailbox
0
quote:

voda schreef op 29 maart 2018 15:10:

Ziggo streeft KPN voorbij met vaste telefonie

Gepubliceerd op 29 mrt 2018 om 08:31 | Views: 1.611

KPN 14:47
2,43 -0,03 (-1,26%)

HOUTEN (AFN) - KPN is voor het eerst in de geschiedenis niet meer de grootste aanbieder van vaste telefonie. Het telecomconcern, dat voorheen bekend stond als staatsbedrijf PTT, is voorbijgestreefd door Ziggo, zo blijkt uit een rapport van onderzoeksbureau Telecompaper.

Ziggo was eind 2017 de marktleider met een aandeel van 41,9 procent. KPN volgde met 41,1 procent van de telefoonaansluitingen. De Nederlandse vaste telefoniemarkt telde eind 2017 krap 6,1 miljoen aansluitingen. Dat aantal loopt al een aantal jaren terug.

Het positieve effect van gecombineerde pakketten met telefonie, internet en tv, zorgde sinds 2009 nog voor een groeiende markt in vaste telefonie, maar sinds 2015 is sprake van een neergang, vooral door de daling van analoge lijnen. Telecompaper verwacht dat de daling de komende jaren zal doorzetten. Tot 2022 zullen nog eens 800.000 mensen hun vaste telefoonlijn vaarwel hebben gezegd, zo is de verwachting.
voda
0
Minder tv-aansluitingen, daling zet door

Gepubliceerd op 3 apr 2018 om 13:03 | Views: 1.471

KPN 16:42
2,41 -0,03 (-1,27%)

HOUTEN (AFN) - Het aantal tv-aansluitingen in Nederland is vorig jaar met 0,1 procent gedaald. Er zijn nu 7,48 miljoen tv-aansluitingen, becijferde onderzoeksbureau Telecompaper. De daling in het aantal aansluitingen zet door, verwachten de onderzoekers. In 2018 rekenen zij op een daling van 1 procent.

De daling van traditionele tv-aansluitingen via kabel, satelliet en Digitenne kon afgelopen jaar net niet worden gecompenseerd door de groei van internettelevisie via dsl-verbindingen en glasvezel. De versnelde daling die Telecompaper voor dit jaar voorziet hangt samen met het uitzetten van de analoge kabeltelevisie. Aanbieders Ziggo en Delta beginnen daar dit jaar mee.

Het aantal zogeheten cord cutters, mensen die hun aansluiting wegdoen en verder kijken via internet, neemt toe. Ook wordt de invloed van jongeren die nog nooit een tv-aansluiting hebben gehad, maar volledig via internet kijken groter. Tot en met 2022 verwacht Telecompaper een daling van het aantal tv-aansluitingen met gemiddeld 0,8 procent per jaar.

Omzetstijging

De omzet uit tv-diensten groeide vorig jaar wel, met 2,4 procent naar 1,8 miljard euro. Die omzetstijging is echter grotendeels te danken aan prijsverhogingen door KPN en Ziggo.

Ziggo blijft de grootste aanbieder met 52,4 procent van de markt, voor KPN dat 31,8 procent van de markt in handen heeft. De kabel is de populairste manier om tv te kijken. 56 procent van de aansluitingen maakt gebruik van die techniek. Dsl-aansluitingen zijn goed voor 21 procent van het totaal.
1.741 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... 84 85 86 87 88 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 10:02
Koers 3,414
Verschil +0,019 (+0,56%)
Hoog 3,421
Laag 3,340
Volume 2.089.350
Volume gemiddeld 13.700.151
Volume gisteren 12.701.314

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront