rationeel schreef op 1 november 2018 13:31:
Francis...reaguurder.
Beste Tanuki, De minister heeft de Stint niet verboden wegens de lampen, richtingaanwijzers, zitplaatsen etc. De RDW heeft de Stint in de huidige uitvoering goedgekeurd en toegelaten tot de weg.
Waar het om gaat is het ongeval op de spoorwegovergang en dat was niet te wijten aan lampen of richtingaanwijzers. Die voldeden aan de wetgeving op dat terrein
Nee,de minister heeft op een paniekerige manier de Stint ineens verboden om daarmee haar eigen dienst af te dekken die met onjuiste en onvolledige informatie twijfel zaaide over de veiligheid van de Stint, daarmee het falen van die dienst in eerdere beoordelingen en informatie te verdoezelen.
Nee, het ding mag wat mij betreft zo weer de weg op. Hij is veilig als je er fatsoenlijk mee omgaat. Dat geldt voor elk vervoersmiddel, auto's, fietsen etc.
Je verbiedt een Volkswagen Golf ook niet als zijn remmen bij een overweg (lijken te) weigeren of een Gazelle fiets als het remkabeltje knapt?
Bij ons in de buurt, rustig, lokaal vervoer, waar men rekening houdt met elkaar, rijden de Stints ook.
Vervoer van de kinderen uit verschillende scholen naar de gemeenschappelijke opvang na schooltijd.
Daar rijden ook kinderen op hun fietsjes. Beginnertjes van 4 jaar. Lollige papa's laten hun kind achterop de bagagedrager staan, enz.
Allemaal onverantwoord eigenlijk. Als je mensen uit het buitenland hoort over onze onbeschermde fietsers. In Amerika hebben ze op maat gemaakte fietsen en dragen speciale kleding en een helm.
Fietsles;)
Bij ons wordt vervoer met de fiets met de paplepel ingegoten.
De Stint is er een soort opvolger van. Althans in de zelfde familie van primitief vervoer, maar helemaal voldoend aan onze levenswijze.
Ze zijn niet gemaakt om verre afstanden mee te overbruggen. Doet oma op de fiets ook niet. Maar ze doet wel de boodschappen op de fiets in de buurt.
Je mag van alles wat je doet veronderstellen, dat je bekijkt of dat in bepaalde omstandigheden verantwoord is.
Dat hoeft echt niet vanuit de overheid geregeld te worden.