Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Tesla: geld terug vragen geen reden tot zorg
Door
op maandag 23 juli 2018
Views: 7.551
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
wel revolutionaire actie dit! neem aan dat de fanboys hier lyrisch enthousiast over zijn?
moeilijk..in principe weer een rare manier van zaken doen. Geld teruvragen aan je leveranciers om winstgevend te wordden. Eigenlijk zeggen ze dus; die doelstellingen voor de verkoop gaan we niet halen maar we gaan dan gewoon op een andere manier winstgevend worden; geld terugvragen. Wederom geen goed teken. Durf eigenlijk niks te doen..of toch een gokje short weer.
@Sander1234 Nee, je krijgt als leverancier de kans om mee te werken aan het succes van tesla ;-) Maar verder heb je het helemaal goed gezien, dit is gewoon financial engineering om "winstgevend" te kunnen worden.
Hallo mijnheer de leverancier, Ik heb helaas mijn kostprijs niet goed berekend, richting mijn klanten. Daarom verzoek ik u hierbij een deel van de door mij betaalde kosten aan mij terug te betalen, zodat ik toch iets minder verlies maak. Als u dan alles in eens terug betaalt, maak ik misschien wel een kwartaal “winst”… Gr. Teslahaha…. Dat de leveranciers in de auto industrie bijna wurgcontracten krijgen opgelegd is wel bekend. Maar dan achteraf ook nog eens geld terug gaan vragen…? En vergis je niet, het zijn niet de leveranciers die zich het afgelopen jaar niet aan de afspreken hebben gehouden. Nee dat was Tesla zelf. Die hebben de leveranciers gezegd dat ze eind 2017 voldoende onderdelen moesten kunnen leveren voor 10K Model 3 per week. Maar die vraag is er tot op heden nog niet. Je zal als leverancier maar geïnvesteerd hebben in een nieuwe productielijn. Die staat tot nu toe 50% van de tijd stil! En of je dan ook nog wat geld kan terug storten.. haha
Doet Albert Heyn toch ook, te laat betalen, niet betalen, extra korting achteraf vragen. Je kunt het proberen, want de leveranciers zijn afhankelijk dat Tesla overeind blijft. Dus hebben ze keus: nu een veer laten of wachten tot de hele vleugel lam is.
Bonost schreef op 23 juli 2018 09:57 :
Het begin van het einde?
Nee, eerder het einde van het begin van het bedrijf ;) (lees: van startup fase naar middelgroot merk;zie verder opmerkingen wiegveld hierboven)
wiegveld schreef op 23 juli 2018 12:17 :
Doet Albert Heyn toch ook, te laat betalen, niet betalen, extra korting achteraf vragen.
Je kunt het proberen, want de leveranciers zijn afhankelijk dat Tesla overeind blijft. Dus hebben ze keus:
nu een veer laten of wachten tot de hele vleugel lam is.
Al zal AH zich wel aan de door hun af te nemen hoeveelheid houden verwacht ik. En AH heeft een veel sterkere onderhandelingspositie. Bij Tesla is het wachten op het moment dat er nog een downgrade komt van een krediet beoordelaar. Hoe lager de credit rating, hoe groter de kans dat grote leveranciers meer eisen aan stellen (zoals betaling voordat er geleverd wordt). Mocht dat gebeuren dan krijg je een kettingreactie en is het zo einde oefening.
De auto’s gaan als warme broodjes. Je kan als leverancier ook zeggen: ik verkoop mijn banden, sloten, scharnieren enz. wel aan je concurrent, betaal jij nou maar gewoon je rekening. Disclaimer: short Tesla
mercurius-adept schreef op 23 juli 2018 13:15 :
[...]
Nee, eerder het einde van het begin van het bedrijf ;)
(lees: van startup fase naar middelgroot merk;zie verder opmerkingen wiegveld hierboven)
Turkije krijgt tik van Moody's en S&P Draadje werkt niet meer:(
Aantal posts per pagina:
20
50
100