TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
[verwijderd]
0
Dit soort uitspraken, mag hij voortaan vaker doen. Gooi alles nu maar uit de kast Hg. Begin maar met die grote Amerikaan. Daarna duidelijkheid over het Apollo project. Daarna Microsoft Azure. En ga zo maar verder. Nog genoeg uit te leggen wat dat betreft.
[verwijderd]
6
quote:

~Justin~ schreef op 2 november 2018 17:13:

[...]

Onzin, het heeft weinig te maken met wel of niet boven de pet. Het gaat erom dat hij een derde deel van zijn bedrijf verkoopt, dus als hij meer dan 1 miljard wil krijgen voor dat deel, dan heeft hij er last van dat de totale marktwaarde nu nog ruim onder de 2 miljard ligt. Ik weet niet waar uitje op maakt dat hij schreeuwt om hulp, hij geeft aan dat de auto motief divisie nog zeker drie jaar gooi voor de boeg heeft. Daarmee houdt hij opties open, en blijkt hij tegelijkertijd interessant, zonder al te wanhopig naar een overname opzoek te lijken.
Het is niet erg sterk je reactie zo te beginnen. Geef maar even aan dan wat er onzin is:
Ik schreef:'

denk dat het niet alleen "hard aangesproken" is, maar dat het ook hard is aangekomen.
Zo eens even de dingen op een rij zoals ik het nu zie

- slechte communicatie meer onkunde dan onwil
- het gaat nu duidelijk boven zij. pet, hij schreeuwt om hulp'

De meningen op dit forum waren verdeeld. ' HG kan niet communiceren' en HG wil niet communiceren. Er waren twee of drie uitzonderingen die vonden dat HG het perfect deed.

Nu is toch wel duidelijk dat zijn zwakke communicatie de koers zo laag staat dat hij in de problemen geraakt.

Lees je eigen tekst hierboven nog eens rustig na. Het feit alleen al dat hij jaren na ons tot de conclusie komt dat de koers te laag staat en dat dat problemen geeft om de zaak te verzilveren.......

Hij wordt overvallen, is allang niet meer volledig in controll. Hij komt kennelijk tot de conclusie dat het niet alleen de verwaarloosde kleine aandeelhouder geld kost, maar hemzelf ook. Gebruikt nu de pers om de koers naar een aanvaardbaar nivo te brengen. Naar mijn idee had dat wel twee jaartjes eerder gemoeten......

Goed weekeinde allen, zullen toch wel een groot aantal wat zuchten van verlichting. De waarde zit in het aandeel, we kunnen er hopelijk genoeg vruchten van plukken

Blijf jij hem nog maar een paar maanden verdedigen, hoop dat het je wat opleverd. Mijn respect voor je holt achteruit.
[verwijderd]
0
quote:

Sunshine Band schreef op 2 november 2018 18:15:

[...]
Het is niet erg sterk je reactie zo te beginnen. Geef maar even aan dan wat er onzin is:
Ik schreef:'

denk dat het niet alleen "hard aangesproken" is, maar dat het ook hard is aangekomen.
Zo eens even de dingen op een rij zoals ik het nu zie

- slechte communicatie meer onkunde dan onwil
- het gaat nu duidelijk boven zij. pet, hij schreeuwt om hulp'

De meningen op dit forum waren verdeeld. ' HG kan niet communiceren' en HG wil niet communiceren. Er waren twee of drie uitzonderingen die vonden dat HG het perfect deed.

Nu is toch wel duidelijk dat zijn zwakke communicatie de koers zo laag staat dat hij in de problemen geraakt.

Lees je eigen tekst hierboven nog eens rustig na. Het feit alleen al dat hij jaren na ons tot de conclusie komt dat de koers te laag staat en dat dat problemen geeft om de zaak te verzilveren.......

Hij wordt overvallen, is allang niet meer volledig in controll. Hij komt kennelijk tot de conclusie dat het niet alleen de verwaarloosde kleine aandeelhouder geld kost, maar hemzelf ook. Gebruikt nu de pers om de koers naar een aanvaardbaar nivo te brengen. Naar mijn idee had dat wel twee jaartjes eerder gemoeten......

Goed weekeinde allen, zullen toch wel een groot aantal wat zuchten van verlichting. De waarde zit in het aandeel, we kunnen er hopelijk genoeg vruchten van plukken

Blijf jij hem nog maar een paar maanden verdedigen, hoop dat het je wat opleverd. Mijn respect voor je holt achteruit.
Het heertje loopt zo weg ik had dat laatst ook, toen ik hem tegengas gaf.
NewKidInTown
3
"Mijn respect voor je holt achteruit."

"Het heertje loopt zo weg ik had dat laatst ook, toen ik hem tegengas gaf."

Tja, dit is echt een dag om ruzie te maken, want alles zit tegen, die dagen heb je soms ;-)

[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 2 november 2018 18:43:

"Mijn respect voor je holt achteruit."

"Het heertje loopt zo weg ik had dat laatst ook, toen ik hem tegengas gaf."

Tja, dit is echt een dag om ruzie te maken, want alles zit tegen, die dagen heb je soms ;-)

Er zijn er meer die het er mee eens zijn.

Goed weekend.
[verwijderd]
0
Ik ben tevreden met de uitlatingen van HG, en aan de koers te zien velen met mij. Het spel is op de wagen. Wees blij met het heden, en laat het verleden rusten nu, kunnen we helaas niets keer aan veranderen.
Cbo
0
Justin, zou jij kunnen uitleggen wat de hd maps van TT zo waardevol maakt (en dan met name technisch gezien en ten opzichte van de concurrenten).
Hoop dat je even tijd hebt om dit te beschrijven.
[verwijderd]
0
TomTom denkt na over toekomst
Door ANP PRODUCTIES
Vandaag, 14:33 in FINANCIEEL

SAN FRANCISCO - Navigatiedienstverlener TomTom moet bij een verkoop van zijn Telematics-divisie nadenken of het bedrijf alleen door wil gaan of samenwerkingen aan wil gaan. Dat zei topman Harold Goddijn tegen persbureau Reuters. TomTom bekijkt de mogelijkheden voor de divisie die producten voor het beheer van een wagenpark aanbiedt.

De Telematics-divisie groeit niet spectaculair maar wel gestaag door en is volgens Goddijn ,,een beetje een mysterie voor analisten''. Het vaststellen van een verkoopprijs is dan ook niet eenvoudig.

Ondanks toenemende concurrentie van onder meer Google is Goddijn overtuigd dat TomTom de komende jaren winst kan maken. Dat wil niet zeggen dat hij een overname door of verregaande samenwerking met een techbedrijf of automaker uitsluit.

Dat Goddijn en zijn drie mede-oprichters 44 procent van TomTom in bezit hebben, hoeft volgens de topman niet te betekenen dat ze de controle over het bedrijf niet willen opgeven. ,,We zullen doen wat goed is voor het bedrijf, de mensen en de aandeelhouders.''

Ik kan niet anders dan tevreden zijn met deze uitspraken. Oké, wat laat, maar wel op tijd. Hoe zie jij deze stap nu wies?
mjmj
0
Kan er nog betekenis gehecht worden aan het kanaal waar HG zijn uitlatingen deed? Ik weet niet waar hij het wereldkundig heeft gemaakt maar het is kennelijk geen nederlandse media die hij heeft gebruikt.
ItsMe
0
Zojuist op BNR beurswatch TomTom helemaal de vernieling in gepraat. Volgens de kenners (Bob Homan (ING) en Richard de Jong (Van Lieshout & Partners)) max E8,5 -E10,5 bij totale verkoop. Maar absoluut een aandeel om bij weg te blijven, zelfs voor de meest speculatieve belegger.

Te laat, te laat en te laat was de boodschap. Lekker dan.
longjohn
0
Ik ben dus een bank en ik verkondig al 2,5 jaar dat een koers van 14,50 recht doet aan het aandeel. Dit mede gebaseerd op de assets. Op het moment dat TT dan ook daadwerkelijk een van haar assets ten gelde wil maken, met als argument dat de prijs wel erg goed is, stel ik mijn advies met 1/3 naar beneden bij. Kan iemand mijn in hemelsnaam uitleggen wat hier achter schuil gaat want ik begrijpen doe ik het niet.
sniklaas
0
Een mooie dag voor ons aandeelhouders van @TT, het ziet ernaar uit dat de FFF gelederen tot het besef zijn gekomen dat een zelfstandig @TT wellicht niet de beste oplossing is voor product, klanten, medewerkers, leveranciers en aandeelhouders.

Prima ontwikkeling/constatering en beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!

Allen, FFF, medewerkers, leveranciers, aandeelhouders met de neuzen dezelfde kant op zodat klanten en con-culega's tech bedrijven @TT state of the art producten essentieel voor life 3.0 gaan omarmen en wij na jarenlang commitment kunnen oogsten..
[verwijderd]
0
quote:

Mero schreef op 2 november 2018 19:04:

Zojuist op BNR beursbatch TomTom helemaal de grond vernieling in gepraat. Volgens de kenners (Bob Homan (ING) en Richard Abma (OHV Vermogensbeheer)) max 8,5 -10 bij totale verkoop. Maar absoluut een aandeel om bij weg te blijven, zelfs voor de meest speculatieve belegger.

Te laat, te laat en te laat was de boodschap. Lekker dan.
Men weet gewoon te weinig van tt, blijkt hier ook eens temeer.
Energy
0
Kan je ze niet kwalijk nemen. Ze hebben volgens allebei een obligatie achtergrond. Zij hebben net als de slager op de hoek een mening over tt.

quote:

Mero schreef op 2 november 2018 19:04:

Zojuist op BNR beursbatch TomTom helemaal de vernieling in gepraat. Volgens de kenners (Bob Homan (ING) en Richard Abma (OHV Vermogensbeheer)) max 8,5 -10 bij totale verkoop. Maar absoluut een aandeel om bij weg te blijven, zelfs voor de meest speculatieve belegger.

Te laat, te laat en te laat was de boodschap. Lekker dan.
pwijsneus
3
Vergeet dit niet beste mensen, “it’s not about the sizzle, it’s about the steak!”.

Vandaag hebben we de bevestiging gekregen waar we volgens mij met z’n allen op zaten te wachten: TomTom staat te koop. Het valt me op dat een hoop mensen hier de berichtgeving vanuit TomTom – interviews, conference calls – voor absolute waarheid aannemen. Dat mag, maar ik raad iedereen aan om deze soap van zoveel mogelijk kanten tegen het licht te houden, en ook in de gaten te houden wat er in de markten gebeurt waarin TomTom opereert. Een blik op het complete speelveld.

Laten we eerlijk zijn, er is wel wat aan de hand met dit bedrijf. Apple loopt langzaam weg, Google doet zijn intrede binnen de automotive markt, en direct met een harde uppercut in het gezicht van TomTom. Het pakt instant zo’n beetje de grootste klant af van onze investering, Renault.

Dat Google zijn intrede zou doen in de auto-industrie – laat staan meteen klanten zou afpakken van TomTom – was tot voorkort niet mogelijk als we enkel op de berichtgeving van TomTom waren uitgegaan. Daarom is het belangrijk om de markt als geheel in de gaten te houden. De auto industrie beleeft namelijk de grootste paradigma shift van zijn bestaan. Van verbrandingsmotor naar elektrisch, van de beste driver experience naar een zelfsturende auto tot aan ride-hailing services als Uber aan toe.

Dat TomTom de komende 3 jaar nog wat winst maakt geloof ik ook wel. Maar of TomTom zelfstandig in staat is een goede positie te veroveren als leverancier van HD-kaarten en aanverwante software is nog maar een groot vraagteken. Mijn idee daarover is dat TomTom beter af is om zijn waardevolle asset onder te brengen onder een dak met slagkracht zoals Microsoft, of zichzelf laat inlijven door een krachtig consortium zoals het Apollo platform, Bosch of BAD/HERE. TomTom needs to team-up!

Ik vraag me ook nog steeds af waar Harman/Samsung in dit geheel blijft.

Anyway, het is zover. TomTom staat te koop. Eindelijk. En dat is maar goed ook, want binnen een platform kan het écht gaan concurreren met voornamelijk Google/Waymo, en dat is wat mij betreft in een zelfstandig scenario kansloos.

Ben benieuwd hoe langzaam dit cadeautje uitgepakt gaat worden. Waarschijnlijk zal eerst de afronding van de veiling van Telematics plaatsvinden. De beweegreden waarom Telematics afgestoten moest worden is mij nog steeds niet duidelijk. Mijn enige verklaring is dat het aandeel TomTom zo in elkaar gebeukt dreigde te worden, dat dit de enige manier was om de koers in veiligheid te brengen om niet helemaal voor een Apple en een ei overgenomen te worden.

Met de opbrengst van Telematics waar nog steeds niet over duidelijk is wat het met die enorme bult cash wordt gedaan heeft TomTom het nog altijd zelf in de hand.

Iedereen mag zijn mening hebben, maar ik erger mij wel dood dat telkens op de man wordt gespeeld bij het bestuur van dit bedrijf. Sommige dingen snijden hout, maar vaak komt het uit de mond van twitter-tokkies op een zolderkamer die zelf nog nooit iets hebben gepresteerd. Ik gun mezelf en de founders het allerbeste bod, en de founders zullen natuurlijk uitkijken naar een partij die ook voor het personeel het beste “bij de cultuur past”. Want daar zal het gesprek bij de koffie-automaat bij TT over gaan, helemaal bij Telematics. Als er geen juiste koper geinteresseerd is of gevonden kan worden kan TomTom altijd nog zichzelf met de opbrengst van Telematics en evt. private equity van de beurs halen.

Benieuwd hoe deze soap gaat aflopen. En nu echt!….. het spel is op de wagen.

Goed weekend!
ItsMe
1
Correctie BNR beurswatch bericht: Richard Abma (OHV Vermogensbeheer) moet zijn Richard de Jong (Van Lieshout & Partners)...strekking blijft hetzelfde ;)
[verwijderd]
0
Als je het bericht goed leest, denk ik dat telematics al verkocht is. Zijn manier van praten, dat het meer waard is dan de helft van de huidige beurskoers. Dit is zoals ik het zie.
recital
0
BAAS TOMTOM: 'IK BEN NIET EMOTIONEEL VERBONDEN MET TOMTOM'

Dat zegt de bestuursvoorzitter van navigatiebedrijf Harold Goddijn natuurlijk niet letterlijk in gesprek met Reuters, maar het komt er wel op neer. 'It’s not clear what the right economic model is going to be going forward for delivering the next generation of mapping content to the vehicle: is it best to be independent? Is it best to team up? It will take time to figure that out', klinkt het. Goddijn zegt ervan overtuigd te zijn dat de verkoop van automotive-software voor TomTom de komende drie jaar zal blijven groeien, maar sluit een overname of een intensieve samenwerking met een autofabrikant of een groter technologiebedrijf niet uit. Voordat men zover is, moet TomTom eerst het onderzoek van de verkoop van zijn telematics-divisie afronden. Bij dit bedrijfsonderdeel wordt software gemaakt waarmee bedrijven zoals autoverhuurders hun vloot van auto's kunnen beheren. Er is voldoende interesse, maar de vraagprijs is lastig te bepalen, zegt Goddijn die het een mysterie voor analisten noemt. De divisie groeit, maar niet spectaculair waardoor de waarderingen variëren van €700 miljoen tot €1,4 miljard. Een goede verkoopprijs is dan ook belangrijk, al weigerde Goddijn te zeggen waar de eventuele opbrengst naartoe gaat. Gevolg is dat de focus van het bedrijf duidelijker wordt, maar het bedrijf zelf weer kleiner. Dat heeft weer gevolgen voor de toekomstbestendigheid van TomTom, zeker ook omdat na het afstoten van telematics TomTom het lot verbindt aan de kaartendivisie en zelfrijdende auto's. Met grote concurrenten als Google en Apple, dat als overnamekandidaat wordt genoemd, is het lastig om alleen het hoofd boven water te houden. En daarom wil Goddijn nog één ding rechtzetten: 'There’s always a big thing about founders and emotional attachments and what have you. I want to set the record straight. We will do whatever is right for the business and the people and the stakeholders and the customers like any other business, and we’ll look at how it will evolve. We’ll see.' Maar goed, Goddijn en de drie andere mede-oprichters van het bedrijf hebben samen 44% van de aandelen in bezit. Ook zij zijn daarom gebaat bij een goede afloop.
www.daskapital.nl/5152336/baas-tomtom...
[verwijderd]
3
quote:

Sunshine Band schreef op 2 november 2018 18:15:

[...]
Het is niet erg sterk je reactie zo te beginnen. Geef maar even aan dan wat er onzin is:
Ik schreef:'

denk dat het niet alleen "hard aangesproken" is, maar dat het ook hard is aangekomen.
Zo eens even de dingen op een rij zoals ik het nu zie

- slechte communicatie meer onkunde dan onwil
- het gaat nu duidelijk boven zij. pet, hij schreeuwt om hulp'

De meningen op dit forum waren verdeeld. ' HG kan niet communiceren' en HG wil niet communiceren. Er waren twee of drie uitzonderingen die vonden [...] Mijn respect voor je holt achteruit.
Sorry misschien kwam ik wat ongenuanceerd over. Ik vond niet jouw hele post onzin, maar alleen de zin “boven de pet, schreeuwt om hulp”. Ik ben de rest van jouw reactie eens. Maar vind niet dat tomtom de regie kwijt is op de verkoop van telematics. Juist het interview dat werd gegeven is een voorbeeld van regie nemen. En mijns inziens heeft tomtom de troeven in handen. Een schuldenvrije en groeiende business, veel interesse in Telematics, etc. Dus mijn beeld is dat het met de verkoop van Telematics wel de goede kant op gaat. Dat was het enige dat ik bedoelde. Waar ik goed in kan komen is de kritiek dat - nu het in TT’s eigen belang is - ineens de onderwaardering een probleem is. Dat was voorheen nooit een issue. Hoewel we Goddijn wel vaker hoorden zeggen dat tomtom “een duidelijker profiel” nodig heeft. Maar hij zei nooit expliciet dat de waarde niet klopt met de koers. Zoiets heb ik hem echt nog nooit horen zeggen. Wat verder opviel is dat hij zo expliciet zegt dat er geen emotionele binding (a la familiebedrijf) speelt bij de strategische keuzes. Ik hoef niet per se je respect te hebben, als die achteruit holt is dat prima, we kennen elkaar niet. Maar wilde toch even gezegd hebben wat ik bedoelde.
pwijsneus
0
quote:

~Justin~ schreef op 2 november 2018 19:23:

[...]

Sorry misschien kwam ik wat ongenuanceerd over. Ik vond niet jouw hele post onzin, maar alleen de zin “boven de pet, schreeuwt om hulp”. Ik ben de rest van jouw reactie eens. Maar vind niet dat tomtom de regie kwijt is op de verkoop van telematics. Juist het interview dat werd gegeven is een voorbeeld van regie nemen. En mijns inziens heeft tomtom de troeven in handen. Een schuldenvrije en groeiende business, veel interesse in Telematics, etc. Dus mijn beeld is dat het met de verkoop van Telematics wel de goede kant op gaat. Dat was het enige dat ik bedoelde. Waar ik goed in kan komen is de kritiek dat - nu het in TT’s eigen belang is - ineens de onderwaardering een probleem is. Dat was voorheen nooit een issue. Hoewel we Goddijn wel vaker hoorden zeggen dat tomtom “een duidelijker profiel” nodig heeft. Maar hij zei nooit expliciet dat de waarde niet klopt met de koers. Zoiets heb ik hem echt nog nooit horen zeggen. Waar ik verder nog niemand over hoor is dat hij zo expliciet zegt dat er geen emotionele binding (a la familiebedrijf) speelt bij de strategische keuzes. Ik hoef niet per se je respect te hebben, als die achteruit holt is dat prima, we kennen elkaar niet. Maar wilde toch even gezegd hebben wat ik bedoelde.
Beste Justin, als beursgenoteerd bedrijf zou onderwaardering altijd een probleem moeten zijn - zeker als dit structureel is. Daar moet je het toch met me eens zijn, toch? Sorry voor deze retorische vraag.

Dat Telematics wordt verkocht om de onderwaardering eruit te halen snap ik. Zo'n interview om aan te kondigen dat TomTom te koop staat snap ik ook, ik vind het zelfs verstandig beleid, ook voor het personeel van TomTom. Want zelfstandig is TomTom op midden- tot langere termijn niet beter af is mijn bescheiden mening.

We moeten TomTom bekijken waar het staat in de markt waarin ze opereert, de summiere berichtgeving vanuit TomTom zelf - dus conference calls en dit soort interviews - aannemen als absolute waarheid heeft geen zin.

Heeft dit alles dan helemaal niets te maken met het weglopen van Apple, de intrede van Google binnen de automotive markt?! Die wake-up call was 1 voor 12.

De aankondiging van vandaag was broodnodig. Nu maar hopen dat er geinteresseerde partijen zijn. Anders kunnen de founders het met de opbrengst van Telematics altijd later zelf nog van de beurs halen.
8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront