TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

~Justin~ schreef op 6 november 2018 19:44:

waarschijnlijk juichen velen het bovenstaande bericht toe, in het kader van speculatie.
Yep, precies daarom! Speculatie! Dat is precies wat we nodig hebben. Met name dat er meer gegadigden zijn en vooral gegadigden met diepe zakken.

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het al jarenlang leunen op de koers ook ingegeven is door deze grote partijen die alle technologie en de kaarten voor een zo'n laag mogelijk bedrag willen overnemen. Misschien juist wel vanwege een hooghartige houding van HG en friends.

Nu dan de enige uitweg zoals Wies altijd schetst, het kapitaliseren van de hele tent en dan is het "adverteren"dat het te koop staat en dat de grootaandeelhouders niet koste wat kost aan hun aandeel willen vasthouden een soort vlucht vooruit.

En eens voor wat betreft de onjuiste vergelijkingen, maar FD-lezers weten echt niet hoe het wel in elkaar steekt.
[verwijderd]
1
quote:

VeniVidiMerui schreef op 6 november 2018 20:22:

[...]
Wie zegt dat hij daar was? Met andere woorden: pics or it didn't happen :)
“If you look at the sum of the parts and the valuation and market cap, there is something not quite right and that needs to be better explained,” Goddijn said in an interview this week in San Francisco.

www.reuters.com/article/us-tomtom-ceo...

Zo genoeg bewijs? Hij was dus in San Francisco (waar Trimble en Apple hoofdkantoor houden)
[verwijderd]
1
Willem77
1
quote:

~Justin~ schreef op 6 november 2018 19:44:

waarschijnlijk juichen velen het bovenstaande bericht toe, in het kader van speculatie. Inderdaad past tomtom ook heel goed in Harman, dat al is gekocht door Samsung. Ook goed voor hun balans tussen hardware, software en content. Dat gezegd hebbende is het artikel op een paar punten weer tenenkrommend. Ene Maurits Kreijveld - futuroloog - zegt dat tomtom wel een platform moet worden (wat het al lang is) en Jos Versteeg met zijn brood/bakkerij analogie die helemaal niet opgaat. Geinteresseerden in tomtom willen maps niet alleen voor eigen gebruik (dan zou de analogie nog kunnen kloppen) maar om te vermarkten als onderdeel van een autonomous driving pakket, integraal onderdeel als ‘extra long range sensor’. Wat MapBox betreft: zij hebben 140 miljoen euro funding van Softbank gekregen in 2017. In dat jaar alleen investeerde tomtom 300 miljoen in haar maps - waar al miljarden en een heel fundament in zit. Ik wil overigens MapBox niet te kort doen en die Gundersen en Prioleau lijken me prima gasten; als opvolgers voor Goddijn en deTaeye wellicht. TomTom zou na de verkoop van Telematics met Softbank in gesprek kunnen gaan over een samenvoeging van mapbox en TT. De software skills van mapbox plus de mapping skills van tomtom.
Het blijft verbazend hoe sommige mensen over TT blijven schrijven. Justin benoemd het volgens mij op een goede wijze. Het lijkt er op dat men het echt niet begrijpt, of zich gewoon niet verdiept in de materie.

Wellicht helpt het voor de speculatie maar ik denk niet dat het nog van invloed zal zijn op de komende ontwikkelingen.
[verwijderd]
0
Samsung expects strong auto growth from Harman acquisition
November 6, 2018 @ 12:27 pm
Axel Bugge
Reuters


Samsung Electronics President Young Sohn, left, with Harman International CEO Dinesh Paliwal in a 2017 photo. Samsung's $8 billion purchase of Harman this year deepened the Korean giant's stake in automotive overnight.
Send us a Letter
Have an opinion about this story? Click here to submit a Letter to the Editor, and we may publish it in print.
LISBON -- Samsung Electronics expects strong growth at its audio and auto electronics unit Harman, which has put the company "firmly in the picture of the automotive industry" as it eyes the autonomous car market, its chief strategy officer said.

Samsung, the world's largest semiconductor manufacturer, completed the Harman acquisition last year for $8 billion.

"Now it's almost 20 months, still not two years (since the purchase), but I would say the honeymoon is over. Now we are in a business," Young Sohn, Samsung's Silicon Valley-based president and chief strategy officer, told Reuters on Tuesday during the Web Summit conference in Lisbon.

Harman, known for its audio speakers, has a large automotive business encompassing navigation services, on-board entertainment systems and vehicle networks.

"The company (Harman) made its numbers, in terms of revenue growth and profit. And we continue to expect double-digit growth, which I think is really good. It firmly puts Samsung in the picture of the automotive industry," he said.

He added "we are always interested in partnerships, investment, acquisitions."

As autonomous car technology develops, Sohn said Samsung was working with automobile companies on development of 5G networks, needed for autonomous driving.

"The question is, can they do it alone?" Sohn asked about car companies' ability to develop all the technology needed.

"They (car companies) have to navigate things like: should they adopt Android, or not? What do they do with their data? Do they give it to Google? These are new problems they haven't seen before," he said.

He cautioned that full autonomous driving is still a while away, although on a limited scale, it could happen "very soon" in some parts of China.

Asked about a drop of 27 percent in Samsung's capital expenditure this year, Sohn said that reflected a calmer cycle in the flash memory market and not other areas of spending.

"So you will continue to see us invest, continue to spend, but right now the memory cycle is such that there is a bit of oversupply of NAND (memory) so we decided to slow down."

He said last year Samsung spent $46 billion, including on r&d. "If you look at any other company in IT, we spend more money than anybody," he said.

Taking part in Europe's biggest tech conference, Sohn predicted that artificial intelligence will "disrupt everything as we know it, from publishing, all the way to travel ... and the way we serve our food," adding though that he was optimistic about AI and that it will create more jobs.

Contact Automotive News
VanillaSky
1
Er lekt niets, vermoed dat het aandeel pas echt omhoog kan als de bieding en zelfs acceptatie in kannen en kruiken is en in drievoud ondertekend. Dan zal men het voor waar aannemen en de koers naar deze waarde, zeg 12,50, navigeren.

Ik denk dat zelfs een sale van TTT geen noemenswaardig verschil zal maken. Want er zijn dan immers totdat er meer nieuws is twee scenarios:

1) TT gaat zelfstandig verder hobby'en. Het moge duidelijk zijn dat de markt daar inmiddels 0.0 vertrouwen in heeft en de enorme risico's onderkent --> koers blijft laag zeg 7-8 euro bij 5 euro cash.
2) Een totale overname van resterend TT zit nog in het vat tot die tijd blijft de koers in bedwang gehouden --> koers blijft laag zeg 7-8 euro bij 5 euro cash.

Dus het kan een week duren maar mi ook nog wel 6-12 maanden, bij daadwerkelijk zelfstandig doormodderen zelfs enkele jaren tot ze ofwel inderdaad fors weten te groeien dan wel links en rechts ingehaald worden.

[verwijderd]
0
quote:

VanillaSky schreef op 6 november 2018 20:56:

Er lekt niets, vermoed dat het aandeel pas echt omhoog kan als de bieding en zelfs acceptatie in kannen en kruiken is en in drievoud ondertekend. Dan zal men het voor waar aannemen en de koers naar deze waarde, zeg 12,50, navigeren.

Ik denk dat zelfs een sale van TTT geen noemenswaardig verschil zal maken. Want er zijn dan immers totdat er meer nieuws is twee scenarios:

1) TT gaat zelfstandig verder hobby'en. Het moge duidelijk zijn dat de markt daar inmiddels 0.0 vertrouwen in heeft en de enorme risico's onderkent --> koers blijft laag zeg 7-8 euro bij 5 euro cash.
2) Een totale overname van resterend TT zit nog in het vat tot die tijd blijft de koers in bedwang gehouden --> koers blijft laag zeg 7-8 euro bij 5 euro cash.

Dus het kan een week duren maar mi ook nog wel 6-12 maanden, bij daadwerkelijk zelfstandig doormodderen zelfs enkele jaren tot ze ofwel inderdaad fors weten te groeien dan wel links en rechts ingehaald worden.

Zelfs bij verkoop telematics gebeurt er niets...bla,bla,bla....slaap lekker verder.
Mojo
1
quote:

Accuboor schreef op 6 november 2018 19:58:

Ook het FD stelt de vraag niet wat HG afgelopen vrijdag in Californië deed...

Trimble en Apple zitten alletwee in de bay-area...

Samen 2,5mrd voorgesteld? Roep Garmin er dan nog even bij en ga voor de 15euro met zn drieën..
Fd gaat er ook vanuit dat Volvo is overgestapt naar Google, een aanname volgens mij ..
[verwijderd]
1
quote:

VanillaSky schreef op 6 november 2018 20:56:

Er lekt niets, vermoed dat het aandeel pas echt omhoog kan als de bieding en zelfs acceptatie in kannen en kruiken is en in drievoud ondertekend. Dan zal men het voor waar aannemen en de koers naar deze waarde, zeg 12,50, navigeren.

Ik denk dat zelfs een sale van TTT geen noemenswaardig verschil zal maken. Want er zijn dan immers totdat er meer nieuws is twee scenarios:

1) TT gaat zelfstandig verder hobby'en. Het moge duidelijk zijn dat de markt daar inmiddels 0.0 vertrouwen in heeft en de enorme risico's onderkent --> koers blijft laag zeg 7-8 euro bij 5 euro cash.
2) Een totale overname van resterend TT zit nog in het vat tot die tijd blijft de koers in bedwang gehouden --> koers blijft laag zeg 7-8 euro bij 5 euro cash.

Dus het kan een week duren maar mi ook nog wel 6-12 maanden, bij daadwerkelijk zelfstandig doormodderen zelfs enkele jaren tot ze ofwel inderdaad fors weten te groeien dan wel links en rechts ingehaald worden.

Dan heb je alle mogelijkheden wel genoemd
wat een flutbericht
NewKidInTown
2
quote:

Willem77 schreef op 6 november 2018 20:43:

....Het blijft verbazend hoe sommige mensen over TT blijven schrijven. Justin benoemd het volgens mij op een goede wijze. Het lijkt er op dat men het echt niet begrijpt, of zich gewoon niet verdiept in de materie.

Wellicht helpt het voor de speculatie maar ik denk niet dat het nog van invloed zal zijn op de komende ontwikkelingen.
Je zou maar financieel analist zijn en uit duizend aandelen een selectie van 25 moeten maken. Waar kijk je dan als eerste naar: maakt het bedrijf een redelijke en groeiende omzet, zelfde voor de winst en hoe zijn beide tov de koers en waardering. Om met de kwalitatief goede dan overblijvende aandelen verder te gaan, valt er al zo'n 75% weg en ga je verder met de overige 25% of 250, je hebt tenslotte niet eeuwig de tijd, moet efficiënt werken want je bent ook nog eens zelf schreeuwend duur. Van die groep moet er ook nog eens 90% afvallen om er 25 over te houden die je dan intensief gaat volgen, intensief, dus alles wat je er over kan lezen of te pakken kunt krijgen, meenemen en verder analyseren.
Naast de 30% overhead en bedrijfspresentaties (om je eigen fin.instelling te verkopen) houd je circa 25 uur over per week, dus circa 1 uur per te volgen bedrijf.
Ten eerste, zou TT uberhaupt bij de laatste 25 behoren ?
Zo ja, zou je dan net zoveel kennis hebben als de 10 meest ingevoerde TT-IEX-posters (waar ik mezelf niet toe reken) ?

(over het algemeen, in het gunstigste geval is een ingevoerde analist ook maar nauwelijks 1 pagina vooruit in het boek)
apieslapie
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 6 november 2018 20:28:

Morgen nieuws en naar de 10+
Deal bijna rond ben er 100% zeker van
Haha altijd lachen met jou :)
[verwijderd]
2
quote:

VanillaSky schreef op 6 november 2018 20:56:

Er lekt niets, vermoed dat het aandeel pas echt omhoog kan als de bieding en zelfs acceptatie in kannen en kruiken is en in drievoud ondertekend. Dan zal men het voor waar aannemen en de koers naar deze waarde, zeg 12,50, navigeren.

Ik denk dat zelfs een sale van TTT geen noemenswaardig verschil zal maken. Want er zijn dan immers totdat er meer nieuws is twee scenarios:

1) TT gaat zelfstandig verder hobby'en. Het moge duidelijk zijn dat de markt daar inmiddels 0.0 vertrouwen in heeft en de enorme risico's onderkent --> koers blijft laag zeg 7-8 euro bij 5 euro cash.
2) Een totale overname van resterend TT zit nog in het vat tot die tijd blijft de koers in bedwang gehouden --> koers blijft laag zeg 7-8 euro bij 5 euro cash.

Dus het kan een week duren maar mi ook nog wel 6-12 maanden, bij daadwerkelijk zelfstandig doormodderen zelfs enkele jaren tot ze ofwel inderdaad fors weten te groeien dan wel links en rechts ingehaald worden.

Op de een of andere manier, hoop ik eigenlijk dat je de boot mist, want iedere keer zie jij toch alleen maar weer beren op de weg. Verder hoop ik dat alle die hards er met de jackpot vandoor gaan. Succes!!!!!
Moneyball
0
“Als je brood wilt, dan hoef je niet direct een bakkerij te kopen”. Tja, dan ben je snel uitgelult. Het mooiste is dat hij waarschijnlijk het idee heeft dat hij iets slims zegt terwijl hij zichzelf opnieuw diskwalificeerd.

Den Drijver relateert de TTT opbrengst aan de concurrentiestrijd. De vraag welke investeringen nodig zullen zijn om een die strijd aan te gaan is echter nooit beantwoord (en waarschijnlijk ook moeilijk te beantwoorden op dit moment). De rationale voor partnering via een deelname zit mi veel meer in het organiseren van een machtspositie dan is geld. De toekomst is onzeker en met sterke partners hebben er meer wat te verliezen. Onafhankelijk is alleen leuk als je het je kunt permitteren.
VanillaSky
2
quote:

Gira Freeze schreef op 6 november 2018 21:06:

[...]

Op de een of andere manier, hoop ik eigenlijk dat je de boot mist, want iedere keer zie jij toch alleen maar weer beren op de weg. Verder hoop ik dat alle die hards er met de jackpot vandoor gaan. Succes!!!!!
Ik kan je uit de droom helpen heb een ijzeren voorraad aandelen en die houd ik aan. Neemt niet weg dat ik er best gebruik van maak als de koers weer eens de afgrond ingaat.

Van het weekend waren er ook weer mensen die door het lint gingen als je überhaupt de mogelijkheid tot dalen koers in je hoofd durfde te halen, we zouden voor de zoveelste keer alleen nog maar omhoog gaan. De realiteit is weerbarstiger, we zien vandaag dat er alweer 9% verdampt is sinds vrijdag.
[verwijderd]
0
quote:

Accuboor schreef op 6 november 2018 20:26:

[...]
“If you look at the sum of the parts and the valuation and market cap, there is something not quite right and that needs to be better explained,” Goddijn said in an interview this week in San Francisco.

www.reuters.com/article/us-tomtom-ceo...

Zo genoeg bewijs? Hij was dus in San Francisco (waar Trimble en Apple hoofdkantoor houden)
Weliswaar geen pics maar bewijs is goedgekeurd ;)
[verwijderd]
1
quote:

VeniVidiMerui schreef op 6 november 2018 21:15:

[...]
Weliswaar geen pics maar bewijs is goedgekeurd ;)
;-)
NewKidInTown
0
quote:

Moneyball schreef op 6 november 2018 21:13:

“Als je brood wilt, dan hoef je niet direct een bakkerij te kopen”. Tja, dan ben je snel uitgelult.
Ik vind er wel iets in zitten, deze vergelijking.

Iets geheel anders is natuurlijk, je rijdt regelmatig auto en je wilt een goede navigatie met alles erop en eraan, dan doe je gewoon een bod op TT :-)

En dan heb ik nog even een vraagje voor de rekenmeesters hier: hoeveel is eigenlijk 7,396 plus 137% overname-premie ? (ik kom er niet uit)
VanillaSky
0
quote:

Gira Freeze schreef op 6 november 2018 21:06:

[...]

Op de een of andere manier, hoop ik eigenlijk dat je de boot mist, want iedere keer zie jij toch alleen maar weer beren op de weg. Verder hoop ik dat alle die hards er met de jackpot vandoor gaan. Succes!!!!!
Overigens zou ik de duikboot waar we keer op keer (eigenlijk al 3 jaar lang) in zitten best willen missen :)
8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront