Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France KLM 2018

3.833 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Bertussie schreef op 16 augustus 2018 09:24:

Klote bonden:

August 16, 2018 / 9:03 AM / Updated 19 minutes ago

Trade unions unite in protest at likely new Air France KLM boss

PARIS, Aug 16 (Reuters) - The major trade unions representing Air France KLM staff issued a joint statement on Thursday to protest the likely choice of Air Canada executive Benjamin Smith as Air France KLM’s new chief executive.

“Concerning the choice of new chief executive...the trade unions would like to state that it’s inconceivable that the company Air France - which has been French since 1933 - would fall into the hands of a foreign director,” the unions said in the statement.

French newspapers reported on Thursday that Air France-KLM’s board would meet on Aug. 16 to approve the nomination of Smith - currently the chief operating officer at Air Canada - as CEO.

A spokesman for Air France KLM said the company had no comment on the matter, besides repeating its earlier position that the “process remains under way and no decision has been made yet”.

Smith’s appointment would fill a management void after former CEO Jean-Marc Janaillac quit in May when staff rejected his offer of a pay deal aimed at ending a wave of strikes that have so far cost the company 335 million euros ($381 million).

Known to speak French, Smith has a track record in dealing with unions, and was the main negotiator in talks with pilot and cabin crew staff at Air Canada that resulted in a 10-year agreement in 2015

The French state has a 14 percent stake in Air France-KLM, while Delta Airlines and China Eastern Airlines each hold 8.8 percent.

Government officials say President Emmanuel Macron is open to a non-French national leading the group for the first time.

Haha, die hebben we nog niet gehad. :-)
De Schimmelkoning
0
Grootste schande die bonden en ik krijg hierdoor steeds meer een hekel aan die arrogante Fransen.
Goed dat Ben van buiten komt en dat die socialisten snel een goede draai om hun oren krijgen.
Gewoon werken zoals het hoort !
K !
Erwin L
0
Ik hoop dat Ben Smith in staat is om AF/KLM de goede kant op te loodsen. Er is voorlopig genoeg werk aan de winkel.
Erwin L
0
Inmiddels is het ultimatum van de KLM-vliegers aan de directie verstreken:

"De luchtvaartmaatschappij had tot vrijdag 9.00 uur de tijd om op een ultimatum van de pilotenbond in te gaan."

www.nu.nl/economie/5417816/klm-doet-n...
havik of duif
0
Beleggers laten zich weer imponeren door de reactie van de bonden. Laat het duidelijk zijn als je in Frankrijk maar één luchtvaartmaatschappij heb met de omvang van Air France en je stuurt de vorige Ceo's naar huis dan blijft er geen Fransman over voor deze functie. Het is ook de redding voor de bonden dat het een neutrale man van buiten is. De soep wordt minder heet gegeten dan hij wordt opgediend.
[verwijderd]
0
Erwin L
1
quote:

havik of duif schreef op 17 augustus 2018 09:35:

Beleggers laten zich weer imponeren door de reactie van de bonden. Laat het duidelijk zijn als je in Frankrijk maar één luchtvaartmaatschappij heb met de omvang van Air France en je stuurt de vorige Ceo's naar huis dan blijft er geen Fransman over voor deze functie. Het is ook de redding voor de bonden dat het een neutrale man van buiten is. De soep wordt minder heet gegeten dan hij wordt opgediend.
Op zich denk ik dat je daar wel een punt hebt. Ik voorzie wel dat de beloning van Ben Smith door de bonden gebruikt gaat worden om niet te hoeven leveren. Laten we wel wezen. Jean-Marc Janaillac had een maximaal salaris (2018) van €1,2 miljoen (€600.000,00 vast en maximaal 100% variabel):

"Annual fixed compensation
Mr. Jean-Marc Janaillac’s annual fixed compensation in his capacity as Chairman and Chief
Executive Officer was set at €600,000 (unchanged for the eighth consecutive year).
? Annual variable compensation
Mr. Jean-Marc Janaillac’s variable compensation was maintained at the same level, with a
target level of 70% of his fixed compensation and a maximum of 100% of this
compensation. ":

www.airfranceklm.com/sites/default/fi...

Ben Smith gaat maximaal €4,2 miljoen verdienen (ik ik ken het verhoudingsgetal vast/variabel niet):

www.telegraaf.nl/financieel/2445050/n...

Ik heb helemaal niets tegen een beloningng van €4,2 miljoen voor Ben Smith indien hij zijn targets haalt. Kwaliteit heeft zijn prijs. Maar deze ruime verdrievoudiging aan de top is m.i. moeilijk verenigbaar met het eisen van matiging van werknemers die bij (Franse) bonden zijn aangesloten. En dat zie ik toch wel als "pijnpunt" voor de komende onderhandelingen met de (Franse) bonden.

Erwin L
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 17 augustus 2018 09:44:

Wat is dit nou toch voor een belachelijke reactie qua koers....shorters////????
Ik denk eerder een heel natuurlijke reactie op de zeer snelle stijging uit het recente verleden. Nu is de topman benoemd en nu moet hij gaan leveren. Bovendien is er vandaag een ultimatum bij KLM verstreken. Een staking bij KLM is een niet onrealistisch scenario. Ik denk dat de belegger even een pas op de plaats maakt....
Erwin L
0
De Franse bonden waarschuwen Ben Smith alvast:

"In Nederland dreigden specifiek de piloten eveneens met stakingen. KLM heeft het laatste cao-bod afgewezen.

In Frankrijk zou het om een staking van al het personeel gaan.

„We zijn nog steeds vastbesloten om te slagen in onze eisen”, aldus vakbondsbestuurder Vincent Salles van CGT in een interview vrijdag op Radio France Info. „Dus, ja, er is een groot risico op stakingen als Ben Smith niet in staat is om een onderhandelingen te heropenen met de vakbonden van Air France.”"

www.iex.nl/Nieuws/ANP-170818-125/Fran...

www.telegraaf.nl/financieel/2446047/s...
havik of duif
0
quote:

Erwin L schreef op 17 augustus 2018 09:48:

[...]

Op zich denk ik dat je daar wel een punt hebt. Ik voorzie wel dat de beloning van Ben Smith door de bonden gebruikt gaat worden om niet te hoeven leveren. Laten we wel wezen. Jean-Marc Janaillac had een maximaal salaris (2018) van €1,2 miljoen (€600.000,00 vast en maximaal 100% variabel):

"Annual fixed compensation
Mr. Jean-Marc Janaillac’s annual fixed compensation in his capacity as Chairman and Chief
Executive Officer was set at €600,000 (unchanged for the eighth consecutive year).
? Annual variable compensation
Mr. Jean-Marc Janaillac’s variable compensation was maintained at the same level, with a
target level of 70% of his fixed compensation and a maximum of 100% of this
compensation. ":

www.airfranceklm.com/sites/default/fi...

Ben Smith gaat maximaal €4,2 miljoen verdienen (ik ik ken het verhoudingsgetal vast/variabel niet):

www.telegraaf.nl/financieel/2445050/n...

Ik heb helemaal niets tegen een beloningng van €4,2 miljoen voor Ben Smith indien hij zijn targets haalt. Kwaliteit heeft zijn prijs. Maar deze ruime verdrievoudiging aan de top is m.i. moeilijk verenigbaar met het eisen van matiging van werknemers die bij (Franse) bonden zijn aangesloten. En dat zie ik toch wel als "pijnpunt" voor de komende onderhandelingen met de (Franse) bonden.


Ja dat zal gevoelig liggen bij de bonden maar denk even na. Goede CEO's van bedrijven van deze omvang verdienen allemaal meer dan 1,1 miljoen. Welke verstandige Ceo zou voor 1,1 miljoen aan deze klus beginnen. Het komt door de houding van de bonden dat deze bedragen nu nodig zijn.
Erwin L
0
quote:

havik of duif schreef op 17 augustus 2018 10:28:

[...]Ja dat zal gevoelig liggen bij de bonden maar denk even na. Goede CEO's van bedrijven van deze omvang verdienen allemaal meer dan 1,1 miljoen. Welke verstandige Ceo zou voor 1,1 miljoen aan deze klus beginnen. Het komt door de houding van de bonden dat deze bedragen nu nodig zijn.
Dan komt het dus niet alleen door de bonden maar is dus gewoon "de markt". Heb ik geen moeite mee maar dan moeten we niet eenzijdig de vakbonden aanwijzen als oorzaak van deze (hoge) beloning.

Ik vermoed dat de bonden Ben Smith niet willen. Dat was al vanaf het begin duidelijk toen zijn naam, via de vakbonden, uitlekte waardoor de benoeming in een stroomversnelling kwam. En met de dreigementen van vandaag is eea alleen maar bevestigd. Maar we zullen zien. Zonder nu weer al te pessimistisch te willen zijn vermoed ik dat de boel in Parijs nog voor 30 september helemaal plat gaat en dan staat Ben Smith de facto voor een onmogelijke opgave....
gbakl
0
bijna vergeten...op een optie expiratie vrijdag eindigen we altijd
negatief en zo ook vandaag....zal wel 8.80 moeten worden die eindkoers
vandaag en inderdaad..veel manipulatie.
[verwijderd]
0
quote:

turbomania schreef op 17 augustus 2018 12:29:

Weer in positie KLM, ingekocht 8,626
Kan naar de 10.5....en als je geluk hebt zie je de 14 nog een keer.
havik of duif
0
quote:

Galachertje schreef op 19 augustus 2018 13:16:

[...]

Kan naar de 10.5....en als je geluk hebt zie je de 14 nog een keer.

In welk jaar?
[verwijderd]
0
quote:

havik of duif schreef op 19 augustus 2018 15:34:

[...]In welk jaar?
Dat alles binnen 1 jaar.
3.833 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 9,956
Verschil +0,076 (+0,77%)
Hoog 10,050
Laag 9,540
Volume 1.672.155
Volume gemiddeld 1.815.589
Volume gisteren 2.158.542

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront