TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
mjmj
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 2 november 2018 08:53:

Justin,

ondanks al het mooie dat je hier met ons deelt, ben ik veel argwanender dan jij en niet enkel vanwege Kepler/RABO

denk dat sommige Banken nu gewoon TT na de veiling van Telematics naar een privatisering praten of exit naar een bevriende relatie, kan trouwens ook nu elk moment een verandering plaats vinden, waarbij Telematics afgeblazen kan worden, en de hele tent verkocht
we hebben echt géén enkel idee wat er wel dan niet kan spelen
hoop echt dat JdM een afvallige is en de oorzaak dat het 'spel nu op de wagen staat'

hier even het overzicht dat nu circuleert

consumer: EV/sales multiple / target 0.75 = input (2019) 194 = value 145
auto/enterprise: EV/sales multiple/ target 1.5 = input (2019) 402 = value 602
Telematics: EV/sales miultiple/ target 5.5 = input (2019) 179 = value 986

net cash: 230
totaal voor equity value ca 2.0 miljard euro
take-out premie 35% -> 2.7 miljard = 12 euro per aandeel

gezien het feit dat TT maar eenmaal te koop staat kan het ook een premie geven van 50% dan kom je aan 13 euro en mocht Telematics de Fleetmatics multiple krijgen en ook nog een premie vanwege marktleider in Europa kom je wel aan 1.3 miljard (Telematics) voor een totaal ergens als fair-value van 15 euro

het is te hopen dat alle beleggers buiten de FFF zich hier goed bewust van zijn en geen exit onder de 13 euro zullen accepteren.

@K&CU: is er iets te zeggen over wanneer de buitenwereld iets verneemt van de biedingen?

[verwijderd]
0
Het is nu al een aantal dagen, gluiperig/mooi een paar procent omhoog, met een koper die ze graag heeft. Mogen we dan eindelijk richting de 9/10? Het lijkt er wel op. Succes!!!!!
[verwijderd]
3
BAIDU, RED FLAG TO BEGIN MASS PRODUCTION BY 2020: BAIDU CEO

Baidu hits the gas on autonomous vehicles with Volvo and Ford deals
Rita Liao
20 hours ago

baidu volvo

China’s search engine giant Baidu is continuing its partnership spree for Apollo, its open development platform for autonomous driving, after it inked a deal with Swedish automaker Volvo to develop level four self-driving passenger cars.

“Autonomous driving has been our dream, but it’s coming true,” said Li Zhenyu, vice president and general manager of Baidu’s intelligent driving group, at the company’s annual conference today. Level four means the vehicles can drive on pre-mapped roads with little or no human intervention.

The agreement came a day after Baidu and Ford forged an agreement to test self-driving vehicles on Chinese roads for two years. The American car giant’s self-driving system has already been fitted into Apollo, according to the duo’s joint statement.

baidu autonomous car
The Baidu-Red Flag autonomous passenger car

Baidu and Volvo, which is owned by China’s Geely, said they plan to mass produce the vehicles for the Chinese market, although there is no timeline for the promise. The deal marks Volvo’s first partnership to jointly develop autonomous vehicles in China. This is also the first time for Baidu to work with a non-Chinese automaker to mass produce level four passenger cars.

Over the past few months, Baidu has signed a number of Chinese carmakers including BAIC and Red Flag onto Apollo amid a global race to mass produce autonomous vehicles. As of July, the Apollo ecosystem counted 116 partners, up from 50 a year ago.

Baidu previously said its first batch of level four autonomous driving vehicles through the BAIC deal would be ready by 2021. Its level four minibuses with Xiamen King Long are already running in over ten locations throughout China, Baidu’s CEO Robin Li said during its Q3 earnings call on Tuesday.

Baidu has also been expanding its Apollo network by linking up with the government. On Tuesday, it announced a collaboration with the Chinese city of Changsha, which has over seven million residents, to apply self-driving solutions to the city’s roads. Baidu is also in talks with Beijing and Shanghai for a similar tie-up
keak
1
[verwijderd]
0
quote:

keak schreef op 2 november 2018 09:22:

Wie gaat er nog zonder tomtom het weekend in?? niemand! US positief gestemd.
Er is nu duidelijk meer rust in het aandeel ( zolang het duurt) , dus het zou kunnen betekenen, dat er hier/daar wat ingefluisterd is. We gaan het zien. Rond deze koers op 7,65 is het nog steeds zeer laag om in te stappen denk/lijkt het.
ketchup
0
quote:

mjmj schreef op 2 november 2018 09:10:

[...]

@K&CU: is er iets te zeggen over wanneer de buitenwereld iets verneemt van de biedingen?

verwacht geen update, totdat er witte rook komt en dan is het eigenlijk al in de afwikkelende fase

maar het geruchten circuit barst wel los zodra de deadline voor invitaties afloopt en dan zullen bank/analisten hierop inspelen want het is natuurlijk wel een scoop als jij jouw investeerders een ' voorsprong' weet te geven.
[verwijderd]
0
quote:

Snaarwegger schreef op 2 november 2018 09:30:

Drempel gezet op € 7,70...

Benieuwd waar het heengaat vandaag.
Triple Seven (7,77)
[verwijderd]
1
quote:

Accuboor schreef op 2 november 2018 09:32:

[...]
Triple Seven (7,77)
The number of the be... buyer? :-)
Dokus.
0
verbazingwekkende actie van ING... jaren houden ze de 14.50 aan. zelfs als de koers op 5 a 6 eu staat! en nu? nu de verkoop van ttt voor de deur staat en dus koersen van 10 a 12 reeeler worden, gaan ze hun koersdoel verlagen??
\vreemd
[verwijderd]
0
De huisbank verlaagd koersdoel, maar je moet wel blijven kopen.

Hmm.. Bieding 10,60 (2,5mrd) in de maak voor het geheel?

Mag ING de RvB of RvC adviseren met een fairness opinion? En is de gewenste hoogte onder de EUR14,50?

We gaan het allemaal zien in dit theater. Ontknoping is naderbij.
[verwijderd]
0
Vind het toch een forse koersdoel verlaging.

Wies, heb jij het report of korte samenvatting?
[verwijderd]
0
quote:

Dutch Fury schreef op 2 november 2018 09:37:

verbazingwekkende actie van ING... jaren houden ze de 14.50 aan. zelfs als de koers op 5 a 6 eu staat! en nu? nu de verkoop van ttt voor de deur staat en dus koersen van 10 a 12 reeeler worden, gaan ze hun koersdoel verlagen??
\vreemd
Vreemde actie inderdaad. Nu ze juist eindelijk gelijk kunnen krijgen, verlagen ze hun koersdoel. Wel met een blijvend koopadvies gelukkig.
Koos99
0
Veel berichten de laatste dagen over Baidu/Apollo over Autonomous Driving, wat is de impact hiervan op TomTom? Aan de ene kant mooi natuurlijk dat TomTom de HD kaarten levert aan Baidu. Aan de andere kant, gaan de partijen die nu op Baidu aanhaken ook daadwerkelijk TomTom betalen?

Neem Volvo, er wordt samengewerkt tussen TomTom en Volvo aan het Drive Me project. Wanneer Volvo aanhaakt bij Apollo is dat dan gunstig of ongunstig voor TomTom?

HG heeft aangegeven dat hij verwacht dat er in 2018 minder Automotive opdrachten te vergeven zijn als in 2017. Dat verbaast me ergens, mijn eerste gedachte is iedereen is nu bezig met voorbereiding van ADAS, dus die HD kaarten zullen rood gloeiend zijn. Buiten het feit dat veel partijen testen met de HD kaarten van TomTom wordt dit afgaande op HG momenteel niet omgezet in harde orders. Waar TomTom de lippen op elkaar houdt, vallen de partijen over elkaar heen om aan te haken bij Apollo. De kers op de kaart van TomTom moet toch de HD kaarten worden, met de ontwikkelingen van Apollo is het me niet duidelijk wat het verdienmodel gaat worden. Wanneer TomTom tijdens de Q4 18 cijfers aankondigt dat ze in 2018 voor EUR 250 milj aan nieuwe Automotive orders hebben binnengeharkt (vergelijkbaar met 2016) dan is dat met een rood gloeiende sector een dikke tegenvaller.

Het gevoel bekruipt me dat qua Autonomous Driving TomTom eigenlijk al niet meeer zelfstandig operereert. Ik krijg niet de indruk dat partijen 1 op 1 met TomTom aan de slag gaan om die HD kaarten af te nemen. Zolang TomTom niet toelicht hoe de toekomst vorm te geven met de HD kaarten en de verschillende samenwerkingen die er spelen valt er geen zinnig woord over een waardering van HD kaarten te geven.

TomTom is al onderdeel van een consortium nl Apollo, maar wat de gevolgen zijn...
tatje
1
quote:

Hoosier schreef op 2 november 2018 09:32:

*ING verlaagt koersdoel TomTom van 14,50 naar 9,50 euro
Wachten.

Durfde al weken niet bij te kopen, want je kon op je vingers natellen, dat er nog iets negatiefs aan zou komen.

Had wel een koersdoelverlaging verwacht, maar dan van de ABN en niet van de ING en zo wie zo niet in die mate.

We zitten allemaal op de TTT knal te wachten, maar een koersdoelverlaging of Googletje ligt altijd op de loer.

Ondanks het in mijn ogen grotere nieuws.

Baidu Volvo VW en Ford.

Lijkt logisch dat Ford DE amerikaan is, die TT bedoelt.

De regisseur wist dat het ING nieuws komt en laat enkele dagen de koers los.

Kijken wat er gebeurt !!

Criminelen komen in deze wereld steeds makkelijker weg met hun practijken, want geld stinkt niet :-)
[verwijderd]
0
Paniek actie TomTom en ING lijkt het. Indien er inderdaad een bieding van 10,60 gedaan gaat worden (2,5mrd) en dit heeft instemming van founders en bestuur dan moet er een fairness opinion komen. Bovendien mag de koers dan niet veel verder oplopen dan 7,85 aangezien een 35% premie dan precies 10,60 geeft.
8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,510
Laag 7,250
Volume 213.528
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront