TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2018

7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
[verwijderd]
1
Het geld klotst bij mij tegen de plinten door al die goede berichten uit Parijs.
PGV
0
quote:

Henk-DJ schreef op 2 oktober 2018 14:49:

Potverdorie weer een mooie dag met al dat goede nieuws ..
Alleen de koers nog. Had er wel iets meer van verwacht.
[verwijderd]
0
quote:

Gesloopt door HG schreef op 2 oktober 2018 14:52:

Het geld klotst bij mij tegen de plinten door al die goede berichten uit Parijs.
Heb nu liever een heel goed bericht, als meerdere niets zeggende berichten.
viermeiden
1
quote:

Gesloopt door HG schreef op 2 oktober 2018 14:52:

Het geld klotst bij mij tegen de plinten door al die goede berichten uit Parijs.
Verkeerde inschatting G door HG, is het angstzweet van je klotsende oksels.

viermeiden
Executive
0


Tesla voert autoproductie flink op
Gepubliceerd op 2 okt 2018 om 14:52 | Views: 0 | Onderwerpen: autoindustrie
Artikel
Reacties

PALO ALTO (AFN) - De Amerikaanse producent van elektrische auto's Tesla heeft in het derde kwartaal flink meer auto's geproduceerd. Volgens het bedrijf rolden er in totaal 80.142 voertuigen van de band, een stijging van 50 procent ten opzichte van het recordniveau in het tweede kwartaal.
Bij de Model 3 ging het om 53.239 auto's, bijna een verdubbeling vergeleken met het productievolume in het tweede kwartaal. Dit cijfer komt overeen met de verwachtingen van Tesla. Van de Model S en X werden 26.903 auto's gebouwd, een lichte stijging op kwartaalbasis en eveneens conform de eigen prognoses.

De leveringen bedroegen in de afgelopen periode 83.500 voertuigen. Tesla stelt dat dit alleen al neerkomt op meer dan 80 procent van de totale leveringen door het bedrijf in heel 2017.

Klantje van Tom ;-)
PGV
1
quote:

Gesloopt door HG schreef op 2 oktober 2018 14:52:

Het geld klotst bij mij tegen de plinten door al die goede berichten uit Parijs.
De koers had allang 9/10 moeten staan.
[verwijderd]
0
quote:

PGV schreef op 2 oktober 2018 14:53:

[...]

Alleen de koers nog. Had er wel iets meer van verwacht.
Ik niet.
Wat dat betreft is het allemaal wel lekker voorspelbaar.
tatje
0
Een stukje van Justin.

Maar goed. Laat eerst die ‘rediculous valuation’ maar bij tomtom op de bankrekening komen. En dan kijken of ze met dat geld ofwel a quisities kunnen doen of investeringen om echt leidend te worden in autonomous driving.

Mijn mening met 1,4 miljard voor telematics en 200 miljoen cash totaal 1,6 miljard, doe naar mijn mening niets in de SDC wereld, 1,6 miljard is peanuts.

De Big Tech lachen om 1,6 miljard.

Als je 1,6 miljard dus niet KAN investeren, want je koopt er geen grote vis voor in de SDC wereld, heb je misschien wel het voordeel dat je meer hebt gekregen voor Telematics, dan dat Telematics onderdeel van een totaal deal zou zijn.
Ik geloof dus niet in investeren :-)

Dus mijn mening.

In 2017 lean en mean
sports
aandelen inkoop
impairment heel consumer

2018 leaner en meaner
telematics weg, voor een vette prijs.

Rest consumer en automotive en Enterprise.

Dat gaan ze ook oplossen, of ze zijn er al mee bezig :-)

Gewoon mijn mening.

TT zonder hulp, wordt een speelbal van de Big Tech.

Dus eieren voor je geld.
andrejes
1
quote:

Henk-DJ schreef op 2 oktober 2018 14:49:

Potverdorie weer een mooie dag met al dat goede nieuws ..
Hahahah
Welk nieuws? DKV Eco Driving was al voor het weekend bekend.
Wordt niks meer helaas ben ik bang
vreemdvermogen
1
quote:

Dutch Fury schreef op 2 oktober 2018 15:13:

nissan connect op de booth van tomtom
twitter.com/JelleBrinkhuis/status/104...
Nou daar zal het aandeel Google wel 30% op dalen.
[verwijderd]
0
quote:

Dutch Fury schreef op 2 oktober 2018 15:13:

nissan connect op de booth van tomtom
twitter.com/JelleBrinkhuis/status/104...
Voor Josti"doodsteek" Versteeg.
[verwijderd]
0
Ook wel eens om 16 uur of zelfs 17 uur nog een pb gehad. Kan nog allemaal. Vooral als het om een Amerikaanse klant gaat. :)
Willem77
3
Microsoft en Amazon heersen in de strijd om de cloud

Wie de cloud beheerst, heeft de toekomst. Alle techbedrijven mengen zich in de strijd, maar Amazon en Microsoft hebben de macht stevig in handen.

Het is het slagveld van de toekomst. Grote technologiebedrijven strijden om de heerschappij over de cloud. En direct daaraan verbonden, over de toepassingen van kunstmatige intelligentie. Want steeds meer bedrijven en sectoren zetten big data en kunstmatige intelligentie in om patronen te herkennen en zo betere besluiten te nemen, of zelfs automatisch te laten nemen.

De cloud — een overkoepelende term voor online data-opslag en -verwerking en het online draaien van allerhande computerprogramma's — is hét terrein waar de mastodonten van de techwereld elkaar treffen. Webwinkel Amazon, zoekmachine Google, softwarebouwer Microsoft en mobieltjesfabrikant Apple worden vaak op een hoop gegooid als big tech, maar op vele terreinen zijn ze niet of nauwelijks elkaars concurrent.

Maar op het gebied van de cloud gaan ze direct de confrontatie met elkaar aan. En daar blijkt ook dat de groten der aarden niet altijd winnend uit de strijd komen.

Tweestrijd
Nu vechten Amazon en Microsoft daar nog een tweestrijd uit. Google doet uiterste pogingen om zich in het gevecht te mengen, maar weet beide kemphanen nog niet echt te bedreigen ondanks miljardeninvesteringen. IBM, Oracle en Apple komen dan weer een stuk achter Google. En niet te vergeten Alibaba, de Chinese e-commercegigant. Want de cloud is ook arena van een technologische strijd tussen landen, en dan vooral tussen de VS en China.

Wat maakt de cloud zo aantrekkelijk? Analisten van het Amerikaanse onderzoeksbureau Gartner voorspellen dat de markt voor abonnementen op datacenters vol computerservers, op cloudsoftware en op platforms in de komende drie jaar groeit naar zo'n $278 mrd, ruim $100 mrd meer dan nu.

Bovendien kan ruim de helft van de bedrijven zijn data nog naar de cloud verhuizen, dus het potentieel is nog enorm. Gartner voorspelt dat het bedrijfsleven - waaronder het mkb - voor duizenden miljarden dollars kunnen profiteren door gebruik te maken van de cloud en met name van kunstmatige-intelligentie. Net zoals nog maar weinig bedrijven eigenaar zijn van de kantoren waarin zij huizen, zullen zij straks ook data en toepassingen niet meer in eigen handen houden.

De markt voor de 'intelligente cloud’ groeit snel door. Sensoren om de benodigde data te genereren - bijvoorbeeld over verkeersstromen of luchtvervuiling - komen tegen steeds lagere kosten op de markt en de computerkracht wordt nog steeds groter en tegelijk beter betaalbaar.

Groeiparels
Er zijn dus genoeg dollars om voor te vechten. Amazon biedt al twaalf jaar clouddiensten aan en heeft daarmee een flinke voorsprong genomen. Dochterbedrijf Amazon Web Services (AWS) is inmiddels goed voor 55% van de concernwinst, terwijl het slechts 12% van de omzet levert.

Voor Microsoft is clouddochter Azure de groeiparel. Microsoft groeit op dit gebied in de laatste vier kwartalen zelfs harder dan de rest, waardoor het zijn afstand op de uitdagers alleen maar vergroot. De omzet stijgt de laatste kwartalen met bijna 100%. Daar past wel een kanttekening bij. Anders dan Amazon rekenen Microsoft en Google, ook de omzet van andere bestaande diensten tot de cloud.

Marktleiders Amazon en Microsoft houden de concurrentie scherp in de gaten. De diepe zakken van Alibaba en Google zijn nog lang niet leeg en het zijn bovendien bedrijven die 'winnen' in hun DNA hebben zitten. Voor hen is kunstmatige intelligentie een strategische keuze, dus zullen zij er alles aan doen om hun plek in de markt te bevechten,

Vooral Google heeft de afgelopen jaren veel start-ups overgenomen die specialiseerden in kunstmatige intelligentie, met name in het begrijpen van beelden. Deze kennis wordt veel gebruikt voor Waymo, het project om een zelfrijdende auto te ontwikkelen, maar ook voor gezichtsherkenning, bijvoorbeeld op het gebied van cyberveiligheid om de identiteit van iemand vast te stellen.

Hard werken, niet sexy
Het belang van de cloud voor de grote techbedrijven bleek vorige week ook weer op het jaarlijkse ‘Ignite’-congres van Microsoft, waar zo'n 30.000 software-ontwikkelaars in Orlando samenkwamen. Vooral clouddivisie Azure kreeg er aandacht. Inmiddels maakt 95% van de Fortune 500-bedrijven (ook) gebruik van Azure. ‘Wat ons onderscheidt van de andere aanbieders van cloud en kunstmatige intelligentie is dat we al tientallen jaren binnen zijn bij bedrijven', vertelt corporate vicepresident Mitra Azizirad van Microsoft: 'Zodoende hebben we veiligheid en privacy al heel lang ingebouwd in onze systemen. Dat is hard werken en absoluut niet sexy, maar dat is wel hard nodig.’

Azizirad laat zich niet verleiden tot een oordeel over de concurrentie, maar het is duidelijk dat Amazon en Google van origine veel meer op consumenten dan op bedrijven zijn gericht. Google krijgt, net als Facebook, al tijden veel kritiek over zijn omgang met privacy. En privacy is, naast veiligheid, een van de belangrijkste overwegingen is voor bedrijven die hun data naar een cloud willen brengen.

Een voordeel voor Microsoft kan zijn dat zijn tegenstrever Amazon, met zijn steeds verder uitdijende assortiment, door veel bedrijven als mogelijke concurrent wordt gezien. Bedrijfsbestuurders denken er twee keer over voordat ze besluiten naar welke cloud zij- gevoelige - data verhuizen. Vergelijkbare gevoeligheden spelen ook een rol bij een aanbieder als het Chinese Alibaba.

Dominantie in data-opslag alleen is voor techgiganten niet voldoende. Het gaat vooral om slimme toepassingen en diensten. Zo helpt kunstmatige intelligentie bedrijven patronen in hun data te herkennen en daarop hun besluiten te baseren. In toenemende mate zullen die beslissingen automatisch worden genomen. Het tweede traject is het inzetten van robots om repetitief werk te doen. Er zijn bijvoorbeeld al grote vorderingen gemaakt in beeldherkenning en spraak, inclusief vertalen.

Verschillende aanbieders
Bedrijven nemen overigens vaak van verschillende cloudaanbieders diensten af. Shell doet dat ook, al sloot het oliebedrijf zeer onlangs een groot contract met Microsoft af. ‘We doen ook zaken met Amazon, Google en anderen, maar dit is wel een ‘big deal’, zegt Yuri Sebregts, cto bij Shell. 'Dankzij de cloud en kunstmatige intelligentie kunnen we het onderhoud van onze installaties voorspellen. Dat heeft direct invloed op de bedrijfsvoering. We gebruiken het ook om met onze klanten - groot en klein - in contact te komen, maar het voorspellen van onderhoud is cruciaal.'

Shell en Azure
Shell heeft recent een deal gesloten met Microsoft voor clouddiensten, al gebruikt het ook platforms van anderen. 'Wij volgen al die aanbieders al jaren. Microsoft snapt wat de veiligheid en privacy van data met zich meebrengen en dat schaalbaarheid en betrouwbaarheid nodig zijn', zegt cto Yuri Sebregts.

Bedrijven van het formaat Shell hebben eigen specialisten op het gebied van kunstmatige intelligentie. De meer doorsnee toepassingen van kunstmatige intelligentie haalt het misschien nog wel bij de aanbieder van de plank, maar veel wordt ook op maat gemaakt met, voor en door Shell zelf. ‘Daarmee onderscheiden we ons van de concurrentie’, zegt Sebregts. ‘Dan kunnen we dingen ontwikkelen die niet direct van de markt te betrekken zijn. De toepassing voor autonoom horizontaal boren naar olie en gas hebben we bijvoorbeeld zelf met onze 150 gespecialiseerde datawetenschappers in onder andere Amsterdam ontwikkeld, samen met Microsoft-dochter Bonsai.’
Willem77
0
Medische toepassingen
De cloudbedrijven richten hun aandacht ook op toepassingen in de medische wereld. Onderzoek van grote hoeveelheden data heeft al veel nieuwe kennis opgeleverd. Peter Lee, hoofdonderzoeker van Microsoft, vertelde op de Ignite-bijeenkomst dat hij, sinds de aanstelling van Satya Nadella als ceo van Microsoft in 2014, ieder jaar een nieuwe medische dienst moet leveren die kan worden aangeboden op Azure. Zijn grootste laboratorium voor technologie in de gezondheidszorg staat in China en daar komt binnenkort nog een tweede lab bij.

En dat is weer opmerkelijk, omdat de VS en China een harde strijd voeren om de macht in kunstmatige intelligentie. 'Ik denk dat we voor China wel wat in huis hebben op het gebied van machineleren’, zegt Lee bescheiden. Wat Microsoft in China wil halen is volkomen helder. Data, en veel daarvan.

fd.nl/ondernemen/1272226/microsoft-en...
boem!
1
Met het openbaar in de verkoop zetten van Telematics zou je mogen verwachten dat alle verdachtmakingen richting een door FFF geregisseerde kaping van Tomtom tot het verleden behoort.

Tomtom geeft via persbericht aan, dat zij na de review bij Consumer nu ook de verkoopopdracht heeft gegeven voor Telematics met de toevoeging dat de keuze bepaald wordt op basis van aandeelhouderswaarde.
Tevens geven zij aan dat deze geplande verkoop van tomtom voortkomt uit de strategie wijziging om alle focus te richten op Automotive en Enterprise.

Je zou mogen verwachten dat mensen in eerste instantie uitgaan van de uitspraken gedaan in het persbericht.
Niets is minder waar. Nog immer waart er op het forum het spook rondt dat HG en zijn bandieten het aandeel zullen kapen.
Terwijl diegenen die in het aandeel zijn gestapt op basis van de kapitalisatiewaarde van alle onderdelen de hemel te blij zijn met de kapitalisatiewaarde van Telematics om daarna de ogen te sluiten voor de huidigekoers.
De huidige koers geeft aan dat tomtom bestaat uit 150 mio kas, 1 miljard voor telematics, 0 voor Consumer en 550 mio voor Automotive en Enterprise.

De waarde van Automotive en Enterprise mag je veranderen door een andere waardering te hangen aan de waarde voor Telematics, Consumer en kas.

Onverschillig welke waarden je daar aan toekent de waarde die de beurs aan Automotive en Enterprise toekent is er een die ver afligt van de waarde die HERE heeft opgebracht bij verkoop aan BAD en ook bij het toelaten van participanten op een later tijdstip tw 3,3 miljard.

Hier op het forum is de beer al geschoten, velen geven aan dat er voor de FFF niets anders opzit dan deze gouden kans te grijpen door Automotive en Enterprise in de uitverkoop te doen waardoor zij een mooie prijs kunnen vangen van nog eens 3 a 4 miljard waardoor de waarde per aandeel stijgt naar 4,7 a 5.7 miljard oftewel gemiddeld tweeentwintig euro.

Deze rekensom kan een kind uit de onderbouw van het basis onderwijs maken.
Op basis van de huidige koers zie je dat de markt deze rekensom nog niet wil maken.
Men is bevreesd voor de aanzegging door FFF dat zij zich gaan focussen op zelfstandige ontwikkeling van het onbekende terrein van Automotive en Enteprise.

De markt denkt dat deze uitspraak van HG serieus bedoeld is en daarom laat men de makkelijke rekensom voor wat die is en waardeert men Tomtom als een risicovol bedrijf dat weliswaar meer dan een miljard als kas achter zich heeft staan maar nog maar moet bewijzen of zij inderdaad substantiele omzetten kunnen scoren in dit segment en niet opgevreten worden door de machtige High-Tech met diepe zakken.

Niet wij maar de FFF zullen de beslissing nemen op basis van wat zij verwachten van deze markt.
De beurs heeft even de handrem aangetrokken en zal pas weer reageren indien zij gevoed wordt met belangrijk nieuws over Tomtom en OEM'S of High-Tech en niet te vergeten de kwartaalcijfers.

7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront