TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom februari 2019

3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Terex7 schreef op 14 februari 2019 10:58:

[...]

TT gaat bewijzen dat je beurswaarde lager kan liggen dan je crashvoorraad.
Al het geld waar HG zeggenschap over heeft, verdampt als water. Zo gek is het dus niet om te komen tot een koers die lager ligt dan de huidige hoeveelheid cash. Dat is gewoon een voorschot nemen op de toekomst...
ketchup
2

Tatje, denk dat ik overduidelijk ben geweest en al maanden, ik hoopte dat de Telematics confirmatie het aandeel tussen de 9 en 10 zou zetten, dan ging ik er zeker voor de helft uit, wellicht helemaal
heb toen ook gezegd dat ik voor een groot gedeelte al in lag met een sell-order good till cancelled, heb ook gezegd dat ik niet de enige was, er lag een muur aan verkoop orders, heb het daar nog met Harry Snel over gehad hier op t forum, die eigenlijk niet begreep dat ik me bij een exit scenario aan 10-12 tevreden stel

allemaal niet gelukt, Telematics opbrengst was te weinig en dan nog een povere outlook en een laag orderboek heeft de toon alweer gezet voor zeer behoudend en dat kan dit aandeel nu eenmaal niet hebben

de selling die we na de cijfers hebben gezien is van optiehandelaren, market makers die TT in positie hadden en speculanten, allemaal ontgoochelde longhouders

de fondsen hebben nog niks gedaan , die moeten nog komen, heb het hier een paar maal geschreven de institutionele fondsen hebben een probleem met het risicoprofiel dadelijk en die kunnen er niet uit
gelukkig zal hun exposure dalen vanwege de kapitaal uitkering, maar dat doet niets af aan het risicoprofiel welke omhoog gaat
sommige zullen HG benaderen en stellen delist de boel, we gaan mee en voor hun schuift een aandeel waar ze nu i beleggen voor rendement , naar een investering, dan kunnen ze het gaan zien als een participatie in een start-up die of over 3 jaar terug kan naar de beurs, of verkocht aan een strategische speler
op die manier kunnen ze hun belegging in TT verantwoorden, anders gaat er mogelijkerwijs van de zomer nog een bloedbad volgen, of het aandeel nu aan nul voor intrinsieke waarde van assets noteert of niet, ze zullen eruit moeten of reduceren.

ik reduceer dan ook , maar heb nog altijd de hoop dat we terug graviteren naar de fair value van 8 euro, maar het is nu allemaal een kwestie van timing, ik wil weg zijn voordat die horde gaat beslissen om te reduceren.

goed voor nu zie ik 7 euro als het vangnet vanwege de cash, dat de cash nog maar even in het aandeel blijft, bij Q3 gaat het pas echt spannen.

Tatje hou er maar rekening mee dat als er een exit komt je met 10 rekening gaat houden en niet 25 of meer
maar hou vooral vast in je eigen geloof, ik denk er het mijne over en ben geen sitting-duck, ik laat me straks niet door een vrachtwagen overrijden er zijn nog zat mogelijkheden aan de beurs, TT is voor mij geen make or break die mijn levensstijl zal veranderen en natuurlijk wil ook ik scoren, maar niet alles is jackpot. fact of life.
succes

tatje
0
Uit de CC

The order intake exceeded €250 million in 2018. It was a good year, we converted most of the opportunities that were available to us, but as previously indicated there were fewer RFQs in the market compared to 2017. The level of booking across previous years is good indication that we’re on the right path.

Ik lees meeste mogelijkheden hebben we gepakt.

The level of booking across previous years is good indication that we’re on the right path.

Het niveau van boekingen tov vorige jaren, is een goed indicatie dat we op het juiste pad zitten.

Dan win je toch elk jaar marktaandeel.

Win je elk jaar marktaandeel, dan willen die partijen toch ook met jou de HD maps doen.

Erg chebbi
1
Morning.
Gister in een Nissan LEAF meegereden. Daar zitten toch geen HD maps van T2 in wel? De auto kan wel zijn lane bewaren op de snelweg en afstand houden tot zijn voorganger, maar daar houdt het zo'n beetje mee op.
Het ding communiceert met wifi/3G?.

Ik ben het volledig eens met bericht van Tatje op 9:04. Als je tot je nek in die markt zit en weet wat er speelt bij de diverse partijen, dan mag je nu niet verkopen.

De Azure deal geeft T2 een sterke onderhandelingpositie. Ik gok op Baidu, Japan (Denso) en Tesla als aanjagers van ADAC op in eerste instantie de snelwegen.

De uitspraak "needs to be better explained" is ook volgens mij een afwijzing van de partijen die (ge)makkelijk geld willen verdienen.
[verwijderd]
0
quote:

Limburgia schreef op 14 februari 2019 11:09:

[...]

Al het geld waar HG zeggenschap over heeft, verdampt als water. Zo gek is het dus niet om te komen tot een koers die lager ligt dan de huidige hoeveelheid cash. Dat is gewoon een voorschot nemen op de toekomst...
Leg eens uit dan:

cash TT 31-12-2017 €121M
cash TT 31-12-2018 €252M
cash TT 01-10-2019 €405M (na transactie Bridgestone/Telematics)
cash TT 31-12-2019 €475M (incl cashflow '19 volgens outlook)
NewKidInTown
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 14 februari 2019 09:55:

2.8 miljard TeleAtlas plus 1-1.5 miljard R&D , totaal zeg maar even 4 miljard
restwaarde thans aan de beurs 0.5 miljard, met dank aan HG, de Hans Klok vd beurs geef hem 1000 euro hij maakt er een tientje van.

als het niet zo tragisch was, was het bijna komisch.
Had je het zelfde bedrag "domweg" in Royal Dutch gestopt, wat had je dan gehad in dezelfde periode sinds 2008 ?
Kom ik voor RDS met een koersrendement van 0,0% en dividendrendement rond 6% per jaar op een totaalrendement in 12 jaar op 100% of een verdubbeling.
RDS 4 miljard plus 100% -> 8 miljard tegen 0,5 miljard voor TT, ik pak m'n rekenmachine en reken uit wat de meest aantrekkelijke belegging was geweest.
Crash Bandicoot
4
A_E_Niks
1
Grafiekjes vertellen mij dat ik moet blijven zitten;)..het 'Wessanen' gevoel krijg ik een beetje;)
[verwijderd]
0
Denk dat HG en Wakkie denken dat ze onschendbaar zijn en kunnen doen wat ze willen.
De slechte communicatie bij de cijfers doen ze mijn inziens bewust, uhhh ehhh, enz!!
HG speelt de dommige slecht sprekende authist, wakkie de boer met kiespijn!

Maar hoogmoed komt voor de val. Kijk mAr naar de top advocaat bij Apple die veroordeeld is!!
Men is gewaarschuwd, HG, stop deze farce!!
Kuiken
0
bron FD 12:03

1 min Klaas Broekhuizen
TECH EN MEDIA
Goldman Sachs voorspelt: 2019 goed jaar voor overnames en beursgangen dankzij techsector
Zakenbank Goldman Sachs verwacht na een heel goed 2018 weer een jaar vol beursgangen en overnames. Tussen maart en juli en na de zomervakantie 'wordt het druk. Het gaat gewoon gebeuren'.
Voorgenomen beursgangen liepen eerder dit jaar nog vertraging op door de shutdown van de Amerikaanse overheid, die onder meer beurstoezichthouder SEC trof. Maar uitstel leidt hier niet tot afstel. Alleen een grote economische schok zou roet in het eten kunnen gooien.
Stickers van Uber en Lyft op een auto in New York. De twee taxidiensten bereiden zich voor op een beursgang later dit jaar.
Stickers van Uber en Lyft op een auto in New York. De twee taxidiensten bereiden zich voor op een beursgang later dit jaar.Foto: Reuters
Dit zeiden William Connolly, hoofd techaandelenmarkten, en Colin Ryan, co-chef van Amerikaanse fusies en overnames, woensdag tijdens een techconferentie van de bank in San Francisco.
Het optimisme over de Amerikaanse markt staat in schril contrast tot het beursklimaat in Nederland. Bankiers en beleggers vertelden onlangs nog aan het FD dat ze in 2019 weinig nieuwkomers op de Amsterdamse beurs verwachten.
Grote tech-ipo's
In de Verenigde Staten zijn het voornamelijk grote techbedrijven die dit jaar de sprong willen wagen. Taxidienst Uber (geschatte waardering tot $120 mrd) en kamerverhuurder Airbnb ($31 mrd) zijn de hoogst gewaardeerde techbedrijven in het rijtje beurskandidaten, maar er staan er nog een paar techconcerns klaar die tussen de $10 mrd en $20 mrd waard worden geacht, zoals Stripe, Lyft en Slack.
$120 mrd
Uber ($120 mrd) en Airbnb ($31 mrd) zijn de hoogst gewaardeerde techbedrijven in het rijtje beurskandidaten
Volgens Connolly was 2018 een goed jaar voor alle soorten techbedrijven, niet alleen in de Verenigde Staten maar ook in Europa en Azië. 2019 wordt het tweede jaar in een 'supercyclus' van drie tot vier jaar, waarin veel bedrijven naar de beurs komen.
'2014 tot 2017 waren matige jaren.' Maar in 2018 kwamen er alleen in de VS al veertig techbedrijven naar de beurs. Wat bedrijven aantrekt, is dat beleggers bereid zijn om fors te betalen om in techfondsen te stappen. Connolly: 'Niemand schrikt meer als tien maal de verwachte omzet wordt geboden.'
De terugval van de beurzen eind vorig jaar ziet Goldman Sachs niet als een probleem. Een gezonde correctie, die bovendien weer deels is gerepareerd, aldus de zakenbank.
Spotify-aanpak zal navolging krijgen
Volgens Connolly zal het voorbeeld van het Zweedse Spotify dit jaar zeker navolging krijgen. Het muziekbedrijf ging zonder al te veel steun van de zakenbanken naar de beurs, een zogenoemde 'direct listing'.
Die aanpak kost Goldman en zijn concurrenten geld. 'Het is een prima innovatie', zei Connolly. 'Maar het zal voor een beperkt aantal bedrijven weggelegd zijn. Misschien bij twee op de pakweg veertig techbedrijven die naar de beurs komen. Spotify wilde er niet veel geld aan uitgeven en zelf direct communiceren met de nieuwe aandeelhouders. Voor hen was dat een goeie oplossing.'
‘Niemand schrikt meer als tienmaal de verwachte omzet wordt geboden’• William Connolly, hoofd techaandelen bij Goldman Sachs
Connolly waarschuwt nog wel voor de onder techbedrijven populaire constructie om het bestuur of oprichters met extra stemrecht te geven. Bij een beursgang accepteren beleggers dat nog wel 'maar na zes, zeven jaar gaat het toch schuren bij de andere aandeelhouders'. Het bekendste voorbeeld hiervan is Facebook, waar aandeelhouders inmiddels ieder jaar tevergeefs een motie indienen op de jaarvergadering om aan het extra stemrecht van bepaalde aandelen een einde te maken.
Veel geld op de plank
Grote vraag voor Goldman is nog wel of de grote bergen kasgeld bij onder meer techbedrijven ingezet gaan worden voor overnames. Ryan denkt dat dat kan gebeuren, nu een aantal bedrijven minder groei voorziet. Hij verwacht overnames van volwassen bedrijven, zoals softwarebedrijf Red Hat voor $34 mrd is overgenomen door IBM.
Of de in totaal $4200 mrd wordt gehaald die in 2018 over de toonbank ging, waarvan bijna 10% in de techsector, durfde Ryan echter niet te voorspellen.
pwijsneus
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 14 februari 2019 09:10:

Hoogste tijd voor een map-deal .... enige trigger om dit aandeel hoger te krijgen
Die illusie had ik ook een hele tijd, maar het nieuws dat de banden met Microsoft werden aangehaald was een perfect voorbeeld dat alleen het IEX-forum onder de indruk is van een dergelijke deal.

Leuk vind ik dit ook niet, integendeel. Wat mij betreft is het super dat TomTom de LBS-diensten gaat verzorgen voor MS.

Maar we hebben overduidelijk gezien dat elke scheet die Google laat meer impact heeft op de koers van TomTom dan welke aankondiging of (HD)deal dan ook. Stel je er alstublieft niet te veel van voor.

De founders van TomTom hebben 44% in handen, en daarmee virtueel totale controle. Er zijn wellicht een handje vol aandeelhouders die voor de lange termijn in dit aandeel zitten - misschien John de Mol. Maar het overgrote deel van de free float bestaat uit opportunisten zoals ons.

De founders zullen zich hierom niet snel bekommeren over het lot van de minderheidsaandeelhouder.

- Wie doet ze wat?
- En kijk wat ze doen met de opbrengst van Telematics. Ze kiezen ervoor om zichzelf een belonging te geven in cash, in plaats van om het aandeel structureel op een hoger niveau te krijgen.

Strikt genomen is TomTom nog steeds een krimpaandeel, met legacy zoals de PND's. De huidige automotive-business wordt al-dan-niet-terecht geteistert door Google, zo bekijkt de markt het in ieder geval wel. Een opbrengsten uit de HD-business zijn nog heeel ver weg.

Van Google zullen we dit jaar ook nog horen. Zouden de deals die Google dit jaar gaan afsluiten meer impact hebben op de koers van TomTom dan de HD-map deals die misschien dit jaar gaan vallen??

Stukje uit The Verge:
So that’s on the classic project, the Android Auto-projected solution. The other thing we’re seeing is carmakers across the board, and you talked about Volvo, we’ve also signed on Renault-Nissan. And there’s a bunch of other companies we’re talking to about adopting Android as their built-in infotainment system in the car. As they all work to replace all the mechanical knobs and dials with digital surfaces, software obviously becomes much more important. We’re seeing larger and larger screens. We’re seeing your HVAC controls and your FM radio controls and everything is moving onto the screen with software. And they need a platform to power that. And they also see the consumer demand for things like CarPlay and Android Auto, and the carmakers want to enable that digital ecosystem in their embedded offering, in their infotainment system.

www.theverge.com/2019/1/25/18196234/g...
[verwijderd]
0
Dus je kan beter gescheiden zijn voordat TT echt wat waard wordt ? :)

quote:

NewKidInTown schreef op 14 februari 2019 11:50:

[...]
Had je het zelfde bedrag "domweg" in Royal Dutch gestopt, wat had je dan gehad in dezelfde periode sinds 2008 ?
Kom ik voor RDS met een koersrendement van 0,0% en dividendrendement rond 6% per jaar op een totaalrendement in 12 jaar op 100% of een verdubbeling.
RDS 4 miljard plus 100% -> 8 miljard tegen 0,5 miljard voor TT, ik pak m'n rekenmachine en reken uit wat de meest aantrekkelijke belegging was geweest.
[verwijderd]
2
Nieuwe Mitsubishi ASX.

In het interieur monteert Mitsubishi een nieuw infotainmentsysteem dat is gekoppeld aan een nu 8-inch- in plaats van 7-inch-display. De duurdere versies worden uitgerust met navigatie van TomTom.

www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/mi...

[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 14 februari 2019 12:07:

[...]

Stukje uit The Verge:
So that’s on the classic project, the Android Auto-projected solution. The other thing we’re seeing is carmakers across the board, and you talked about Volvo, we’ve also signed on Renault-Nissan. And there’s a bunch of other companies we’re talking to about adopting Android as their built-in infotainment system in the car. As they all work to replace all the mechanical knobs and dials with digital surfaces, software obviously becomes much more important. We’re seeing larger and larger screens. We’re seeing your HVAC controls and your FM radio controls and everything is moving onto the screen with software. And they need a platform to power that. And they also see the consumer demand for things like CarPlay and Android Auto, and the carmakers want to enable that digital ecosystem in their embedded offering, in their infotainment system.

www.theverge.com/2019/1/25/18196234/g...
Android als infotainment in de auto is alleen een bedreiging voor TomTom als die modellen op dit moment TomTom ingebouwd hebben. Maar: als Android als infotainment systeem in auto's komt die daarvoor niet standaard met TomTom navigatie waren uitgerust - en dit zijn er volgens mij meer? - dan ontstaat juist de potentie om alsnog de navigatie in die auto te krijgen, wat voorheen onmogelijk was. Ik heb bijv. een auto waar standaard navigatie van het merk zelf in zit; is compleet ruk; maar ik kan er niets anders in krijgen. Was dat een Android systeem geweest dan stond er al lang de navigatie app van TomTom op..
PentaGoNix
2
quote:

Stockespere schreef op 14 februari 2019 13:12:

Nieuwe Mitsubishi ASX.

In het interieur monteert Mitsubishi een nieuw infotainmentsysteem dat is gekoppeld aan een nu 8-inch- in plaats van 7-inch-display. De duurdere versies worden uitgerust met navigatie van TomTom.

www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/mi...

Bedankt voor het delen maar voor het koersverloop van TT maakt het allemaal niets meer uit. Goed nieuws is down, slecht nieuws is nog meer down. Als CEO van een beursgenoteerd bedrijf zou ik me de ogen uit de kop schamen maar HG niet, die zorgt er wel voor het hij nóg meer poen kan gaan scheppen.

Het lijkt wel op de strip van Suske & Wiske, De Poenschepper met HG in de hoofdrol.
Pff, wat een klojo is die HG zeg...
3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront