PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL februari, sprokkelmaand?

4.388 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
[verwijderd]
0
heeft niks met verkopen te maken..

Als een koers van 2,279 naar 2,243 gaat, dan verkoopt er iemand.... of de wereld is anders geworden, dat kan ook, dat koers lager gaat bij meer kopers..
Hansbeleg
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 5 februari 2019 17:38:

2,243 ....voorbeurs had ik ervoor getekend maar gezien de indices en het koersverloop met 2.279 daghoog, toch een wrang gevoel.

Ach ja, zal niet de laatste keer zijn.
De eindstand, weer middenmoot.

Maar het is wel een vreemd verloop zo elke dag, 's ochtends hoger dan op het eind van de dag. Je zou zeggen op het eind van de dag wil je er weer "vol" inzitten omdat in principe elke dag het "bevrijdende" nieuws kan komen.

Ik houd het maar op de ondoorgrondelijke koers van PostNL.

Bijlage:
[verwijderd]
0
Er is niets vreemds aan het koersverloop. Er zitten maar liefst 10 shortfondsen boven de meldingsdrempel die stevig op de rem trappen bij een koers die te hard oploopt. Voor het allergrootste deel bepalen deze shortfondsen het dagelijks koersverloop. Alleen als er plotseling een bod op Postnl uit de lucht komt vallen dan is het game over voor ze. Helaas acht ik die kans wel uitermate klein.
Het is te hopen dat op enig moment aankomende jaren weer een uptrend ontstaat. Wanneer en of dat gebeurt weet niemand. Daarom is het erg fijn dat er een stevig dividend wordt uitgekeerd zodat we niet allemaal van de honger of dorst hoeven om te komen ;-), tenzij mevrouw Verhagen ons een enorm oor aannaait. Die kans acht ik eigenlijk wel hoger dan dat er een bod uit de lucht komt vallen...
Hansbeleg
0
quote:

DeepSpaceHorizon schreef op 5 februari 2019 18:22:

Er is niets vreemds aan het koersverloop. Er zitten maar liefst 10 shortfondsen boven de meldingsdrempel die stevig op de rem trappen bij een koers die te hard oploopt. Voor het allergrootste deel bepalen deze shortfondsen het dagelijks koersverloop. Alleen als er plotseling een bod op Postnl uit de lucht komt vallen dan is het game over voor ze. Helaas acht ik die kans wel uitermate klein.
Het is te hopen dat op enig moment aankomende jaren weer een uptrend ontstaat. Wanneer en of dat gebeurt weet niemand. Daarom is het erg fijn dat er een stevig dividend wordt uitgekeerd zodat we niet allemaal van de honger of dorst hoeven om te komen ;-), tenzij mevrouw Verhagen ons een enorm oor aannaait. Die kans acht ik eigenlijk wel hoger dan dat er een bod uit de lucht komt vallen...
Nee maar de aankondiging van, wel of niet, een overname van Sandd zal wel uit de lucht komen vallen, die wordt voor of nabeurs aangekondigd. Hopelijk wordt het dan opgevat als goed nieuws en gaan alle shorters voor schut.
Yes we can
0
quote:

DeepSpaceHorizon schreef op 5 februari 2019 18:22:

Er is niets vreemds aan het koersverloop. Er zitten maar liefst 10 shortfondsen boven de meldingsdrempel die stevig op de rem trappen bij een koers die te hard oploopt. Voor het allergrootste deel bepalen deze shortfondsen het dagelijks koersverloop. Alleen als er plotseling een bod op Postnl uit de lucht komt vallen dan is het game over voor ze. Helaas acht ik die kans wel uitermate klein.
Het is te hopen dat op enig moment aankomende jaren weer een uptrend ontstaat. Wanneer en of dat gebeurt weet niemand. Daarom is het erg fijn dat er een stevig dividend wordt uitgekeerd zodat we niet allemaal van de honger of dorst hoeven om te komen ;-), tenzij mevrouw Verhagen ons een enorm oor aannaait. Die kans acht ik eigenlijk wel hoger dan dat er een bod uit de lucht komt vallen...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er persoonlijk geen probleem mee heb, mooi dividend op deze koers. En ik heb het geluk dat ik met mijn gemiddelde een stuk lager zit intussen. Voorzichtigheidshalve blijf ik wel met cash ook wachten op de resultaten. Ik geloof persoonlijk niet in een overnameverhaal
DWB Happy
0


"" Een overnameverhaal""

Daar geloof ik ook niet in, wel dat ze een poging gaan wagen, oftewel dat er een bod gaat komen!

Maar ik verwacht dat ze daar nooit uit gaan komen, is ook onmogelijk, als Herna 2 jaar geleden 5,75 weigerde, kan ze nu nooit akkoord gaan met een lager bedrag!

Daarnaast de politiek zal het ook wel weer niet zien zitten....

Toekomstbeeld
0
quote:

prinszicht schreef op 5 februari 2019 19:14:

Zelfs Boulevard over problemen retour. Onhoudbaar!
Inderdaad, maar wel goed om te weten dat de webshops niets gratis doen en retourhandeling onderdeel van de verkoopprijs hebben gemaakt. Zo'n 15% vd totale verkoopprijs. Dat valt me stevig mee.

Goed voor PostNL. Misschien verdienen ze er toch meer aan dan dat wij denken. 5,95 euro per retour volgens Olcay Gulsen. Zij kan het weten, de meester onder de (kleding)oplichters.

wins
0
Zoveel mogelijk bestellen en retour sturen goed voor PostNL, zo gaat de koers misschien wel UP
gpjf
0
quote:

Hansbeleg schreef op 5 februari 2019 18:40:

[...]

Nee maar de aankondiging van, wel of niet, een overname van Sandd zal wel uit de lucht komen vallen, die wordt voor of nabeurs aangekondigd. Hopelijk wordt het dan opgevat als goed nieuws en gaan alle shorters voor schut.
Langzamerhand begin ik het gevoel te krijgen dat we veel te veel verwachten van een koersstijging bij overname Sandd. Inmiddels is die koers nu al zodanig door shorters gemanipuleerd dat zij een dergelijk bericht ook wel weten te neutraliseren. Nee Verhagen moet echt met iets stevigs komen want anders blijven er voor ons alleen maar kruimelwerk te rapen.
4500times
1
quote:

pielsje schreef op 5 februari 2019 16:53:

[...]

Je beste bijdrage ooit, jammer dat deze nou niet over Post gaat
Nee, jij heb een toegevoegde waarde met je eeuwige sarcastische opmerkingen....
DWB Happy
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 5 februari 2019 19:17:

[...]

Inderdaad, maar wel goed om te weten dat de webshops niets gratis doen en retourhandeling onderdeel van de verkoopprijs hebben gemaakt. Zo'n 15% vd totale verkoopprijs. Dat valt me stevig mee.

Goed voor PostNL. Misschien verdienen ze er toch meer aan dan dat wij denken. 5,95 euro per retour volgens Olcay Gulsen. Zij kan het weten, de meester onder de (kleding)oplichters.

Ik heb daarom ook nooit begrepen waarom jij hier op dit forum het retour sturen van goederen zo negatief vond voor Postnl!

Waarom zouden ze dat gratis of met korting doen? De handelingen zijn toch nagenoeg gelijk als aan het versturen van pakketten!

Maar stel je nu eens voor dat niemand meer iets retour zou sturen, hoe zag het er dan uit met de omzet van Postnl, heb jezelf dat al ooit afgevraagd?

Stel dat online winkels massaal daarvoor een regeling in het leven roepen, retourzending 10 euro kosten klant, hoeveel mensen sturen er dan nog iets terug, en wat zou het voor een drempel opwerpen voor mensen die toch al snel twijfelen bij een aankoop.

Toekomstbeeld
1
quote:

gpjf schreef op 5 februari 2019 19:31:

[...]

Langzamerhand begin ik het gevoel te krijgen dat we veel te veel verwachten van een koersstijging bij overname Sandd. Inmiddels is die koers nu al zodanig door shorters gemanipuleerd dat zij een dergelijk bericht ook wel weten te neutraliseren. Nee Verhagen moet echt met iets stevigs komen want anders blijven er voor ons alleen maar kruimelwerk te rapen.
Herna komt op korte termijn met een hele serie aan goed nieuws berichten, telkens met een 1 of 2 weken ertussen,.....:

Een week voor de Q4 cijfers trekt de ACM de AMM maatregel terug;

op 25-02:
- de Q4 resultaten die meevallen en boven de bandbreedte zijn;
- bekendmaking dat er een akkoord met Sandd is;
- dividend vastgesteld op 17 cent (of inkoopprogramma met deels cash dividend);
- progressief dividend voor verdere jaren herbevestigd;
- Geconsolideerd Eigen Vermogen 70 mln euro
- Net debt verbeterd met 120 mln euro (wat alleen al 25 cent koerswinst zou opleveren!);

Begin maart wordt de rechtszaak gewonnen welke de FNV aangaande contracting heeft aangespannen;

Midden maart gaat Cycloon failliet;

Eind maart Postcon verkocht;

Midden april Italië verkocht;

Eind april Herna stapt op! Koersexplosie naar 5 euro!
pielsje
0
quote:

4500times schreef op 5 februari 2019 19:40:

[...]

Nee, jij heb een toegevoegde waarde met je eeuwige sarcastische opmerkingen....
Dank je, doet me goed
Daar doen we het voor 4500
gpjf
0
quote:

wins schreef op 5 februari 2019 20:20:

We leven in een mooie droomwereld
ja daar lijkt het inderdaad op maar als we zelfs al geen dromen mogen hebben waar blijven we dan Juist daarom zit ik nog vol in Post.nl hahaha
Toekomstbeeld
0
quote:

DWB Happy schreef op 5 februari 2019 19:42:

[...]

Ik heb daarom ook nooit begrepen waarom jij hier op dit forum het retour sturen van goederen zo negatief vond voor Postnl!

Waarom zouden ze dat gratis of met korting doen? De handelingen zijn toch nagenoeg gelijk als aan het versturen van pakketten!

Maar stel je nu eens voor dat niemand meer iets retour zou sturen, hoe zag het er dan uit met de omzet van Postnl, heb jezelf dat al ooit afgevraagd?

Stel dat online winkels massaal daarvoor een regeling in het leven roepen, retourzending 10 euro kosten klant, hoeveel mensen sturen er dan nog iets terug, en wat zou het voor een drempel opwerpen voor mensen die toch al snel twijfelen bij een aankoop.

Beste DWBH, dat is jammer want ik heb het nadrukkelijk uitgelegd. Ik heb niets tegen retouren en ik weet dat PostNL dat niet gratis doet.

Ik zal proberen het nogmaals toe te lichten.

Ik bekijk dit soort van aanpassingen in de processen vanuit het punt van optimalisatie in een proces en kijk daarbij naar de mogelijke bottlenecks en kosten die elk vd mogelijke bottlenecks kunnen veroorzaken.

Mijn inschatting/aanname is PostNL geen cent meer krijgt vd webshops voor de wijziging die zij nu doorvoeren om te gaan van methode A naar B.

Methode A:
Retouren worden door consument zelf naar een PostNL punt gebracht

Methode B:
Retouren worden door een PostNL bezorger aan de deur meegenomen (in geval ze een pakket afleveren)

Bij methode A wordt alle intake werk (check op juiste labels & check juiste/goede verpakking & eventuele (tijdrovende) discussie met consument indien niet oké) door het personeel vh ophaalpunt gedaan. PostNL medewerker komt op een vast tijdstip langs en neemt alle retouren in 1 efficiënte snelle stap mee. Vaak icm het brengen van nieuwe pakketten.
De eigenaar vh ophaalpunt krijgt een minimale vergoeding per pakket van PostNL.

Bij methode B moet al dat checkwerk door de pak em beet (veelal externe) 6000 pakketbezorgers gedaan worden. Dat gebeurt aan de deur. Deze pakketbezorgers werken al onder hoge druk en moeten al onder grote tijdsdruk hun geplande pakketten afleveren (algemeen bekend feit).
De nieuwe methode brengt met zich mee dat retouren niet van te voren aangemeld worden en komen dus ongepland op het bord van de bezorger.
Elke minuut extra tijdsverlies door ongeplande retouren cumuleert naar het einde vd lange werkdag.....en dat betekend dat Track&Trace indicaties aan het einde vd dag een janboel zullen zijn en mogelijk een X % nieuwe pakketten niet meer op de dag uitgeleverd kan worden en mee terug moet. En dus meer ontevreden klanten en uiteindelijk ontevreden webshops.

De ZZPers onder de 6000 pakketbezorgers (pak em beet 5000!) zullen ook een vergoeding willen voor al dat extra gesjouw.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat zij het gesjouw voor minder vergoeding zullen doen dan de ophaalpunten bij methode B. Hun werk is immers zelfs meer. Ook zij zullen moeten checken maar ook nog eens vd deur naar de bus moeten sjouwen, en vervolgens aan het eind vd dag ook nog eens uitladen bij het depot.

Logisch gedacht zal PostNL er derhalve minder aan overhouden.

In dalperiodes zoals januari mag het allemaal nog leuk zijn wat betreft menscapaciteit maar in piekperiodes zoals in november en december is de extra load aan retouren mijn inziens vragen om chaos. Dan gaat men weer extra personeel inhuren die relatief duur zijn om toch alles maar voor elkaar te krijgen.
Ik haat ongeplande load welke door externen verwerkt moeten worden. Zeker omdat nu al prima geregeld was door de werkdruk (vh ongeplande) het probleem te laten zijn vd eigenaren vd ophaalpunten.

Daarbij opgeteld, ik zie liever dat men eerst eens de normale uitlevering vlekkeloos gaat doen en dat we niet om de maand naar een uitzending van Kassa moeten kijken met verhalen dat het aantal klachten alsmaar toeneemt. 570000 pakketten niet op tijd geleverd in december. Wederom een forse toename tov 2017.




Toekomstbeeld
0
quote:

DWB Happy schreef op 5 februari 2019 19:42:

[...]

Maar stel je nu eens voor dat niemand meer iets retour zou sturen, hoe zag het er dan uit met de omzet van Postnl, heb jezelf dat al ooit afgevraagd?

Stel dat online winkels massaal daarvoor een regeling in het leven roepen, retourzending 10 euro kosten klant, hoeveel mensen sturen er dan nog iets terug, en wat zou het voor een drempel opwerpen voor mensen die toch al snel twijfelen bij een aankoop.

Volgens mij begrijp je de discussie niet helemaal. Die vraag/stelling is überhaupt niet relevant. Er is namelijk geen discussie gaande om geld aan de consument te vragen voor retouren.

De landelijke & internationale discussie welke gaande is.......is of het "gratis" bestellen afgeschaft moet worden.
Met referentie naar het recente Trump besluit en de test welke Zalando in Italië uitvoert.

Bovenstaande discussie is overigens een discussie welke gaat tussen webshops en consument.
Staat compleet los van het door een individueel vervoersbedrijf, als PostNL, gekozen retour proces (via ophaalpunten of via pakketbezorgers). Zie voorgaande posting.

[verwijderd]
0
Mbt die shortpartijen: Icm met het belang van De Mol zitten ze er net zo in als bij TomTom, namelijk om de koers in toom te houden en het aandeel zodanig laag te laten noteren dat een overname tegen lage kosten kan.

Er is geen risico van de aankondiging van een overname of bijvb een overname van Sandd. In dat geval krijgen ze de geshorte aandelen wel weer terug via een of andere constructie.
4.388 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 13:06
Koers 1,242
Verschil -0,076 (-5,77%)
Hoog 1,298
Laag 1,238
Volume 1.539.838
Volume gemiddeld 2.220.593
Volume gisteren 4.020.721

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront