Accell Group « Terug naar discussie overzicht

Accel 2018

960 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 44 45 46 47 48 » | Laatste
Diekstra
1
quote:

FPAK schreef op 20 juli 2018 13:01:

[...]

Ik denk dat NIBC het aandeel probeert omhoog te praten.
Overnamepremie van 80% is absurd, vooral voor aandeel van het type Accell.
80% klinkt wellicht erg veel, maar bij de bepaling van het bod gaat men niet zozeer uit van de huidige koers, maar van de gemiddelde koers over pakweg het afgelopen jaar. Dat is ongeveer €22. Je kunt er dus van uitgaan dat een bod van €26 weinig kans van slagen heeft, zowel niet bij het bestuur als bij de (groot)aandeelhouders. De twee gedoodverfde kandidaten, Pon en D'Ieteren hebben een goedgevulde kas, en de situatie bij Accell is niet zodanig veranderd dat een veel lager bod op z'n plaats zou zijn. Een bod van €33 per aandeel betekent een marktkapitalisatie van €866 miljoen, en met een nettoschuld van €161 miljoen komt dit neer op een enterprise value van €1027 miljoen. Dat is ongeveer 1x de omzet, en dat lijkt mij geen uitzonderlijk hoge prijs voor de marktleider van Europa. De synergievoordelen uit de toekomstige combinatie zullen een dergelijk bod rechtvaardigen.
De vraag is echter of Accell wel overgenomen wordt, want het bestuur lijkt op basis van recente uitspraken daar niet bijzonder happig op. Toch schat ik in dat het bestuur een bod van €33 per aandeel niet kan weigeren.
Hoe dan ook, overname of niet, mij lijkt een long positie op 18,00 tot €18,50 een positieve risk/reward te hebben. Daarmee betaal je 0,6x de omzet voor de marktleider van Europa. De winstgevendheid laat te wensen over, maar dat is wat mij betreft een tijdelijk probleem.
Erny
0
Koers is stiekem weer flink aan het dalen, zonder enig nieuws. Of heb ik iets gemist?
Starbuck
0
Koersverloop nu is precies wat ik had verwacht. Ik wacht nog met instappen. Niveau 17 gaan we zeker nog testen verwacht ik zeker als nieuws uitblijft.
maci
0
ACCELL GROUP RONDT OVERNAME VELOSOPHY SUCCESVOL AF
HEERENVEEN, 9 AUGUSTUS 2018 – Onder verwijzing naar het persbericht van 13 juli 2018, maakt Accell Group vandaag bekend de uitbreiding van haar minderheidsbelang in Velosophy B.V. naar 100% succesvol te hebben afgerond. Met de overname versnelt Accell Group haar innovatiestrategie die onder andere gericht is op het ontwikkelen van ‘urban mobility’ oplossingen.
voda
0
Accell rondt overname Velosophy af

(ABM FN-Dow Jones) Accell Group heeft de overname van bakfietsenfabrikant Velosophy succesvol afgerond. Dit heeft de fietsenfabrikant donderdag bekendgemaakt.

Accell had al een minderheidsbelang van 35 procent in het Nederlandse Velosophy, maar dat is nu uitgebreid naar 100 procent. De acquisitie werd half juli bekendgemaakt.

Het bedrijf heeft van de Duitse marktautoriteit toestemming voor de overname gekregen. Ook aan alle andere voorwaarden is voldaan om de transactie af te ronden, aldus Accell. Het bedrijf is onder meer actief in Duitsland.

Onder Velosophy vallen Babboe, de Europese marktleider in familiebakfietsen, het nieuwe premium bakfietsmerk CarQon, en Centaur Cargo, gespecialiseerd in bakfietsen voor het afleveren van bestellingen.

Accell stelt dat het met de overname haar innovatiestrategie versnelt, die onder andere gericht is op het ontwikkelen van ‘stadsmobiliteit’ oplossingen.

Ruim tien jaar geleden werd het Babboe-merk geïntroduceerd met als doel om de bakfiets toegankelijk te maken voor alle jonge gezinnen. Babboe is inmiddels Europees marktleider en actief in 22 landen, aldus Accell.

Het aandeel Accell sloot donderdagmiddag 0,3 procent hoger.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved
[verwijderd]
0
Ik zit er behoorlijk in op €18.40 gemiddeld. Weinig zorgen moet ik zeggen. Natuurlijk altijd wat risico op nog meer naar beneden wanneer bv. Amerika weer gedoe geeft.

Ik acht de kans op een rebound erg hoog, speculaties op overname van Accell en het positieve verloop van de sector zijn daar enkele van.
Nuchtere Kijk Op
0
Heeft iemand goede info, of Accell ook volop gaat profiteren van de booming elektrische scooter markt die nu in Azië (China enz.) gaande is? Met alle milieu maatregelen en zeker alle nieuwe (ook politieke) ontwikkelingen gaat dit echt ook in NL nog een dingetje worden. Nu al hoor ik van best veel mensen om me heen, dat ze in deze warme zomermaanden zo'n E- scooter hebben aangeschaft. Enig idee iemand in hoeverre Accell hier dus van gaat profiteren als dit allemaal nog veel groter gaat worden?

Daarbij levert de e-scooter natuurlijk ook een belangrijke bijdrage aan het verbeteren v.d. luchtkwaliteit. De populariteit van de laatste paar maanden is mede te danken aan de groei van het aanbod, dalende prijzen en de betere kwaliteit. Ik hoor dus dat brandstof scooters het nu al moeilijk hebben en dat men verwacht dat deze ontwikkeling versneld gaat doorzetten.
Nuchtere Kijk Op
0
Ik hoor het graag als iemand dat weet i.z. die E-scooters. Niet te hopen dat Accell BB achterna gaat, daar is inmiddels ruim 2/3 v.d. koers af. Ik hoop dus dat Ton Anbeek bij dit bedrijf het beter gaat doen. Ze hebben i.i.g de markt mee, tenminste als zo ook die booming e-scooter markt bedienen? Wel apart dat BB en Accell het 't slechtst gedaan hebben in de ascx, als dat maar niet aan ene Ton ligt ;-)
[verwijderd]
0
Vergelijk tussen BB en Accell is toch compleet mank. Totaal verschillende sector, ik kan nog wel even doorgaan.
Nuchtere Kijk Op
0
quote:

Esmania schreef op 28 augustus 2018 15:11:

Vergelijk tussen BB en Accell is toch compleet mank. Totaal verschillende sector, ik kan nog wel even doorgaan.
Er stond ook een smiley bij, m.a.w. NIET zo serieus s.v.p. Waar ik toe opriep of Accell graantje meepikt van die absoluut booming elektrische scooter markt? daar hoor ik dan weer niets op van iemand. En dat is allemaal pas net begonnen, kijk eens hoe het er NU in grote steden in bv. China het er aan toe gaat. Die lopen echt VOOR op ook bv NL.

Je kan er allemaal op wachten, dat ook de overheid verdere vervuiling tegen gaat werken en er ect een geheel andere infrastructuur gaat komen. Ook zullen t.z.t. bv scooters met een brandstofmotor zwaarder belast worden enz.

Deze ontwikkeling is pas net begonnen en ja er wordt door een paar spelers goed geschaakt, de vraag is of Accell hier ook bij hoort.

Pon had natuurlijk ook ideeën met Accell, en of het dan om 1 wiel, 2,3 of meer wielen gaat, maakt denk ik niet zo veel uit. We zien allemaal dat deze markt enorm met elkaar verweven is, en zeker nu met die omslag i.z. duurzaamheid des te meer.

Er komen nog wel meer ook autobedrijven die dit gaan onderkennen. Dus als Accell dit soort stappen (elektrische fietsen) maar zeker ook e-scooters enz. serieus neemt, dan voorzie ik een hele mooie toekomst voor ze, met op termijn wel weer een andere koper desnoods.
Nuchtere Kijk Op
0
Ook een mooi bedrijf in deze niche !
govecsgroup.com + www.youtube.com/watch?v=l6qfWsqM2GQ

En ja het is vooral wachten op de eerste echte overdekte e-scooters die betaalbaar zijn. BMW heeft ooit al een overdekte motorfiets gemaakt
www.youtube.com/watch?v=NfmqE7rlOWg
maar straks droog met een los te koppelen batterij op je e-scooter je werk benaderen, daar opladen en dan weer naar huis en dat dan betaalbaar? Tja dat gaat booming worden, in welke grote stad ter wereld ook ;-)
Nuchtere Kijk Op
0
960 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 44 45 46 47 48 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 aug 2022 17:35
Koers 57,550
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront