TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Januari 2019

4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
[verwijderd]
2
Zo net weer terug van weggeweest en wat een gejank hier. De meesten kopen waarschijnlijk de goedkoopste opties en staan daarna te janken als een klein kind ! Als je dit niet aankan beter een aandeeltje kopen en stoppen met koffie-leuten !

Nu enkel wachten op doorbrekend nieuws !
BB
DeHardeWerker
0
quote:

JIBA schreef op 8 januari 2019 17:19:

[...]

Ho ho, jij zou bellen en het oplossen, wij mogen jou hier wel degelijk op aanspreken.
Belofte maakt...
MM zoekt altijd de schuld bij een ander, het ligt nooit aan hem.....
HD_Erik
0
quote:

Makita schreef op 8 januari 2019 19:32:

[...]
Mooi. TomTom is met Baidu en Zenrin de enige wereldwijde HD map leverancier!
Goed om te lezen. Wie heeft er nu regie welke mapping vendor gebruikt gaat worden. Zit die regie bij de OEM of bij NVIDIA. Of is het niet of, maar en/of? Ben heel benieuwd hoe dit spel nu precies uit pakt.
[verwijderd]
0
TomTom zit mooi ingebakken in marktklare autonoom rijden oplossingen van Nvidia en Baidu/Apollo en ZF.

Ze hebben wel stappen gezet dit jaar, het gaat echt de kant van producten/contracten/omzet op. Ben echt benieuwd naar meerjarenprognose Automotive straks.

[verwijderd]
0
quote:

HD_Erik schreef op 8 januari 2019 20:16:

[...]

Goed om te lezen. Wie heeft er nu regie welke mapping vendor gebruikt gaat worden. Zit die regie bij de OEM of bij NVIDIA. Of is het niet of, maar en/of? Ben heel benieuwd hoe dit spel nu precies uit pakt.
Nvidia zegt dat het met iedereen kan werken. Echter door ook voor TomTom/baidu/Zenrin te kiezen heb je maar 1 mapping standaard nodig. ZF werkt met Nvidia apparatuur dus je hebt eigenlijk 2 blokken mbt compupower die vooroplopen, Nvidia of Baidu. TomTom werkt met beiden.
[verwijderd]
1
Macht komt bij compuboer te liggen. Dat is het lastigst en die kan de keten dicteren. Net als de autobouwers dat deden met hun verbrandingsmotoren de afgelopen 50 jaar.
Dutchy Ron
0
Mijn verklaring voor de daling heb ik al gegeven. Gisteren werden er meer persberichten van TT verwacht, die kwamen niet ... ook vandaag niet.
Dat Denso en Delphi bericht werd gelijk voorzien van de standaard alinea dat het géén impact heef top de korte termijn resultaten.

Dit kan worden gezien als downplayen van het aandeel en wordt zoals vandaag afgestraft. De deal Amazon met HERE lijkt groter dan ie is. Gaat om integratie van stemherkenning Alexa in HERE navigatie, geen hogere wiskunde.
apieslapie
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
quote:

Limburgia schreef op 8 januari 2019 19:48:

[Modbreak IEX: Gelieve niet zonder enige onderbouwing beschuldigingen van illegale activiteiten te plaatsen, bericht is bij dezen verwijderd.]
Wat was hier in hemelsnaam illegaal aan? De constructie die ik schetste (volgens mij ook al eerder door meerdere anderen) is onfatsoenlijk, immorreel en een dolksteek in de rug van de kleine aandeelhouder, maar toch zeker niet illegaal (dunkt me). Misschien dat de moderator even kan uitleggen welke wettelijke bepalingen bij een dergelijke constructie (binnenhalen freefloat middels opbrengst TTT) worden overtreden??
[verwijderd]
0
quote:

apieslapie schreef op 8 januari 2019 20:31:

[...]

Denk eerder dat er een steekje los bij jou als je je niet kan voorstellen waarom zij zo reageren.
Oke ik vind het erg dom, dat is nog beter verwoord.

Ga bij HG voor de deur zitten. Daar heeft hij persoonlijk echt last van, nu beperk je het bedrijf waar jijzelf aandeelhouder van bent.
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 8 januari 2019 20:26:

Mijn verklaring voor de daling heb ik al gegeven. Gisteren werden er meer persberichten van TT verwacht, die kwamen niet ... ook vandaag niet.
Dat Denso en Delphi bericht werd gelijk voorzien van de standaard alinea dat het géén impact heef top de korte termijn resultaten.

Dit kan worden gezien als downplayen van het aandeel en wordt zoals vandaag afgestraft. De deal Amazon met HERE lijkt groter dan ie is. Gaat om integratie van stemherkenning Alexa in HERE navigatie, geen hogere wiskunde.
Apple (TomTom) Maps werken al jaren met Siri (in Nederlands), snap de ophef niet zo.
DerksVisie
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 8 januari 2019 20:26:

Mijn verklaring voor de daling heb ik al gegeven. Gisteren werden er meer persberichten van TT verwacht, die kwamen niet ... ook vandaag niet.
Dat Denso en Delphi bericht werd gelijk voorzien van de standaard alinea dat het géén impact heef top de korte termijn resultaten.

Dit kan worden gezien als downplayen van het aandeel en wordt zoals vandaag afgestraft. De deal Amazon met HERE lijkt groter dan ie is. Gaat om integratie van stemherkenning Alexa in HERE navigatie, geen hogere wiskunde.
In 100 miljoen voertuigen, geen grote deal...

Deze deal had TomTom ook kunnen sluiten weer een gemiste kans.
Dutchy Ron
2
venturebeat.com/2019/01/08/baidu-anno...

Baidu announces Apollo 3.5 and Apollo Enterprise, says it has over 130 partners

Beijing tech giant Baidu is ramping up its self-driving car initiative. At the 2019 Consumer Electronics Show in Las Vegas this week, it announced Apollo 3.5, the latest version of its Apollo open source driverless car platform, and took the wraps off of Apollo Enterprise, which it described as a suite of “customizable autonomous driving … solutions” for vehicle fleets. It also recommitted to launching a self-driving taxi service in Changsha, China later this year.

“With the key development of Apollo Enterprise, Baidu Apollo expands from an open source technology platform to a leading product and service provider for autonomous driving and connected vehicles,” Ya-Qin Zhang, president of Baidu, said in a statement. “We’re excited to join hands with each and every Apollo developer and enterprise partner to create safe, customizable, and scalable solutions to accelerate the commercialization of autonomous driving and enhance the mobility experience for everyone.”

Apollo 3.5

This morning, Baidu revealed that Apollo — which has grown in digital footprint considerably to 400,000 lines of code, or more than double the 165,000 lines of code the company announced in January 2018 — is now being tested, contributed to, or deployed by Intel, Nvidia, NXP, and over 130 global partners. (That’s an uptick from 116 partners in July 2018.) And Baidu says that the number of developers who’ve sourced Apollo’s code from the project’s Github repository stands at 12,000, a 20 percent increase from mid-2018.

Among the growing body of collaborators is California-based Udelv, which today said it would deploy up to 100 autonomous delivery vehicles developed on Apollo 3.5 to U.S. cities in 2019, including the San Francisco Bay Area.

Other Apollo adoptees include Volvo and Ford, both of which have committed to testing Apollo-powered self-driving vehicles on Chinese roads in 2019. FAW Group, which develops the Hongqi line of luxury cars, is another close collaborator — it last year announced plans to launch a “limited number” of Apollo vehicles across China in the next year.

So what’s new in Apollo 3.5? Well, Baidu claims it’s the first open source autonomous driving platform that can “perform in complex urban and suburban driving scenarios.” Toward that end, Apollo 3.5 introduces new driving capabilities, such as the ability to complete unprotected turns (a notoriously challenging maneuver for driverless cars) and manage speed bumps, clear zones, side passes, narrow lanes, and parking.

“[Cars with Apollo 3.5 have] 360-degree visibility, along with upgraded perception algorithms to handle the changing conditions of urban roads, making the car more secure and aware,” Baidu wrote in Apollo’s recently revised readme. “Scenario-based planning can navigate through complex scenarios … and narrow streets often found in residential areas and roads with stop signs.”

Apollo 3.5 also features the Apollo Cyber RT framework, a high-performance runtime framework that’s entirely open source. (Baidu says that’s another industry first.) It’s also compatible with new lidar sensors — navigational sensors that bounce light off of objects to measure distance — such as Velodyne’s VLS-128.

Apollo Enterprise

Apollo Enterprise is a suite of autonomous and connected services for mass-produced cars, as Baidu explained it. It’s split into five distinct offerings:
1.A highway autonomous driving solution
2.An autonomous valet parking solution
3.A fully autonomous driving minibus solution
4.An intelligent map data service platform, with options for commercial, ADAS, and high-definition maps
5.DuerOS for Apollo, a set of AI-based IoV solutions, with voice assistant, augmented reality, and motion detection capabilities.

Carmakers can pick and choose the products they want and customize them based on their specific needs, Baidu says. Additionally, thanks to Apollo Enterprise’s Over-the-Air Programming component, they can roll out new features over the air.

Baidu’s collaborating with Chinese automobile manufacturers Chery, BYD Auto, and Great Wall, in addition to Hyundai Kia, Ford, and VM Motori, to roll out Apollo Enterprise solutions to cars. It didn’t disclose any by name, but said that over 100 auto OEMs have already adopted Enterprise on 300 car models for a total install base of 12 million vehicles.

Autonomous taxi service

Baidu revealed in fall 2018 that it’d work with the city of Changsha, the capital city of Hunan province in the south-central part of China, to launch a driverless taxi service. It gave a small progress update today.

Here’s the headliner: Baidu is open-sourcing its vehicle-to-everything (V2X) Apollo Intelligent Vehicle Infrastructure Cooperative System platform, including software and reference hardware. It says the newest of these will play a part in the 2019 Changsha rollout, which will see 100 robotaxis operate on 130 miles of city roads equipped with Baidu’s V2X infrastructure.

“The era of artificial intelligence is accelerating. Whoever seizes this opportunity, develops high-quality technology, and transforms this into new kinetic energy can win the initiative,” secretary of the Changsha Municipal Party Committee Henghua Hu said of the company’s plans in October.

Making progress

Baidu’s Apollo has come a long way in the roughly two years since its launch.

At the CES 2018, Baidu unveiled Apollo’s second major iteration, Apollo 2.0, which introduced new reference vehicles, an encrypted framework for over-the-air updates, improved computer vision algorithms, and a system that can better determine where a vehicle is on the road. In April 2018, it took the wraps off Apollo 2.5, which implemented improved vision-based perception, real-time relative mapping, new driving scenarios, and visual debugging tools.

Coinciding with the rollout of Apollo 2.5, Baidu launched an automotive security lab in partnership with China Automotive Technology and Research Center and China Academy of Information and Communications.

Apollo 3.0 added support for valet parking, autonomous mini buses, and autonomous microcars, and integration with Baidu’s voice-activated telematics software, which can perform facial recognition and monitor drivers for signs of fatigue. Moreover, it marked the incorporation of Intel subsidiary Mobileye‘s Responsibility-Sensitive Safety (RSS) — as a “common sense” approach to on-the-road decision-making that codifies good driving habits, like maintaining a safe following distance and giving other cars the right of way — into Apollo’s codebase.

Baidu intends to achieve “full autonomy” on highway and urban roads — that is to say, a system capable of operating in any conditions a human could — by 2020.

The firm’s nimbleness has helped it maintain lockstep with the considerable competition. Nvidia — a longtime automotive solutions supplier — this week unveiled Drive AutoPilot, a new full-stack automated driving system. A newer challenger is Japan-based Tier IV, a University of Tokyo spinout that recently raised $28 million to develop Autoware, an open source software platform for driverless cars.

Baidu, Nvidia, Tier IV, and others are racing toward a veritable goldmine of a market. Autonomous vehicles and mobility services in China are expected to be worth more than $500 billion by 2030, according to a McKinsey report, when roughly 8 million self-driving cars hit public roads.
moneypocket
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 8 januari 2019 20:26:

Mijn verklaring voor de daling heb ik al gegeven. Gisteren werden er meer persberichten van TT verwacht, die kwamen niet ... ook vandaag niet.
Dat Denso en Delphi bericht werd gelijk voorzien van de standaard alinea dat het géén impact heef top de korte termijn resultaten.

Dit kan worden gezien als downplayen van het aandeel en wordt zoals vandaag afgestraft. De deal Amazon met HERE lijkt groter dan ie is. Gaat om integratie van stemherkenning Alexa in HERE navigatie, geen hogere wiskunde.
Beste medeforumlezers/schrijvers,

We kunnen gissen naar de oorzaak van de daling maar dat lijkt me zinloos; de daling vandaag kwam plots uit de lucht vallen na 15.30. Zelf heb ik de indruk dat de Yanks op de verkoopknop hebben gedrukt...en waarom? Ga ervoor dat de koers gewoonweg gedrukt moet worden vanwege overdracht TTT aan de aspirant koper.
Energy
0
Je hebt ook nog mensen die nog gekker en onbeschofter zijn. Die gaan mensen op een aandeelhoudersvergadering beschuldigen zonder dat ze bewijs hebben. Die vind jij ook vast een idioot denk ik...

quote:

apieslapie schreef op 8 januari 2019 20:31:

[...]

Denk eerder dat er een steekje los bij jou zit wanneer je je niet kan voorstellen waarom zij zo reageren.
[verwijderd]
0

Vanaf november hobbelt de koers gecontroleerd tussen +/- 7.3 en 8.3
Weinig spannends en duidelijk te 'lezen' in de grafieken.
Pas bij nieuws over de verkoop ttt zal er een meer significante beweging ontstaan.

Zo zie ik het tenminste.
[verwijderd]
0
quote:

Was here schreef op 8 januari 2019 20:46:

Je hebt ook nog mensen die nog gekker en onbeschofter zijn. Die gaan mensen op een aandeelhoudersvergadering beschuldigen zonder dat ze bewijs hebben. Die vind jij ook vast een idioot denk ik...

[...]
Als CEO moet je wel iets kunnen hebben. En als de koers op de borden nog de helft is van die bij introductie, ondanks een ontploffende tak van sport, dan worden mensen kwaad. Nu zou ik zelf niet de neiging hebben om op een (zinloze) aandeelhouders vergadering te gaan schreeuwen, maar ik kan me voorstellen dat anderen daar wat makkelijker over denken. Bovendien: hoe meer je schreeuwt, des te minder kan HG zeggen, dus dat is in ieder geval goed voor de koers...
Geschorst en weet niet waarom
0
Is er al meer bekend aan welke prijzen we moeten gaan denken. De inschrijvingen op de veiling zijn glashelder. De aandeelhouder heeft recht om te weten welk bod er door de verschillende partijen zijn uitgebracht. De ontknoping moet nog komen.
[verwijderd]
0
quote:

Bakker88 schreef op 8 januari 2019 21:00:

Is er al meer bekend aan welke prijzen we moeten gaan denken. De inschrijvingen op de veiling zijn glashelder. De aandeelhouder heeft recht om te weten welk bod er door de verschillende partijen zijn uitgebracht. De ontknoping moet nog komen.
Daar zit 'm een beetje de crux: wij kleine aandeelhouderstjes weten van niets. De FFF weten het natuurlijk wel al (kan natuurlijk ik ook niet anders, nu de CEO die de besprekingen leidt, ook grootste aandeelhouder is). Neem wel aan dat er strikt op wordt toegezien dat zij in deze periode geen aandelen kopen/verkopen.
4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront