TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
sniklaas
1
@BARCLAY is bezig om @TT te supporteren met een strategische review waar de verkoop van @TTT een van de mogelijke oplossingen kan zijn.

Ik zie op dit forum voornamelijk het @TTT verkoop scenario voorbijkomen maar er zijn legio andere oplossingen denkbaar, nl;

- alle onderdelen blijven onder de huidige @TT paraplu
- @TTT wordt eruit gelicht en separaat naar de beurs gebracht
- @TTT wordt eruit gelicht en gaat fuseren met een collega
- @TTT wordt eruit gelicht en verkocht voor de hoogste prijs
- @TTT wordt eruit gelicht en verkocht voor @TT beste bod
- een andere partij neemt een aanmerkelijk belang in @TT
- @TT wordt van de beurs gehaald door de FFF
- @TT wordt in zijn geheel verkocht
- etc..

het betreffende persbericht van @TT;
corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

Amsterdam, the Netherlands, 27 September 2018 - TomTom (TOM2) today announced that, after several expressions of interest and following a diligent review during the summer, it has decided to explore strategic alternatives for its Telematics business unit, which may result in a sale of the division. Barclays supports the company in this evaluation.

TomTom continues to focus on shaping the future of driving with accurate maps, navigation software and real-time traffic information and services. This includes its innovative map-making system, enabling faster map update cycle times and higher efficiency. TomTom is also leading in providing 3D lane-level high definition (HD) maps for automated driving systems, from driver assistance to autonomous driving.

***

This document contains inside information as meant in clause 7 of the Market Abuse Regulation. This public announcement does not constitute an offer, or any solicitation of any offer, to buy or subscribe for any securities.
[verwijderd]
1
quote:

Brabanttrade schreef op 15 november 2018 11:59:

Onvoldoende druk naar boven, maar ook niet heel agressief naar beneden. Op basis van deze ochtend lijkt de sturing op € 8,10 te zitten. Maar wie heeft er baat bij de sturing naar beneden? De founders of de partij die TT wil overnemen
Afgestelde computerprogramma's met onder- en bovenkant begrenzing worden ingezet door de daghandel en worden tevens licht beinvloed door AEX/AMX indices.
Uit de koersvariabiliteit trachten deze programma's haar voordelen te behalen.
Diverse koersprogramma's lopenden beinvloeden tevens elkaar en kunnen elkaar dwarszitten.
Het is geen wet van Meden en Perzen dat dagelijks voordeel wordt behaald.
[verwijderd]
0
quote:

VeniVidiMerui schreef op 15 november 2018 12:02:

[...]
Wat geeft dat precies te denken? Al die startups moeten nog minimaal een paar miljard investeren voordat ze op hetzelfde niveau, dezelfde wereldwijde coverage en dezelfde (real-time) update frequentie zitten van TomTom's HD Maps.
En dan nog missen ze alle historische data die TomTom inmiddels heeft opgebouwd voor elk wegdeel in de afgelopen 10+ jaar. Missen ze live traffic. Enz.
histo data daar ben ik het met je eens maar wereldwijd coverage en realtime heb ik mijn bedenkingen..
Jackyl
1
Waarom doet die bokkelul van Goddijn zijn muil niet open. Eerst zegt hij eind oktober/ begin november komt er duidelijkheid over telematics. het is nu hal november en meneer houdt de kaken nog stijf op elkaar WAAROM ? Of de prijs die geboden wordt is veel te laag of hij wilt nog wat vriendejes in laten stappen voordat het grote nieuws kenbaar wordt gemaakt. Tot op heden word ik ziekm van deze man, ik heb weinig vertrouwen in hem, maar hopelijk zie ik het verkeerd en bewijst hij op korte termijn het tegendeel en zorgt hij voor een flinke koersstijging. Ik kan niet meer doen dan afwachten en hopen.
[verwijderd]
0
quote:

Jopie1962 schreef op 15 november 2018 12:01:

[...]

Voorkennis betreffende het nieuws.
Als dat zo zou zijn dan is het nieuws slecht toch?

Ik maak me wel zorgen om de koers (sorry ik sta al veel in het rood). Dat het überhaupt lukt om de koers zo te drukken. Nu bijna naar 8 euro en wie weet waar het heen gaat.

Op dit forum komen prachtige overnameprijzen voorbij en ik denk dat er ook mensen op dit forum zitten met veel geld. Waarom zit er niet meer druk naar boven dan? Waarom wordt er niet nu nog flink bijgekocht. Ik zit er zelf maximaal in met helaas enkel nog geleend geld.
Werkelijk geloof in een mooie uitkomst zou de koers toch veel meer dan nu moeten stuwen.
[verwijderd]
2
quote:

Brabanttrade schreef op 15 november 2018 11:59:

Max 1,5 maand bedoel ik inderdaad. En er zal vast nog wel wat doorsijpelen qua nieuws af en toe.

Ik vind het koersverloop wel vreemd.
2 dagen een stabiele koers op 8,20. En dat is uit te leggen omdat we allemaal wat verwachten
Nu 1 dag verder en dus 1 dag dichterbij nieuws gaat de koers naar beneden.

Onvoldoende druk naar boven, maar ook niet heel agressief naar beneden. Op basis van deze ochtend lijkt de sturing op € 8,10 te zitten. Maar wie heeft er baat bij de sturing naar beneden? De founders of de partij die TT wil overnemen
Je begint al op de aan jou voorgestelde mentor te lijken.

Dit soort gefantaseer heeft niks met traden te maken en valt onder onbeheerste gokzucht.
[verwijderd]
1
quote:

Brabanttrade schreef op 15 november 2018 12:15:

[...]

Als dat zo zou zijn dan is het nieuws slecht toch?

Ik maak me wel zorgen om de koers (sorry ik sta al veel in het rood). Dat het überhaupt lukt om de koers zo te drukken. Nu bijna naar 8 euro en wie weet waar het heen gaat.

Op dit forum komen prachtige overnameprijzen voorbij en ik denk dat er ook mensen op dit forum zitten met veel geld. Waarom zit er niet meer druk naar boven dan? Waarom wordt er niet nu nog flink bijgekocht. Ik zit er zelf maximaal in met helaas enkel nog geleend geld.
Werkelijk geloof in een mooie uitkomst zou de koers toch veel meer dan nu moeten stuwen.
Je onzekerheid komt dus doordat je geleend geld hebt gebruikt.

Gewoon afwachten is veel makkelijker met de aandelen op de plank zonder verplichting aan een bank.
Jopie1962
0
quote:

Jackyl schreef op 15 november 2018 12:15:

Waarom doet die bokkelul van Goddijn zijn muil niet open. Eerst zegt hij eind oktober/ begin november komt er duidelijkheid over telematics. het is nu hal november en meneer houdt de kaken nog stijf op elkaar WAAROM ? Of de prijs die geboden wordt is veel te laag of hij wilt nog wat vriendejes in laten stappen voordat het grote nieuws kenbaar wordt gemaakt. Tot op heden word ik ziekm van deze man, ik heb weinig vertrouwen in hem, maar hopelijk zie ik het verkeerd en bewijst hij op korte termijn het tegendeel en zorgt hij voor een flinke koersstijging. Ik kan niet meer doen dan afwachten en hopen.
Je zegt het wat bruut, maar ik snap het best.

Als Tom2 zulke mooie techniek en diensten bezit, dan is het toch geen enkele moeite/kunst om daar geregeld mee op te scheppen?

Maar ja, als je eigenlijk met lege handen staat, en de overnemende partij prikt daar doorheen, dan heb je niet veel mede te delen aan de aandeelhouders.
Dan zou ik ook mij bekkie maar stijf dichthouden.
[verwijderd]
1
quote:

Accuboor schreef op 15 november 2018 12:18:

[...]
Je onzekerheid komt dus doordat je geleend geld hebt gebruikt.

Gewoon afwachten is veel makkelijker met de aandelen op de plank zonder verplichting aan een bank.
Als je geen eigen visie hebt moet je sowieso niet beleggen. Dan zit je nooit lekker in een aandeel. En ben je zelf ook niet verantwoordelijk, waardoor je ook niet leert van je misstappen. Dan is het altijd de schuld van shorters, hedgers, management, enz.
[verwijderd]
1
quote:

sniklaas schreef op 15 november 2018 12:09:

@BARCLAY is bezig om @TT te supporteren met een strategische review waar de verkoop van @TTT een van de mogelijke oplossingen kan zijn.

Ik zie op dit forum voornamelijk het @TTT verkoop scenario voorbijkomen maar er zijn legio andere oplossingen denkbaar, nl;

- alle onderdelen blijven onder de huidige @TT paraplu
- @TTT wordt eruit gelicht en separaat naar de beurs gebracht
- @TTT wordt eruit gelicht en gaat fuseren met een collega
- @TTT wordt eruit gelicht en verkocht voor de hoogste prijs
- @TTT wordt eruit gelicht en verkocht voor @TT beste bod
- een andere partij neemt een aanmerkelijk belang in @TT
- @TT wordt van de beurs gehaald door de FFF
- @TT wordt in zijn geheel verkocht
- etc..

het betreffende persbericht van @TT;
corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

Amsterdam, the Netherlands, 27 September 2018 - TomTom (TOM2) today announced that, after several expressions of interest and following a diligent review during the summer, it has decided to explore strategic alternatives for its Telematics business unit, which may result in a sale of the division. Barclays supports the company in this evaluation.

TomTom continues to focus on shaping the future of driving with accurate maps, navigation software and real-time traffic information and services. This includes its innovative map-making system, enabling faster map update cycle times and higher efficiency. TomTom is also leading in providing 3D lane-level high definition (HD) maps for automated driving systems, from driver assistance to autonomous driving.

***

This document contains inside information as meant in clause 7 of the Market Abuse Regulation. This public announcement does not constitute an offer, or any solicitation of any offer, to buy or subscribe for any securities.
Derhalve is de koers tussen 6 en 10 gezet.
6 is voor de freefloat belegger een minder gunstige uitkomst.
10 is voor een verkoop. Best bod of liever hoogste prijs.

Vanaf 8 kan er door marktpartijen snel geschakeld worden. met beperkt risico.
[verwijderd]
0
Meestal voor goed nieuws waarbij de koers significant gaat stijgen drukt men de dag ervoor het aandeel met weinig volume omlaag ( stoploss triggeren en zorgen dat na het goede nieuws de koers niet echt verl stijgt tov een week daarvoor)!

Dus no panick, laat het goede nieuws morgen maar komen.

Mooi bijkoop moment nu, voor einde vh jaar betaald men er hoogst waarschijnlijk >€15,00 voor!!
No-nonsense
0
quote:

Brabanttrade schreef op 15 november 2018 11:22:

Ik vind het proces van verkoop onduidelijk / niet transparant

Waarom staat bijvoorbeeld op de site van TomTom niet vermeld:
- Interesse in Telematics? U heeft tot .... de tijd om uw interesse kenbaar te maken;
- Van ... tot ... is er de mogelijkheid om aanvullende informatie op te vragen en met ons in gesprek te gaan;
- Van .... tot ... beoordelen wij de ingekomen biedingen
- Besluit op ..... wie TTT of TT koopt of dat wij er vanaf zien omdat wij de biedingen niet goed genoeg vinden.

Nu lijkt er een open einde te zijn tot dat er een partij zich aandient met een bod dat serieus in overweging wordt genomen.
Dat heet heldere communicatie. Hoe dat werkt hebben ze bij TT nog nooit begrepen. Het zijn techneuten en navelstaarders die hun weerga niet kennen. Ik begrijp niet wat er mis is met open communicatie. De TT-mannetjes en vrouwtjes hebben er een broertje door aan. Zegt wel veel overigens.
NewKidInTown
1
Als ze de koers op 8,02 kunnen zetten dan kan het ook nog lager. Ik weet, het is vloeken in de kerk. Maar ik probeer nog een keer rond 7,95 zal wel lukken, toch ?

Wel denk ik dat, gezien dit koersverloop, er snel nieuws komt, ga nu uit van IN het weekend.
Tjeerdo
0
Volume is niks, zou me er dus geen zorgen om maken...

Er wordt in elk geval niet massaal gedumpt... en dat is ook logisch met een onderdeel in de verkoop en drie vijandige biedingen.
Watermannetje2012
0
quote:

Tjeerdo schreef op 15 november 2018 12:42:

Volume is niks, zou me er dus geen zorgen om maken...

Er wordt in elk geval niet massaal gedumpt... en dat is ook logisch met een onderdeel in de verkoop en drie vijandige biedingen.
Momenteel: 556.893 stuks
[verwijderd]
0
en zo is in 1 ochtendje zowat de hele winst van de week verdampt, nog 1 duppie over maar die zal vanmiddag of morgen ook wel sneuvelen.
Maw terug bij af, en dat met minimaal 3 biedingen, zoiets kan echt alleen bij T2
Tjeerdo
1
quote:

Watermannetje2012 schreef op 15 november 2018 12:46:

[...]

Momenteel: 556.893 stuks
Dan heb je het over 4 miljoen aan waarde... dat is toch een schijntje op het totaal... 233 miljoen aandelen waarvan een half miljoen over de toonbank (vermoedelijk heen en weer naar dezelfde koper).

0,25% van het totaal...
bekeken
6
Naast al de vaak nutteloze teksten, die op dit forum verschijnen, is het misschien handig om ook af en toe naar de fundamentals te blijven kijken.

Vandaag zijn de cijfers over de Europese autoverkopen over oktober bekend gemaakt. In de EU zijn die met 7.3% gedaald, na een daling van 23.5% in september. Deze daling komt vooral door de invoering van de WLTP emissie tests per 1 september. Voorafgaand aan de introductie van de nieuwe wetgeving was er een sterke stijging van de nieuwe auto registraties.

Toch kan hierbij een berekening worden gemaakt voor wat deze cijfers betekenen voor de Automotive omzet van TomTom. Ik bereken een stijging van de operationele omzet van de Automotive divisie in oktober van rond de 30%. Het feit dat de omzet toch stijgt ondanks de dalende autoverkopen heeft te maken met de hogere take up rate ten opzichte van een jaar geleden en de uitrol van de contracten uit het verleden en de daarmee samenhangende aanlooptijd.

De trouwe lezers van dit forum weten dat ik deze berekeningen maandelijks maak en die sluiten redelijk aan bij de uiteindelijke cijfers, zoals TomTom die publiceert.
NewKidInTown
0
8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront