Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France - KLM Augustus 2018 - Nieuwe topman/vrouw deze maand?

147 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
[verwijderd]
0
Air France-KLM vervoert meer passagiers
woensdag 8 augustus 2018 07:49

AMSTELVEEN (AFN) - Luchtvaartconcern Air France-KLM heeft in juli meer passagiers vervoerd dan een jaar eerder. In de drukke julimaand vlogen 9,8 miljoen mensen met de vliegtuigen van het Frans-Nederlandse combinatie. Dat zijn er 1,7 procent meer dan een jaar eerder.

KLM vervoerde afgelopen maand 3,1 miljoen reizigers, een stijging van 0,7 procent. De totale omzet per gevlogen kilometer steeg 1,2 procent. De capaciteit nam met 1,6 procent toe waardoor de bezettingsgraad met 0,3 procentpunt daalde naar 91,3 procent. Bij prijsvechter Transavia waren er 1,7 miljoen passagiers, een stijging van 2,7 procent.

KLM's zustermaatschappij Air France bracht samen met dochter Hop! 5 miljoen mensen naar hun bestemming, een plus van 2 procent.
gpjf
0
Bedankt Optimistische Analist voor dde snelle info maar het lijkt me dat er wel weer wat op de koers kan vandaag. Bij 9,20 kan het restant er uit.
[verwijderd]
0
Edit: ook het vrachtverkeer is gestegen!

Het vrachtverkeer bij Air France-KLM steeg in de afgelopen maand, gerekend naar omzet per ton per kilometer, met 4,6 procent op jaarbasis. De capaciteit nam toe met 1,7 procent en de beladingsgraad steeg met 1,6 procentpunt tot 57,7 procent.

Er kan dus zeker wat bij vandaag!
[verwijderd]
0
Ja mooie cijfers; goede cijfers van vorig jaar overtroffen met 2%. Kan de koers vandaag weer boven de 9.00 komen.
emergo
0
Hoe is het toch mogelijk he?
En dat allemaal onder die vreselijke stakingsdreiging en alles helemaal zonder CEO.
Probeer dat maar eens uit te leggen Yteke cs.
Erg chebbi
0
Gister de eerste stoploss geplaatst (8.59). Heb lang op BE moeten wachten en alles wat verder naar boven gaat is winst.

Ik gok ook op de vervoerscijfers van rond 8 september. Dat geeft nog wat munitie voor koersdoelbijstellingen en daarna ….tja wat dan?

De vorige keer een verdubbeling van de koers in een half jaar geloof ik, gaan we dan weer zien? Dat was toch nergens op gebaseerd wel?

Heeft er iemand een onderbouwd betoog dat het weer naar de 12 euro kan?
havik of duif
0
Dagen achtereen gaat de koers omhoog uit optimisme voor goede vervoercijfers, die zijn nu beter dan vorig jaar en de koers daalt. Wie kan me dat uitleggen.
[verwijderd]
0
Winst pakkers, beetje laf maar ieder zn eigen ding. Einde dag staan we weer op groen en einde week rond de 9.30.
Erwin L
1
Een passagierstoename van 1,7% t.o.v. juli 2017 is natuurlijk mooi. Voor allen die mooie resultaten hebben gehaald, nogmaals gefeliciteerd!

Echt indrukwekkend zijn de cijfers echter niet vergeleken met de (directe) concurrentie:

Vergelijking passagiersgroei juli 2018 t.o.v. juli 2017 bij naaste concurrentie:

IAG: +7,5%
www.iairgroup.com/phoenix.zhtml?c=240...

Lufthansa: Wordt morgen, 9 augustus gepubliceerd

SAS: Wordt morgen, 9 augustus gepubliceerd

Finnair: +15,2%
news.cision.com/finnair/r/finnair-tra...,c2587473

Norwegian: +13%
www.norwegian.no/globalassets/documen...

Easyjet: +6,2%
corporate.easyjet.com/investors/traff...

Ryanair: +4% (ondanks stakingen in juli)
investor.ryanair.com/traffic/

Wizzair: + 22,9%
wizzair.com/en-gb/information-and-ser...

Dus "ja", er is groei, doch blijft AF/KLM ver achter t.o.v. de Europese concurrentie die tot nu toe de cijfers over juli heeft gepubliceerd. En dat zie ik toch echt als een probleem bij dit aandeel: De rek (groeipotentie) is er, t.o.v. de concurrentie, blijkbaar uit.

Maak er allemaal weer een mooie beursdag van!
gbakl
0
quote:

havik of duif schreef op 8 augustus 2018 09:16:

Dagen achtereen gaat de koers omhoog uit optimisme voor goede vervoercijfers, die zijn nu beter dan vorig jaar en de koers daalt. Wie kan me dat uitleggen.
sinds wanneer is de koers een 100% afspiegeling van het bedrijfsresultaat
bij AF/KLM dan ?

een NOG beter resultaat was al ingeprijsd...dat zou een uitleg kunnen zijn of het belang van de hedgefunds, die kijken naar de bied/laat
en beslissen dan welke kant het op moet.
havik of duif
0
quote:

Erwin L schreef op 8 augustus 2018 09:21:

Een passagierstoename van 1,7% t.o.v. juli 2017 is natuurlijk mooi. Voor allen die mooie resultaten hebben gehaald, nogmaals gefeliciteerd!

Echt indrukwekkend zijn de cijfers echter niet vergeleken met de (directe) concurrentie:

Vergelijking passagiersgroei juli 2018 t.o.v. juli 2017 bij naaste concurrentie:

IAG: +7,5%
www.iairgroup.com/phoenix.zhtml?c=240...

Lufthansa: Wordt morgen, 9 augustus gepubliceerd

SAS: Wordt morgen, 9 augustus gepubliceerd

Finnair: +15,2%
news.cision.com/finnair/r/finnair-tra...,c2587473

Norwegian: +13%
www.norwegian.no/globalassets/documen...

Easyjet: +6,2%
corporate.easyjet.com/investors/traff...

Ryanair: +4% (ondanks stakingen in juli)
investor.ryanair.com/traffic/

Wizzair: + 22,9%
wizzair.com/en-gb/information-and-ser...

Dus "ja", er is groei, doch blijft AF/KLM ver achter t.o.v. de Europese concurrentie die tot nu toe de cijfers over juli heeft gepubliceerd. En dat zie ik toch echt als een probleem bij dit aandeel: De rek (groeipotentie) is er, t.o.v. de concurrentie, blijkbaar uit.

Maak er allemaal weer een mooie beursdag van!
We hadden zeker niet verwacht dat ze het beste jongetje van de klas zouden zijn. Waar het omgaat is dat de negatieve trend is doorbroken en er nu langzaam aan een voorzichtig herstel kan worden gewerkt. Als er minder uitval zou zijn geweest waren de cijfers nog positiever.
Erwin L
0
quote:

havik of duif schreef op 8 augustus 2018 09:37:

[...]We hadden zeker niet verwacht dat ze het beste jongetje van de klas zouden zijn. Waar het omgaat is dat de negatieve trend is doorbroken en er nu langzaam aan een voorzichtig herstel kan worden gewerkt. Als er minder uitval zou zijn geweest waren de cijfers nog positiever.
Welke negatieve trend is doorbroken? De koerstrend of bedrijfsmatig? Of een andere trend?
havik of duif
0
quote:

Erwin L schreef op 8 augustus 2018 09:42:

[...]

Welke negatieve trend is doorbroken? De koerstrend of bedrijfsmatig? Of een andere trend?
De algemene trend is wat positiever en dat uit zich in een oplopende koers van € 6,81 naar € 8,79 gisteren. Zou de algemene trend dit beeld niet weergeven dan zou de koers niet zijn opgelopen.
[verwijderd]
0
Voor AF KLM zijn dit goeie cijfers. Als je zonder een ceo goed blijft functioneren en nog steeds te kampen hebt met de nasleep van de stakingen eerder dit jaar heb je het goed gedaan. Vergelijken met andere airlines vind ik dus niet gepast. AF KLM moet nu doorpakken en een goede ceo neerzetten. Die koersdoelverhogingen gaan er zeker komen. Nog ff geduld en we zitten zo weer bij de 10 euro.
Erwin L
0
quote:

havik of duif schreef op 8 augustus 2018 10:01:

[...]De algemene trend is wat positiever en dat uit zich in een oplopende koers van € 6,81 naar € 8,79 gisteren. Zou de algemene trend dit beeld niet weergeven dan zou de koers niet zijn opgelopen.
Er is inderdaad wat meer rust en AF/KLM doet het misschien zonder CEO beter dan met CEO. Toen België ruim een jaar lang geen missionaire regering had liep het land ook op rolletjes. Hoe paradoxaal het ook klinkt: De aanwezigheid van leiding is ook niet altijd even gunstig.

Ik beschouw het aandeel AF/KLM als een volatiel aandeel, vooralsnog zonder solide fundament. Zonder al te pessimistisch te willen zijn denk ik dat de koers in de zomermaanden wat is opgelopen als gevolg van het uitblijven van (slecht) nieuws. Zowel de institutionele beleggers, bedrijfsleiding en het ambtenarenapparaat in Frankrijk zitten nog in de zomerslaapmodus. We zullen zien wat de koers doet zodra Frankijk uit de zomerslaap ontwaakt, de benoeming van de nieuwe CEO weer prominent op de agenda staat, de plannen van de vakbonden, groeimogelijkheden op Schiphol etc etc...September/oktober zullen veelzeggend zijn voor de rest van 2018 en, belangrijker nog, heel 2019.

In potentie zie ik AF/KLM als een prachtaandeel maar de omstandigheden voor beleggen op lange termijn moeten m.i. wel gunstiger worden.
Erwin L
0
quote:

Optimistische Analyst schreef op 8 augustus 2018 10:23:

Voor AF KLM zijn dit goeie cijfers. Als je zonder een ceo goed blijft functioneren en nog steeds te kampen hebt met de nasleep van de stakingen eerder dit jaar heb je het goed gedaan. Vergelijken met andere airlines vind ik dus niet gepast. AF KLM moet nu doorpakken en een goede ceo neerzetten. Die koersdoelverhogingen gaan er zeker komen. Nog ff geduld en we zitten zo weer bij de 10 euro.
Waarom "niet gepast"? Vluchtuitval en bestuurscrisissen zijn deel van de bedrijfsvoering van elk (luchtvaart)bedrijf.

O.a. Ryanair, SAS hebben, nota bene in juli waar deze maandcijfers over gaan, ook last gehad van vluchtuitval. Wat dat betreft is AF/KLM niet uniek:

www.thelocal.no/20180725/sas-cancels-...

standbynordic.com/sas-cancels-40-more...

www.express.co.uk/travel/articles/991...
[verwijderd]
0
quote:

Erwin L schreef op 8 augustus 2018 10:32:

[...]

Er is inderdaad wat meer rust en AF/KLM doet het misschien zonder CEO beter dan met CEO. Toen België ruim een jaar lang geen missionaire regering had liep het land ook op rolletjes. Hoe paradoxaal het ook klinkt: De aanwezigheid van leiding is ook niet altijd even gunstig.

Ik beschouw het aandeel AF/KLM als een volatiel aandeel, vooralsnog zonder solide fundament. Zonder al te pessimistisch te willen zijn denk ik dat de koers in de zomermaanden wat is opgelopen als gevolg van het uitblijven van (slecht) nieuws. Zowel de institutionele beleggers, bedrijfsleiding en het ambtenarenapparaat in Frankrijk zitten nog in de zomerslaapmodus. We zullen zien wat de koers doet zodra Frankijk uit de zomerslaap ontwaakt, de benoeming van de nieuwe CEO weer prominent op de agenda staat, de plannen van de vakbonden, groeimogelijkheden op Schiphol etc etc...September/oktober zullen veelzeggend zijn voor de rest van 2018 en, belangrijker nog, heel 2019.

In potentie zie ik AF/KLM als een prachtaandeel maar de omstandigheden voor beleggen op lange termijn moeten m.i. wel gunstiger worden.

De koers is niet voor niets opgelopen he. De halfjaarcijfers waren boven verwachting. Bovendien is de koers binnen een paar maanden ruim gehalveerd. Je zou je kunnen afvragen of dat terecht is geweest. Te hard afgestraft naar mijn mening. Enig herstel is dus niet te veel gevraagd. We zullen zeker nket snel weer in de 14 zitten, dat zou ook niet terecht zijn maar de 10 vind ik haalbaar en redelijk.
Erwin L
0
quote:

Optimistische Analyst schreef op 8 augustus 2018 11:15:

[...]

De koers is niet voor niets opgelopen he. De halfjaarcijfers waren boven verwachting. Bovendien is de koers binnen een paar maanden ruim gehalveerd. Je zou je kunnen afvragen of dat terecht is geweest. Te hard afgestraft naar mijn mening. Enig herstel is dus niet te veel gevraagd. We zullen zeker nket snel weer in de 14 zitten, dat zou ook niet terecht zijn maar de 10 vind ik haalbaar en redelijk.
Wellicht is er inderdaad een bodem voor de lange termijn neergezet van rond de €7,-. Dat zou mooi zijn. Ik houd echter wel een slag om de arm t.a.v. de stijging van de afgelopen weken daar de ingewikkelde vraagstukken tot na de zomer zijn uitgesteld. Pas als er knopen doorgehakt gaan worden denk ik dat we wat nuttigs over het verdere koersverloop kunnen zeggen. Laten we nu maar hopen dat er eindelijk een beetje vaart in de goede richting komt want in dat scenario zie ik wel degelijk groeipotentieel voor het aandeel. E.e.a. laat onverlet dat er m.i. niets "ongepast" is aan het vergelijken van de groeicijfers van AF/KLM met o.a. IAG.

147 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:36
Koers 9,880
Verschil +0,396 (+4,18%)
Hoog 9,914
Laag 9,662
Volume 2.158.542
Volume gemiddeld 1.801.173
Volume gisteren 1.948.038

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront