GeoJunxion « Terug naar discussie overzicht

2018

921 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 43 44 45 46 47 » | Laatste
DeZwarteRidder
0
Duitse Continental splitst zich op

Bandenmaker Continental splitst zich op en brengt innovatief onderdeel gedeeltelijk naar de beurs om nieuwe ontwikkelingen in de auto-industrie zoals elektrisch rijden en de waterstofauto bij te benen.
[verwijderd]
0
Is er hier wellicht iemand (misschien van de IEX group, aangezien die zelf ook een beursnotering hebben?) die een inschatting kan maken van de kosten van de beursnotering van AND?
Als de omzet zo laag is dan wegen die kosten van de beursnotering natuurlijk steeds zwaarder.
BVD
EQ140
0
quote:

DeepSpaceHorizon schreef op 6 juli 2018 16:33:

[...]

Ja, ze zijn vast aan het golfen met dit weer. Er is nog 4 miljoen in kas om te verbrassen door het management en maar liefst 4 koppige supervisory board.

Vermoede al dat het bedrijf een hobby club is geworden.
maci
1
quote:

DeepSpaceHorizon schreef op 24 juli 2018 16:02:

Is er hier wellicht iemand (misschien van de IEX group, aangezien die zelf ook een beursnotering hebben?) die een inschatting kan maken van de kosten van de beursnotering van AND?
Als de omzet zo laag is dan wegen die kosten van de beursnotering natuurlijk steeds zwaarder.
BVD
Om een notering aan te vragen is een kostbare zaak, waar m.n. banken, advocaten en notarissen buitensporig goed aan verdienen. Zeker als, en dat zijn de meesten, eigenaars geen kennis van dergelijke zaken hebben.

Mede daarom is er veel gebruikt gemaakt van 'lege beursfondsen', waar geen (nieuwe) prospectus voor hoefde worden opgesteld.All moest daar veel voor worden betaald, het was veel goedkoper dan een eigen fonds vanaf de basis zelf op te richten. (Value8 speelde daar handig op in.) Lege fondsen werden bewust opgekocht om met een 'leuke' marge aan een op te richten beursfonds te verkopen.

Toelatings- en jaarlijkse kosten zijn gebaseerd op de totale marktkapitalisatie van een onderneming. Daarbij komen natuurlijk meer jaarlijkse kosten bij voor o.a. het publiceren van verslagen en het organiseren van aandeelhouders vergaderingen.
Wat de exacte kosten zijn is moeilijk/niet te herleiden. In jaarverslagen ben ik ze niet tegen gekomen. Ze zijn echter bedrijfsgebonden. AND heeft ze sinds ik meen twee jaar deels teruggedrongen door over te gaan op twee i.p.v. vier keer per jaar verslaggeving te doen.

[verwijderd]
0
quote:

maci schreef op 25 juli 2018 10:11:

[...]

Om een notering aan te vragen is een kostbare zaak, waar m.n. banken, advocaten en notarissen buitensporig goed aan verdienen. Zeker als, en dat zijn de meesten, eigenaars geen kennis van dergelijke zaken hebben.

Mede daarom is er veel gebruikt gemaakt van 'lege beursfondsen', waar geen (nieuwe) prospectus voor hoefde worden opgesteld.All moest daar veel voor worden betaald, het was veel goedkoper dan een eigen fonds vanaf de basis zelf op te richten. (Value8 speelde daar handig op in.) Lege fondsen werden bewust opgekocht om met een 'leuke' marge aan een op te richten beursfonds te verkopen.

Toelatings- en jaarlijkse kosten zijn gebaseerd op de totale marktkapitalisatie van een onderneming. Daarbij komen natuurlijk meer jaarlijkse kosten bij voor o.a. het publiceren van verslagen en het organiseren van aandeelhouders vergaderingen.
Wat de exacte kosten zijn is moeilijk/niet te herleiden. In jaarverslagen ben ik ze niet tegen gekomen. Ze zijn echter bedrijfsgebonden. AND heeft ze sinds ik meen twee jaar deels teruggedrongen door over te gaan op twee i.p.v. vier keer per jaar verslaggeving te doen.

Dank voor je verhelderende antwoord. AB.
[verwijderd]
0
Down the drain op fors hoger dan gemiddeld volume.
Op naar de penny stock. Er zijn inmiddels bijna meer commissarissen dan werknemers. Die trekken de cash er nog even uit en dan klapt de boel.
Anders had je toch al lang wat moeten horen van hun "vernieuwde" strategie.
maci
0
Van vernieuwing kan je pas iets verwachten als die klaar is en dat kan nog niet het geval zijn, want die is nog geen jaar geleden ingezet. Hopelijk een update in het HJ verslag.
Voorlopig hoef je dus niets te verwachten. Hooguit een incidentele order, al wordt daar alleen melding van gemaakt als dat een financiële klapper is.

Laat je niet leiden door een fors hoger dan gemiddeld volume. Uitschieters zijn er wel vaker en op zich stelt dit volume niets veel voor.
Bijlage:
Spes
0
Beleggers die de handdoek in de ring gooien, bang voor dramatische cijfers. Er is te weinig vraag en teveel aanbod van AND aandelen en dit kan bij een positief persbericht zo omslaan.
Verwacht zelf ook slechte cijfers maar bedenk dat de beurswaarde van AND nog maar 12M bedraagt. Verkopen had je afgelopen jaar moeten doen. Nu afwachten hoe diep ze vallen en wanneer je de gok moet wagen ze op te pakken.
maci
0
quote:

Nellie twee schreef op 1 augustus 2018 16:42:

Talking Maps van AND is genomineerd voor Computable Awards 2018

www.facebook.com/ANDRotterdam/videos/...

Je kunt zelf ook stemmen: www2.computable.nl/computableawards/s...
Jammer dat ze het vergaten op Twitter te melden :-(
Ook op FB met 588 volgers zal het niet veel zoden aan de dijk zetten.

Een PB zou wellicht ook een handje kunnen helpen..?
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 18 juli 2018 20:37:

Duitse Continental splitst zich op

Bandenmaker Continental splitst zich op en brengt innovatief onderdeel gedeeltelijk naar de beurs om nieuwe ontwikkelingen in de auto-industrie zoals elektrisch rijden en de waterstofauto bij te benen.

Dit zou wel eens interessant kunnen zijn met betrekking tot AND/Continental. Ik heb eerlijk gezegd de laatste tijd niet meer de berichten rondom AND/Continental gevolgd. Maar dat dit invloed gaat hebben op de ontwikkelingen binnen AND zou zo maar kunnen!!
Dank voor je post, ZR
jeff_cassius
0
Eens. Ik zie de koers alleen nog omhoog gaan als er een mega-deal wordt gescoord of als een partij de hut wil overnemen.
Dat hele dikke management dat er zit, zal toch een keer iets moeten gaan presteren.
Ik voorzie voor het 1e halfjaar 2018 slechts een omzet van een paar ton.
[verwijderd]
0
Geduld is een schone zaak. Kijk naar het management en de RvC, die hebben toch ook alle geduld? Zolang er nog geld op de bank staat hoor je ze niet en zie je ze niet.
Ze zijn immers een grote bedreiging voor TomTom en Here...
Heeft één van de forumleden nog een positie in deze toko? Ik wel, helaas nog niet erg rendabel.
Het overgrote deel van de aandelen is in handen van een handvol grootaandeelhouders, en die kunnen ook geen kant meer op.
Het is idd alles of niets.
De grote vraag is of er een partij is die wat aan de kaarten database heeft en er wat mee wil en wat mee kan.
Je kunt echter alleen maar speculeren op een stijging, want er bestaan geen puts of shorts voor dit fonds.
Alleen daarom al is het een grote gok.
921 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 43 44 45 46 47 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront