TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom december 2018

5.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 ... 272 273 274 275 276 » | Laatste
bezinteergebelegt
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 10 december 2018 22:14:

Waarom woredt dat niet door TomTomin de openbaarheid gegooid dat low offer van 11.65
Het is 1 groot vies stiekem spel van de zijde van TomTom
Wanneer ga je langs deze week ? Vergeet je gele hesje niet. En je ID. Anders maggie ie niet bij HG op schoot.

En krijg ie een rotantwoord dan rotjes in de wc gooien. En belletje trekken als je weg gaat.

En de papieremmer een schop geven

[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 10 december 2018 22:12:

[...]

Ik zit long. En heb de berichten in de TMT gelezen - waarvoor ik NielsjeB en GvanMaarsen nog hartelijk dank.

Heb alleen niet in de TMT gelezen dat er een lowball offer van EUR 11.65 door de founders is afgewezen.
Je kent de statuten van TomTom toch wel? (Leestip, zou je zo een Noord-Korea mee kunnen oprichten) RvB/RvC kan alle in hun ogen te lage biedingen/interesse binnenskamers afhouden zolang het geen openbaar bod betreft. TMT Finance wordt gebruikt door geïnteresseerden om enige druk te zetten op de Founders, daarom wordt er ook een prijsrange genoemd (tm 2,5mrd, oftewel11,65 pa). Het is de enige tussenstap tussen vriendelijk binnenskamers praten met HG en een openbaar bod namelijk.

We zullen zien waar het schip strand.

Succes!
Energy
0
Als je kijkt naar de koersen van bmw, mercedes en vw dan zie je sinds het voorjaar 2015 koersdalingen van 40 a 50%. Tt staat op een verlies van 30% sinds de top in 2015.

Bij tt is de ontsnappingsroute nog intact. Bij bmw, Mercedes en vw zie ik die niet.
moneypocket
1
quote:

Accuboor schreef op 10 december 2018 22:22:

[...]
Je kent de statuten van TomTom toch wel? (Leestip, zou je zo een Noord-Korea mee kunnen oprichten) RvB/RvC kan alle in hun ogen te lage biedingen/interesse binnenskamers afhouden zolang het geen openbaar bod betreft. TMT Finance wordt gebruikt door geïnteresseerden om enige druk te zetten op de Founders, daarom wordt er ook een prijsrange genoemd (tm 2,5mrd, oftewel11,65 pa). Het is de enige tussenstap tussen vriendelijk binnenskamers praten met HG en een openbaar bod namelijk.

We zullen zien waar het schip strand.

Succes!
Zo is het Accuboor; er wordt druk gezet op de founders en geduld is vooral nu een schone zaak! Dat de koers, mede door het algemene sentiment, vandaag is gedaald doet hierbij niet terzake. Gezien de interesse in TTT door vele partijen kan het niet uitblijven dat er eentje een knock-out bod gaat plaatsen. Dhr. Goddijn weet ook heel goed dat dit niet kan uitblijven. Zolang het binnenkamers blijft weet niemand ervan af, maar dit zal niet zo blijven lijkt me.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
quote:

Accuboor schreef op 10 december 2018 21:58:

[...]
Ik snap het prima. Jij ook, maar de uitspraak van Wakkie is algemeen en niet van toepassing op T2.
Nou zakt mijn broek af!
Dus je ziet wel in dat hij deze uitspraken doet voor bedrijven, maar dat geldt dan niet voor tomtom volgens jou?
Maar wel voor alle andere bedrijven op de beurs?

Dan is het einde discussie natuurlijk als je alles uitsluit voor tomtom.
De man is Commissaris bij tomtom, hij bespreekt dingen met Goddijn en de rest van het bestuur.
Goddijn luistert naar Wakkie, zul je weten als je een keer naar de ava gaat.
Aangezien Wakkie ZEER betrokken is met tomtom al 10 jaar, slaat het JUIST op tomtom!

Een simpele kijk naar hoe de communicatie gaat en het koersverloop bij tomtom, en het feit dat ze na vele waarschuwingen hierover totaal maar dan ook toaal lak hadden aan dat, blijkt dus JUIST dat dit op tomtom slaat.
Dus om nou te zeggen dat dat niet op tomtom slaat, snap je er echt niks van en mis je wat. (Ook tunnelvisie net als Justin)
[verwijderd]
1
Lees nou gewoon wat er staat op 22:16. Of ben je zo gefrustreerd dat je niet meer kan lezen?
[verwijderd]
12
quote:

~Justin~ schreef op 10 december 2018 22:16:

[...]

De beste bescherming tegen een overname is een goede strategie met tevreden aandeelhouders en geen onderwaardering. De onderwaardering maakt je immers een prooi voor bedrijven die jou een koopje vinden. Dat snapt iedereen, dus een Wakkie ook wel.

Vreemd dat die goede strategie tot september nooit is uitgevoerd. Dat Wakkie die verantwoordelijkheid droeg voor controle daarop er nooit kritisch op geweest is; ik denk dat hij het niet snapt!

De uitspraak van Wakkie had ALLEEN betrekking op wat je moet doen OP HET MOMENT SUPREME dat een vijandig bod uitgebracht wordt en de media om jouw reactie vragen en het aanbod duidelijk vijandig is. Dan moet je - volgens hem - zo duidelijk 'nee' zeggen, dat beleggers niet hun stukken gaan aanbieden en de biedende partij aan het inslaan gaat - waardoor de koers omhoog gaat.

Vreemd de suggestie dat een koers gaat oplopen als aandeelhouders hun aandelen gaan aanbieden. Kan Wakkie (of jij) dat nader duiden? Het oplopen van de koers is overigens iets wat onder de eerste door jou geschreven alinea als positief gekenmerkt kan worden; dat maakt ook dat het een onwenselijke methode is voor aandeelhouders

Op alle beursdagen tot nu toe heb ik geen vijandig bod op TomTom meegemaakt.
Raar is dat niet met de gekozen aandeelhouders-/beschermingsconstructie. Wie er allemaal geweest zijn de afgelopen jaren en wat zij als bieding in gedachten hadden zullen wij nooit weten; misschien is dat wel meer dan die 20 Euro geweest....

Het bovenstaande heeft dus geen betrekking op alle beursdagen van afgelopen jaren. Wakkie zegt natuurlijk nergens dat een lage koers goed is qua bescherming, het tegendeel is waar. Dus op gewone beursdagen mag het aandeel zo hard stijgen als je wilt, daar zal Wakkie geen mening over hebben.
Allemaal aannames; een ander mag geen aannames doen?

De beste beschermingswal tegen overname TomTom is een koers van 20 euro.
Hadden ze daar maar voor gezorgd. Ondanks het feit dat daar kansen voor waren is dat niet gebeurd; en toch heb je het management dag na dag, maand na maand, jaar na jaar te vuur en te zwaard verdedigd.

Even voor de volledigheid. Ik vind Wakkie ook geen prettige RvC voorzitter (en zijn voorganger vond ik ook niet prettig op AvA's). Ik ben het ook niet eens met het wetvoorstel om bestuurders extra bedenktijd te geven. Dat wetsvoorstel is er nog niet door, dus laat Microsoft maar haast maken met haar bod op geheel TT ;-)
[verwijderd]
1
Waarom ook TomTom een digitale transformatie nodig heeft

TomTom is een technologisch nogal vooruitstrevend bedrijf, dus als je dan gaat praten met iemand van de navigatie-reus over een digitale transformatie op Connect to Innovate denk je dat je snel uitgepraat bent. Een bedrijf als TomTom is al honderd procent digitaal en dan valt er weinig te transformeren, zou je denken. Deels klopt dat ook, zo zegt Ron Hogeboom, Product Manager Financial / Logistical applications bij het navigatiebedrijf.

"Toen SAP naar ons toe kwam met hun verhaal over S/4HANA en SAP Intelligent Enterprise en dat we daar innovatie mee konden triggeren zei ik dat we dat al lang deden. We zíjn een innovatiebedrijf, we doen niks anders dan digitaliseren van data en dat weer terugleveren. Big data, analytics en het bouwen van services daar om heen."

Navigation as a service

Maar ook TomTom heeft een finance- en logistics-afdeling en daar viel wel nog een hoop winst te behalen. "Als we ook in die omgeving naar hetzelfde innovatieniveau gaan kunnen we een betere interactie tussen die beide omgevingen beter gaan maken. Denk bijvoorbeeld aan betaalmethodes die makkelijker gekoppeld kunnen worden.

"Nu moet je onze services als een vast abonnement afnemen, maar dingen als on demand of gebaseerd op het aantal gereden kilometers dat je het gebruikt zouden vermoedelijk heel goed vallen, maar met onze huidige infrastructuur maken we die keuze niet" , zo zegt Hogeboom. Alleen betalen voor wat je gebruikt is waar consumenten tegenwoordig ook veel om vragen, maar of dat model ook meer gaat opleveren durft hij niet te zeggen, maar de tijd is hoe dan ook rijp voor die switch.

De digitale transformatie die hij nu ziet is dat TomTom op het finance- en logistieke stuk een beetje achterloopt en die stappen willen ze nu ook gaan maken. "Dat versnelt en verbetert de processen die gewoon geen toegevoegde waarde hebben" zegt Hogeboom daarover.

Waarom S/4HANA?

De mogelijkheden die een S/4HANA setup TomTom biedt zitten hem in de flexibiliteit van de databases en de mogelijkheden om daar in real-time bewerkingen in te doen, maar ook de user interface die beter aansluit bij wat TomTom op dit moment zoekt. In het bedrijf wordt er nu heel veel werk gestoken in het reconcilieren van financiële datasets (een noodzakelijkheid vanwege de performance) en door de in-memory database van het nieuwe systeem is dat allemaal niet meer nodig. Alleen dat al zorgt voor een flink stuk efficiëntie.

Maar ook machine learning-toepassingen zijn handig. Naast het makkelijker koppelen van verschillende databases om zo verschillende datasets met elkaar te kunnen vergelijken is ook een echte digitale workflow beter als je feitelijk zinloze stappen er tussenuit kunt halen. Het herkennen en interpreteren van betalingen op bankafschriften zou weel sneller kunnen gaan als dit geen mensenwerk meer is, aldus Hoogeboom.

Er wordt nog veel te veel handmatig gedaan. Neem bijvoorbeeld inkooporders. Wij maken die aan, sturen een scan naar een bedrijf, die kloppen dat in op hun systeem, die versturen een invoice waar een pdf van wordt gemaakt, en wij halen dat dan weer door een OCR-systeem om de invoice te matchen met onze inkooporder. Dat kan met iets als Ariba veel makkelijker, en zonder al die overbodige stappen. Dan heb je nog maar één waarheid in een digitaal bestand en daar moet je naartoe."

Genoeg stappen om te maken dus, maar gelukkig is er zoiets als een Guide to Intelligent Enterprise om bedrijven op weg te helpen met de uitdagingen die bij het veranderen van dit soort processen boven komen drijven.

tomtom-sap
Het Innovation lab in actie. Foto: TomTom.
Innovation Lab

Net zoals bij veel andere bedrijven was een katalysator voor het overstappen naar het nieuwe systeem de aanwezigheid van SAP's Innovation Lab. "Het heeft ons heel erg geholpen, ook met het maken van een goede roadmap voor de overschakeling. Maar je ziet ook dat het er voor zorgt dat mensen betrokken worden bij het proces en dat maakt alle verschil. Zo voorkom je ook de hakken in het zand, want de mensen weten dat je met iets bezig bent waar ze profijt van hebben. De opzet is goed dus, nu de executie nog" lacht Hogeboom. Spannend? "Zeker. We gaan in 2019 beginnen met één onderdeel, maar bij zo'n transformatie wil de CFO toch ook echt weten wat de waarde is van zo'n overschakeling. We zijn niet met veel mensen, maar we hebben wel heel veel processen en dat maakt het wel wat lastiger omdat je winst per persoon niet enorm schaalt."

Is het dan voor een kleiner bedrijf altijd lastig om die overstap te rechtvaardigen? "Wij zijn eigenlijk net iets te perfect om als voorbeeld te dienen, maar als je van 'buiten' komt en tien versies van verschillende omgevingen hebt en dan overstapt valt er heel veel winst te halen." Hogeboom zegt ook dat het feit dat TomTom verder kan gaan dan voorheen en kan gaan innoveren ook best wat mag kosten. Want je moet natuurlijk wel vooruitstrevend blijven, ook in de aspecten van je bedrijf die niet per se je core business zijn.

[Afbeeldingen © TomTom/SAP]

www.dutchcowboys.nl/technology/waarom...
[verwijderd]
4
quote:

~Justin~ schreef op 10 december 2018 23:05:

Lees nou gewoon wat er staat op 22:16. Of ben je zo gefrustreerd dat je niet meer kan lezen?
Volgens mij ben jij hier de gefrustreerde aan jouw postings te zien.
Je zegt: Wakkie bedoelt hiermee
Dat is dus JOUW interpretatie ervan!
Jouw tunnelvisie.

Ik lees niet alleen iets anders wat hij bedoelt, ik kijk ook naar het verleden en de feiten, en dat zegt volkomen dat Wakkie de koers dus wel omlaag wilt, alles wijst daar ook op.
Lees maar de mooie betogen van HarrySnel hierover, dat continu downplayen, verzwijgen, zelfs liegen( sports doet het geweldig, nissan deal, geen nissan deal, laffe outlook, creatief boekhouden voor lage winst (winst is een keuze), belachelijke afschrijvingen, enz enz)
Immers, het staat er ook letterlijk in het artikel.
Ik snap niet dat jij feiten en woorden zwart op wit nog kunt ontkennen.
Echt zwaar tunnelvisie, gewoon beangstigend!
[verwijderd]
0
HarrySnel is geen uilskuiken, maar de complottheorieën waren niet meer dan dat: complottheorieën. Die theorieën waren geboren uit frustratie.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
3
Als Wakkie deel uitmaakte van een samenzwering, waarom zou hij dan in een interview vertellen hoe en wat? Is dat ritualistisch machtsvertoon?

Of een paar creatievelingen hebben het interview gewoon niet begrepen en hun eigen verzinsels toegevoegd.
[verwijderd]
1
[Modbreak IEX: Gelieve niet zonder enige onderbouwing beschuldigingen van illegale activiteiten te plaatsen, bericht is bij dezen verwijderd. Laatste waarschuwing.]
[verwijderd]
4
quote:

MeneerKuiken schreef op 10 december 2018 23:49:

[...]
Ik heb het niet over complottheorieën van HarrySnel, ik heb het over de zeer lange lijsten van hem van FEITEN die echt gebeurd zijn, en waarvan je kunt snappen dat dat opzet is.
Want dan is het opzet of onkunde.
Maar Goddijn is een professional bankier, dus dan kom je er niet mee weg dat je dat niet wist.
Ik dacht ook jarenlang dat Goddijn gewoon heel veel foutjes maakte, maar na waarschuwingen op ava’s daarover, en dus nu wetende dat hij gewoon een bankier is van origine, blijkt er dus uit dat er wel opzet in het spel zit.
Hele lange lijsten van zogenaamde ‘foutjes’ of onkunde.
Ik geloof ook niet in Sinterklaas, dus hier ook niet in.
Als je echt geloofde dat Goddijn opzettelijk fouten maakt dan zou je geen aandeelhouder blijven tenzij je geschift bent.
[verwijderd]
11
quote:

MeneerKuiken schreef op 10 december 2018 23:35:

[...]

Precies zoals je al zegt, hij mag wel aannames doen, ik niet. (Mijne zijn trouwens gebasseerd op tekst die zwart op wit staat, dus eigenlijk geen aannames maar feiten)
Het begint wat absurdistische trekjes te krijgen, ik geloof bijna niet of je een grapje maakt of blijft geloven iets gelezen te hebben dat er evident niet staat. Maar ik weet het goed gemaakt meneer kuiken, ik gun jou je eigen realiteit en wens je een goede nachtrust in je gele hesje.

Wist je trouwens dat de detailhandel in Parijs 500 miljoen euro kerst omzet heeft misgelopen dankzij de gele hesjes. Dat is nog zonder horeca en toerisme. 50% minder toerisme in belangrijke decembermaand, Arc de Triomphe gemolesteerd, Louvre dicht, etc. Waardoor de horeca minder werk heeft.

Waar was het de gele hesjes ook alweer om te doen? Of ja, ze denken wel dat Macron een toverstafje heeft waarmee hij banen kan toveren. Mooi zichzelf in de voet geschoten.

Als je dan toch in conspiracies gelooft, lees dan dit over de gele hesjes.
www.byline.com/column/3/article/2369
loesje62
4
quote:

~Justin~ schreef op 11 december 2018 00:49:

[...]

Het begint wat absurdistische trekjes te krijgen, ik geloof bijna niet of je een grapje maakt of blijft geloven iets gelezen te hebben dat er evident niet staat. Maar ik weet het goed gemaakt meneer kuiken, ik gun jou je eigen realiteit en wens je een goede nachtrust in je gele hesje.

Wist je trouwens dat de detailhandel in Parijs 500 miljoen euro kerst omzet heeft misgelopen dankzij de gele hesjes. Dat is nog zonder horeca en toerisme. 50% minder toerisme in belangrijke decembermaand, Arc de Triomphe gemolesteerd, Louvre dicht, etc. Waardoor de horeca minder werk heeft.

Waar was het de gele hesjes ook alweer om te doen? Of ja, ze denken wel dat Macron een toverstafje heeft waarmee hij banen kan toveren. Mooi zichzelf in de voet geschoten.

Als je dan toch in conspiracies gelooft, lees dan dit over de gele hesjes.
www.byline.com/column/3/article/2369
Vier duimpjes is wat overdreven voor deze reactie.ik lees liever een goed onderbouwde reactie dan iemand die het niet met je eens is weg zetten als een gele hesje activist. Het is kwalijk dat we na al die jaren nog steeds moeten raden naar de “goede” bedoelingen van goddijn.ik geef hem al jaren het voordeel van de twijfel.ik hoop dat hij dat voordeel waard is maar ik heb zo mijn twijfels.

Loesje.
JvH
0
quote:

loesje62 schreef op 11 december 2018 06:26:

[...]

Het is kwalijk dat we na al die jaren nog steeds moeten raden naar de “goede” bedoelingen van goddijn.ik geef hem al jaren het voordeel van de twijfel.ik hoop dat hij dat voordeel waard is maar ik heb zo mijn twijfels.

Loesje.
Als binnenkort de toko voor 15euro verkocht wordt, heeft Goddijn het gewoon prima gedaan. Gisteren 5 cent erbij in de eindveiling. Er komt positief nieuws, omdat het 99 van de 100 keer een downveiling is en bij TomTom is er altijd voorkennis welke schijnbaar gelekt wordt.
VanillaSky
0
quote:

loesje62 schreef op 11 december 2018 06:26:

[...]

Vier duimpjes is wat overdreven voor deze reactie.ik lees liever een goed onderbouwde reactie dan iemand die het niet met je eens is weg zetten als een gele hesje activist. Het is kwalijk dat we na al die jaren nog steeds moeten raden naar de “goede” bedoelingen van goddijn.ik geef hem al jaren het voordeel van de twijfel.ik hoop dat hij dat voordeel waard is maar ik heb zo mijn twijfels.

Loesje.
Het meest waarschijnlijke is dat het van beide een deel is. Niet altijd de beste bedoelingen feiten en dubieuze acties te over. En voor een gedeelte onkunde hij zit er tenslotte (oookal heeft hij gruwelijk gecashed) wel al die tijd nog met eigen geld in. Als hij zo kundig was had hij het pad van garmin of in ieder geval een ander succesvol pad gekozen en niet die van een al 10 jaar afkalvende business waar het bedrijf kleiner, kwetsbaarder en minder winstgevend werd jaar in jaar uit. In 2006 zowel garmin en tomtom 1.4mrd omzet. Garmin volgend jaar ca 3.2 mrd omzet en navenante marketcap en TT ca 680mio.

Dat kunnen we niet alleen schuiven onder 'geen goede bedoelingen'. Daar zit een heel stuk onkunde in.
VanillaSky
0
quote:

JvH schreef op 11 december 2018 06:49:

[...]

Als binnenkort de toko voor 15euro verkocht wordt, heeft Goddijn het gewoon prima gedaan. Gisteren 5 cent erbij in de eindveiling. Er komt positief nieuws, omdat het 99 van de 100 keer een downveiling is en bij TomTom is er altijd voorkennis welke schijnbaar gelekt wordt.
Voor velen, incluis ikzel, prima ja. Maar het ganse beursavontuur in ogenschouw nemend is het nog steeds een droevig verhaal waar geen waarde is gecreeerd in 14 jaar tijd.
5.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 ... 272 273 274 275 276 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 12:07
Koers 5,850
Verschil -0,130 (-2,17%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 225.094
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront