Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
pardon
1
quote:

up or down schreef op 17 augustus 2018 22:05:

volgende week op naar de USD 200 - USD 250 regionen voor vriend Muskie.....
hij gaat lekkkerrrrrr !!!!!
Zou je dit kunnen onderbouwen,zo je nu schrijft lijk je nog erger dan Musk die twittert ook maar wat.
[verwijderd]
1
Voetbalfans zonder helden of vijanden vinden in saai WK jaar afleiding op de beurs als Tesla shorters.
gbakl
0
30juli was de koers nog 290 en begon toen al fors te stijgen op
de sprookjes van Musk..geen extra financiering nodig en ze gingen volop winst maken v.a. 3e kwartaal plus volop productie en nergens meer een
beer op de weg te bekennen...

natuurlijk ligt nu de focus op zijn capriolen en leugens van 7augustus
over vergevorderd stadium en funding secured vwb plannen om van de beurs te halen a 420usd.
een volkomen willekeurig getal dat daarmee onmiddellijk een enorm koersdoel werd en Tesla lanceerde tot boven het 380 niveau..triest voor de believers en (bij)kopers van toen maar dikke bult..eigen schuld.

WEL koersmanipulatie natuurlijk en wat een naief geneuzel om dat nu af te doen als transparant willen zijn en goedbedoeld en niet gelogen.
er waren (vage) onderhandelingen en nergens een handtekening te bekennen
en niemand meldt zich als geinteresseerd in miljarden pomp-acties in torenhoge Tesla uitkoop met vele onzekerheden....en Musk is zelf de grootste daarvan.
hij durft inmiddels zelfs te beweren dat zijn andere troetelkind SpaceX medekandidaat is in het financieringsplan van het fiasco Tesla-van-de-beurs...

zeker ook geen enkele extra financiering nodig daar?

read-my-lips...I am fake news. (Musk aug 2018...)
roloff
0
quote:

roloff schreef op 12 augustus 2018 18:21:

[...]Zo is het ZwarteRidder,

Tesla heeft een torenhoge schuld en torenhoge koers, enorme kapitaalbehoefte, terwijl de winstgevendheid er nog niet is.

Musk heeft nu de ´Perfect Storm´ gecreerd. Kaartenhuis constructie. Wordt vervolgd ...
Heb het al eens eerder ´kaartenhuis constructie´ genoemd.

Musk heeft nu - voor zichzelf en Tesla - de ´Perfect Storm´ gecreëerd.

Het gaat maar door ... www.businessinsider.nl/ex-tesla-emplo...

De koers van het aandeel zal naar meer realistische waarden gaan.

210 ... (?)

Niemand zal nu nog die 420$ gaan bieden om Tesla uit de markt te halen.

Daarmee was / is het een broodje aap, die Tweet van Musk (maar hij zal er wel weer een draai aan geven, de shorters of zo ...).

Wordt vervolgd (zowel letterlijk als figuurlijk).
fausto1
0
Er is een grote kans dat ze failliet gaan. De betalingen en aflossingen van schulden die het komende half jaar moeten plaatsvinden zijn groter dan de cash-positie. Ze hebben dus dringend extra kapitaal nodig (alhoewel volgens mUsk dit niet zo is..). Gedurende het sec-onderzoek mogen ze geen nieuwe aandelen uitgeven.
[verwijderd]
1
quote:

gbakl schreef op 17 augustus 2018 15:56:

we komen nu in het stadium dat Musk medelijden opwekt en overspannen wordt
genoemd, maar het heeft kapitalen gekost voor veel partijen en nu ook de
kopers op die opgefokte koersen waarvoor hij verantwoordelijk was.

of is iedereen zelf verantwoordelijk ?nou, dan ook Musk en moet hij flink
boeten voor zijn manipulaties die al lange tijd spelen...niet alleen
sinds 7 augustus.
Heeft een tech startup wel een CEO met een spraakprobleem nodig om overspannen noteringen te behalen? Ik weet de naam van de CEO van Amazon tijdens die malle rush niet uit mijn hoofd hoor. Maakte Amazon toen zoveel winst dan? Oh nee, daar waren ze zelf berucht om. Geen winst maar wel maf veelvoud van de omzet bij een low margin business model... Tech startups met progressieve groei worden speculanten gewoon ófwel hitsig ófwel pissig van. En er is altijd wel een reden, en elke geldt waarschijnlijk aan beide kanten. Net zoals Musk.
roloff
0
quote:

fausto1 schreef op 18 augustus 2018 20:20:

Er is een grote kans dat ze failliet gaan. De betalingen en aflossingen van schulden die het komende half jaar moeten plaatsvinden zijn groter dan de cash-positie. Ze hebben dus dringend extra kapitaal nodig (alhoewel volgens mUsk dit niet zo is..). Gedurende het sec-onderzoek mogen ze geen nieuwe aandelen uitgeven.
@fausto1, grote kans op een (bijna) faillissement.

Een investeerder die Tesla van de beurs zou willen nemen wacht nu natuurlijk op véél lagere koersen.

Bijna kapot laten gaan en dan opkopen, dat is - zakelijk gezien - het gunstigste scenario voor een investeerder.

Ook de hoogte van de schadeclaims als gevolg van Musk zijn Tweet(s) is nog niet duidelijk.

Kortom, ik zou als investeerder mijn vingers nu niet willen branden aan Tesla.

Over een tijdje kunnen de aandelen voor een fractie van de huidige koers worden bemachtigd.

Musk heeft het spel zéér stom gespeeld. Overmatig veel slaapmiddelen, overspannenheid en een groot bedrijf leiden gaan nu eenmaal heel slecht samen.
gbakl
0
dit IEX overzicht van turbo's is hopeloos verouderd want alleen die met datum 17augustus zijn nog courant.
bv. de turbo long a 340 is al lang uitgestopt.
die van 301,99 zal ook wel sneuvelen, eventueel bij een day-low a.s. maandag al en dan zal de uitgevende partij de aangekochte aandelen als
onderpand voor die turbo snel verkopen.
soms zal een hedge-fund toewerken naar een koers van 301 om dan die aandelen op te pikken en mag de koers weer omhoog...snel verdiend.
(turbo-jagen)...gebeurt ook bij Tesla.

maar in de huidige trend zal die 301 eerder een nieuwe low zijn die verdere daling triggert, dat is namelijk wat verlies aan vertrouwen doet met een koers, zoals nu met Tesla.
gbakl
0
www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/door-musk...

het afgeven op shortende partijen is niet zo logisch als je het spel doorziet zoals het werkt op de beurs.
de overdeven aannames en voorspellingen van Musk bij elk kwartaalbericht en via al zijn tweets krijgt dan tegengas van andere partijen met vaak meer realisme.
anders zou de koers helemaal torenhoog en onterecht zijn opgelopen, het is al erg genoeg.

dat nu de shorters ruim aan de winnende aknt staan komt omdat Musk
uit de bocht is gevlogen, zowel qua beursregels en wetten, als
realistisch omdat hij helemaal geen secured funding heft, integendeel.

hij heeft dringend extra financiering nodig en heeft regelmatig het tegendeel verklaard.
gbakl
0
"Heeft een tech startup wel een CEO met een spraakprobleem nodig om overspannen noteringen te behalen?"

natuurlijk zijn er veel voorbeelden met grote koers/winst verhoudingen
en vaak ook helemaal nog geen winst...alles gericht op groei.

de reden dat de shorters massaal en al lang op Tesla gefocused zijn
is oa. omdat Musk bij elk kwartaal NIET leverde wat hij had voorspeld/beloofd en met nieuwe nog mooiere sprookjes kwam die
probleemloos werden geslikt door de markt.
knap van Musk maar het moest een keer spaak lopen.

hij kon alles zo mooi financieren met steeds hogere aandelenkoers en nieuwe aandelen uitgeven en zo had ook de laatste obligatie-lening
omgezet moeten worden naar aandelen a 360 of hoger...

mislukt...en nu gaat her-financieren veel geld en hoge rente kosten.
einde sprookje en is Musk opeens meer een blok aan het been dan de visionair die hij al jaren is.

megalomaan als hij nu eenmaal is...het moest een keer fout gaan.
niet dat Tesla snel failliet gaat, want het product is goed en
de markt wil het hebben.
maar de financiering in combinatie met de groeiplannen deugen niet meer en dat komt vooral ook door Musk, die zelfs nu niets wil toegeven.

moet maar snel met zijn burn-out aan de kant en de wonden liken.
DeZwarteRidder
0
fd.nl

Wat Elon Musk kan leren van Henry Ford

Net als autopionier Henry Ford is Tesla-baas Elon Musk een briljante ondernemer, nukkig en belaagd
gbakl
0
Boze aandeelhouders

Toen Tesla twee jaar geleden Solarcity kocht, had dat boze aandeelhouders tot gevolg. In een rechtszaak verweten ze Musk dat hij met de overname alleen in het belang van vrienden en familie handelde. Een van die vrienden was Gracias, die volgens de boze aandeelhouders met Valor voor $5 mln aandelen SolarCity bezat.

Het gevecht over die overname loopt nog steeds en bracht de nauwe banden aan het licht tussen Musk en zijn toezichthouder Gracias. Institutional Shareholder Services, het vooraanstaande stemadviesbureau, was dan ook tegen de herbenoeming van Gracias als lid van de raad van commissarissen bij Tesla. Maar van een meerderheid mag hij blijven...

zo doet Musk dat als alleenheerser in het Tesla-imperium en
als zonnekoning..ook van SolarCity inmiddels, met vriendjes om zich heen
verzameld als raad v commisarissen met weinig kritiek op zijn visie en
handelen.
gbakl
0
www.nu.nl/ondernemen/5420966/elon-mus...

manier van massaal shorten zal ook niet veranderen dus het
is oorlog tussen Musk en de shorters.
elk gerucht en elk bericht zal de koers blijven beinvloeden
tot en met het bericht dat Musk vervolgd wordt voor zijn manipulerende
manier van communiceren.

389,60 zal wel all-time high blijven, in elk geval de komende jaren.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 19 augustus 2018 10:18:

fd.nl

Wat Elon Musk kan leren van Henry Ford

Net als autopionier Henry Ford is Tesla-baas Elon Musk een briljante ondernemer, nukkig en belaagd
Is dit als link bedoeld? Dan doe je iets fout
tomansky
1
Tesla registered 6,836 new Model3 VINs. ~73% estimated to be dual motor. Highest VIN is 108188.
51,480 this quarter (50 days) => 7,207 weekly average, 1030 daily

Maar je weet wat de shorts zeggen: ...productie van 5000 per week was eenmalig.... er is geen vraag naar deze auto's.... de concurrentie komt eraan....
[verwijderd]
0
fd.nl/ondernemen/1266249/wat-elon-mus...

Wat Elon Musk kan leren van Henry Ford
Net als autopionier Henry Ford is Tesla-baas Elon Musk een briljante ondernemer, nukkig en belaagd.

Beiden staan te boek als economische pioniers. Henry Ford (1863-1947) slaagde erin om de auto met een verbrandingsmotor op de kaart te zetten. In goed twaalf jaar tijd maakte hij van een speeltje voor de rijke elite een product voor de massa. Elon Musk (1971) stapte in 2003 dan weer in een bedrijfje dat elektrische sportwagens bouwde, en liet Tesla vervolgens uitgroeien tot het grote bewijs dat er een markt voor elektrische auto's bestaat.

Zoiets blijft natuurlijk niet onopgemerkt, wat verklaart waarom Ford alomtegenwoordig was in de media, net als Musk nu. Alleen al The New York Times publiceerde in de jaren 1920 jaarlijks gemiddeld 145 verhalen over de Amerikaan. Net als Musk deed Ford al eens ongelukkige uitspraken. Zo begon hij ooit een toespraak in de Sing-Sing-gevangenis in New York met ‘Ik ben zo blij jullie hier te zien’.

In het geval van Musk gebeuren de misstappen meestal op het sociale netwerk Twitter. Zo kondigde hij daar recent tijdens de beurshandel aan dat hij Tesla van de beurs wil halen. De Amerikaanse toezichthouder SEC onderzoekt nu of dat wel door de beugel kon.

Snel en betaalbaar
Net als Ford kon Tesla ervan profiteren dat het bedrijf als eerste op grote schaal uitpakte met een populaire innovatie. Op zo'n moment is de concurrentie nog laag, het is de nieuwigheid die telt. ‘Toen de gloeilamp werd uitgevonden, klaagde niemand dat die te weinig licht gaf’, zoals Apple-icoon Steve Jobs ooit opmerkte. De Model T was betrouwbaar, duurzaam, gemakkelijk te repareren, en bovenal betaalbaar.

Voor de komst van de assemblagelijn in 1913 duurde het 12,5 uur om een chassis voor de Model T te maken, een jaar later was dat maar 93 minuten meer. De prijs van de Tin Lizzie zakte van $780 in 1910 tot $360 in 1916. Ford compenseerde de lagere winstmarge per gemaakte auto door er veel meer van te verkopen. In 1910 rolden er 20.000 uit zijn fabrieken, zes jaar later waren er dat al bijna 600.000.
Het is een strategie die Musk volgt. Tesla kwam vorig jaar met de Model 3, waarvan het basismodel $35.000 kost. Tot op dat moment was de goedkoopste Tesla dubbel zo duur. In het tweede kwartaal van 2018 leverde Tesla 41.000 auto's af, waarvan 18.840 Model 3's.

Aan de leiding beginnen is geen garantie om daar te blijven. Ford wachtte bijvoorbeeld te lang om een opvolger te vinden voor de Ford T. Concurrent Chevrolet had ondertussen een betere motor, mooiere carrosserieën, betere banden en neerdraaibare ramen. Om aan de top te blijven, moest Ford zijn auto heruitvinden. Dat lukte met het Model A, dat net als de Model T een groot succes werd.
Voor Musk is de uitdaging nu niet anders. Met de komst van elektrische modellen van Porsche, Jaguar, BMW en Mercedes zijn er een paar reuzen in het zwembad gesprongen. Tesla moet vol aan de bak om te bewijzen dat zijn auto's beter zijn.

Die onderneming wil Musk dus het liefst aanvatten zonder een beursnotering, en de financiële transparantie die daarmee gepaard gaat. Net als Ford lijkt hij een bloedhekel te hebben aan financiële cijfers. De legende gaat dat Ford op een dag alle rekeningen het raam uitgooide, en zijn boekhouders beval om het geld in een ton te steken en daar dan uit te halen wat er moest betaald worden.
Ook hier is de gelijkenis met Musk treffend. 'Volgende vraag. Saaie idiote vragen zijn niet cool', onderbrak de Zuid-Afrikaan bijvoorbeeld zijn eigen financiële directeur, toen die in mei tijdens een conference call met analisten een lastige vraag over de kapitaalinvesteringen van het autobedrijf trachtte te beantwoorden.

Geniaal, maar bikkelhard
Als Musk het financiële bloeden van Tesla wil stelpen, kan hij misschien een bladzijde uit het boek van Ford scheuren. Toen de Amerikaan door de crisis van 1920-1921 in financiële moeilijkheden kwam, sneed hij diep in de kosten om te voorkomen dat hij bij de door hem verafschuwde banken moest lenen. Zelfs de potloodslijpers moesten eraan geloven.

Belangrijker nog is dat Ford een geniale, maar bikkelharde manier bedacht om geld binnen te halen. Hij dwong zijn dealers om auto’s af te nemen, ook al hadden ze daar geen bestellingen voor opgegeven. De verkopers sneden daarom in hun eigen marges om de auto’s maar kwijt te geraken. Het alternatief was om Ford-verkoper af te zijn.
Tesla heeft wereldwijd zo'n 350 'stores' (tegenover de meer dan 11.000 dealers die Ford vandaag heeft). Daar kunnen potentiële klanten de wagens bekijken, maar bestellen moeten ze online en rechtstreeks bij het bedrijf doen. Musk heeft zich immers altijd verzet tegen het franchisemodel. Hoewel daar goede redenen voor zijn - zoals het vermijden van belangenconflicten bij verkopers die zowel benzine-, diesel- als elektrische wagens aanbieden - moet hij die keuze binnenkort misschien noodgedwongen heroverwegen.
[verwijderd]
0
www.nextbigfuture.com/2018/08/tesla-c...

Tesla can breakeven on $41,000 Model 3s now but targeting profitable $35,000 Model 3s by the end of 2018
brian wang | August 18, 2018

Elon Musk believes it could be possible to scale production at Tesla and lower their design and technology costs enough to be able to offer a truly mass-market electric vehicle priced as low as $25,000 within three years.
Recently analysts at UBS pulled apart three different electric cars to compare their technology and production costs: a new Tesla Model 3, a 2014 BMW i3 and a 2017 Chevy Bolt.
The engineers hired by UBS to examine a $49,000 2018 Model 3 were crazy about the powertrain. UBS analyst Colin Langan said engineers found Tesla Model 3’s have next generation, military-grade technology that is years ahead of competitors. The costs were higher than expected, and the cars would lose about $5,900 each at Tesla’s original plan to sell an entry model at $35,000. So currently Tesla can breakeven at $41,000.
Elon also wants to improve Tesla production to make two cars or more at once. This would allow production of the crossover Model Y, a Tesla pickup truck, the Semi tractor trailer, and the next generation of the Roadster.

The profit margin on more expensive Model 3 is estimated to be about 18%.
Elon Musk and Tesla are trying to make $35,000 Model 3’s profitable by the end of 2018.
[verwijderd]
1
quote:

tomansky schreef op 19 augustus 2018 21:17:

Tesla registered 6,836 new Model3 VINs. ~73% estimated to be dual motor. Highest VIN is 108188.
51,480 this quarter (50 days) => 7,207 weekly average, 1030 daily

Maar je weet wat de shorts zeggen: ...productie van 5000 per week was eenmalig.... er is geen vraag naar deze auto's.... de concurrentie komt eraan....
Ze hadden hun voorraadje VINs bijna opgemaakt en bouwen nu weer voorsprong op. Er is geen limiet aan hoeveel VINs je registreerd. Je doet het voordat je de auto's bouwt.

De doemdenkers hier denken hun shorts bij $100 van de hand te kunnen doen. Maar Tesla bouwt gewoon door. Wat denk je dat ze 1 september gaan melden? Dat is over 11 dagen al. Na een Q2 van 28.578 Model 3's, in Q3 misschien iets van 65.000-70.000. Na 10% ontslagen te hebben en dezelfde productielijnen benut te hebben.
het doel van 125.000 komt daarmee redelijk realistisch in het zicht. En op díe productie is lange termijn winstgevendheid natuurlijk begroot, niet het eerste jaar aankudten.
Hoe denk je dat de koers zal bewegen als de productie en/of verkoopcijfers gepresenteerd worden? Wees even reëel. Goed moment vooraf nog even een pittige Turbo Short bij te kopen? Hoeveel overnight upside is veilig genoeg, $20? :-D

Het lijkt er in de reacties op neer te komen dat de shorters gewoon een ongezonde onzekerheid beleven als het gaat om Musk. Zie wat die nerd voor vrouwen heeft, en hij is zelden thuis! Andere nerds kronen hem.
Musk en heel de organisatie is heel slecht met prognoses van eigen resultaten. Elon time heet dat, en ook Tesla fangirls weten er alles van.
Maar kijk nu eens naar de feitelijke resultaten van Tesla. De producten, de markt en concurrentie, de omzetten, ze schulden. Is dat nu een beeld van een slecht bedrijf dat op elk moment van de life cycle verdient keihard geshort te worden? Sure, er zijn wat schulden, maar wat staat er tegenover? In het komende jaar moet je denken aan een omzet van minimaal 500.000 x $65.000, $32.5 miljard. Tegenover marktkapitalisatie van $52.12 miljard vandaag. Schunnige koers/omzet verhouding? Zouden ze over een jaar, na een dergelijk jaar, nog 0% winst maken? Dan is het wat dat betreft een hoge koers misschien. Maarja, als ze dan geld bij elkaar verzinnen voor 2 gigafactories, Shanghai en Europa, voor nog 1.000.000 per jaar, zeg 5 jaar van nu, wat dan? Is een aandelen koers niet iets met een redelijk lange horizon? In welk scenario maken ze over 5 jaar nog steeds slechts de 360.000 auto's zoals op basis van het lopende kwartaal? Of de 212.000 op bais van vorig kwartaal? Shorten die hap, kan nooit goed blijven gaan! Had je moeten doen bij Amazon, Apple, Google.

Met een investering van $5 miljard kan de omzet ongeveer verdubbeld worden. Zelfde producten, andere afzetmarkt. En dan zijn ze ook nog marktleider in grid solutions met accuparken en hebben ze nog een gigafactory voor zonnedaken die aan het opstarten is. Break even tijd wordt steeds korter.

Shorten einde deze maand, erop gokken dat (dit keer externe) prognoses mbt Q3 tegenvallen? Gokken dat Musk zijn laatste tweet getweet heeft waarin hij het aandeel opwaarts mee "manipuleert"? Zeker weten gaan die Saudis weglopen van de Tesla deal? Stel, TSLA staat 31 Aug (een vrijdag nog wel) op $280. En de Saudi deal wordt officieel aangekondigd, braaf na beursuren, op $350. Denk je dat je dan goed zit met je shorts? Als je geluk hebt wordt de handel op voorhand gestaakt en krijg je je geld terug. Kun je proberen nog onder $350 wat TSLA te pakken te krijgen. Boohoo, Elon zat fout met $420, hij loog! De geschiedenis ziet een bedrijf dat de beurs (en jou) de middelvinger geeft, en achter gesloten deuren verder gaat met waar ze goed op zijn. Zelfde resultaten, maar zonder de beloften vooraf die jou het gevoel geven dat je wankele intelligentie beledigt wordt.
Misschien komt die privatisatie er nooit hoor, maar ook als DAT bekend wordt, voel je je lekker met shorts vlak voor TSLA de boel mag ophitsen met een productiecijfer? Ben je zo'n blinde shorter dat je er gewoon van uit gaat dat het allemaal rook was en er amper mer auto's gemaakt werden dan in Q2?

Vergeet niet waarom die productiecijfers zo belangrijk zijn. Het echte belang. Al die auto's zijn allang verkocht.

Hoeveel I-Pace gaat Jaguar door Magna laten maken? Hoe gaat het met de Opel Ampera-E? De rest van de markt ligt nog steeds jaren achter. Wie kan er 500.000 BEV's maken de komende 12 maanden? Heeel misschien Nissan. Hun LEAF is een saaie mid price car waar je niet lekker mee kunt roadtrippen. Tesla doet het met premium cars waar een heel laadnetwerk voor is. En ze kunnen er niet genoeg van maken. Maar oooooooh zo slecht dat ze geld moeten vinden voor een paar nieuwe gigafactories. Schande! Iedereen groeit toch van eigen geld altijd? Hoe durft Tesla te lenen of aandelen uit te geven?
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 22:00
Koers 155,470
Verschil -1,640 (-1,04%)
Hoog 158,330
Laag 153,780
Volume 82.439.718
Volume gemiddeld 101.118.222
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront