TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM AUGUSTUS 2018

1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
[verwijderd]
3
Whouw de fanfare komt er aan ...eerst de meisjes met de vlaggetjes daarna de trommelaars en de muziekanten met trompetten, trombones saksen en bassen , zoals ieder jaar loopt het hele dorp uit om dit spektakel van dichtbij mee te maken immers het marcherende corps is de trots van het hele dorp en volgens enkele fans wereldberoemd in een straal van ten minsten 5 km ... maar het is niet het corps waar de dorpelingen al weken lang naar uitkijken .. Het is vvooral dat men de jaarlijkse show wil zien van de man die voorop loopt… de tambourmaitre!!.. Als geen ander weet hij steeds weer zijn stok op te vangen.. een lust voor het oog..alleen vorig jaar ging het even mis en belande de de stok in de etalage van de buurtsuper en het jaar daarvoor liep onze parmantig stappende leider na de jaarlijkse optocht nog rondjes om de kerk te maken terwijl de fanfare incluisief de meisjes met de vlaggetjes al uren in de kroeg zat.. inmiddels is de stemming in het dorp verdeeld als nooit ..eerder en gaan er stemmen op om een andere dirigent aan te trekken Holland jubelt is volgens de eigenaar van de buurtsuper verleden tijd en beroemd zijn in een straal van 5 km.doet het dorp geen goed ...alleen de dorpskroeg vaart er wel bij.

boem!
0
quote:

tatje schreef op 18 augustus 2018 14:45:

[...]

Ik kom op 845 voor 2018 en 2019 zet jij boven de 900 miljoen.

Misschien moet ik aan het woord substantieel een ander percentage koppelen, dan rond de 6 a 7%.

Dus dan heb jij gelijk.
Zonder een antwoord te herkennen op mijn vraag waar jij het niet mee eens ben in mijn eerste zin, reageer ik op jouw aanname van 845 mio en het onverenigbare van substantiele groei indien die volgend jaar boven de 900 mio zou uitkomen.

Inderdaad geen substantiele groei in omzet het volgend jaar omdat de omzet vorig jaar al 900 mio bedroeg. De versnelling in de substantiele groei van de EPS bijft bestaan en zal kopers richting het aandeel trekken.
DerksVisie
1
Waarom heeft TomTom nog geen Apple Carplay-compatible app aangekondigd terwijl haar rechtstreekse concurrenten dit wel hebben gedaan?

Daar zijn eigenlijk maar 3 logische verklaringen voor:

1. TomTom loopt achter met haar technologische ontwikkelingen.
2. TomTom mag als enige niet van Apple haar maps uitbrengen voor Carplay omdat deze gelijkwaardig is aan Apple Maps.
3. TomTom wordt gekocht door Apple dus een update hiervoor is zinloos.

Concurrenten die al een BETA-versie van haar app op Apple Carplay hebben laten zien:

Sygic, Google, Waze, Autonavi en Flitsmeister

Alleen HERE en TomTom zijn verdomd stil...

[verwijderd]
0
TomTom hoeft geen app te ontwikkelen voor de auto's waar al t2 navigatie in zit. Here hoeft dat niet voor de merken waar zij in zitten. Here heeft de app wel?...
Verklaring 4; er is een afspraak tussen Here en t2
DerksVisie
0
quote:

Sunshine Band schreef op 18 augustus 2018 23:31:

TomTom hoeft geen app te ontwikkelen voor de auto's waar al t2 navigatie in zit. Here hoeft dat niet voor de merken waar zij in zitten. Here heeft de app wel?...
Verklaring 4; er is een afspraak tussen Here en t2
Als beide partijen zo kortzichtig zouden denken, waarom de moeite nemen om überhaupt een App te maken? Beide hebben ze een smartphone App.

En wat zou de reden kunnen zijn van een afspraak tussen TomTom en HERE?

holenbeer
0
quote:

DerksVisie schreef op 18 augustus 2018 22:20:

Waarom heeft TomTom nog geen Apple Carplay-compatible app aangekondigd terwijl haar rechtstreekse concurrenten dit wel hebben gedaan?

Daar zijn eigenlijk maar 3 logische verklaringen voor:

1. TomTom loopt achter met haar technologische ontwikkelingen.
2. TomTom mag als enige niet van Apple haar maps uitbrengen voor Carplay omdat deze gelijkwaardig is aan Apple Maps.
3. TomTom wordt gekocht door Apple dus een update hiervoor is zinloos.

Concurrenten die al een BETA-versie van haar app op Apple Carplay hebben laten zien:

Sygic, Google, Waze, Autonavi en Flitsmeister

Alleen HERE en TomTom zijn verdomd stil...

Ik weet niet wat een autofabrikant rekent voor TT in de auto, maar ik kan me voorstellen dat ze geen zin hebben in een TT Car Play app die veel goedkoper en flexibeler voor de klant is dan TT in de auto. Dus ik kan me voorstellen dat de OEM's als voorwaarde voor contracten stellen dat TT niet via Carplay aangeboden wordt?

Zijn die anderen wel concurrenten voor TT (en HERE) richting OEM's?
pwijsneus
0
quote:

DerksVisie schreef op 18 augustus 2018 22:20:

Waarom heeft TomTom nog geen Apple Carplay-compatible app aangekondigd terwijl haar rechtstreekse concurrenten dit wel hebben gedaan?

Daar zijn eigenlijk maar 3 logische verklaringen voor:

1. TomTom loopt achter met haar technologische ontwikkelingen.
2. TomTom mag als enige niet van Apple haar maps uitbrengen voor Carplay omdat deze gelijkwaardig is aan Apple Maps.
3. TomTom wordt gekocht door Apple dus een update hiervoor is zinloos.

Concurrenten die al een BETA-versie van haar app op Apple Carplay hebben laten zien:

Sygic, Google, Waze, Autonavi en Flitsmeister

Alleen HERE en TomTom zijn verdomd stil...

Sunshine Band heeft een punt. TomTom en HERE's businessmodel is kaarten verkopen voor de vaginatie in het infotainment systeem van de auto zelf.

Android Auto en Carplay mirrored je telefoon op het scherm in de auto.

Google maps is gratis, en werkt prima. Zinloos om daar tegenop te concurreren. Denk dat dat de reden is dat TomTom de moeite niet eens heeft genomen om de app beschikbaar te maken voor Carplay.
boem!
0
Dacht toch ergens gelezen te hebben dat TT na de Android versie ook vorderingen maakt om de IOS versie uit te brengen.
Zou een goede zaak zijn want indien je de beste traffic levert trekt dat zeker klanten en je hebt nagenoeg geen meerkosten.
DerksVisie
0
quote:

holenbeer schreef op 19 augustus 2018 13:45:

[...]
Ik weet niet wat een autofabrikant rekent voor TT in de auto, maar ik kan me voorstellen dat ze geen zin hebben in een TT Car Play app die veel goedkoper en flexibeler voor de klant is dan TT in de auto. Dus ik kan me voorstellen dat de OEM's als voorwaarde voor contracten stellen dat TT niet via Carplay aangeboden wordt?

Zijn die anderen wel concurrenten voor TT (en HERE) richting OEM's?
Als de autofabrikanten dit niet zouden willen waarom zou je dan Carplay/Android Auto eigenlijk implementeren? Het lijkt mij ook dat TomTom meer verdient aan jaarlijks terugkerende abonnementskosten dan 1-malig een contract met een OEM.

Overigens verwachten diverse marktkenners dat Android Auto en Apple Carplay de standaard worden. Dan is er dus eigenlijk geen noodzaak meer voor een autofabrikant om een contract af te sluiten met een TomTom of HERE (behalve voor HD-maps). TomTom moet mijns inziens zo snel mogelijk met een Carplay compatible variant komen voordat het weer de boot mist. Al is het alleen maar voor de extra data die zo broodnodig is voor de endgame.

Maar dat zullen ze zelf ook wel begrijpen, toch..?

[verwijderd]
0
quote:

DerksVisie schreef op 19 augustus 2018 18:04:

[...]

Als de autofabrikanten dit niet zouden willen waarom zou je dan Carplay/Android Auto eigenlijk implementeren? Het lijkt mij ook dat TomTom meer verdient aan jaarlijks terugkerende abonnementskosten dan 1-malig een contract met een OEM.

Overigens verwachten diverse marktkenners dat Android Auto en Apple Carplay de standaard worden. Dan is er dus eigenlijk geen noodzaak meer voor een autofabrikant om een contract af te sluiten met een TomTom of HERE (behalve voor HD-maps). TomTom moet mijns inziens zo snel mogelijk met een Carplay compatible variant komen voordat het weer de boot mist. Al is het alleen maar voor de extra data die zo broodnodig is voor de endgame.

Maar dat zullen ze zelf ook wel begrijpen, toch..?

Ik vind het moeilijk in te schatten. Carplay en Android auto worden met rasse schreden belangrijker, maar dat is niet om de navigatie. Echter ook de take rates inbouwnavigatie en het marktaandeel van T2 gaan de goede kant op.
We zien dat de eerste inbouwnavigatie nu 'over the air' updates krijgt; er zijn (nog) geen aanwijzingen dat inbouwnavigatie te lijden heeft van CarPlay, laat staan verdwijnt
boem!
0
Het is inderdaad zeer onzeker wat de specificaties zijn van het verdienmodel voor de CONNECTED SDC.
Wat wel algemeen wordt aangenomen is dat de connected car naast de phone de belangrijkste device wordt.
Vanuit het oogpunt van veiligheid en kostenefficientie is er veel te verdienen door toepassing van zelfrijdende auto's.
Omdat de uitrustingskosten van een SDC hoog liggen door toepassing van de noodzakelijke lidars en overige sensoren zal een algemeen gebruik van de particuliere SDC nog wel even op zich laten wachten.
Anders ligt dat bij bedrijfsmatige toepassingen in het vervoer van mensen en goederen.
De daarbij te behalen kostenvoordelen zijn vele malen groter vanwege het elimineren van de personeelskosten.

Er wordt gesproken over een toekomstige markt van triljoenen.
Het grootste gedeelte van die markt zal opgeslokt worden door hardware(comp, sensoren ed), hailing-services a la UBER etc, advertentie-inkomsten vanuit die connected car ed.
Daarnaast is er de software component die ervoor moet zorgen dat al die apparatuur naar behoren zijn werk doet en daar valt de real-time HD-map onder.
In dat kleine segment van de markt is TT mede actief.
Zij werken er hard aan om die HD-map real-time te maken en hebben samenwerkingsverbanden afgesloten met de grote spelers(Bosch, Nvidia, Intel Appel, Baidu, Microsoft etc) om die maps optimaal te kunnen laten functioneren binnen het operating ssteem dat die spelers hanteren.

Om die HD-map markt in beeld te brengen geef ik hierbij de door Morgan(?) geschatte markt van 2 miljard in 2020 en 20 miljard in 2050.
Afgezien van het feit, dat de 2 miljard in 2020 onrealistisch hoog lijkt en de 20 miljard door het stapelbare effect van dit soort opbrengsten( jaarabbo's met al die jaren stapelende aantallen) helemaal geen aansluiting vindt bij dit principe mag je aannemen dat dat gedeelte van de markt beperkt blijft tot 20 miljard in 2030.

Ik kijk naar de kansen die TT heeft om op dit terrein te scoren.
Ze hebben in betrekkelijk korte tijd en met beperkte financiele middelen een HD-map geproduceerd voor de grote doorgaande wegen.
Daarnaast hebben zij met het door haar ontwikkelde platform grote stappen gemaakt om deze maps real-time te updaten.
Zij hebben zich geprofileerd als de onafhankelijke, zelfstandige aanbieder op dit terrein met slechts enkele concurrenten.

Met name de samenwerking met BAIDU zou weleens van onderscheidend belang kunnen zijn omdat China de grootste automarkt vertegenwoordigt de komende jaren.




ketchup
0

wat ook meer koopinteresse kan wekken is als TT een notering zou krijgen op de hoofdindex aan de AEX en weg van de midcap
Index volgende Fondsen gaan dan TT in de porto nemen
weet niet exact welke de criteria zijn om van de midcap naar de hoofdnotering te gaan, maar eigenlijk zou dat een prioriteit moeten zijn van ieder zichzelf respecterend bedrijf daar een inspanning voor te leveren voor zover dit binnen hun mogelijkheden ligt, dat geeft sowieso meer aanzien

voor de rest blijft Apple wereldwijd toch het meest secure fonds , zelfs aan de huidige beurswaardering, die moet je nooit onderschatten, waar ze ook mee bezig zijn en het is echt indrukwekkend hoe weinig acquisities Apple doet om hun doelen te bereiken, ze kopen liever breinen weg , dan bedrijven over te nemen.
DeZwarteRidder
2
Ik kan nu al vertellen dat die samenwerking met BAIDU niks gaat opleveren. Het enige wat TomTom zou kunnen leveren is een beetje knowhow en zodra de Chinezen weten hoe het werkt wordt TomTom aan de kant gezet.
Ieder bedrijf dat zaken heeft gedaan in China weet hoe het Chinese systeem werkt.

Maar het staat natuurlijk leuk als je de naam BAIDU op je website mag vermelden.....
[verwijderd]
2
Geen goed nieuws en de verdere teloor gang van TT in de maak. Eind deze week staan we ver onder de 8 euro grens
boem!
0
Het Chinese ssteem staat bol van het protectionisme en heeft inderdaad geen goede naam indien het gaat om het respecteren van patenten.

Je ziet echter wel een verschuiving naar een meer liberale handelswijze bij de Chinezen en in tegenstelling tot de Amerikanen die nu het protectionisme meer voorop stellen.

Nationalistische en protectionistische maatregelen zijn er niet om de mensen uit die landen vooruit te helpen maar dienen slechts om de macht van degenen die aan de macht zijn te vergroten en of dat nu in China, de UK, Rusland of de USA plaatsvindt het blijft verwerpelijk temeer daar de wereld nu openstaat om een grote connected omgeving te worden waarbij de media een belangrijke rol vervullen in datgene wat de mensen (behoren te) geloven.

Of BAIDU haar slagkracht misbruikt om TT voor de tweede keer van haar kennis te beroven om haar daarna te dumpen moet worden afgewacht; Google is haar daarbij al voorgegaan.

Wij als mensheid hebben nu de mogelijkheid om van de oneindig beschikbare data info te maken die we kunnen aanwenden om het leefbaar te maken/houden voor allen hier op aarde en niet slechts voor het selecte clubje van globalisten dat nu via verdeeldheid probeert haar eigen belangen veilig te stellen dan wel te vergroten.
[verwijderd]
0
quote:

Epilote schreef op 20 augustus 2018 08:35:

Geen goed nieuws en de verdere teloor gang van TT in de maak. Eind deze week staan we ver onder de 8 euro grens
De i.o hebben we al mee.
emilio!.!
0
holenbeer
0
quote:

emilio!.! schreef op 20 augustus 2018 08:47:

zojuist op BNR : Saudische staatsfonds gaat een miljard in Lucidmotors steken
Funding secured :-)
1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront