TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom december 2018

5.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 ... 272 273 274 275 276 » | Laatste
[verwijderd]
1
quote:

life=live schreef op 14 december 2018 15:17:

[...]

Nee 24/7 hier berichten plaatsen dat de koers na verkoop richting 10-15 euro gaat, dan zet wel zoden aan de dijk.
EN dan weken naar een koers kijken van laag 8
Dit als antwoord op de vraag waarom.

Heeft een hoog dreumes-gehalte. Pedagogisch wel wat gemist in het verleden zeker.

juf, hij deed het ook!

Jammer dat je kennelijk geen behoeft hebt aan erkenning anders dan negatief. Ik had je hoger ingeschat.
Maar goed, je bent inderdaad in goed gezelschap, ik heb moeite de interessante berichten terug te vinden.
eduardo3105
0
Kia heeft er een nieuwe stationwagon bij, een tweede voor de Ceed en het C-segment in het bijzonder.
Rijke uitrusting
Van Kia's zijn we gewend dat ze over een behoorlijk rijke standaardrusting beschikken en de nieuwe Proceed zet dat imago voort. Elke Proceed beschikt namelijk al over Bluetooth smartphone-integratie, LED-koplampen, LED-achterlichten inclusief LED-dagrijverlichting voor en achter, keyless entry, gescheiden climate control, cruisecontrol met snelheidsbegrenzer en parkeersensoren achter. Zelfs een infotainmentsysteem met 8-inch touchschreen met full map navigatiesysteem, achteruitrijcamera en TomTom Live Services, ondersteuning van Apple CarPlay en Android Auto en digitale radio (DAB+) is standaard op de Kia ProCeed, evenals een scala aan moderne veiligheidssystemen en natuurlijk de fameuze 7 jaar garantie
mexico1990
0
Energy
0
Volgens mij staan we 2%hoger dan vorige week vrijdag

quote:

duprogres schreef op 14 december 2018 17:45:

[...]

Zo een week handel ,al verhalen van het gaat gebeuren nu nee morgenvroeg.
Wel we staan -0.15 % lager waar we vorige week sloten.
Nee ik ben geen batches maar a.u.b. weest toch eens een beetje realist op dit forum .

[verwijderd]
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 14 december 2018 15:47:

[...]
Ja, bij inhaalmomenten kan je idd zo iets zeggen: de snelsten rijden (in Australië) rechts. Maar op de 2de of de 3de strook?

En als het minder druk is (links in het plaatje, of bij eerdere plaatjes die ik zag, zie bijlage) blijven ze toch niet allemaal op die 2de of 3de strook?
Als er op een stuk van 2 km maar een of twee probes zitten, hoe weet je dan op welke strook die rijden?

Het kan zijn dat je gelijk hebt, en dat TT de strookposities bij inhalen daarna vasthoudt (tot de volgende inhaalmanoeuvre), zonder daar zeker van te zijn.

Een andere mogelijkheid is dat de GPS-bepalingen toch nauwkeurig genoeg zijn om de rijstrook vast te kunnen stellen. Een enkele GPS bepaling is dat niet. Maar bedenk dat een trace tientallen GPS posities omvat, door middeling bereik je wellicht een grotere nauwkeurigheid.
Ik zat ook te denken aan het 'vasthouden' van de posities; waarbij aangetekend dat men voor de wegvakken een standaard heeft opgebouwd, dat men weet hoe hard ze daar rijden (herinner de discussie dat T2 die gegevens evt aan de politie kon verkopen om op plaatsen te controleren waar het meest te hard gereden werd).
Ze kunnen ook best de linker strook aanhouden voor verkeer dat bij benadering de snelheid rijdt van vrachtverkeer (totdat ze in gaan halen) de rechter strook voor verkeer dat op of boven de maximum snelheid rijdt en de middenstrook voor de rest.

btw de vraag is: is dit een plaatje om iets uit te beelden (dan doet het er feitelijk niet toe hoe betrouwbaar de posities zijn; T2 pleit immers voor meer betrouwbaar), of doen ze in de praktijk ook iets met de gepresenteerde beelden van drie rijstroken? Ik ben daar niet in thuis

Verder een interessante gedachte dat je mogelijk mer meer GPS data van dezelfde probe toch een nauwkeuriger beeld/locatie kunt bepalen
Beperktedijkbewaking
2
quote:

Hik schreef op 12 december 2018 20:19:

[...]
Het gaat uiteindelijk over de HD-Maps; Bosch heeft een 5% deelname in het BAD/HERE consortium waar HERE de mapping provider is (op papier, want geldt niet voor alle deelnemende partijen).
Door het antwoord van Bosch kan ik niet anders dan concluderen dat er in de Bosch-shuttle géén HD-Maps van TomTom zitten. Bosch doet meestal niet zo moeilijk en is eerlijk en open in hun antwoorden.
Dat weet ik zo net nog niet.
Voor die shuttle is Bosch helemaal niet de afnemer van (SD OF HD) maps en traffic.
Dat is de exploitant van de shuttles! Dus een klant van Bosch, niet Bosch zelf. In het persbericht heeft men het over 'der Betreiber der Shuttle-Dienste', of 'den Betreibern der Shuttle-Flotten'.
www.bosch-presse.de/pressportal/de/de...

Weliswaar levert Bosch een heel 'eco-systeem' aan software mee, voor "Buchungs-, Sharing- und Vernetzungsplattformen, Parkplatz- und Ladeservices sowie Softwarelösungen für das Verwalten und Warten der Fahrzeuge" (sorry, de Duitsers gebruiken graag lange woorden) ... en ook "Routenplanung, vorausschauenden Straßenzustands-Services, und ein kartenbasierter Lokalisierungsservice" (RRS), ...
maar geen content.

Voor die content (maps, traffic) heeft de exploitant vrije keuze, dat kan dus best TomTom worden. (Even aangenomen dat men die content nodig heeft, bij een korte vastgestelde route op bijv. een tentoonstellingsterrein kan men vermoedelijk zonder maps, en zeker zonder traffic.)

Voor de technologische samenwerking met TT bij RRS, zie:
www.bosch-presse.de/pressportal/de/de...

Pint
0
Het lelijke eendje van de beurs heet voortaan TomTom! Kijk de aandeelhouders van Binck hebben dit weekend wel iets om over te praten. En de CFO van TomTom zit nu lekker bij het Open Haardje met in zijn rechterhand een goed glas wijn en in zijn linker hand een sigaar. Nu kunnen wij er wat van vinden maar het blijft wel weer heel lang erg stil!
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Sunshine Band schreef op 14 december 2018 19:14:

[...]
Ik zat ook te denken aan het 'vasthouden' van de posities; waarbij aangetekend dat men voor de wegvakken een standaard heeft opgebouwd, dat men weet hoe hard ze daar rijden (herinner de discussie dat T2 die gegevens evt aan de politie kon verkopen om op plaatsen te controleren waar het meest te hard gereden werd).
Ze kunnen ook best de linker strook aanhouden voor verkeer dat bij benadering de snelheid rijdt van vrachtverkeer (totdat ze in gaan halen) de rechter strook voor verkeer dat op of boven de maximum snelheid rijdt en de middenstrook voor de rest.

btw de vraag is: is dit een plaatje om iets uit te beelden (dan doet het er feitelijk niet toe hoe betrouwbaar de posities zijn; T2 pleit immers voor meer betrouwbaar), of doen ze in de praktijk ook iets met de gepresenteerde beelden van drie rijstroken? Ik ben daar niet in thuis

Verder een interessante gedachte dat je mogelijk mer meer GPS data van dezelfde probe toch een nauwkeuriger beeld/locatie kunt bepalen
Over de vetgemaakte vraag:

Het 'plaatje' is natuurlijk alleen ter visualisatie, maar de strookpositie van probes kan van belang zijn in de volgende situaties:

- Waarschuwing voor langzaam rijdend verkeer("jam ahead"):
corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

Maar dat doet men i.h.a. niet per strook, dat zou onveilig zijn. De matrixborden boven de weg gaan ook over de hele breedte tegelijk knipperen, niet per strook.

- Anders is het bij uitvoegstroken, of niet fysiek gescheiden parallelle rijbanen zoals bij samenvoegingen en splitsingen. Dan is informatie over de rijstrookpositie essentieel, ook voor de 'gewone' navigatie:
corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

Deze service ('turn dependent traffic information at junctions') impliceert dat men weet op welke strook een voertuig rijdt, in ieder geval bij knooppunten. Ook de (voorsorteer)aanwijzingen die een gewone pnd in dat soort situaties verstrekt wijzen in die richting.

Nu ik er verder over nadenk, begin ik toch te vermoeden dat men de strookpositie op de een of andere manier uit de GPS posities destilleert. D.w.z. op basis van de gewone (huidige) SD-maps, zonder RoadDNA en zonder speciale sensoren.

[verwijderd]
0
quote:

Accuboor schreef op 14 december 2018 21:12:

Zo kan het dus ook HG, voorbeeldje Binck hugin.info/130685/R/2229178/875661.pdf

Waarom alles onder de pet houden?
Er ligt toch een gegarandeerd bod van 11,65 , volgens jou ??
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
DOW -500 ook lekker, maandag TT onder de 8.
Geniaal dat ik vandaag (tijdelijk) verkocht heb, lekker alles goedkoop terugkopen
JvH
1
quote:

life=live schreef op 14 december 2018 21:26:

DOW -500 ook lekker, maandag TT onder de 8.
Geniaal dat ik vandaag (tijdelijk) verkocht heb, lekker alles goedkoop terugkopen
Het gerucht gaat dat er al een deal is...
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 14 december 2018 21:01:

[...]
Over de vetgemaakte vraag:

Het 'plaatje' is natuurlijk alleen ter visualisatie, maar de strookpositie van probes kan van belang zijn in de volgende situaties:

- Waarschuwing voor langzaam rijdend verkeer("jam ahead"):
corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

Maar dat doet men i.h.a. niet per strook, dat zou onveilig zijn. De matrixborden boven de weg gaan ook over de hele breedte tegelijk knipperen, niet per strook.

- Anders is het bij uitvoegstroken, of niet fysiek gescheiden parallelle rijbanen zoals bij samenvoegingen en splitsingen. Dan is informatie over de rijstrookpositie essentieel, ook voor de 'gewone' navigatie:
corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

Deze service ('turn dependent traffic information at junctions') impliceert dat men weet op welke strook een voertuig rijdt, in ieder geval bij knooppunten. Ook de (voorsorteer)aanwijzingen die een gewone pnd in dat soort situaties verstrekt wijzen in die richting.

Nu ik er verder over nadenk, begin ik toch te vermoeden dat men de strookpositie op de een of andere manier uit de GPS posities destilleert. D.w.z. op basis van de gewone (huidige) SD-maps, zonder RoadDNA en zonder speciale sensoren.
Als je er vanuit gaat dat een groot deel van de probes gekoppeld is aan een opgegeven route (is dat zo en is dat dan voldoende?) dan is ook bekend aan welke kant de betreffende auto's met probes zullen voorsorteren toch?
get-shorty
2
tja life=live,alles kan,het is nog lang tot maandag, voor die tijd kun je ook al overleden zijn
[verwijderd]
2

Saxo Bank doet bod op aandelen BinckBank
Gepubliceerd op 14 dec 2018 om 19:55 | Views: 3.904 | Onderwerpen: banken

Artikel
Reacties (12)
Gerelateerde instrumenten
Binck 17:35
4,72 -0,03 (-0,53%)

AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - De Deense Saxo Bank heeft een bod gedaan op onlinebroker BinckBank. Dat meldde de in Amsterdam genoteerde broker nadat berichten over een verkoop de ronde deden. De Denen zijn bereid 6,35 euro (cum dividend) per aandeel te betalen in contanten. Daarmee wordt BinckBank gewaardeerd op bijna 428 miljoen euro. Het aandeel BinckBank sloot vrijdag op een koers van 4,72 euro.

Commissarissen en bestuur van BinckBank zijn het voorstel van Saxo Bank aan het bestuderen. Daarbij zeggen zij de belangen van alle betrokken partijen van BinckBank zorgvuldig af te wegen. Volgens de broker is er momenteel geen zekerheid dat er een overeenkomst wordt bereikt of dat een transactie zal plaatsvinden. Verdere aankondigingen worden gedaan op het daarvoor aangewezen moment, aldus BinckBank.

Goddijn neem hier een voorbeeld aan en zeg Maandag gewoon wie wat geboden heeft op TomTom
Dat gezwijg is strafbaar richting uw aandeelhouders
VanillaSky
1
Het laatste hersenspinsel dat er breaking news aankwam omdat er enkele dagen een kleine stijging was met een paar orders in de eindveiling kan ook de prullenbak in vandaag was er weinig bijzonders waar te nemen.

Laten we onze pijlen maar gaan richten op Outlook FY19 en Jaarcijfers. Het is goed denkbaar dat tijdens de jaarcijfers het eerste concrete nieuws mbt TTT wordt gebracht.

Hopelijk zit er dan niet 1 slecht nieuwspunt bij om de rest te verzieken zoals de laatste keer!

Energy
1
Zinvolle bijdrage!dankjewel. Je bent echt heel erg goed. Wellicht de beste...

Vermoeiend dit!

quote:

VanillaSky schreef op 14 december 2018 22:59:

Het laatste hersenspinsel dat er breaking news aankwam omdat er enkele dagen een kleine stijging was met een paar orders in de eindveiling kan ook de prullenbak in vandaag was er weinig bijzonders waar te nemen.

Laten we onze pijlen maar gaan richten op Outlook FY19 en Jaarcijfers. Het is goed denkbaar dat tijdens de jaarcijfers het eerste concrete nieuws mbt TTT wordt gebracht.

Hopelijk zit er dan niet 1 slecht nieuwspunt bij om de rest te verzieken zoals de laatste keer!

boem!
0
Koers Tomtom ultimo jaar:
2011 : 3,05 euro
2012 : 3.81 euro
2013 : 5,13 euro
2014 : 5,53 euro
2015 : 11,61 euro
2016 : 8,55 euro
2017 : 8,26 euro

De koerssprong in 2015 werd veroorzaakt door de verkoop van HERE waardoor de geruchtenmachine van bijna zekere winsten bij verkoop van TT goed opgang kwam.
De onderliggende reden tot aanwas in de overige groei van de koers moet gevonden worden in de ingezette transitie van HW naar C&S bedrijf.

Opvallend hierbij is dat op het moment dat TT TTT in de etalage heeft gezet en dit volgens de laatste berichten 700 mio tot 1,5 miljard op gaat brengen dit niet heeft geleid tot de te verwachten spike in de koers.

Enige reden die ik kan bedenken is dat de markt niet gelooft in een verkoop van de overige BUs nadat de verkoop van TTT is afgerond en dat men extreem weinig vertrouwen heeft in het zelfstandig scenario zoals aangegeven door HG met zijn strategiewijziging om de volledige focus te leggen op Automotive en Enterprise.

Ik ben het bijna nooit eens met @VanillaSky maar in dit geval ondersteun ik zijn betoog volledig door eerst alle aandacht te richten op Outlook FY19 en Jaarcijfers die binnen 8 weken plaatsvindt.

Energy
0
Ik richt me eerst op de CES 8 januari. Ik verwacht daar toch veel autonoom nieuws.

quote:

martinmartin id=11299215 d[b schreef:

[/b]ate=201812150240]
Koers Tomtom ultimo jaar:
2011 : 3,05 euro
2012 : 3.81 euro
2013 : 5,13 euro
2014 : 5,53 euro
2015 : 11,61 euro
2016 : 8,55 euro
2017 : 8,26 euro

De koerssprong in 2015 werd veroorzaakt door de verkoop van HERE waardoor de geruchtenmachine van bijna zekere winsten bij verkoop van TT goed opgang kwam.
De onderliggende reden tot aanwas in de overige groei van de koers moet gevonden worden in de ingezette transitie van HW naar C&S bedrijf.

Opvallend hierbij is dat op het moment dat TT TTT in de etalage heeft gezet en dit volgens de laatste berichten 700 mio tot 1,5 miljard op gaat brengen dit niet heeft geleid tot de te verwachten spike in de koers.

Enige reden die ik kan bedenken is dat de markt niet gelooft in een verkoop van de overige BUs nadat de verkoop van TTT is afgerond en dat men extreem weinig vertrouwen heeft in het zelfstandig scenario zoals aangegeven door HG met zijn strategiewijziging om de volledige focus te leggen op Automotive en Enterprise.

Ik ben het bijna nooit eens met @VanillaSky maar in dit geval ondersteun ik zijn betoog volledig door eerst alle aandacht te richten op Outlook FY19 en Jaarcijfers die binnen 8 weken plaatsvindt.


5.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 ... 272 273 274 275 276 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront