TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juli 2018

3.403 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ... 167 168 169 170 171 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Epilote schreef op 18 juli 2018 18:48:

Wat gaat de koers morgen doen ? Nog een kleine stijging van 10 ct of wordt er massaal winst genomen door degene die onder de 7 hebben (bij)gekocht en zakt de koers terug tot net boven de 8 euro ?
Ok heren even terug naar mjjn vraag waarbij morgen inmiddels vandaag is geworden.
Pieterbell
1
quote:

Epilote schreef op 19 juli 2018 01:24:

[...]

Ok heren even terug naar mjjn vraag waarbij morgen inmiddels vandaag is geworden.
@TT, wat ik persoonlijk belangrijk vind is het volume, gisteren natuurlijk ruimer vanwege de cijfers en vandaag een mooi vervolg dat moet worden vastgehouden om het aandeel @TT terug richting de 9 te brengen..

Belangstelling van nieuwe kopers is wat het aandeel @TT nodig heeft, het bedrijf @TT heeft wellicht state of the art producten in huis maar de markt wordt gemaakt op de beurs en daar spelen ze al jaren dankzij het optreden van het bestuur een minimale rol van betekenis.
Dus interesse van nieuwe kopers aangevoerd door analisten zijn broodnodig om het aandeel @TT te laten stijgen en blijft de interesse uit staan we richting Q3 weer te sabbelen rond de 8 en met een APPLE look-a-like bericht weer ruim eronder..

Zoals iedereen die al jaren een LONG positie aanhoudt in @TT heb ook ik de APPLE dip gebruikt om wederom te middelen, heb ze nu aan 7,35 en gisteren op 7,85 en vandaag op 7,97 de positie weer terug gebracht naar target..
Vanaf 2015 m’n gemiddelde aankoop terug gebracht van 10,20 naar de huidige 7,35 en zit weer in ruststand te wachten op de volgende dip om dan wederom extra stukken bij te nemen..

Kan ook zijn dat de markt nu eindelijk interesse toont in @TT en het aandeel hoger gaat waarderen, maar voor een goudgerande koers zijn partners van wereldformaat nodig..
Een standalone @TT gaat mijns inziens op het wereld toneel geen rol van betekenis spelen, is en blijft dan een leverancier van een product/dienst als onderdeel van een wereldspeler welke de echte marge pakt..

Laten we vooral respectvol met elkaar discussiëren en vooral begrijpen dat de een het heeft over het bedrijf @TT met z’n ongetwijfeld sublieme producten en diensten waar de ander het heeft over het aandeel @TT dat na de PND topjaren aan de beurs al ettelijke miljarden van ons geld heeft verbrand..
Wordt de hoogste tijd dat deze ontwikkeling wordt gekeerd maar daarvoor hebben we de medewerking van het tot op dit moment onwillige bestuur bij nodig of een breekijzer dient zich aan!!
boem!
0
quote:

Tomtom5 schreef op 18 juli 2018 22:43:

[...]

Bosch and Daimler partner with Nvidia for self-driving car platform, plan to start testing in 2019

“Developing automated driving to a level ready for series production is like a decathlon,” Dr. Stephan Hönle, senior vice president at Bosch, said in a statement. “It’s not enough to be good in one or two areas. Like us, you have to master all disciplines. Only then will we succeed in bringing automated driving to the roads and the city safely.”

venturebeat.com/2018/07/10/bosch-and-...

Mooi stuk waarin tt ook nog genoemd wordt:

In recent months, Bosch has made clear its autonomous driving ambitions. It created a new Connected Mobility Services division staffed with more than 600 employees, acquired B2B ridesharing startup Splitting Fares, and partnered with TomTom on mapping systems that’ll help vehicles see the road ahead.
Hierboven wordt de essentie weergegeven van het speelveld SDC.
Bijna alle grote bedrijven bewegen zich op dat terrein maar zijn zich er daarnaast van bewust dat niemand op eigen houtje de totaal-oplossing kan bieden.

Tom beweegt zich binnen dat speelveld binnen het zeer beperkte kader van de HD-maps met het door haar te ontwikkelen/ontwikkelde platform om in real-time de precieze plaats te bepalen van het voertuig en haar omgeving.

Niet het hebben van de HD-maps is de kritieke factor.
Deze maps zijn met een grote zak geld wel te produceren, naast TT bezitten ook HERE en Google wereldwijde HD-maps(muv China waar BAIDU een van de marktleiders is op dat gebied) terwijl er legio OEM's en High-Tech bedrijven zijn die dat voor een beperkt gebied in kaart hebben gebracht.

De overweging om die HD-maps in eigen beheer te produceren voor een beperkt gebied komt imo voort uit de gedachte dat men grondige kennis moet hebben van de materie om daar de juiste keuze in te kunnen maken.
Daarnaast is het zonneklaar dat de grote High-Tech evenals de OEM's niet gebaat zijn met een HD-map van een beperkt gebied.

De tijd dringt echter voor High-Tech om een gedeelte van de te verdelen koek in de vorm van gedeeld vervoer/robot cars op te eisen maar zeker voor de OEM's die naast de aanval tot delen van het eigendom van de car ook nog te maken hebben met de aanval op de vervuilende/traditionele verbrandingsmotor.

Zoals het er nu naar uitziet heeft TT niet enkel de beschikking over een HD-map met grote dekking en kan zij het ontbrekende gedeelte van China invullen via haar samenwerking met BAIDU maar heeft het al jarenlang geinvesteert in het platform dat op termijn een real-time update mogelijk moet maken.

De vermeende voorsprong van enkele jaren op HERE op dat gebied maakt het reuze spannend.
De triljarden omzetten van de totale SDC-markt gaan grotendeels voorbij aan TT maar het gedeelte ad 10-50 miljard dat betrekking heeft op die precieze plaatsbepaling gloort wel aan de horizon.

boem!
1
@sniklaas.

Ik kijk anders aan tegen de huidige koers.

Je kan toch moeilijk met droge ogen beweren dat TT ondergewaardeerd wordt als je kijkt naar de financiele prestaties die ze hebben neergezet.
Met een gemiddelde EPS van 5 cent over de afgelopen 5 jaar en de te verwachten 19 cent over dit jaar kijken we naar een kw van 170* resp 45*.
Dat kan maar twee dingen betekenen indien je de markt serieus neemt en dat is dat men:
a) een algehele dan wel een verkoop in delen verwacht waarbij de opbrengst van die verkoop de koers verre overstijgt.
b) op basis van de marktverwachtingen en de positionering van TT verwacht dat TT zelfstandig in staat is EPS's te leveren de wel voldoen aan normale kw's.

Ik denk dat 95% van de free-float aandeelhouders dachten dat optie a) de enige weg was om tot waardecreatie te komen.
Het zal geen verbazing wekken dat ik met die mogelijk 5% overige free-float aandeelhouders meer op de lijn van de founders and friends zit die met een onwrikbaar vertrouwen aankoersen op de risicovolle uitdaging om die markt in eigen beheer aan te vallen.

Daarnaast heb ik de indruk dat van die 95% een minimaal % om is en tevens geloof is gaan hechten aan een toekomst in eigen beheer.

Alle onzekerheden over tijdstip introductie HD-maps, prijsvorming van dat product en acceptatiegraad door OEM's en High-Tech zorgen er echter voor dat de markt nog wel even zal wachten en verder bewijs wil zien van dat mogelijke succes.
De instroom van nieuw kapitaal is nodig om het aandeel naar de koersdoelen te brengen die door analisten worden genoemd.
Die instroom kan buiten het financiele bewijs te leveren door TT ook worden geleverd door groot goed nieuws waardoor men een sterk signaal krijgt dat hogere EPS-waarden reeel zijn.

Ik ben mogelijk een van de weinigen die blij is dat dit onwillige bestuur de EBIT's van Consumer en de eigen en derden inbreng van kapitaal heeft ingezet om te komen waar we nu staan.
Pieterbell
2
quote:

martinmartin schreef op 19 juli 2018 03:00:

@sniklaas.

Ik kijk anders aan tegen de huidige koers.

Je kan toch moeilijk met droge ogen beweren dat TT ondergewaardeerd wordt als je kijkt naar de financiele prestaties die ze hebben neergezet.
Met een gemiddelde EPS van 5 cent over de afgelopen 5 jaar en de te verwachten 19 cent over dit jaar kijken we naar een kw van 170* resp 45*.
Dat kan maar twee dingen betekenen indien je de markt serieus neemt en dat is dat men:
a) een algehele dan wel een verkoop in delen verwacht waarbij de opbrengst van die verkoop de koers verre overstijgt.
b) op basis van de marktverwachtingen en de positionering van TT verwacht dat TT zelfstandig in staat is EPS's te leveren de wel voldoen aan normale kw's.

Ik denk dat 95% van de free-float aandeelhouders dachten dat optie a) de enige weg was om tot waardecreatie te komen.
Het zal geen verbazing wekken dat ik met die mogelijk 5% overige free-float aandeelhouders meer op de lijn van de founders and friends zit die met een onwrikbaar vertrouwen aankoersen op de risicovolle uitdaging om die markt in eigen beheer aan te vallen.

Daarnaast heb ik de indruk dat van die 95% een minimaal % om is en tevens geloof is gaan hechten aan een toekomst in eigen beheer.

Alle onzekerheden over tijdstip introductie HD-maps, prijsvorming van dat product en acceptatiegraad door OEM's en High-Tech zorgen er echter voor dat de markt nog wel even zal wachten en verder bewijs wil zien van dat mogelijke succes.
De instroom van nieuw kapitaal is nodig om het aandeel naar de koersdoelen te brengen die door analisten worden genoemd.
Die instroom kan buiten het financiele bewijs te leveren door TT ook worden geleverd door groot goed nieuws waardoor men een sterk signaal krijgt dat hogere EPS-waarden reeel zijn.

Ik ben mogelijk een van de weinigen die blij is dat dit onwillige bestuur de EBIT's van Consumer en de eigen en derden inbreng van kapitaal heeft ingezet om te komen waar we nu staan.

Hallo Martin,
@TT, zorgt al jaren voor nattigheid in mijn ogen en in de meeste gevallen van gif over de respectloze wijze waarop wij aandeelhouders al jarenlang door het bestuur worden verwaarloost..
Waardering van een aandeel is divers, het ene aandeel is met een K/W van 10 nog te duur waar een ander aan 1000 nog goedkoop lijkt..
Voor mezelf vind ik gezien de huidige performance een euro of 8 een mooi fundament..

Aangaande de investeringen in consumer, sport pure geldverspillerij, ik heb deze uitspraak al voor jaren terug gedaan.
Of je bent de eerste met deze horloges, camera’s ed of een van de vele producent van consumentenprullen die enkel verlies gaan opleveren..
Aangaande PND’s had @TT indertijd de keuze uit;
1) minimaal investeren en uitmelken
2) verkopen met die handel
En lean en mean je volledig concentreren op de S/W zijde..

Het gemodder met consumenten prullen heeft geresulteerd in het verbranden het heel veel geld, vertroebelen van de focus op S/W en voor ons aandeelhouders het verkwanselen van aandeelhouders waarde.

Zonder de consumenten tak zou @TT al jaren als een S/W aandeel zijn gewaardeerd tegen een veelvoud van de huidige koers, zelfs inclusief de PND tak van sport..
Maar verstandiger zou zijn geweest optie 2, verkopen en ergens in 2012...15 een emissie plaatsen om centen voor de ontwikkeling van S/W te sponseren, liefst met een partner van wereld formaat..
Geld is al jaren gratis en CASH kost enkel geld, hadden er verstandiger aan gedaan om in 2015 een bod op @HERE te doen!!
pwijsneus
0
quote:

Xynix schreef op 18 juli 2018 23:06:

...

Daarom blijft het des te onbegrijpelijker dat een dump als van de afgelopen weken nog steeds mogelijk blijft zonder dat er massaal op het fonds wordt gedoken als "buitenkans". En ook zeer laakbaar dat TomTom in zo'n situatie niets, maar dan ook niets, doet aan "damage control".
Goeie vraag, die ik ook probeer tre beantwoorden.

Feit is dat het mogelijk was, en geruststellend dat de cijfers het nu weer recht zetten.

Het zijn natuurlijk indrukwekkend grote namen, Apple, Bosch, Microsoft etc.

Tot dusver weten we dat alleen Microsoft geld in het laatje gaat brengen, alleen hoeveel weet ik niet. ( vandaag cijfers van Microsoft trouwens, kun je checken hoe het Azure vergaat q1 was booming)

Wat de rol van Tomtom binnen Apollo is blijft gissen, evenals wat het gaat opleveren.

Conference call van Baidu is volgende week, HD-maps is het eerste product wat gecommercialiseerd gaat worden werd begin dit jaar aangegeven. Dit levert zoals ik het zie op dit moment enkel Baidu geld op.

Des te meer Tomtom de potentie over de buhne brengt van dergelijke samenwerkingsverbanden ( met oa Qualcomm, Nvidia, Bosch, Apollo) des te meer serieuze partijen zullen Tomtom gaan zien als buitenkans.

Nu os die awareness - voor zover die klopt alleen op het forum. Maar daar hebben wij dus niets aan.

Afgelopen 2 etappes waren geslaagd, vandaag verder klimmen
Erik9400
0
Tt is aandeel met veel potentie maar omdat ze het niet laten zien ben ik bang dat koers (met beetje hulp) rond de 8 blijft hangen.

Ondertussen zijn er wel andere mogelijke problemen in aantocht die de koers negatief zullen beïnvloeden..

-haalt Trump einde jaar? En wat is reactie beurs
-pikt putin nog land in met steun Trump?
-wanneer barst de vastgoed bubbel in China?
-wat doet handelsoorlog met winsten en prognoses?

Beleggen is leuk maar kiezen om winst te pakken is moeilijk besluit
Koos99
0
quote:

Xynix schreef op 18 juli 2018 22:50:

Overigens gaat het bij de HD-kaarten voor vrachtwagens die volgens de CC vanaf 2019 gaan lopen ook om een Daimler/Bosch project dat nu productierijp is. En dat is dus gegarandeerd met TomTom HD-kaarten.

Waar baseer je dat op?
Dokus.
0
in de cc werd door HG meerdere keren AI genoemd als belangrijk punt om data te verwerken.

mijn idee; tomtom levert/stelt zijn HD Maps platform ter beschikking voor baidu in china
Baidu levert AI aan tomtom om data slimmer/sneller/beter/etc te verwerken.
[verwijderd]
0
quote:

Erik9400 schreef op 19 juli 2018 07:20:

Tt is aandeel met veel potentie maar omdat ze het niet laten zien ben ik bang dat koers (met beetje hulp) rond de 8 blijft hangen.

Ondertussen zijn er wel andere mogelijke problemen in aantocht die de koers negatief zullen beïnvloeden..

-haalt Trump einde jaar? En wat is reactie beurs
-pikt putin nog land in met steun Trump?
-wanneer barst de vastgoed bubbel in China?
-wat doet handelsoorlog met winsten en prognoses?

Beleggen is leuk maar kiezen om winst te pakken is moeilijk besluit
Mogelijk is je buurman ook nog ziek
keak
0
Sap en ibm goede resultaten vandaag van de cloud diensten o.a. van tomtom?? Van alle bij iemand in het bestuur
pwijsneus
0
quote:

Dutch Fury schreef op 19 juli 2018 07:36:

in de cc werd door HG meerdere keren AI genoemd als belangrijk punt om data te verwerken.

mijn idee; tomtom levert/stelt zijn HD Maps platform ter beschikking voor baidu in china
Baidu levert AI aan tomtom om data slimmer/sneller/beter/etc te verwerken.
Deze aanname hebben we ook gedaan voor backstabber Apple.

- TomTom levert ruw kaartmateriaal aan Apple.
- Apple betaald TomTom in big-data (gps-probes van iPhones)die gebruikt kan worden voor TomTom Traffic.

Als deze aanname klopt heeft deze deal weinig financiele impact.

Verschil is wel dat Apple 1 hele grote klant is die TomTom toegang geeft/gaf tot waardevolle bigdata. Baidu's Apollo is een platform met inmiddels meer dan 100 partners. Voor een partij als TomTom is het alleen al prettig dat het op zo'n platform mag opereren. Je mag toch aannemen dat daar ook business uit moet komen.

Ik hoor nog weinig reuring mbt combinatie Apollo + TomTom AutoStream. Na januari is het stil. Beetje jammer, zeker terwijl in de conference call van Baidu zelf HD-maps flink aan bod zijn gekomen. TomTom wordt daar niet bij genoemd, maar zal daar neem ik aan toch een rolletje in hebben?!

Hoop aannames.
[verwijderd]
1
quote:

Tomtom5 schreef op 18 juli 2018 22:27:

[...]

He daar is hij weer, na twee dagen van stijging. Jaja, ZR, dat had je niet verwacht ee.....en Xynix heeft gewoon gelijk....en jij bent allen maar hier om te bashen. Scheit beu ik jou...echt te triest voor woorden, dat jij je alleen laat zien, als er iets te bashen valt...net als na het Apple nieuws...en dat bericht vd week over het feit dat autonoom rijden nog wel 30 jaar kan gaan duren....daar geil je op toch??? Vreselijk figuur ben je....VRESELIJK!!!
Schijt beu....pffff....sorry..moest er even uit..succes allemaal weer vandaag!
Dokus.
0
quote:

pwijsneus schreef op 19 juli 2018 07:52:

[...]

Deze aanname hebben we ook gedaan voor backstabber Apple.

- TomTom levert ruw kaartmateriaal aan Apple.
- Apple betaald TomTom in big-data (gps-probes van iPhones)die gebruikt kan worden voor TomTom Traffic.

Als deze aanname klopt heeft deze deal weinig financiele impact.

Verschil is wel dat Apple 1 hele grote klant is die TomTom toegang geeft/gaf tot waardevolle bigdata. Baidu's Apollo is een platform met inmiddels meer dan 100 partners. Voor een partij als TomTom is het alleen al prettig dat het op zo'n platform mag opereren. Je mag toch aannemen dat daar ook business uit moet komen.

Ik hoor nog weinig reuring mbt combinatie Apollo + TomTom AutoStream. Na januari is het stil. Beetje jammer, zeker terwijl in de conference call van Baidu zelf HD-maps flink aan bod zijn gekomen. TomTom wordt daar niet bij genoemd, maar zal daar neem ik aan toch een rolletje in hebben?!

Hoop aannames.
mijn idee;
1 platform china en rest of the world
binnen china . --> cash naar Baidu
buiten china --> cash naar tomtom
Dokus.
0
quote:

Juun schreef op 19 juli 2018 07:57:

Iemand enig idee waarom de website van TT plat ligt?
draait op azure?? ook die ligt wel eens plat...niets bijzonders waarschijnlijk
ketchup
2
quote:

Xynix schreef op 18 juli 2018 23:06:

Daarom blijft het des te onbegrijpelijker dat een dump als van de afgelopen weken nog steeds mogelijk blijft zonder dat er massaal op het fonds wordt gedoken als "buitenkans". En ook zeer laakbaar dat TomTom in zo'n situatie niets, maar dan ook niets, doet aan "damage control".

denk dat vanwege de beperkte free-float TT als aandeel overshoot zowel naar boven als naar beneden en dat hebben we de laatste jaren meerdere malen gezien

zeer bizar daarom dat het inkoopprogramma zo weinig effect had en dat kan bijna niet anders zijn dat dit voor opgezet was als uitlaatklep

nu zijn de posities wederom glad gestreken, op de Apple-dump flinke liquidatie en op de presentatie het herstel
per saldo staan we weer in de 8 euro en die 8 euro dat blijft toch een niveau waar TT zich thans het beste bij voelt, zodra dit inkoopgeweld achter de rug is en we zullen daar nu wel weer aangeland zijn , zitten we hoogst waarschijnlijk weer stuck in een kleine range 8 om 9 en worden de volumes weer kleiner

maar de sector staat in volle bloei en de interesse is enorm
en TT blijft enorm ondergewaardeerd bij 50 ct in de Euro en daar gaat men toch voor langs komen

het mag dan een handelsaandeel zijn voor hoe het zich aan de beurs gedraagt, het is en blijft een Long play basis de assets en de echte klap komt in 1x als het op een dag niet opent voor handel.

enfin, dat blijf ik geloven en dat hou ik nog wel even vol
voor de rest handel ik met een bij-positie nu ook maar wat om het aandeel heen.

succes
[verwijderd]
1
quote:

Erik9400 schreef op 19 juli 2018 07:20:

Tt is aandeel met veel potentie maar omdat ze het niet laten zien ben ik bang dat koers (met beetje hulp) rond de 8 blijft hangen.

Ondertussen zijn er wel andere mogelijke problemen in aantocht die de koers negatief zullen beïnvloeden..

-haalt Trump einde jaar? En wat is reactie beurs
-pikt putin nog land in met steun Trump?
-wanneer barst de vastgoed bubbel in China?
-wat doet handelsoorlog met winsten en prognoses?

Beleggen is leuk maar kiezen om winst te pakken is moeilijk besluit
Er komt een moment dat tt gaat doorstijgen naar eerst 10/12 ....of dat moment nu is, weet ik niet zeker, maar er komt een moment dat je het te vroeg gaat verkopen, omdat je, net als de laatste jaren, gewoon zit te wachten op de dumps, die het aandeel weer terug werpen. Maar het kan ook voorlopig klaar zijn met de dumps....wie zal het zeggen...ik ga er eens goed voor zitten vandaag....de 3e dag vandaag.....,
3.403 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ... 167 168 169 170 171 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront