TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
ItsMe
8
Van de AFM

Bij het handelen op de beurs mag men geen:

1. transacties verrichten of orders plaatsen die een onjuist of misleidend signaal geven over het aanbod, de vraag of de koers. Dat mag ook niet als je alleen maar verwacht dat ze een dergelijk signaal geven.
2. transacties verrichten of orders plaatsen waarmee de koers van een financieel instrument op een kunstmatig niveau wordt gehouden.
3. transacties verrichten of orders plaatsen en daarbij bedriegen of misleiden.
4. informatie verspreiden die een onjuist of misleidend signaal geeft over het aanbod, de vraag of de koers van een financieel instrument, terwijl het duidelijk is dat de informatie onjuist of misleidend is.
5. transacties verrichten met gebruik van voorwetenschap.

Het lijkt mij dat punt twee bij TT al geruime tijd aan de gang is. Hoe kunnen we ons organiseren om hier een onderzoek naar te laten starten? Ik ben best bereid hier met een groep mensen tijd aan te besteden.
[verwijderd]
2
quote:

ItsMe schreef op 7 november 2018 13:13:

Van de AFM

Bij het handelen op de beurs mag men geen:

1. transacties verrichten of orders plaatsen die een onjuist of misleidend signaal geven over het aanbod, de vraag of de koers. Dat mag ook niet als je alleen maar verwacht dat ze een dergelijk signaal geven.
2. transacties verrichten of orders plaatsen waarmee de koers van een financieel instrument op een kunstmatig niveau wordt gehouden.
3. transacties verrichten of orders plaatsen en daarbij bedriegen of misleiden.
4. informatie verspreiden die een onjuist of misleidend signaal geeft over het aanbod, de vraag of de koers van een financieel instrument, terwijl het duidelijk is dat de informatie onjuist of misleidend is.
5. transacties verrichten met gebruik van voorwetenschap.

Het lijkt mij dat punt twee bij TT al geruime tijd aan de gang is. Hoe kunnen we ons organiseren om hier een onderzoek naar te laten starten? Ik ben best bereid hier met een groep mensen tijd aan te besteden.
Ik zou dat dan even in een afgeschermde omgeving doen. Iets met 'inbrekers in de straat zoeken met een dictafoon'..

Edit: prima initiatief overigens!
dubbel f
1
@ItsMe: prima, ik sluit me graag aan. Ik heb de la nog vol liggen met eerdere meldingen aan de AFM over deze misstanden bij TT. Dus een dossier zullen ze er zeker van hebben! :)
ballie2
1
Vanuitgaande dat er bieders zijn voor TTT maar voor geheel TT, dan zijn de TTT bieders er toch bij gebaat dat de koers veel hoger staat of zie ik dat verkeerd?
NewKidInTown
0
quote:

ItsMe schreef op 7 november 2018 13:13:

Van de AFM

Bij het handelen op de beurs mag men geen:

3. transacties verrichten of orders plaatsen en daarbij bedriegen of misleiden.

In ieder geval punt 3. heb ik me wel eens pre-opening schuldig aan gemaakt, even een paar duizend stukjes in de bied leggen, 5% boven slot vorige dag. Het is in ieder geval tijdelijk misleidend voor diegenen die waarde hechten aan pre-koersen.

Maar ik heb de AFM nog nooit "aan de deur" gehad, moeten ze ook niet proberen, moet ik weer het glas van de voordeur vernieuwen als m'n hond er dwars doorheen gevlogen is......
[verwijderd]
0
quote:

ballie2 schreef op 7 november 2018 13:36:

Indien er bieders zijn voor TTT maar voor geheel TT, dan zijn de TTT bieders er toch bij gebaat dat de koers veel hoger staat of zie ik dat verkeerd?
Ook, maar als ze het dan alsnog los willen hebben, zullen ze meer moeten bieden. En dat geld andersom ook. Als men veel voor ttt bied, en men wil heel tt, zal men ook hoger moeten bieden. Kan nog een mooi spel worden voor Hg de bankier. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd in dit geval.
ItsMe
1
Ok, ik zal deze week een afgeschermde Office365 omgeving aanmaken. Uitgangspunten:

- Sharepoint voor documenten en opbouw dossier
- Teams en Skype voor communicatie
- Azure voor data analyse

Aanmelden kan straks via een Microsoft account (hotmail, live, msn). Verificatie via LinkedIn profiel.
Mojo
1
quote:

VanillaSky schreef op 7 november 2018 12:39:

[...]

Exact! Alhoewel ik met een 10+ dik tevreden ben gaan Harold en zijn Vazallen nog immer de geschiedenisboeken in als 'kapitaalverbranders'. Het hele 14-jarige avontuur aan de beurs kan je onmogelijk een succesverhaal noemen en het word tijd dat Harold gaat zeilen en het liefst zo snel mogelijk het beurstoneel verlaat.
Zonder HG had jij nog steeds met een wegenkaart naast je vrouw ( als je die hebt) in de auto gezeten. Dan had ik het nog niet over de verbroken huwelijken die hierdoor zijn ontstaan..Omdat de man volhoudt dat ie rechtsaf moet en de vrouw dat betwist. Nu kun je de schuld geven aan de nauwkeurigheid van het navigatieapparaat. Ik stel vast dat TT en daarmee HG een hoop huwelijken heeft gered. Je zou de man moeten bedanken!!
[verwijderd]
0
Grote probleem bij T2 is dat men niet openlijk uitkomt voor de EBITDA verwachtingen. We zitten nu in Q3 en je moet zelf berekenen dat de ebitda dit jaar op 230mln uitkomt (door allerlei uitspraken van Taco en HG aan elkaar te verbinden). Als je de lijn doortrekt obv Automotive orderboek kom je in 2019 uit op 285mln ebitda. Minus 75mln voor Telematics heb je het dus over 210mln ebitda19e nieuwe stijl.

De ondernemingswaarde is nu 1,6mrd. Als je de 1mrd opbrengst van Telematics er af haalt hou je nog een ondernemingswaarde over van EUR600mln!

De EV/EBITDA19E = 600/210 = 2,9x Voor een wereldwijde HD mapping fabriek! Met al zijn partnerships...

Bizar laag... Let the monkey out of the sleeve ;-)
[verwijderd]
1
quote:

ItsMe schreef op 7 november 2018 13:13:

Van de AFM

Bij het handelen op de beurs mag men geen:

1. transacties verrichten of orders plaatsen die een onjuist of misleidend signaal geven over het aanbod, de vraag of de koers. Dat mag ook niet als je alleen maar verwacht dat ze een dergelijk signaal geven.
2. transacties verrichten of orders plaatsen waarmee de koers van een financieel instrument op een kunstmatig niveau wordt gehouden.
3. transacties verrichten of orders plaatsen en daarbij bedriegen of misleiden.
4. informatie verspreiden die een onjuist of misleidend signaal geeft over het aanbod, de vraag of de koers van een financieel instrument, terwijl het duidelijk is dat de informatie onjuist of misleidend is.
5. transacties verrichten met gebruik van voorwetenschap.

Het lijkt mij dat punt twee bij TT al geruime tijd aan de gang is. Hoe kunnen we ons organiseren om hier een onderzoek naar te laten starten? Ik ben best bereid hier met een groep mensen tijd aan te besteden.
AFM, duidelijk manipulatie, lees punt 2!!

Graag met spoed ACTIE!!!
VanillaSky
0
quote:

Mojo schreef op 7 november 2018 13:40:

[...]

Zonder HG had jij nog steeds met een wegenkaart naast je vrouw ( als je die hebt) in de auto gezeten. Dan had ik het nog niet over de verbroken huwelijken die hierdoor zijn ontstaan..Omdat de man volhoudt dat ie rechtsaf moet en de vrouw dat betwist. Nu kun je de schuld geven aan de nauwkeurigheid van het navigatieapparaat. Ik stel vast dat TT en daarmee HG een hoop huwelijken heeft gered. Je zou de man moeten bedanken!!

Haha, daar heb je een punt. Ik zeg ook niet dat hij niks bereikt heeft, enkel dat hij aan de beurs 'kapitaalverbrander' is en vermoedelijk deze titel zal behouden.

Overigens waren er naast Harold wel anderen die Navigatie naar de markt brachten dus het heden had er niet zo anders uitgezien. Maar die eerste jaren zijn zonder meer de succesjaren van TT geweest.
NewKidInTown
1
quote:

Mojo schreef op 7 november 2018 13:40:

Zonder HG had jij nog steeds met een wegenkaart naast je vrouw ( als je die hebt) in de auto gezeten. Dan had ik het nog niet over de verbroken huwelijken die hierdoor zijn ontstaan..Omdat de man volhoudt dat ie rechtsaf moet en de vrouw dat betwist. Nu kun je de schuld geven aan de nauwkeurigheid van het navigatieapparaat. Ik stel vast dat TT en daarmee HG een hoop huwelijken heeft gered. Je zou de man moeten bedanken!!

Goed gezegd, Corinne :-)
Koos99
2
Toen in 2015 Nokia aankondigde dat HERE verkocht zou worden ging de TomTom koers van EUR 7.30 naar EUR 8.20 om vervolgens door te stijgen.

Nu in 2018 HG aankondigt dat geheel TomTom te koop staat stijgt de koers van EUR 7.50 naar EUR 7.90 om de dagen daarna weer onder de EUR 7.50 terug te vallen.

Hoe is het mogelijk?

Met zekerheid kunnen we er als kleine aandeelhouders niets over zeggen, we kunnen daarom enkel in scenario's denken.

Scenario 1, TomTom stuurt aan op exit door na verkoop TTT de free float uit te kopen. De belangrijkste aanwijzing die ik hiervoor zie is dat TT op geen enkele manier probeert duidelijk te maken wat de lange termijn potentie van HD maps zou kunnen zijn. Het Automotive orderboek groeit niet, over Apollo horen we weinig, over Azure horen we weinig.

Scenario 2:Een externe partij (of consortium) zorgt dat de koers laag blijft.
Dit zou kunnen gebeuren door eerst FFF tot een verkoop aan te zetten, en vervolgens het aandeel laag op te rapen. Dit blijft een riskante strategie, want zo gaat er een andere partij mee vandoor.

Scenario 3: De business van TomTom is ten dode opgeschreven, en dit koersniveau reflecteert de waarde van de business.
Could be, maar dan heeft HG zich wel heel erg de kaas van het brood laten eten. Het lijkt mij totaal onwaarschijnlijk dat de TomTom business voor andere partijen niet aantrekkelijk zou zijn.

Voor mij is de enige verklaring van alles wat we zien gebeuren een combinatie van scenario 1 en 2. HG weet al wie de uiteindelijk overnemende partij worden. Voor een soepele afhandeling moet de koers nu niet te veel oplopen. Bij EUR 15 biedt 95% zijn stukken aan en de rest wordt uitgerookt.
[verwijderd]
3
Het lijkt erop, dat er een paar jaar geleden al afspraken gemaakt zijn, om de verkoop van tt, en dan zonder ttt. De koers is nl al een paar jaar, iedere keer hard terug naar beneden getrapt, en daar heeft tt zelf ook aan meegewerkt helaas.
[verwijderd]
0
Zijn volgens mij een aantal partijen strafbaar bezig, zo overduidelijk!!
Ben benieuwd wie er ooit hiervoor veroordeeld gaat worden?!
ketchup
5

" TOMTOM interview with the CEO "

possible conclusions

- Telematics might be worth more than half of TT's current valuation of 1.8 bn euro
- TT's software sales will continue to grow in the coming 3 years

what's the best for all TT's stakeholders
- stay independent
- team up
- sale

this interview will continue to fuel speculation that TT will get a decent price for Telematics, while speculation will continue on further take-over-scenario's

we have always been confident that TT will get a proper price for the Telematics division, while the proces is now running quicker than we anticipated at the start
the interview adds to our confidence the price for Telematics will be north of eur 1.0 bn, potentially moving towards the 1.3 bn ( Fleetmatics multiple / Verizon purchase)

we believe the company will generate north of 100 mio in cash flows this year.
Consumer declines will be more than offset by higher Automotivesegment growings, a likely revamp of the high margin Enterprise segment ( Google ex clients switching by their increase in prices)
This puts the company on track to generate more than 50mio per annum post Telematics

best way forward to deliver the next generation of mapping content to the vehicle ?
that's the question
it's clear the company is reweighing its options

- tieup with a consortium of OEMs or a Tech Company
- use the proceeds from the Telematics business to buy out the minority shareholders

sop PT 14 euro

key data:
price euro 7.43
date of price 07 nov
ticker TOM2NA
12 month high : 9.88
12 month low: 5.72
beta (5yr) : 1.14
mkt cap 1.8 bn euro
next results 05 feb 2019
ketchup
7

ps: dit is dus nu de 3e Bank ( analist) die na Kepler/RABO ( die waren de 1e) denkt , mocht de beurswaarde na de Telematics verkoop voor 2/3e uit cash bestaan, dat je een delisting door de FFF niet kunt uitsluiten

't is maar dat je 't weet
en voor TT insider- mee-lezers, ik weet t dus ook, bij 15 euro hoor je me niet, mag je daarna doen wat je wil, maar gaat het aan 10 euro dan lever ik niet af en hoop dat velen mij volgen

dat 't maar gezegd is.
[verwijderd]
3
quote:

Gesloopt door HG schreef op 7 november 2018 12:15:

[...]

Je draait de zaak om Goddijn heeft lopen stunten.
Hij doet het heel goed zie de koers zo direct nog rood ook.
Jij loopt hier al zolang te blaten dat je geen vertrouwen hebt in de CEO maar toch blijf je zitten..
Je hebt kansen zat gehad om uit te stappen maar nee meneer blijft stug zitten en het forum vervuilen..
NewKidInTown
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 7 november 2018 14:16:

ps: dit is dus nu de 3e Bank ( analist) die na Kepler/RABO ( die waren de 1e denkt ) dat als de beurswaarde na de Telematics verkoop voor 2/3e uit cash bestaat, dat je een delisting door de FFF niet kunt uitsluiten

't is maar dat je 't weet
en voor TT insider- mee-lezers, ik weet t dus ook, bij 15 euro hoor je me niet, mag je daarna doen wat je wil, maar gaat het aan 10 euro dan lever ik niet af en hoop dat velen mij volgen

dat 't maar gezegd is.
MeToo.

Ga JIJ zondag even bij Harry zitten, voor mij is het te ver reizen. (let op, opnames op zaterdag al)
8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 5,520
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 546.527
Volume gemiddeld 317.474
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront