TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom februari 2019

3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 147 148 149 150 151 152 153 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

sniklaas schreef op 28 februari 2019 13:31:

[...]
het vertrouwen en de belangstelling in het aandeel @TT is tot nagenoeg nul gereduceerd
..zegt hij nog geen dag na een AFM melding van een 3% belang

compleet lachwekkend
sniklaas
4
quote:

martinmartin schreef op 28 februari 2019 14:04:

[...]

Beste Sint Nicolaas, je bent weer veel te vroeg met jouw oordeel.

Je loopt constant aan de leiband van de bancaire sector.

Ja Tesla speelt hoogspel door de OEMs eindelijk te laten inzien, dat fossiele dieselwagens geen pas geven in een door hun toedoen aldoor verslechterend milieu.
Dat GM en Ford daar niet blij van worden kan ik begrijpen( de video van Volkswagen geeft precies aan waar de traditionele OEMs staan: aan de rand van de afgrond, de disruptie naar electricity en automotive driving laat ze geen andere keus dan nu vol in te zetten op software ipv hardware met de vraag welke OEMs bestaan er nog over 5 a 10 jaar) maar de rol van de SEC in deze ligt er wel heer erg dik op gesteund door het shortende bankiersgilde.

Zij zijn er slechts om de bestaande belangen te verdedigen van de twee grootste sjoemelende en frauderende beroepsgroepen tw banken en OEMs.

De banken en OEMs mogen alles over Tesla zeggen maar indien Musk aangeeft dat hij van 0 geproduceerde autos in 2011 in 2019 de grens van 500.000 passeert wordt hem een nieuw proces aangedaan omdat hij daar niet het productienivo ult 2019 bij had verteld.

Een tweede grove inschatting maak je met TT ook daar zie je bestuurders die zich niet gek laten maken door dat wat de financiele wereld van hen verwacht maar hun eigen koers varen.

Zowel Tesla als TT kunnen exelleren maar kunnen uiteraard ook ten onder gaan in het geweld dat de huidige Elite tegen hen ontketend.

Ik laat bewust de twee varianten open en zie het als een tunnelvisie van jouw kant om slechts 1 optie te willen aanvaarden.

Martin, ik loop aan niemands leiband, neem enkel posities in aandelen om binnen een redelijke termijn rendement in relatie tot het risico te behalen.

Deze redelijke termijn is bij TomTom al ver overschreden en dat komt niet door het product wat men heeft gefabriekt maar door mismanagement van het aandeel.

Als iemand op dit form last heeft van een tunnelvisie dan ben jij het wel.
[verwijderd]
3
Is dit "superdividend" gecombineerd met aandelenconsolidatie eigenlijk gunstig voor de aandeelhouders? Als iemand 1000 TT-aandelen bezit tegen EUR 7,20 met een waarde van EUR 7200, - dan zal hij na de betaling 1000 x EUR 3,20 = EUR 3200, - in contanten hebben en de resterende 7200-3200 = EUR 4000, - in de aandelen, toch? Ik zie hier geen winst. Wat is het verschil dan vergeleken met het dwingen van een aandeelhouder om zijn aandelen te verkopen tegen de prijs die velen van ons niet zouden accepteren?

Het lijkt me echt een manier om een stapel cash te krijgen van de grote aandeelhouders om het bedrijf uit te kopen en te schrappen - en de aandelenkoers tot die tijd zo laag mogelijk te houden ...
sniklaas
0
quote:

VeniVidiMerui schreef op 28 februari 2019 14:45:

[...]
..zegt hij nog geen dag na een AFM melding van een 3% belang

compleet lachwekkend
Een kinderhand is snel gevuld, TomTom is afgezakt naar een illiquide aandeel waarin slechts sporadisch wordt gehandeld..
[verwijderd]
1
quote:

sniklaas schreef op 28 februari 2019 14:51:

[...]Een kinderhand is snel gevuld, TomTom is afgezakt naar een illiquide aandeel waarin slechts sporadisch wordt gehandeld..
Zit je short?
sniklaas
0
quote:

Sunshine Band schreef op 28 februari 2019 14:54:

[...]
Zit je short?
nope, sedert 2015 LONG met een zeer ruime positie..
pwijsneus
1
quote:

martinmartin schreef op 28 februari 2019 14:30:

[...]
Het gaat van hardware naar software en men heeft bij Volkswagen de wake-up call van HG goed begrepen door hun eigen Volkswagen OS te gaan ontwikkelen.

De wake-up call van HG - als die al heeft plaatsgevonden - heeft geen enkele invloed gehad op het handelen van VW-groep. Dat is ridicuul.

De aankondiging van MS Connected Vehicle Platform was er ook al veel eerder voordat Google de koers van TomTom torpedeerde. Waarna tomtom het had over iets van een wake up call. Dan maar snel even 330 miljoen cashen, zullen de founders gedacht hebben.

Verder leggen wij hier op het forum de link tussen het MS platform en Tomtom, maar buiten dit forum wordt dit opmerkelijk genoeg niet opgepikt. Dus wellicht blazen we de rol van Tomtom hier een beetje op als hongerige long aandeelhouders.

De koers zakte op de dag van aankondiging van verdere samenwerking met MS flink, omdat Google verder gaat samenwerken met autofabrikanten. Dat was wel teleurstellend, net zoals het hele koersverloop van deze beurs onwaardige notering.

Indien TT wel een rolletje mag gaan spelen in ms' platform zou dit groot nieuws zijn.

pwijsneus
0
quote:

Giger schreef op 28 februari 2019 14:49:

Is dit "superdividend" gecombineerd met aandelenconsolidatie eigenlijk gunstig voor de aandeelhouders?
Nee.

Alleen de founders worden hier beter van, € 330.000.000 om precies te zijn.

Er wordt bij deze actie niet gedacht aan de minderheidsaandeelhouder. Maarja, de founders hebben praktisch totale controle, dus wie doet ze wat.

Ordinair cashen. Net zoals wij dat willen.
Energy
0
Tt daalt vaak harder op google GERUCHTEN dan dat tt stijgt op feitelijke deals die ze zelf afsluiten.

quote:

pwijsneus schreef op 28 februari 2019 15:25:

[...]

De wake-up call van HG - als die al heeft plaatsgevonden - heeft geen enkele invloed gehad op het handelen van VW-groep. Dat is ridicuul.

De aankondiging van MS Connected Vehicle Platform was er ook al veel eerder voordat Google de koers van TomTom torpedeerde. Waarna tomtom het had over iets van een wake up call. Dan maar snel even 330 miljoen cashen, zullen de founders gedacht hebben.

Verder leggen wij hier op het forum de link tussen het MS platform en Tomtom, maar buiten dit forum wordt dit opmerkelijk genoeg niet opgepikt. Dus wellicht blazen we de rol van Tomtom hier een beetje op als hongerige long aandeelhouders.

De koers zakte op de dag van aankondiging van verdere samenwerking met MS flink, omdat Google verder gaat samenwerken met autofabrikanten. Dat was wel teleurstellend, net zoals het hele koersverloop van deze beurs onwaardige notering.

Indien TT wel een rolletje mag gaan spelen in ms' platform zou dit groot nieuws zijn.


Vive tu vida positivamente
1
Gisteren in het laatste halfuur een eind sprintje naar boven met in de slotveiling een bied van ruim 360.000 stuks.
Men wil het goedkope aandeel TT wel degelijk kopen maar het liefst met een geluidsdemper en in het geniep.
Ben benieuwd naar het laatste halfuur van vandaag.

Maar hoe het ook gaat, TomTom zal eerdaags gaan blinken op de AMX met daarbij behorende veel hogere koersen.
pwijsneus
1
quote:

Was here schreef op 28 februari 2019 15:30:

Tt daalt vaak harder op google GERUCHTEN dan dat tt stijgt op feitelijke deals die ze zelf afsluiten.
[...]


Dat was mij ook al opgevallen inderdaad. Daarom snap ik de toegevoegde waarde van een beursnotering ook niet echt meer.

De recente afgeven Outlook bied ook niet veel hoop. Wel geeft de topman aan dat een omzet van 1.7 mrd van welleer misschien ooit haalbaar zou zijn. Maar niet hoe.

Toch keren de founders wel doodleuk 330 mln aan zichzelf, en zijn alle incentives weer gehaald. Er mag meer focus komen te liggen om groei in het aandeel( en daarmee de assets ).

Maar de 44% van de founders is een prima beschermingswal, daardoor lijkt er nul focus te zijn voor de prestaties van het aandeel, die fladdert maar een beetje in de ronde.

Dit jaar valt er weer nieuws vanuit Android Auto te verwachten. Voor elke HD-map deal die tomtom gaat sluiten kan Google iets tegenover zitten dus. Tomtom mag de partnerships naar een hoger niveau tillen, in de vorm van deelnames. Of zichzelf gewoon van de beurs halen, maar misschien werken ze daar al rustig naartoe. Na de kapitaalterruggaaf en een prikje van Google zou een perfect momentum geven voor een exit.
boem!
0
quote:

sniklaas schreef op 28 februari 2019 15:00:

[...]nope, sedert 2015 LONG met een zeer ruime positie..
Sinds 2015 long tegen 10 euro plus en nu op gemiddeld tegen 6 euro plus en in de tussentijd nog een halve euro opgeschreven.
Opmerkelijk goed beleggingsresultaat maar bij navraag hoe hij dat geflikt heeft bleef het ijzig stil.

Daarnaast is het voor mij opmerkelijk dat iemand die zegt nog niet met pensioen te zijn zoveel tijd besteedt aan het beleggen en met posities die je eerder verwacht bij een gepensioneerde die zich niet meer druk hoeft te maken over zijn dagelijks functioneren.

Tot slot de opmerking dat tunnelvisie geen ruimte biedt voor andere dan gewilde/verwachte koersbewegingen.

Ik laat beide opties open maar hij juist niet!
sniklaas
2
quote:

martinmartin schreef op 28 februari 2019 15:54:

[...]

Sinds 2015 long tegen 10 euro plus en nu op gemiddeld tegen 6 euro plus en in de tussentijd nog een halve euro opgeschreven.
Opmerkelijk goed beleggingsresultaat maar bij navraag hoe hij dat geflikt heeft bleef het ijzig stil.

Daarnaast is het voor mij opmerkelijk dat iemand die zegt nog niet met pensioen te zijn zoveel tijd besteedt aan het beleggen en met posities die je eerder verwacht bij een gepensioneerde die zich niet meer druk hoeft te maken over zijn dagelijks functioneren.

Tot slot de opmerking dat tunnelvisie geen ruimte biedt voor andere dan gewilde/verwachte koersbewegingen.

Ik laat beide opties open maar hij juist niet!
begonnen in 2015 op 10,21 om precies te zijn Martin en nu heb ik de positie aan 6,7239 in portefeuille en wanneer de reeds opgeschreven winsten er vanaf getrokken worden aan 5,81.
Ook heb je antwoordt gekregen hoe ik dat 'geflikt' heb, door op de sporadische momenten te handelen, bij daling fors stukken bijnemen en deze bij een stijging te verkopen..

Ik ben van bouwjaar 1962 en sedert 2012 full time werkzaam voor mezelf op de beurs..

Als aandeelhouder van @TT is de koers van het aandeel of afgeleide product de enige manier om geld met dit bedrijf te verdienen. En zoals het er nu bijstaat is de waardering van het bedrijf @TT (consumenten+A@E+CASH) na de CASHBACK aan de beurs ongeveer 1 miljard euro, rond de 140 mio aandelen aan 7 euro!!

En naar jezelf heb aangegeven zijn er de afgelopen 10 jaar 6 miljard van onze euro's in MAPS gestopt, dus omgerekend 43 euro per aandeel, dus nog even snel een verzesvoudiging van de huidige koers om qua investering quitte te spelen!

Blijf jij maar mooi op je roze @TT wolk zitten, maar pas op dat je niet 'te hard' op het stootblok aan het eind van jouw tunnelvisie ramt!!
PentaGoNix
4
quote:

Giger schreef op 28 februari 2019 14:49:

Is dit "superdividend" gecombineerd met aandelenconsolidatie eigenlijk gunstig voor de aandeelhouders? Als iemand 1000 TT-aandelen bezit tegen EUR 7,20 met een waarde van EUR 7200, - dan zal hij na de betaling 1000 x EUR 3,20 = EUR 3200, - in contanten hebben en de resterende 7200-3200 = EUR 4000, - in de aandelen, toch? Ik zie hier geen winst. Wat is het verschil dan vergeleken met het dwingen van een aandeelhouder om zijn aandelen te verkopen tegen de prijs die velen van ons niet zouden accepteren?

Het lijkt me echt een manier om een stapel cash te krijgen van de grote aandeelhouders om het bedrijf uit te kopen en te schrappen - en de aandelenkoers tot die tijd zo laag mogelijk te houden ...
Helemaal mee eens. ik verwacht ook dat TT van de beurs gehaald gaat worden door de oprichters en dat dit pas gebeurd nadat ze zelf de cash hebben geïncasseerd van de verkoop van TTT.

Dan nog even zorgen voor een lage koers door inhoudelijk helemaal niets mede te delen, outlook (weer) bedroevend laag, of zelfs Google op de kast te jagen door mevrouw Exciting in een recent interview zodat Google misschien nog wel een keer een "nieuwtje" laat horen waardoor de koers weer 20% onderuit kan en TT is weg van de beurs, in handen van HG en consorten voor een habbekrats.

Jan Lul met een lege hand achter latend en zelf zo rijk dat je dit nooit meer op kunt maken maar wél een plaatsje (of meer) hoger in de Quote 500. Misselijk makend management.

Ik investeer in een bedrijf waarin ik veel vertrouwen heb en waarvan ik verwacht dat het management er álles aan zal doen om de aandeelhouders mee te laten delen in de toekomstige rijkdom van TT. Helaas zijn er ook verwerpelijke lui als een HG en consorten en gaan ze alleen voor eigen gewin.
NewKidInTown
0
quote:

Sunshine Band schreef op 28 februari 2019 14:54:

Zit je short?
Maakt het wat uit, hoe je positie is, long of short, wie er mag posten ? En staat dat ergens in de IEX-regelementen ?
boem!
0
Zoals van jou gebruikelijk veel vaagheden en daarnaast niet alles correct.

Om een gemiddelde aankoopkoers van 10,21 te verlagen naar 5,81 euro is een prestatie van formaat zeker indien het aandeel in een neergaande trend zit waarbij het meer dan 40% van haar waarde verliest.
Dat jij dat hebt geflikt blijft mij verbazen.
De enkele opmerking dat jij dat hebt gerealiseerd door op sporadische momenten te handelen door bij daling flink in te slaan om die stukken daarna te verkopen blijft imho uiterst onwaarschijnlijk.
Probeer het eens waar te maken en daarbij mag je van mij de meest onwaarschijnlijke deals uit je hoge hoed toveren op basis van het koersverloop.

Dat jij voor eigen rekening full time werkzaam bent op de beurs sinds 10 jaar verklaart veel.

Tot slot nog even terug naar de wijze waarop jij bij TT investeringen denkt te moeten beoordelen.
De 6 miljard aan investeringen in HD-maps zie jij volledig los van de overige activiteiten van TT.
Medio 2019 heeft TT gewoon per saldo winst gemaakt.

Dat er misschien slechts 2 miljard is verdiend aan Maps tot aan medio 2019 zegt nog niets over het uiteindelijk resultaat van deze investering.

veel succes Martin
sniklaas
0
quote:

martinmartin schreef op 28 februari 2019 16:59:

Zoals van jou gebruikelijk veel vaagheden en daarnaast niet alles correct.

Om een gemiddelde aankoopkoers van 10,21 te verlagen naar 5,81 euro is een prestatie van formaat zeker indien het aandeel in een neergaande trend zit waarbij het meer dan 40% van haar waarde verliest.
Dat jij dat hebt geflikt blijft mij verbazen.
De enkele opmerking dat jij dat hebt gerealiseerd door op sporadische momenten te handelen door bij daling flink in te slaan om die stukken daarna te verkopen blijft imho uiterst onwaarschijnlijk.
Probeer het eens waar te maken en daarbij mag je van mij de meest onwaarschijnlijke deals uit je hoge hoed toveren op basis van het koersverloop.

Dat jij voor eigen rekening full time werkzaam bent op de beurs sinds 10 jaar verklaart veel.

Tot slot nog even terug naar de wijze waarop jij bij TT investeringen denkt te moeten beoordelen.
De 6 miljard aan investeringen in HD-maps zie jij volledig los van de overige activiteiten van TT.
Medio 2019 heeft TT gewoon per saldo winst gemaakt.

Dat er misschien slechts 2 miljard is verdiend aan Maps tot aan medio 2019 zegt nog niets over het uiteindelijk resultaat van deze investering.

veel succes Martin
Martin, je bent van harte welkom om een keer bij me thuis in de portefeuille te grasduinen.

Handelen op de beurs is niet zo moeilijk je moet jezelf weten te beheersen.

Ik neem bij tijd en wijle veel meer stukken, momenteel zelfs bijna 11 maal zoveel als in 2015..

Ik zal je eens een recent voorbeeld geven, @KHC, vrijdag begonnen met inkopen aan $35,347 en vanmiddag de laatste stukken genomen aan $31,93 waarbij de gemiddelde aankoop is verlaagd naar $33,506 en heb inmiddels 400% van target in portefeuille. Die as we speak met een klein winstje eruit lopen om verder te gaan met een target aantal..

En daalt de koers vandaag, morgen, volgende week wederom herhaal ik hetzelfde kunstje met als resultaat een lagere gemiddelde aankoop.
Idem zo gedaan bij @TT alleen heb ik daar wel een aantal jaar over gedaan....
Eva1960
0
Sunshine ik zal kijken in dat draadje.

quote:

Sunshine Band schreef op 28 februari 2019 14:30:

@EVA1960 afgelopen week aangegeven dat ik voor andere bewoordingen zou kiezen in mijn kritiek en vraagstelling naar TomTom/Goddijn.
Ik kan de tekst niet meer aanpassen vandaar hier>
Ik heb met deze tekst een nieuw maanddraadje aangemaakt voor vanavond alvast.
JP Samosa
2
@Martin,
Degenen die goed getimed hebben, die hebben aardig winst kunnen pakken bij Tomtom.
Slechte timing is verlies
Stil blijven zitten bij instap op zeg 10 euro is ook verlies.

Ik zit nu nog met n kein verliesje, vanwege hebberigheid, want op 12 niet verkocht.
Daarna vorig jaar nog wel op 6,15 gekocht, maar te weinig.
Dus ik heb het niet goed gedaan.
Jij ook niet. Alleen jouw verlies is groter....

Geef het maar toe, je bent gewoon een beetje jaloers

3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 147 148 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 11:38
Koers 6,110
Verschil -0,075 (-1,21%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 199.836
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront