Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Liveblog: AF-KLM, Pharming en Adyen

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Reacties

14 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 theo1 28 februari 2019 09:53
    Nou dat is dus antwoord op alle zeurkousen die roepen dat de staat een maand eerder goedkoper had kunnen kopen: ze zijn er al anderhalf jaar mee bezig. Het is geen kleine belegger die in 10 minuten kan beslissen om 100 aandeeltjes te kopen. Het gaat om veel geld en er komt veel bij kijken.

    Verder vind ik het vanuit het perspectief van de staat juist een heel begrijpelijke actie. De gemakkelijkste manier om de relaties met Frankrijk goed te houden is natuurlijk om precies te doen wat Frankrijk wil, maar dan tellen ook alleen de Franse belangen en mag je blij zijn als er een keer een kruimel van de tafel valt. De regering wil niet meer over zich heen laten lopen en dit is kennelijk nodig om dat voor elkaar te krijgen. Beetje jammer, maar als het zo moet, dan moet het maar zo.
  2. jan van delft 28 februari 2019 10:03
    Prima aktie, hetwas nog mooier geweest als men toch nog 4 tiende procent meer in had gekocht, Fransen zijn met zaken doen nogal onbetrouwbaar dat weet de hele wereld al lang en op deze manier kunnen ze echt niet meer om het Schiphol belang heen, afgelopen met het gesol. Pluim voor de min. van fin.
  3. taurus86 28 februari 2019 10:21
    We wedden weer eens op het verkeerde paard. De meeste vliegtuigen die gebouwd worden gaan echt niet naar AF/KLM. De tijd dat Portugal en Nederland de wereldzeeën beheersten is al heel lang voorbij. Vergelijk de luchtvaartindustrie maar gerust met ooit de scheepvaart. AF/KLM zitten in het Fase Out segment. Leasen van vliegtuigen een paar mensen met mooie bedrijfskleding en landingsrechten, that's all. De anderen zijn beter dan deze 2 'oude dames'.
    Het vuilste land van Europa, wil nog meer vuil/stank/lawaai binnen halen. Hoe bedenk je het.
  4. crypt 28 februari 2019 10:55
    quote:

    taurus86 schreef op 28 februari 2019 10:21:

    We wedden weer eens op het verkeerde paard. De meeste vliegtuigen die gebouwd worden gaan echt niet naar AF/KLM. De tijd dat Portugal en Nederland de wereldzeeën beheersten is al heel lang voorbij. Vergelijk de luchtvaartindustrie maar gerust met ooit de scheepvaart. AF/KLM zitten in het Fase Out segment. Leasen van vliegtuigen een paar mensen met mooie bedrijfskleding en landingsrechten, that's all. De anderen zijn beter dan deze 2 'oude dames'.
    Het vuilste land van Europa, wil nog meer vuil/stank/lawaai binnen halen. Hoe bedenk je het.
    Wat is dit voor nonsense verhaal??

    Volgens mij heeft KLM het inmiddels beter op de rit dan de middle east carriers, norwegian, ryanair etc. Check de cijfers.

    Maar in je laatste zin komt de aap uit de mouw, ik hoor ondoordacht klimaatactivisme! Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen in dit land.
  5. Nuchtertransparant 28 februari 2019 11:32
    Mooi he dat verenigde europa !!!! Het is natuurlijk aperte onzin dat de overheid überhaupt aandelen koopt in een private onderneming. Dat is de taak van de overheid helemaal niet. Ver weg van blijven. En aan de markt overlaten. Gaat totaal de verkeerde kant op. Bijna communistisch.
  6. forum rang 4 Charlemagne 28 februari 2019 11:49
    En maar boos zijn op Trump om zijn 'protectionisme, nationalisme etc.' Bij de AFK deal druipt de boter van de Hollandse kaaskop.... bovendien buitengewoon schofterig tegenover de Fransen hoe dat gespeeld is. Zo ga je binnen de EU niet met elkaar om. De nadelen zijn natuurlijk groot: de KLM krijgt nu nooit meer iets voor elkaar bij de Fransen, en de BV Nederland gaat een moeilijke tijd tegemoet in de EU. Dwarse Fransen en zo.....
  7. Bonost 28 februari 2019 11:53
    Het was overduidelijk dat de Franse overheid toeliet dat Air France alle touwtjes naar zich toe trok en bezig was om de renderende lijnen naar Parijs over te hevelen. Daarbij werd dus moedwillig toegestaan dat de Nederlandse belangen werden geschonden. De Franse overheid heeft dus boter op de hoofd als zij denkt dat Nederland dat toestaat. Zeker na dat akkevietje met dat impuls-vissen.
    Tactisch een heel goede zet van het kabinet. Maar wie A zegt moet ook bereid zijn om B te zeggen, want de Fransen zullen dat echt niet zo maar laten gebeuren.
    Voor de Europese samenwerking is dit minder mooi, maar de schuld ligt hier volledig bij de Franse overheid.
  8. forum rang 4 Charlemagne 28 februari 2019 12:14
    De Fransen hebben het volste recht te doen wat zij goed achten voor de bedrijfsvoering van Air France KLM, zij zijn immers de baas. Dat wordt door de CEO en zijn directie besloten en niet door commissarissen en/of aandeelhouders. Het zou eigenlijk van de gekke zijn als een CEO binnen zijn eigen verantwoordelijkheid niet zou kunnen doen wat hij goed acht. De KLM is o v e r g e n o m e n door Air France, want alleen kon KLM niet meer bestaan was de redenering in 2003. AF was dus de redding, niet het probleem. Maar dat is iedereen plotseling vergeten. Al je iets verkwanseld prima, maar aanvaardt dan ook dat je niets meer te vertellen hebt...
  9. forum rang 5 theo1 28 februari 2019 14:09
    quote:

    Charlemagne schreef op 28 februari 2019 12:14:

    De Fransen hebben het volste recht te doen wat zij goed achten voor de bedrijfsvoering van Air France KLM, zij zijn immers de baas. Dat wordt door de CEO en zijn directie besloten en niet door commissarissen en/of aandeelhouders. Het zou eigenlijk van de gekke zijn als een CEO binnen zijn eigen verantwoordelijkheid niet zou kunnen doen wat hij goed acht. De KLM is o v e r g e n o m e n door Air France, want alleen kon KLM niet meer bestaan was de redenering in 2003. AF was dus de redding, niet het probleem. Maar dat is iedereen plotseling vergeten. Al je iets verkwanseld prima, maar aanvaardt dan ook dat je niets meer te vertellen hebt...
    Volg jij het nieuws wel? AF-KLM is geen gewoon bedrijf, zeker het Franse deel niet. De CEO en zijn directie besluiten helemaal niks zonder dat de Franse overheid en de vakbonden daar hun plasje over gedaan hebben. En als ze dat proberen, begint er gelijk weer een staking die een jaar winst wegvaagt. Even duidelijk gezegd: de directie is een stelletje lakeien van Macron en ze kunnen niks zonder toestemming van de vakbonden.

    Toen AF en KLM fuseerden zijn er duidelijke afspraken gemaakt over de zeggenschap en al direct vanaf dat moment zijn de Fransen aan het proberen daar onderuit te komen. Omdat ze tegelijk niet in staat zijn om hun kant van de zaak op een fatsoenlijke manier te runnen, heeft dat tot nu toe nog niet zoveel succes gehad. Ik zou de Fransen eerder adviseren om zich te concentreren op het winstgevend maken van AF. Dat is al lastig zat.

    En om die tent wat prettiger te maken. Ik heb één keer met hun gevlogen en dat was genoeg voor de rest van mijn leven. Wat een ontzettend totaal gebrek aan service, en dat voor die prijs. Je kan beter met Ryanair vliegen. Krijg je ook niks, maar je betaalt tenminste ook niks. Geen wonder dat ze niks verdienen. Ik heb er maar 1 woord voor: het is een klotemaatschappij. Ik snap echt niet waarom je daar mee zou willen fuseren.
  10. [verwijderd] 28 februari 2019 14:17
    Een grafiek lezen zal voor een belegger net zo makkelijk moeten zijn als klok kijken. Dan zal elk nieuwtje je worst zijn. Met de grafieken hier kun je prima mee uit de voeten, behalve Air France KLM, want die staat er niet.. Het heeft geen nut om Jean en alleman bij een aandeel te betrekken, elk te maken move staat gewoon al in de grafiek, je verspild dus eigenlijk gewoon energie, en tijd… Dus leer het aan, grafiek lezen..
  11. [verwijderd] 28 februari 2019 17:40
    Maar by the way, van 10 á 11 % in de min tot de ruim 2,6 nu, het aandeel Air France KLM is gestegen, daar kan niemand omheen. Hoort dan ook weer bij, dat dat bij geen enkele analist tevoorschijn kwam, maar als reactie wel op het scherm staat, en daar kan ook niemand omheen… Om maar wat te noemen in het kader van grafieken, hoe krijg je het anders uitgelegd.
14 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links